Sorateille tekisi mieli leikkimään, mutta nykyinen pyörä ei siihen tarkoitukseen ole ihan paras valinta. Pyörää en ole vaihtamassa, vaan sorateiden leluksi tekisi mieli hankkia halpa, kevyt ja riittävän matala pyörä. Halpa siksi, että ei ole varaa ostaa kallista, kevyt siksi, että saan sen ihan itse ylös jos kaadun ja matala sen takia, etten tarvitsisi tikkaita ajoon lähtiessä.
Kawasaki KLX125 ja Suzuki DR-125SM täyttäisi nuo vaatimukset, mutta kun en ole ikinä ajanut edes mopoa saatika kevaria, niin kysymys kuuluukin, että onko noissa hauskuuskerroin riittävä sorateille, vai alkaako se hauskuus soralla vasta noilla kymppitonnin maksavilla isommilla pyörillä?
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Miksei, kunhan ajelee tarpeeksi pienillä ja mutkaisilla pätkillä.
Eikä nuo isommatkaan (matka)endurot mitään kymppiä maksa, jos käytetty kelpaa.
Kyllä niissäkin on ihan tarpeeks hauskuuskerrointa,riippuu tottakai mitä hakee
Jos meinat sorateitä ajella tappi pohjassa joka mutka leveässä sivuluisussa ja suorat heittelehtien niin sitten noi ovat kyllä liian tehottomia *
Normaaliajon sorateillä/metsäteillä noi käy vallan mainiosti,huippunopeus i päätä huimaa ja pahasti jäisit jälkeen meidän normisurauksis mut me ajetaankin aikas sen edellä olevan kommentin mukaan *
Toi kevari on siitä mukava vaihtoehto että ei tosiaan paljon painaa ja kyllä sitä vie ihan minne haluaa,ja useimiten poiskin pääsee *
Hanki ehdottomasti joku pikku enska niin uusi maailma aukee silmien eteen,on niin paljon hauskempaa ajella minne haluaa eikä pikitie/motaria pitkin kun ei haluaa hiekkatietä normipyörän kaa ajella!
Kato vaikka kaverin,eli toi seikkailu R,än kuvia/videoita http://ktm.kicks-ass.org/kuvat/
On se vaan niiiiin kivaa heittää joku makkarangrillaussuraus jonnekin laavulle tai sitten kertakäyttögrilli mukaan ja rillaa misä haluaa.
Tai sitten vaan ajella minne sattuu ja ihmettelemään et näinkin lähellä kotoa löytyy yllättävän paljon kauniita maisemia ja muita asioita mistä et ollut tietoinenkaan kun et aikaisemmin ole siinä mennyt.
Noi kyseiset pyörät mitä mainitsit niin niistä mulla ei pahemmin ole tietoa paitsi et talvella kun ajettiin se perseajo niin yhellä kuskilla oli 250cc kawa,ja hyvin se sillä läpi pääsi kunnialla.
Oikeastaan niin luulen et niin kauan kuin yletyt maahaan ja löytyy se starttinappi kiksin kaveriksi ettei aina tarvii polkea käyntiin niin kaikki kevarimallit ovat suht tasaväkisiä normi soratie ajeluun?
Pikkuenskana joo, customina, kyykkynä..... hmmm... ei mulle ainakaan kiitos vaan...
Kickstart, deserve the ride!
No sopuhintaan taitaa saada muutaman vuoden ikäisiä kilvellisiä ktm exc 300, gas gas 300 yms. muita kakstahti enskoja joilla hauskuuskerroin on taattu!
Ei lopu kyllä veto kesken vaikka olisi tottunut isommallakin pyörällä kaduilla ajelemaan.
Jos kortti riittää isompaan pyörään niin suuntaisin katseeni ehkä johonkin dr350 suuntaan. Halpa, matalahko, varmatoiminen ja helvetisti hauskempi kuin tehoton kevari. Toki jos ei tarvitse niin varma ja helppo hoitoinen peli niin kyllähän nuo piikkiset oikeat endurot vetävät jo ihan hyvin pikku vauhdeissa, nyt ei siis puhuta mistään deeteestä![]()
Valkokilpinen kilpaenska on jo piikkisenäkin hauska peli sorateillä... Eri asia onko se sitä mitä nyt etsit.
Supermoto
Jos piikkistä, niin kyllä sen pitää sitten olla 2-tahtinen ja ns. täystehoinen. Sillä voi olla jo hauskaakin.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Kyllä ainakin kawasaki kmx oli täystehosena ihan kelpo laite ajella sorallajoskus junnuna naapurin pojalla oli semmonen
ei oo tullu kokeiltua noita nykyaikasia isompia enduropelejä.mulla on kawa kx 125 mutta ei sillä kyllä sorateillä oo hauska ajella.vähän rimpula ja välityksetkin loppuu kesken.mut se onkin kilpaenska.eli crossi mihin on laitettu valot ja vähän jousitusta mulkattu
YZF1000R
Jotain tämän suuntaista tuolla hauskanpidolla tarkoitin.(Adve @ Kesä. 28 2010,10:59) kirjoitti
Ihan mielenkiintoisia vaihtoehtoja tähän ketjuun on jo tullutkin, täytyy alkaa tutkia niitä.
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
se on vähän mitä sillä meinaa tehdä. itsellä on mökillä enskamopo. se on hiekkateille paras, aika kevyt, kulkee 80iä. no 60 helposti matkanopeus.
noissa kakkospyörissä on se ikävä, kun se vakuutus on suhteessa pyörän hintaan aivan kohtuuton. lisäksi kun rupeaa huoltamaan sitä katupyörän rinnalla, niin kaikki saa kertoo kahdella.
tämän vakuutuksen takia kevari ei kannata, koska 600cc maksaa saman vakuutuksessa. mopo on vähän halvempi mutta on sekin satasen-150ekee vuodessa.
kevarit on myös monesti melko loppuunajettuja. varsinkin vanhemmat, kun nuoret osaamattomat ajaa niillä, niin kauan kuin menee eteenpäin.
kevareista yamaha TW on melko hauskan näkönen
http://www.nettimoto.com/yamaha/tw/966152
vakuutuksen takia ja kevarin välttämisen takia, ja jos ei halua 600cc:tä, niin 250 pikkudominaattori
http://www.nettimoto.com/honda/nx/968870
yamahoita löytyy 350ccxt), vanhempia kylläkin.
kawasakilla on 250 uus malli. http://www.nettimoto.com/kawasaki/klx/916026
jos haluaa halvan nelarikevarin, niin honda clr cityfly ei halpene.
noita on 1000-1500e myynnissä.
http://www.nettimoto.com/honda/clr/964024
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Entäs tommonen honda xr400?
http://video.google.com/videoplay?do...4877762614058#
Tai se 250cc?
Tai vaihdetaan merkkiä husseen.
http://www.dailymotion.com/video....mo_auto
Merkkejä/malleja löytyy kyllä ihan liikakiin jos ihan tosissaan rupee tutkiskelee *
Ja oikeastaan niin se sopiva pyörä just sulle niin sitä ei tiedä kukaan muu kun just sinä *
Eli soittoja kavereille,kirjoittelua eri foorumeille ym et pääset koeajoille tai kylmät ainakin ottaa niin sitten kyllä huomaat mikä tuntuu oikealta just sun persen alla
Mutta tosa aikaisemmin esitetty suzukin dr 350 vois kans olla just semmoinen sopiva sulle?
Tosa lisää siitä pyörästä http://www.finnbike.com/matkaendurot/dr350/dr350.htm
Yamahalla on kans 350 versio,mutt se on painavampi kun se darra(DR).
Mikäs nyt on kun kukaan ei ole vielä ehdottanut kotarin 950SE:tä?
Kerralla tarpeeksi tehoa alle niin ei sitten parin viikon jälkeen tarvitse olla vaihtamassa mopoa isompaan...
Vai miten se nyt meni...![]()
tuollasella dr 125:lla tuli aloteltua oma "ura" joskus, tehoton se vähän on...
saahan kaikki motskarit madallettua!
saat koeajaa mun 400 kotarin jos haluat, se on suht kevyt,tehokas ja nelari!
Näillä mennään toistaiseksi...
Yamaha Tenere 700 -22
KTM XC350F -11
Honda CR500 -99
Yamaha DT Tenere125 -91
Busa
Jos totta puhutaan niin nuo piikkiset nelarit on oikeasti tuhnuja. Joskin taas kun kokoa pienennetään minicrossiin niin homma onkin eri ja helkkarin hauskoja pelejä, mutta se on eriasia.
Pikkasen isompaa kannattaa kattoa. Varmaankin nuo tuommoset xr400, dr350 on just päteviä, melko idiootin varmoja patoja ja ei mahottomia vaadi. Noistakin vaihtoehdoista dr olis parempi ihan yleisyytensä puolesta. xr on himpun harvinainen suomessa. Kerran semmosta testasin ja oli kyllä aika mitään sanomaton. Mutta haenkin aikalailla erillaista ja ajopaikatkin aika erillaiset.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
xr400 on vaan pirun korkee pyörä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
no aikoinaan hauskimmaksi osottautui sorateillä kaverin 125 2t gileran scootteri.. voitti kyl enskan/katupyörän aina suihkun ja luisuin pituudel.. viel hauskasti 60kmh vauhdeissakin.. Ei ehkä metsään kyllä asiaa.. ja tuntu melko veikeeltä viedä..
hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
...ostin pojalle Yamaha DT 125:n vm 1997 ja täytyy sanoa, että eihän siinä tehot sinänsä päätä huimaa, mutta riittävän nopea (ainaki näin pitkästä aikaa mettäteitä ja -polkuja ajellessa) se kyllä on...vauhtia kelaa kummasti kuuteenkymppiin ja voin kertoa, että tämmöselle, joka ei ole liki 30:een vuoteen moisella polkuja rymynnu, niin kyllä siinä mulle vauhtia riittää ihan kummasti *Lujempaa uskaltais ajaakhan.
Mutta ei sillä kyllä sorateille sivuluisussa mennä (ellei sitten takajarrulla *), ainakhan tämmösen satakilosen alla ei saa slaidiin...mutta kuten kirjotin; riittävän nopea tuommonenki noille poluille ja mikä tietysti mukavinta niin keviänä sitä on heleppo myös mettässä viiä kantoja ja kiviä väistellen.
Hauska, sanalla sanoen.
edit: nyt kun alottajan viestin luin uuestaan, niin kyllähän joku vähän isompi ja tehokkaampi ehottomasti "isommilla" sorateillä varmasti hauskempi laite olisi. Tosin tuommonen kun meillä, niin niitä saa muutamalla satasella ja siihen rahaa kyllä ihan kelpo laite. Ja etenkin kun ostin etupäässä juniorille, että saa reenata sillä (kun mopoa en ostanu) ja ens kevään jos kortin ajaa, niin laitan sen takasin rekisteriin ja saa mukavan ensikatupyörän, kun rengastaa mukavammaksi katuajoon.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Turbolla vai ilman?(willik @ Kesä. 28 2010,21:30) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...