Onko tullu vastaan epämääräsiä käyntihäröjä ja jos niin millasissa olosuhteissa ?
Itellä ajoittaista käynnistymisvaikeutta ( 1 / 10 startista ei lähe vaikka sahaa), viileämmällä (n.8-12 lämpöasteen) kelillä käynnistyttyään saattaa sammua n. 1min käymisen jälkeen. Nii ja vielä kosteella kelillä 3000-4500rpm paikkeilla selvästi havaittavaa "vaeltamista" tasavedossa. (ainahan se vähä vaeltaa mutta että..)
KivaTyöntääMettässä 990 SmR
Yamahaha WR200
Kokeilepas ensimmäisenä korjauksena ruiskun perusarvojen nollausta/kalibrointia/mikä lie termi olikaan. Muistaakseni proseduuri on niinkin yksinkertainen, että mopo käyntiin ja annetaan käydä tyhjäkäynnillä 15 min jonka jälkeen mopo sammuksiin. Korjatkaa joku viisaampi jos muistin tuon väärin.
Superbike #7
Minä koeilisin yksinkertaisesti virran poistamista kokonaan eli johto pois akusta vähäksi aikaa. Toimi ainakin 690 sm:ssä käynti ongelmien poistamisessa.
Toisaalta siellä voi myös olla kosteutta jossain joka aiheuttaa häiriötä eli kannattaisi varmaan suihkutella kosteudenpoisto öljyä sähköihin.
Ultrafast KTM machine .
Kai se on sitte mentävä levittämää mopo ja laitettava tärisseet ruuvit ja pultit paikoillee ja käytävä töpselit läpi (jos ne vaikka on irtoillu kans) ja samal pestä mahanalunen. Onks toi nyt faktaa vai fiktiota toi vartin tyhjäkäynti-toimenpide ?![]()
Yamahaha WR200
Kyllä se faktaa taitaa olla. Näin minuakin paikallinen KTM-kauppias neuvoi.
KTM SD -06
^Ja se tyhjäkäynnillä myös tarkoittaa tyhjäkäyntiä, eli ei mennä härkkimään sitä kaasua välissä vaikka miten mieli tekisi.
Superbike #7
Ok. Maailma om hassuja juttuja täynnä ja tuo tyhjäkäyttö nyt vaan kuulosti sellaselta mut testataan jos ei tokene johtosarjan "huollolla". Tai ehkä sen siinä voi tehä samalla kertaa kuitenki..
Yamahaha WR200
Kalibrointikäyttö on aloitettava täysin kylmästä koneesta ja annettava käydä se vartti koskematta kaasuun yhtään. Kalibrointi kannattaisi suorittaa, kun menee esim. vuoristoon ohueen ilmaan tai venyttelee ajokautta talvenkin yli, kun ilmat muuttuvat kylmiksi. Eikä se muutenkaan silloin tällöin pahaa tee. Ruiskukottaraiset osaavat itse korjata säätöjään tällä tavoin.
Se on nyt sitten tyhjäkäytetty viime pe, johtoihin ei ehtiny pahemmin perehtyä muuttuneiden suunnitelmien vuoksi.
Ei ainakaan vielä mainittavaa paranemista, kenties oon kuvitellut kaikki nuo "häriöt" jotka lienevätkin ominaisuuksia... ( ? )
Nimim. ensimmäinen ruiskumopo alla.
Yamahaha WR200
Ethän vain pitele startatessa kaasua? Siis silloin kun ei lähde ollenkaan tulille. Kotarissa on systeemi mikä estää käynnistymisen jos kaasua avaa startin yhteydessä.
wille
Morjesta.
Mulla on tuota vaeltamista lukuun ottamatta nuo samat "ominaisuudet". Lähinnä olen pitänyt niitä osana moottorin luonnetta, mutta kerro vaikka tähän lankaan, jos löydät selityksen.
Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
En oo juu pidelly, sen verran tuli avattua uuden kikkareen manuskaa että löysin tuon käynnistys- kohdan sieltä (pakkohan sitä oli vähän vilkasta kun ruisku on ihan uus asia).(wille @ Kesä. 22 2010,11:32) kirjoitti
Ei ainakaan vielä mitään selityksiä asialle mun osalta. Uuden "ominaisuuden" löysin tuossa eilen kun eksyin _hieman_ haastavammalle metsäosuudelle (lue, suo-kivikko yhdistelmä *)
ja joutu kovasti pumppaamaan kaasua, tuli sammutettua kone monen monen monen monta kertaa. Eikä tuntunu kuitenka samanlaiselta "tumppaamiselta"(pöts-tahti) kun yksmukinen tuppaa tekemää kaasua avattaessa, tää sammus *kun kaasun vapautti. Kenties korkeat lämmöt vaikuttanu asiaan.
Edit. Eilen töistä lähtiessä 10.2 omassa mittarissa asteita, käynnisty ongelmitta ja suostu käymään tyhjäkäyntiä ainakin sen aikaa kun vedin kypärän päähän ja hanskat käteen. Ehkä se kalibrointikäyttö autto. who knows..
Yamahaha WR200