Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Olen siis kevarista siirtymässä eteenpäin ja haluaisin tietää miten hyvin kuristettu tonninen kyykky jaksaa vetää. Mietinnän alla olisi matkasportti ja jos tarkkoja ollaan, niin Yamahan Thunderace.

    Joten, olisikohan kenelläkään tietoa tai kokemusta kuristetusta tonnisesta pyörästä ? Luin jostain, että olisivat hyvin laiskoja ja huippunopeus 120 km/h luokkaa ? Onko yleensä edes kannattavaa hankkia moinen ?

    Ja asiallisia vastauksia, kiitos
  2. #2
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  3. #3
    Ei tähän voi vastata asiallisesti *
    Honda VTR SP1 (2. kuski)
    ex Kawasaki z750
    ex Kawasaki er-5
  4. #4
    Lainaa (EllaÖ @ Kesä. 13 2010,18:15) kirjoitti
    Ei tähän voi vastata asiallisesti *
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  5. #5
    Se on ihan mahoton ajaa sitten. Kaasukahvasta jos sen kuristaa niin kaasuvaijeri liikkuu ehkä millin. Mun ninja kulki kuristettuna sen 120 just ja just..
    Kawasaki ZX-6R -98
    EX Honda CBR 125R -04
  6. #6
    Joo ei taida kilosiin olla "fiksuja" kurisettejä vaan joko kaasua rajoittamalla=ihan perseestä tai sitten imukanaviin tukosta--->vääntö pois myös alhaalta=ihan perseestä. Jos on pakko ajaa kuristettulla niin joku uudempi kuussatku minkä saa elektronisesti kuristettua sillai että kaasukahva kääntyy ja alhaaltakin löytyy jotain vääntöä. Tai sit suosiolla joku er-5 mitä ei tarvitse juuri kuristaa. Tosin ei noita kukaan kyttää ja vaikka se kuinka hirveä olisi ajaa kuristettuna eiköhän sillä katsastuskonttorille pääse
  7. #7
    Jees, kiitos vastauksista eli alle vaan suosiolla ykkösvaihtoehtona oleva cbr 600 f
  8. #8
    Mikä tahansa kilokyykky on helppo kuristaa. Se vaatii vain kierrostenrajoittajan noin 3500 rpm kohdalle tai kolmen tulpanjohdon irroittamisen:

    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #9
    Lainaa (vetomies @ Kesä. 13 2010,20:44) kirjoitti
    Mikä tahansa kilokyykky on helppo kuristaa. Se vaatii vain kierrostenrajoittajan noin 3500 rpm kohdalle tai kolmen tulpanjohdon irroittamisen:

    tuossa kärsii grilliuskottavuus jos se ei ota ku 3500 kierrosta
    Honda cbr 954 rr -03

    kyykyllä kunnes maha ei enään mahu kyytiin
  10. #10
    Lainaa (vetomies @ Kesä. 13 2010,20:44) kirjoitti
    Mikä tahansa kilokyykky on helppo kuristaa. Se vaatii vain kierrostenrajoittajan noin 3500 rpm kohdalle tai kolmen tulpanjohdon irroittamisen:


    "huiput" kutosella esim kymppi-kawalla about 84km/h *



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  11. #11
    Lainaa (Tomipa @ Kesä. 13 2010,20:50) kirjoitti
    tuossa kärsii grilliuskottavuus jos se ei ota ku 3500 kierrosta *
    päinvastoin! voisi rinta kaarella elvistellä ajaneensa kilometrikaupalla rajoittajaa vasten
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  12. #12
    Lainaa (artsi_92 @ Kesä. 13 2010,20:01) kirjoitti
    Jees, kiitos vastauksista * eli alle vaan suosiolla ykkösvaihtoehtona oleva cbr 600 f *
    Kyllä se tuoki on kuristettuna niin sysipaska ajaa etten suosittele. Mulla tosiaan ninjassa kaasukahva liikku sen max. 5 astetta ja kaasuvaijeri 2 millimetriä. Se on vähän.

    Aja täystehosena tai osta juurikin joku uudempi kyykky, jonka saa *eroottisesti eiku elektronisesti kuristettua tai vaikka ER-5 jossa ei oo niin paljoo tenkua muutenkaan.

    EDIT: niin tai siis jos tuo CBR on joku uudempi niin sitten



    Kawasaki ZX-6R -98
    EX Honda CBR 125R -04
  13. #13
    mulla oli kawassa porattu luisteihin reijät niin että kun ne nousi tiettyyn kohtaan asti niin sitten meni alipaine ohi eikä noussut enempää...mut sekin oli 100hp saksassa...

    luistit vaihdettiin suomeen tuotaessa että saatiin täystehoiseksi, 130hp pyörältä...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  14. #14
    Mulla oli cbr600f 00vm kuristus oli toteutettu laittamalla "prikalliset" kurkut ja peltiritilällä varustettu suodatin. Kulki hikisesti mittariin sen 140... Ja veto loppui siihen 6krpm paikkeille. Kiersi kyllä ilman vetoa enemmän. Aika tuhnuhan sillä oli tosiaan ajella, mutta sinänsä kyllä pysyi liikenteen mukana jne. Ainoo vaan, että tuntui täysteho nsr tehokkaammalle, kun semmoinen oli ennen tuota. Noh pari viikkoa kuristuksien kanssa kärvisteltyä, ilta autotallilla ja hauskuus alkoi.

    Ehkä jotenkin suosittelen hankkimaan jonkun muun, kuin kyykkypyörän, kiusaus ottaa moposta kaikki irti kasvaa aika suureksi, kun ooppel kadetit suhahtelee ohi.

    Sitten taas kilopyörien kanssa usein painoa tulee vaan lisää, joten kulku sen kuin hidastuu.

    25kw R1 ois aika helmi :-P
    CBR 1000F -89
  15. #15
    Lainaa (chainese @ Kesä. 14 2010,00:46) kirjoitti
    25kw R1 ois aika helmi :-P
    1200-3500rpm rykkönen olisi kyllä oikeasti upea laite. Nippa nappa 80km/h. Vääntöpelihän tuo on! Haluaisin nähdä muuten tuolla tavalla kesän ajetun laitteen kannen, jos se vielä käy.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  16. #16
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    125km/h = moottoritiellä 7 % kaasua auki rytkösellä - noin 5500rpm - 2 päällä.
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  17. #17
    Täältä myöskin ääni tuolle elektronisesti kuristetulle pyörälle, jos siis aiot ajaa niiden kuristusten kanssa yhtään pidempään. Ajoin -06 600 gsx-r:llä sisäänajon sellaisella, ja sen moottorin luonne oli kyllä ainakin parempi kuin täystehoisessa NSR:ssä

    Vaihdoin tosin kuristusboksin täystehoiseen heti sisäänajon loputtua, joten en tullut koskaan koittaneeksi kunnolla kulkuja kuristusboksin kanssa.
    GSX-R600 K6
  18. #18
    Lainaa (vilhov @ Kesä. 13 2010,21:58) kirjoitti
    Lainaa (artsi_92 @ Kesä. 13 2010,20:01) kirjoitti
    Jees, kiitos vastauksista * eli alle vaan suosiolla ykkösvaihtoehtona oleva cbr 600 f *
    Kyllä se tuoki on kuristettuna niin sysipaska ajaa etten suosittele. Mulla tosiaan ninjassa kaasukahva liikku sen max. 5 astetta ja kaasuvaijeri 2 millimetriä. Se on vähän.

    Aja täystehosena tai osta juurikin joku uudempi kyykky, jonka saa *eroottisesti eiku elektronisesti kuristettua tai vaikka ER-5 jossa ei oo niin paljoo tenkua muutenkaan.

    EDIT: niin tai siis jos tuo CBR on joku uudempi niin sitten
    Vm 99-00 cbr olisi tarkotus laittaa..

    Vuoden ajoin 4 tahti kyykkykevarilla, että eiköhän jo tuon cebarin suorituskyky riitä tuomaan hymyä huulelle ja paremmat fiilikset. Ja jos nyt kuristus tulee pelkällä ruuvilla, niin helpostihan sen saa irti.
  19. #19
    Täältä löytyy kuristussatsit isompiinkin mopoihin :

    http://www.tlo-bikeshop.de/index.p....8g07rf6

    Prikat paikalleen kumikurkkuihin ja jätetään mopo kasaamatta loppuun asti jotta inssi näkee kuristuksen. Mukana tulee "lisenssi"
    jossa on moposi runkonumero. Varsin kivuton hommana,suosittelen.
    Paketti tulee alle viikossa saksasta.
    2019 Honda Goldwing "isolohko" Bagger
    EX: 2011 BMW K 1600 GT
    EX: 2002 Honda GL 1800 Goldwing
    EX: 1998 Honda cbr 1100xx
    EX: 2001 Honda nsr 125r
  20.  
  21. #20
    Lainaa (mauni4 @ Kesä. 18 2010,22:09) kirjoitti
    Täältä löytyy kuristussatsit isompiinkin mopoihin :

    http://www.tlo-bikeshop.de/index.p....8g07rf6

    Prikat paikalleen kumikurkkuihin ja jätetään mopo kasaamatta loppuun asti jotta inssi näkee kuristuksen. Mukana tulee "lisenssi"
    jossa on moposi runkonumero. Varsin kivuton hommana,suosittelen.
    Paketti tulee alle viikossa saksasta.
    Tuohan on pyhäinhäväistystä:

    Honda - CBR 1000 RR (SC57), Bj. 04-
    Reduzierung von 126 kW auf 25 kW
    Geschwindigkeitsreduzierung von 287 km/h auf 149 km/h
    Geänderte Fahrzeugteile: Gaswegbegrenzer
    ABE-Nummer: e4*2002/24*0269
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.