Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Heipä hei, kaikki bemarit

    Kotarikuskilla iski GS kuume tuossa euroopan reissun aikana.. pitäisikin nyt kysellä onko ko. kapistuksesta mihinkään ja jos ei niin miksei Iso GS tuntuisi ainakin itselle luonnottomalta ajella, kun painoa on niin paljon enemmän vrt. 990 SuperDuke..

    Mutkaan tuo näytti ainakin alpeilla taittuvan suhteellisen hyvin ja tavaraakin kyytiin saa enemmän, kuin tarpeeksi.



    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  2. #2
    Pohjolan kurapyöräilijöiden sivuilta www.matkaendurot.net foorumissa on paljon F 800 GS keskustelua ja käyttökokemuksia .
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  3. #3
    Näin ison gessun omistajan puolelta voisin todeta että hyvin taipuivat molemmat pikku-gessut bmwgs-meetingissä tänä viikonloppuna metsässä. On ne vaan sen verran kevyempiä viedä kuin iso möhkö. En usko että voit tehdä huonoa valintaa jos 800:een päädyt.
    F800GSA
  4. #4
    Käväsempä sieltä lukemassa
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  5. #5
    Jovvain..



    Alpeille tehty, ISO-GeeäS jää mutkaan ihmettelemään....autobahnillakaan ei jää jalkoihin kun menee sen 200km, toki suojaa ei juuri anna tuo olematon plexi ja kiinni saa tangosta pidellä. Kuormaakin kestää sekä saa kaikki tilpehöörit mitä nyt mieleen juolahtaa....kulutus alle 4 l /normiajossa ja se tuo "olemisen keveys", se on siinä "se"

    Through the Wineyard..
  6. #6
    Näin mie olen kans ymmärtäny ja tuol Italia / Saksa / Itävalta seudulla näytti nuita menevän enemmän ku osaa mies laskea
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  7. #7
    Tänään tuli alle uusi 650GS
    Kyllä taipuu mutkiin mahtavasti... ja kevyt käsitellä. Aikamoinen muutos edelliseen hyvin palvelleeseen FJR: ään verratuna
    Nyt unohdetaan hetkeksi Euroopan baanat ja keskitytään kotimaan pikkuteihin (myös heikka-sora)
    Yamaha Drag Star - Suzuki V storm - Yamaha FJR - BMW 650GS
  8. #8
    Lainaa (mattipoeka @ Kesä. 13 2010,19:13) kirjoitti
    Näin mie olen kans ymmärtäny ja tuol Italia / Saksa / Itävalta seudulla näytti nuita menevän enemmän ku osaa mies laskea
    Eiiiiiiiiii!!!! Mä sentään upgreidasin Super Dukesta... *



    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
  9. #9
    Haha,

    Onko äijällä meseä tai jotai, ni vois lähtä vetää lenkkiä joku pv?
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  10. #10
    Lainaa (mattipoeka @ Kesä. 22 2010,20:51) kirjoitti
    Haha,

    Onko äijällä meseä tai jotai, ni vois lähtä vetää lenkkiä joku pv?
    No yyveetä, ei oikein tule availtua meseä. Tän viikon peekoo olisi voinut olla yksi hyvä lenkki, mutta taitaapi juhannuskiireet mennä edelle.
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
  11. #11
    Ite käyn torstaina heittää lenkkiä varmaankin, mut perjantai - su menee tuolla keuruun suunnal mökkeilemäs.
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  12. #12
    Lainaa (mattipoeka @ Kesä. 22 2010,22:44) kirjoitti
    Ite käyn torstaina heittää lenkkiä varmaankin, mut perjantai - su menee tuolla keuruun suunnal mökkeilemäs.
    Joo, pieni mahis tässä on jotta ehtis peekoolle, pitäis vaan torstai-ilta olla jo Raumalla. Toisaalta yö on valoisahko, joten näkee sitä ajella länteen vähän myöhemminkin illalla. Tai no riippuu vähän miten pitkän reitin toi TR3 meinaa heittää....
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
  13. #13
    Hyvin kerkee ajaa yötä myöte
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  14. #14
    Lainaa (Stormi @ Kesä. 22 2010,20:26) kirjoitti
    Tänään tuli alle uusi 650GS
    Kyllä taipuu mutkiin mahtavasti... ja kevyt käsitellä. Aikamoinen muutos edelliseen hyvin palvelleeseen FJR: ään verratuna *
    Nyt unohdetaan hetkeksi Euroopan baanat ja keskitytään kotimaan pikkuteihin (myös heikka-sora) *
    Onnittelut uuden gessun johdosta *

    Kerrohan käyttökokemuksia *pyörästä kun olet *ehtinyt *ajelemaan.

    Itsekin tein *lyhyen koeajon *kun oli oma pyörä 1tkm huollossa Heinolla ja *ihastuin kyllä F 650 GS malliin . Kevyt kuin mikä ja taipui kurviin kuin itsestään. Soratiellä en käynyt mutta *nimenomaan noi soratiet on alkanut kiinnostamaan .
    Moottori vaikutti miellyttävältä *ja ajoasento oli mukava.
    Pyörä sopi heti kuin "hanska käteen" .



    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  15. #15
    On niin saamaton että mulla on vieläkin koeajamatta toi F800GS. Just maanantaina oli ison gessun kanssa Heinolla tohtoroitavana, muttei saanu aikaseks koeajaa odotellessa. Kai se jonain päivänä ajetaan kun sitä on niin kehuttu.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  16. #16
    Muistetaas, että myös niitä kasisatasia on tosiaan kahta eri mallia, 800GS ja ´650´ "naistenmalli"-twini (joka on oikeasti 800, mutta eri viritysasteella kuin 800GS). Myös mm. rengaskoot, renkaiden tyyppi, joustomatkat / jousitus ylipäätään ja hinta on näissä erilaiset.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  17. #17
    Lainaa (pecha @ Kesä. 23 2010,14:25) kirjoitti
    Muistetaas, että myös niitä kasisatasia on tosiaan kahta eri mallia, 800GS ja ´650´ "naistenmalli"-twini (joka on oikeasti 800, mutta eri viritysasteella kuin 800GS). Myös mm. rengaskoot, renkaiden tyyppi, joustomatkat / jousitus ylipäätään ja hinta on näissä erilaiset.
    Aika paljon eroja kuten pecha jo kertoikin.

    Onhan nämä olleet samassa vertailussa mukana ja tiivistettynä todettu:

    F 650 GS (siis 2-sylinterinen 2008 alk.) *sopii paremmin asfaltille ja F 800 GS paremmin soralle ja vaativampaan seikkailuun. Alavääntöä F 650 GS mallissa *jopa enemmän mutta F 800 GS mallissa vastaavasti huipputehoa enemmän.

    Hauska ja positiivinen kokemus uusi F 650 GS joka tapauksessa oli vaikka olisikin joidenkin mielestä *"naisten malli" *. *

    Pyörän saa tilattua madalletulla jousituksella ja madalletulla istuimella joten soveltyy lyhyille kuljettajille , aloittelijoille ja vaikka naisille. *Mutta *ei mielestäni yhtään hassumpi kokeneemmallekin kuljettajalle joka haluaa nauttia helposta ja vaivattomasta ajamisesta .

    Suorituskyvyllään F 650 GS (2.syl) peittoaa esim. Hondan XLV 700 Transalpin sekä Yamahan XTZ 660 Teneren joten "kyvykäs nainen" menee menojaan mutkatiellä.



    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  18. #18
    Mites tolla noi reissuominaisuudet? Isolla gessulla näyttää ainakin noi eurooppalaiset vetävän pitkiäkin reissuja. Yhtä rumahan toi on kuin isoveljensä. Mutta on se jo niin ruman näkönen että sen vois jopa hommata, kun on vanha pyöräkin jo myyty...
  19. #19
    Lainaa (Kane @ Kesä. 23 2010,18:03) kirjoitti
    Mites tolla noi reissuominaisuudet? Isolla gessulla näyttää ainakin noi eurooppalaiset vetävän pitkiäkin reissuja. Yhtä rumahan toi on kuin isoveljensä. Mutta on se jo niin ruman näkönen että sen vois jopa hommata, kun on vanha pyöräkin jo myyty...
    Vakiopenkki ei ollu mikään tourinkijakkara, mutta kyllä kai silläkin reissasi. Ja tankki on vähän pienen puoleinen pitemmille huikosille. Toisaalta ahteri kun rupeaa puutumaan, niin tankkaustauko tuntuu ihan hyvälle vaihtoehdolle =)
    <p>-- Backman</p>
  20. #20
    Harvassapa taitaa olla pyörät, joilla pääsisi tankillisella pidemmälle kuin F650:llä. Jos todellisuudessa tankkiin mahtuu ainakin 18 litraa ja kotomaan nopeuksilla kulutus taitaa alkaa 100 km kohden 3:lla.
  21. #21
    F8R vei ajotietokoneen mukaan tasaisella 80-90kmh alle 3L/100km.
    1000km Alppi kiepillä keskimäärin muistaakseni 4,2 (sisältäen vähän baanan vingutusta).
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  22. #22
    Lainaa (Baltic @ Kesä. 29 2010,11:03) kirjoitti
    F8R vei ajotietokoneen mukaan tasaisella 80-90kmh alle 3L/100km.
    Kuulostaa todella pieneltä. Tätä väitettä en ilman lisätodisteita usko.
    BMW F800 ST
    Honda CBF600 S
    Yamaha XJ600 S Diversion
  23. #23
    No semmosta se mittari näytti, ei ole parempia todisteita...
    Ajaessa vähä paha ottaa kuvaakaan *

    Edittinä vielä, että jopo oli uusi, ajettu 700km !



    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  24. #24
    Näyttihän se R6R:än kierroslukumittarikin muistaakseni lehtitietojen mukaan selkeästi yläkanttiin, joten jamahalla on perinteitä "optimistisista" mittareista

    Vitsi, vitsi. Jäädään odottelemaan testituloksia mielenkiinnolla sillä olen omaa mopoani (alla mainittu) pitänyt pieniruokaisena, mutta tämä olisi vielä selkeästi säästeliäämpi.
    BMW F800 ST
    Honda CBF600 S
    Yamaha XJ600 S Diversion
  25. #25
    Tuossa oli testi BIKEssä... siinä keskikulutus muistaakseni 5,1 mutta on varmaan myös annettu happea.

    Uskoisin, että Suami rajoituksilla ja "tasamaalla" varmaan helposti pääsisi reilusti alle 4 keskikulutuksella. Yllättävän pieniruokainen peli *

    Hetkinen, Ottopoika!
    Nyt siis puhutaan BMW F800R pyörästä, ei Jamahasta.



    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  26. #26
    No niin, hyvin menee, mutta menköön

    Uusi jamppihan on FZ8...

    F800R on samalla koneella kuin F800ST, josta minulla on 40000 km verran kokemusta ja pienellähän se menee. Suomen maantienopeuksissa kulutus on alle 4l (3,6-3,8l). Motarilla menee sitten hippasen yli 4l.

    Joo, tuo Biken ilmoittama kulutus ei taatusti vastaa normaalia ajoa. Omalla mopolla moiseen kulutukseen en ole päässyt edes Saksan läpiajossa, jossa baanaa syötettiin tuntitolkulla 150 vauhtia. BMW kyllä ilmoittaa nettisivuillaan R:lle hieman ST:tä suuremman kulutuksen. Olisiko välitys lyhyempi vai mistä lienee johtuva...?
    BMW F800 ST
    Honda CBF600 S
    Yamaha XJ600 S Diversion
  27. #27
    Kerroppa kokemuksia tuosta moottorista, mitään ongelmia esiintynyt?
    Rotaxin 2-T tekniikka ei vakuuta...

    Kohtuullinen omistushalu heräs tuohon Ärrään 1000km koeajon perusteella. Hinta vaan kohoaa huimaksi "kaikilla" herkuilla =13400e
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  28.  
  29. #28
    Moottorin on toiminut moitteetta. Itsekin sitä ja BMW:n luotettavuutta yleensä epäilin, kun pyörän hakin parisen vuotta sitten. F800ST oli vaan ominaisuuksiltaan tarpeisiini niin hyvä paketti, että pakko oli hondamiehen vaihtaa leiriä.

    Motorrad(muistaaksi) aikoinaan ajoi 50tkm käyttötestin F800S:lle, joten tuo lehtijuttu kannattaa kaivaa esiin. Muitakin testejä (kunnon mp-lehdissä) on varmaan tehty vuosien saatossa.
    BMW F800 ST
    Honda CBF600 S
    Yamaha XJ600 S Diversion