Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 104:een 104:sta
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    Mulla on tollaset autoilua varten. Toimii ihan kivasti, tosin tummuminen vähenee aika paljon auton sisällä, koska auton lasit suodattaa aika paljon UV-valoa pois. Hintaa en nyt muista, mutta niinhän siinä kävi, että kaupan päälle tulevien aurinkolasien sijaan mulle tuli tavalliset lasit. Eli noi maksoi enemmän kuin käyttölasit kaikilla pinnotteilla ja kevennyksillä. Mitkään muotitietoisen valinnathan nuo eivät ole, sillä linssi on "tyylikkään ruskea".

Kypärän kanssa en ole noita käyttänyt, sillä menen mielummin iridiumilla kuin aurinkolaseilla.

.
    Tattis! Soittelin tänään tommottiista niin kolmesta sadasta lähtee homma liikkeelle.. Kertokaa nyt joku onko näistä silmälaseista mitään hyötyä? Kuva on kyllä hd mutta iloakos tuosta jos aina on väärät linssit tai ne oikeat on huurussa.. Taidan kiertää tuttuja teitä ilman laseja..
    Lukematta sen enempää...

Oakleyn pokat suorilla sangoilla ja Schubertti C3 tai Nolanin N104. Toimii ja pelittää... Jujuna se integroitu aurinkovisiiri jonka saa naps päälle-pois. Toimii tunneleissta perfect...

BF
    <p>R1200RT-2008</p>
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Itse menen Femtolasikilla. Toimii säässä kun säässä
    Joo, tämä on näin.
    Plussat: Eroon silmälasiriippuvuudesta, koskien kauas näkemistä. Ikänäön vaikutukselta ei toistaiseksi ole luotettavaa operaatiota olemassa - ainakaan en tiedä sellaisesta. Tätäkin hakkaan nyt päätelasit silmillä - kaikki tiellä liikkumiseen sujuu hyvin "paljailla" - on myös turvallisuuskysymys - varsinkin prätkäillessä, useassakin mielessä.

Miinus: Pieninkin silmiin liittyvä leikkausoperaatio aiheuttaa sen, että mitään silmien arviointiin liittyvää asiaa ei saa tehdä kukaan muu, kuin laillistettu silmälääkäri. Edellä mainittu ikänäköasia tekee sen, että joskus se silmälasiresepti on uusittava - ja sitä ei optikolta saa...
    <p>.</p>
    Noooo
    Kypärinä Schubertti C3 ja scott krossi+scott otg lasit eikä ole ongelmia ollut. Suupertti ei ole huurtunut tuon pinlokin kanssa kuin kerran silloinkin tuli räntää, tiskirätin kokoisia lepeitä ja kypärässä sisällä ilmeiseti hiukan kosteutta tuossa vaiheessa.
    Tuossa scott yhdistelmässä saattaa ihan hetkeksi huuruta silmälasit kun pysähtyy, mutta kun lähtee liikkeelle niin varmaankin 3 sekunnin sisällä on kaikki lasit huurteetomia.
    Suupertissakaan en käytä sen omaa aurinko visiiriä vaan ruskean sävyisiä aurinkolaseja syystä että paljon parempi kontrasti kuin minkä tuo savunharmaa visiiri tarjoaa.

Mutta nämähän ovat kaikki henkilökohtaisia mieltymykisiä johon vaikuttavat miten mikäkin kypärä/visiiri/lasi systeemi kenenkin päähän istuvat.

niin pitää varmaankin mainita sekin että viimeiset silmä- ja aurinko lasit kun investoin niin tuo suupertti oli muka optikolle mennessä joten se helpotti sitä asiaa että kuin nuo istuvat tuonne kypärän sisälle.
    Viimeksi muokannut: aksi; 27.02.2014 klo 09:47.
    -Sujuvasti sorapolkuja pitkin -
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Miinus: Pieninkin silmiin liittyvä leikkausoperaatio aiheuttaa sen, että mitään silmien arviointiin liittyvää asiaa ei saa tehdä kukaan muu, kuin laillistettu silmälääkäri. Edellä mainittu ikänäköasia tekee sen, että joskus se silmälasiresepti on uusittava - ja sitä ei optikolta saa...
    Joo, ja kyllä minäkin huomaan että lähinäöstä se kaukonäkö on höylätty. Ei vaan näe enää vaivatta kaikkia pienimpiä tuoteselosteita ruokapakkauksista, ainakaan läheltä. Pitää viedä pikkasen kauemmas niin sitten näkee. MItään käytännön haittaa ei vielä tuosta ole, kunhan naurattaa kun joku koittaa näyttää kännykästä jotain ja tuo sen naamalle mistä ei vaan näe kun ei silmä tarkenna vaaksan päähän.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Reilu parikymmentä vuotta rillejä takanapäin. Ikänäkö iski pari vuotta niin, että hommasin monitehot. En kertakaikkiaan tottunut niihin, ja otin kauko- ja lähilasit erikseen, ja puljasin niiden kanssa päivittäin kymmeniä kertoja...

Nolan N104 on kuin tehty mun päähän ja lasit sopi hyvin, eikä pokat painaneet mistään.

5 viikkoa sitten kävin aika dramaattisessa leikkauksessa. Silmien omat mykiöt räjäytettiin taivaan tuuliin ja tilalle asennettiin Tanskassa tehdyt, hajataiton korjaavat monitehomykiöt. Nyt näen kristallinkirkkaasti kauas ja lähelle. Ainoastaan päätetyöskentelyyn ajattelin hakea vielä rillit, kun juuri tuollainen 80cm etäisyys on siinä kaukon ja lähin välillä hiukan epätarkka.

Pikkasenksmä odottelen ajokautta, kun voi heittää Nolanin päähän ja lähteä menemään ilman rilliähellystä
    KTM Duke
    Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Hieman OT.
    Yritin juuri etsiä luetteloista endurokypärään sopivia ajolaseja joihin menisi silmälasit sisälle. Eipä luetteloissa juuri ole sopivia. Ehkä lasien käyttäjiä ei ole tarpeeksi että tehtaiden kannattaisi nämä asiakkaat huomioida. Pitänee ajaa ilman laseja tai harkita niitä piilareita.
    Mulla on enskapyörällä ajettaessa airoh potta ja scott:n otg lasit ja hienosti mahtuu lasit olemaan sisällä,eikä huurru jos vähääkään on vauhtia.
    Katupyöräilessä päässä on schubert s2 joka toimii myöskin todella hyvin lasien kanssa.

Vinkki ,kun haet uusia laseja niin ota kypärä mukaan ja sovita, sangat sellaiset mitkä on mahdollisimman lähellä kasvoja,niin istuu kypärät paremmin.
    Viimeksi muokannut: camshaft6; 27.02.2014 klo 15:38. Syy: lisäys
    -72 cb350
    Ex:xj600 scrambler,ducati monster/scrambler,kawasaki kle 500 -05,ktm 250(300cc) exc -09,ktm 250 sx-f -06,cb600f hornet -08,hornet 600 -00.
    ex:hornet 600 -98
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Olen vaan murjonut ne sangat sinne kypärään ja vähän aikaa asetellut. Välillä menee enempi ja välillä vähempi. Hermoja ja aikaa. Molempia on piisannut. Kypärät: X-lite 1003 ja X-lite 802 ja Shoei Multitec (poistunut valikoimasta).
    Joskus olen lainannut umpipottaa ja yleensä ei ole meinannut olla aikaa eikä hermoja silmälasien kanssa mutta jotenkin epämääräisesti ne on tullut kuitenkin kypärään survottua. Voisin kuitenkin testata avattavan jäkeen umpipottaa joten mitkä toimivat suht suorasankaisten pokien kanssa.
    Normisovitukset tietysti mutta jos muutama mahdollinen toimiva umpipotta löytyisi näin ennalta. Marushin 999RS on ollut mielessä, onko se nykyisin Sweep GTX?
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Joskus olen lainannut umpipottaa ja yleensä ei ole meinannut olla aikaa eikä hermoja silmälasien kanssa mutta jotenkin epämääräisesti ne on tullut kuitenkin kypärään survottua. Voisin kuitenkin testata avattavan jäkeen umpipottaa joten mitkä toimivat suht suorasankaisten pokien kanssa.
    Normisovitukset tietysti mutta jos muutama mahdollinen toimiva umpipotta löytyisi näin ennalta. Marushin 999RS on ollut mielessä, onko se nykyisin Sweep GTX?
    Noissa Shoeissa nyt ainakin on jonkinlainen "sankakuja" fylleissä.
    Hankalahan se on jotain ranteenpaksuisia muovisankoja UKK-Instituutin hyväksymillä linsseillä
    mihinkään tunkea, mutta laadukkaat metallisankaiset kestävät kunnialla enemmänkin "jumppaa".

Sinne ne aina tarvittaessa on tontilleen sujahtaneet ja painamatta/puristamatta hoitaneet hommansa.

Hyvin... tai erinomaisesti "luukku kiinni" tuulettuva kypärä on tietty rillien kanssa aina eduksi.
    Siinä suhteessa tuo Shoein Neotec on varmaan parhaasta päästä.... ja avattavakin, jos rillien
    käyttöön moisesta tuntee jotain lisäarvoa saavansa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Hankaluus on ainakin se että vaikka pokat saisi kaupassa survaistua helpohkosti umpikypärän sisälle niin ne voivat alkaa painamaan vaikka parin tunnin ajon jälkeen. Tämän löysin: http://billyscrashhelmets.co.uk/tag/glasses/
    Minulla on varsin paksusankaiset lasit, mutta menevät hyvin Sharkin (malli Speed Sauer tai jotain) umpikypärään. Ei tarvitse kummemmin väännellä tai asetella, kun pehmusteissa on sopivat kolot. Eivätkä paina pitkänkään ajon jälkeen, vaikka kypärä on muuten napakka päässä.
    Lainaa wellu_76 kirjoitti Katso viesti
    Yritin joku vuosi sitten kokeilla juuri noita silikonihydrojotain linssejä, mutta olivat ihan hirveät. Tuntuivat kokoajan silmässä ja silmät olivat kuivat. Pahin tilanne oli kun ei linssiä meinannut saada irti silmästä. Ja kaikkea muutakin ongelmaa oli. Kertakäyttölinssit olisivat jotenkin toimineet, mutta into loppui. Ilmeisesti mulla on sen verran tiukka luomen ja silmän välinen tila, jotta piilarit ei vain toimi. Joten "näköraudoilla" mennään. Oakleyn suorasankaiset kehykset toimivat hyvin
    En jaksa lukea kaikkea mutta kommentoin oman kokemukseni tähän _piilolasiasiaan_.

Aikoinaan kuivien silmieni kanssa ajattelin etten kuuna päivänä tunkisi silmiini mistään hinnasta yhtään mitään, kunnes asiaatunteva optikko houkutteli kokeilemaan, sanoi että itse asiassa piilari voi vähän helpottaakin sitä kuivumista kun saa jotenkin nesteet irtoamaan hieman "ärsyttäessään". Niin sitten vihkiydyin käyttämään piilareita lasketellessa (ennen kuin aloitin mopoilun). Onhan se nyt kätevää kun linssit ei huurru!.

Sittemmin on tullut hajataitteisuutta ja lähinäköjä sun muuta lisää, mutta ihme ja kumma kuinka nuo on kehittyneet! Jopa noita asioita korjataan piilareilla, sen lisäksi että se kaukonäkö samalla.

Mutta se itse asia: kannattaa sitkeästi pyytää kokeiltavaksi erilaisia merkkejä/malleja/yhdistelmiä. Itsekin taas viimeksi koitin kolmea eri mallia ja pari niistä tuntui silmissä aivan hirveiltä! Joko ei nähnyt mitään tai sitten ärsyttivät silmää (eli muoto ei ollut oikea). Uskon että jos ei kaikille niin melkein kaikille voisi löytyä sopiva piilari jos vaan koittaa vaihtoehtoja. Ja joo: pokat on tosi rasittavat kypärässä. En käytä.
    Päiväpiilarit on kädet, sen ku heittää roskiin, varsinkin reissussa. Kotimaassa kesäkaudella kuukausilinssejäkin tulee käytettyä.

Muokk: juu en siis ole optikko, en alalla eikä muuten kiinnosta eli tää ei ole mainos
    ...
    Minulle sopii parhaiten monitehopiilarit. Eivät huurru ja niitä ei tarvitse varoa yms. Aurinkolaseja voi käyttää normaalisti niiden kanssa. Shoei XR-1100 on nyt kypäränä ja nuo minun aurinkolasit sopivat sen kanssa hyvin Harvemmin kuitenkin tulee niitä käytettyä. Tummennettu visiiri on osoittautunut riittäväksi.
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  14.  
    Olin jo löytänyt passelin potan jos se vaan olisi kaupassa tuntunut hyvältä mutta se kyllä tippuu pois tämän testin perusteella. Kriteerit: Sharpilta min. 4 tähteä, esim. hyvä sijoitus tässä vertailussa, kohtuu ulkonäkö/hinta ja vielä se hankalin että pokat toimisivat puristamatta pidemmän aikaa kuin tuon kauppasession ajan. Ei saa olla liian heleppoa. http://www.testberichte.de/motorrad-...726/helme.html
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234