Lukematta sen enempää...
Oakleyn pokat suorilla sangoilla ja Schubertti C3 tai Nolanin N104. Toimii ja pelittää... Jujuna se integroitu aurinkovisiiri jonka saa naps päälle-pois. Toimii tunneleissta perfect...
BF
<p>R1200RT-2008</p>
Joo, tämä on näin.
Plussat: Eroon silmälasiriippuvuudesta, koskien kauas näkemistä. Ikänäön vaikutukselta ei toistaiseksi ole luotettavaa operaatiota olemassa - ainakaan en tiedä sellaisesta. Tätäkin hakkaan nyt päätelasit silmillä - kaikki tiellä liikkumiseen sujuu hyvin "paljailla" - on myös turvallisuuskysymys - varsinkin prätkäillessä, useassakin mielessä.
Miinus: Pieninkin silmiin liittyvä leikkausoperaatio aiheuttaa sen, että mitään silmien arviointiin liittyvää asiaa ei saa tehdä kukaan muu, kuin laillistettu silmälääkäri. Edellä mainittu ikänäköasia tekee sen, että joskus se silmälasiresepti on uusittava - ja sitä ei optikolta saa...
<p>.</p>
Noooo
Kypärinä Schubertti C3 ja scott krossi+scott otg lasit eikä ole ongelmia ollut. Suupertti ei ole huurtunut tuon pinlokin kanssa kuin kerran silloinkin tuli räntää, tiskirätin kokoisia lepeitä ja kypärässä sisällä ilmeiseti hiukan kosteutta tuossa vaiheessa.
Tuossa scott yhdistelmässä saattaa ihan hetkeksi huuruta silmälasit kun pysähtyy, mutta kun lähtee liikkeelle niin varmaankin 3 sekunnin sisällä on kaikki lasit huurteetomia.
Suupertissakaan en käytä sen omaa aurinko visiiriä vaan ruskean sävyisiä aurinkolaseja syystä että paljon parempi kontrasti kuin minkä tuo savunharmaa visiiri tarjoaa.
Mutta nämähän ovat kaikki henkilökohtaisia mieltymykisiä johon vaikuttavat miten mikäkin kypärä/visiiri/lasi systeemi kenenkin päähän istuvat.
niin pitää varmaankin mainita sekin että viimeiset silmä- ja aurinko lasit kun investoin niin tuo suupertti oli muka optikolle mennessä joten se helpotti sitä asiaa että kuin nuo istuvat tuonne kypärän sisälle.![]()
Viimeksi muokannut: aksi; 27.02.2014 klo 09:47.
-Sujuvasti sorapolkuja pitkin -
Joo, ja kyllä minäkin huomaan että lähinäöstä se kaukonäkö on höylätty. Ei vaan näe enää vaivatta kaikkia pienimpiä tuoteselosteita ruokapakkauksista, ainakaan läheltä. Pitää viedä pikkasen kauemmas niin sitten näkee. MItään käytännön haittaa ei vielä tuosta ole, kunhan naurattaa kun joku koittaa näyttää kännykästä jotain ja tuo sen naamalle mistä ei vaan näe kun ei silmä tarkenna vaaksan päähän.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Reilu parikymmentä vuotta rillejä takanapäin. Ikänäkö iski pari vuotta niin, että hommasin monitehot. En kertakaikkiaan tottunut niihin, ja otin kauko- ja lähilasit erikseen, ja puljasin niiden kanssa päivittäin kymmeniä kertoja...
Nolan N104 on kuin tehty mun päähän ja lasit sopi hyvin, eikä pokat painaneet mistään.
5 viikkoa sitten kävin aika dramaattisessa leikkauksessa. Silmien omat mykiöt räjäytettiin taivaan tuuliin ja tilalle asennettiin Tanskassa tehdyt, hajataiton korjaavat monitehomykiöt. Nyt näen kristallinkirkkaasti kauas ja lähelle. Ainoastaan päätetyöskentelyyn ajattelin hakea vielä rillit, kun juuri tuollainen 80cm etäisyys on siinä kaukon ja lähin välillä hiukan epätarkka.
Pikkasenksmä odottelen ajokautta, kun voi heittää Nolanin päähän ja lähteä menemään ilman rilliähellystä![]()
KTM Duke
Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
Mulla on enskapyörällä ajettaessa airoh potta ja scott:n otg lasit ja hienosti mahtuu lasit olemaan sisällä,eikä huurru jos vähääkään on vauhtia.
Katupyöräilessä päässä on schubert s2 joka toimii myöskin todella hyvin lasien kanssa.
Vinkki ,kun haet uusia laseja niin ota kypärä mukaan ja sovita, sangat sellaiset mitkä on mahdollisimman lähellä kasvoja,niin istuu kypärät paremmin.
Viimeksi muokannut: camshaft6; 27.02.2014 klo 15:38. Syy: lisäys
-72 cb350
Ex:xj600 scrambler,ducati monster/scrambler,kawasaki kle 500 -05,ktm 250(300cc) exc -09,ktm 250 sx-f -06,cb600f hornet -08,hornet 600 -00.
ex:hornet 600 -98
Joskus olen lainannut umpipottaa ja yleensä ei ole meinannut olla aikaa eikä hermoja silmälasien kanssa mutta jotenkin epämääräisesti ne on tullut kuitenkin kypärään survottua. Voisin kuitenkin testata avattavan jäkeen umpipottaa joten mitkä toimivat suht suorasankaisten pokien kanssa.
Normisovitukset tietysti mutta jos muutama mahdollinen toimiva umpipotta löytyisi näin ennalta. Marushin 999RS on ollut mielessä, onko se nykyisin Sweep GTX?
Noissa Shoeissa nyt ainakin on jonkinlainen "sankakuja" fylleissä.
Hankalahan se on jotain ranteenpaksuisia muovisankoja UKK-Instituutin hyväksymillä linsseillä
mihinkään tunkea, mutta laadukkaat metallisankaiset kestävät kunnialla enemmänkin "jumppaa".
Sinne ne aina tarvittaessa on tontilleen sujahtaneet ja painamatta/puristamatta hoitaneet hommansa.
Hyvin... tai erinomaisesti "luukku kiinni" tuulettuva kypärä on tietty rillien kanssa aina eduksi.
Siinä suhteessa tuo Shoein Neotec on varmaan parhaasta päästä.... ja avattavakin, jos rillien
käyttöön moisesta tuntee jotain lisäarvoa saavansa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Hankaluus on ainakin se että vaikka pokat saisi kaupassa survaistua helpohkosti umpikypärän sisälle niin ne voivat alkaa painamaan vaikka parin tunnin ajon jälkeen. Tämän löysin: http://billyscrashhelmets.co.uk/tag/glasses/
Minulla on varsin paksusankaiset lasit, mutta menevät hyvin Sharkin (malli Speed Sauer tai jotain) umpikypärään. Ei tarvitse kummemmin väännellä tai asetella, kun pehmusteissa on sopivat kolot. Eivätkä paina pitkänkään ajon jälkeen, vaikka kypärä on muuten napakka päässä.
En jaksa lukea kaikkea mutta kommentoin oman kokemukseni tähän _piilolasiasiaan_.
Aikoinaan kuivien silmieni kanssa ajattelin etten kuuna päivänä tunkisi silmiini mistään hinnasta yhtään mitään, kunnes asiaatunteva optikko houkutteli kokeilemaan, sanoi että itse asiassa piilari voi vähän helpottaakin sitä kuivumista kun saa jotenkin nesteet irtoamaan hieman "ärsyttäessään". Niin sitten vihkiydyin käyttämään piilareita lasketellessa (ennen kuin aloitin mopoilun). Onhan se nyt kätevää kun linssit ei huurru!.
Sittemmin on tullut hajataitteisuutta ja lähinäköjä sun muuta lisää, mutta ihme ja kumma kuinka nuo on kehittyneet! Jopa noita asioita korjataan piilareilla, sen lisäksi että se kaukonäkö samalla.
Mutta se itse asia: kannattaa sitkeästi pyytää kokeiltavaksi erilaisia merkkejä/malleja/yhdistelmiä. Itsekin taas viimeksi koitin kolmea eri mallia ja pari niistä tuntui silmissä aivan hirveiltä! Joko ei nähnyt mitään tai sitten ärsyttivät silmää (eli muoto ei ollut oikea). Uskon että jos ei kaikille niin melkein kaikille voisi löytyä sopiva piilari jos vaan koittaa vaihtoehtoja. Ja joo: pokat on tosi rasittavat kypärässä. En käytä.
Päiväpiilarit on kädet, sen ku heittää roskiin, varsinkin reissussa. Kotimaassa kesäkaudella kuukausilinssejäkin tulee käytettyä.
Muokk: juu en siis ole optikko, en alalla eikä muuten kiinnosta eli tää ei ole mainos![]()
...
Minulle sopii parhaiten monitehopiilarit. Eivät huurru ja niitä ei tarvitse varoa yms. Aurinkolaseja voi käyttää normaalisti niiden kanssa. Shoei XR-1100 on nyt kypäränä ja nuo minun aurinkolasit sopivat sen kanssa hyvinHarvemmin kuitenkin tulee niitä käytettyä. Tummennettu visiiri on osoittautunut riittäväksi.
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Olin jo löytänyt passelin potan jos se vaan olisi kaupassa tuntunut hyvältä mutta se kyllä tippuu pois tämän testin perusteella. Kriteerit: Sharpilta min. 4 tähteä, esim. hyvä sijoitus tässä vertailussa, kohtuu ulkonäkö/hinta ja vielä se hankalin että pokat toimisivat puristamatta pidemmän aikaa kuin tuon kauppasession ajan. Ei saa olla liian heleppoa.http://www.testberichte.de/motorrad-...726/helme.html