Eli otsikon kaltainen vika ilmaantunut eli mistä lähteä vikaa metsästämään. Vatkausta ilmee tasanopeudellakin jos vain vauhti nousee yli 130. *Toinen etupumppu näkyy hikoilevan joten stefojen ja öljyjen vaihdolla voisi aloittaa, vaikka itse jousitus ei kovin pehmeältä tunnukkaan. Ehdotuksia? Haku ei *tuottanut tulosta.
edit: tämä piti mennä tuonne zzr 1100 topikin alle..
Yleisimmät syyt vatkaukseen mitä kuullu/kokenu (jonkinlaisessa yleisyys järjestyksessä):
- eturengas kulunut epätasaiseksi tai ihan pieni epätasapaino, nämä yleensä tuntuu hitaassa vauhdissa vemputuksena.
- ohjauslaakeri löysällä/huono kunto.
- iskarit toispuoleisesti säädetty /toisen kunto huonompi.
- pyörän laakerit rikki/ akseli ei kunnolla kiinni.
- takaiskarin/swingin/renkaan kunto/säädöt - jep nääkin voi tuntua jo son jotain löysällä /vialla.
käytännössa kun vaihdat stefat ja öljyt niin kannattaa kattoa ohjauslaakerin kunto ja rasvata ja säätää se ja vilkaista rengasta. Samalla rytinällä menee.
ja kun siihen rupeaa niin nykiä swingiä kans et onko jossain löysää tai muita vian merkkejä. Sit vasta jos etupään huolto ei auta niin sit ruveta kattoon takapäätä tarkemmin. - vaikka huollettavia osia ne nekin on.
ps. oma sai kevät talvella täydenlaakerien putsaus+rasvaus huollon - eteen ja taakse sekä etu iskareiden öljynvaihdon -> alusta on kuin uusi taas. tiukka ja napakka. Sillä on oikeesti merkitystä.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Pitää tuo etupää tutkia kun vaihtaa stefat ja öljyt. Eturengas on tälle kesälle vaihdettu enkä aikasemmilla ajokerroilla huomannut mitään erikoista. Äkkiseltään mitä tuota pyörää kävin vääntämässä niin etujarru pohjassa tuntuu pientä klapia, eli ohjauslaakerille vaihto/kiristys lienee paikallaan. Vanteessakaan ei tuntunut klapia eikä pyörittäessä juminut joten pyöränlaakerit lienevät kunnossa. Mutta näillä ohjeilla mennään eteenpäin. Kiitokset!