Oma, tasan vuosi sitten käyttöönotettu burggi on vuoden -08 mallia.
Aukaisin variaattorin puhdistusta varten, koska satuin lukemaan ulkomaan sivuilta että -08 vareissa ollu isoa ongelmaa mm. pölyn vuoksi..
Siinä sitten katselin että "varikopan" takaosassa on peräöljyn? roput.. täyttöropun viereen painettu että 180ml menis tavaraa.
Mitä öljyä tonne pitää laittaa? Jonkun nettivideon perusteella tavallista 10w - 40 moottoriöljyä?
Kuinka usein peräöljyt pitää vaihtaa?
Saako ihan suomesta jostain korjausopasta ko. peliin?
Netin kautta tietysti jostain epaysta, mutta kun yksinkertainen lantapaukku ei osaa muuta kun pieraista..
....bensatkin aina maksan ainoastaan tiskille -in gäsh
Forward taapertamista - as early as -62
*Xciting 500Ri*
Peräöljyvaihto yms. perustoimenpiteet lienee neuvottuina myös vehjeksen käyttöohjekirjassa, öljysuosituksineen![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Silläpä kyselen, kun ei ole peräöljyistä mitään mainintaa.(HiTec @ Kesä. 12 2010,20:44) kirjoitti
Oma vehje ei ole virallisen maahantuojan toimesta maahantuotu. Mukaan tuli sentäs Englanninkielinen ohjekirja, mutta eikö sitten luokitella "perustoimenpiteeksi" kun tuosta peräöljystä ei ole kyllä sanaakaan.
Forward taapertamista - as early as -62
*Xciting 500Ri*
(George @ Touko. 22 2010,16:48) kirjoitti
Tuossa olisi linkki, Lontoon kielellä tosin. Löytyy nimellä AN-400 ja v. 2003 malliin. Luulisin ettei kauheasti ole muutoksia tullut vuosien varrella tuohon malliin.
Piaggio X8 250ie -07
Yamaha Majesty YP250-98 (myyty)
Nykyinen Suzuki Burgman AN400-00 (myyty)
Uusi pärrä Honda GL1800-08
Uusin Kymco Xciting500-05
Iso käsi linkistä! Paljon hyödyllistä tietoa, vaikka kyllä näissä paljon erojakin on. Tuollaisen käsikirjan kun sais -08..(George @ Kesä. 13 2010,11:08) kirjoitti
jos maahantuojalta kysäisis..
Varikopan aukaisu oli paikallaan, pölyä ihan viljalti.. Jatkossa puhdistelut 4000km välein jos sekään riittää.
6000km jälkeen, osa pölyistä varisi lattialle kun kippasin rullat pois:
http://jkl.kuvat.fi/kuvat/Suzuki+Burgman+400/077.JPG
![]()
Forward taapertamista - as early as -62
*Xciting 500Ri*
Hei
Minä sain Suomen Suzukilta suomenkielisen manuaalin soittamalla Burgman 650:n. Maksoi muistaakseni jotain 25 euroa. Oli hyvä hankinta, koska en ole saksankielen taitaja.
Suzuki Burgman AN400 => Suzuki Burgman 650 Executive =>BMW R1200 CL =>BMW R1200 RT
Ei jurahtele alkukiihdytyksessä enään ja ny kiihtyykin selvästi paremmin, ennen varin puhdistusta oli kuin suon silmästä olisi lähtenyt liikkeelle.
Ohjekirjan mukaan peräöljyn vaihto 12000km välein, vaihdoin kuitenkin ny (6000km) kun paikat oli sopivasti esillä. *Öljytilavuus 180ml, öljyä oli perässä vain 95ml eli puolillaan. Onneksi tuli katsottua jo tässä vaiheessa, nyt on uudet öljyt täysimääräisenä.
Vaihdan ko. öljyt jatkossa aina varin puhdistuksen yhteydessä, kun ei maksakaan juuri muuta kun vaivan..
Forward taapertamista - as early as -62
*Xciting 500Ri*
No se...(lehtijussi @ Kesä. 15 2010,19:59) kirjoitti
Kannattaa toki ne peräöljyt vaihtaa ihan joka vuosi. Kuitenkin se määrä on tosiaan niin pieni. Rahallisesti ei mitään ja hommaan menee se muutama minuutti
Hyvä että jurahtelu loppui. Burgerissa näköjään ei ole rasvattu variaattorin rullakuppi, toisin kuin majestyjen ja linhai vehkeiden rullakupit. Itselläni kaasun käskytys muuttui tajuttomasti herkemmäksi kun putsasin varista sen 100 grammaa laardia pois ja laitoin maltillisesti rulliin ja liukupaloihin sopivasti rasvaa. Reagoi älyttömästi nopeammin kaasuun.
Olisi kiva tietää millä perustelevat että joissain maxeissa on rasvattu vari ja joissain ei. Varmaan perustelevat ettei rullat kuluisi hioutumalla niin herkästi.
Mutta näin niinkun maalaisjärjen mukaan
rasva + varipöly + ilmasta tuleva katupöly = hiovaa tahnaa.
Minkä luulisi aiheuttavan kulumista rullissa ja rullakupissa.
Jotkut valmistajat (ainakin dr.pulley) tekevät rullat / liukupalat etc aineesta joka toimii itse itsensä liukasteena. Eli rasvaa ei tarvita.
No itse tein silti manuaalin mukaan ja laitoin maltillisesti rasvaa.
(vähän meni offtopiciksi kun ei ole kyse burgerista)
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Täytyypä kysellä tuo minunkin tuo manuaali, jos niitä kerran rahalla saa. Jostain olin aiemmin lukevinani ettei annettu rahallakaan kun oli Burgeri tuotu ohi virallisen tuonnin. Tuon 2003 lontoonmurteellisen löysin minäkin viime syksynä kun ei ollut mitään paperia. Kyllä silläkin aika hyvin -99 mallin kanssa pärjää. T. MaLe
MaLe;pientä burgeri piristystä.
Minulle ainakaan ei maahantuojalta manuaalia myyty (kesä 2008). Sain kopiot (omistajan käsikirjasta) Plootulta. Voin kopioida jossain vaiheessa kopiosta kopiot. Jos et saa maahantuojalta niin voin lähettää.(MaLe @ Kesä. 17 2010,20:19) kirjoitti
Pää surisee ja suu pärisee.