Itsellä on käytössä Marushinin kypärä ja lasit/aurinkolasit voimakkuuksilla. Voimakkuutta ei ole kovinpaljon, lukuja en muista mutta henkilöautoa varten ei olis tullut merkintää korttiin mutta kuorkkikorttiin tuli.
Nämä uudet rillit on huonot kypärän kanssa kun niissä on leveät sangat, en näe paljon mitään sivullepäin pelkästään silmiä kääntämällä joten näkökenttä kypärästä pienenee entisestään. Mutta onneksi vanhoilla metallipinnasanka-laseilla näen yhtä hyvin kun voimakkuus lähes sama.
Itse vedän kypärän päähän ja sitten ujutan sangat suunnilleen paikoilleen. Korvientaakse ei sankoja voi laittaa, painaa muuten korvanlehdet mutkalle, sangat kulkevat aika liki ohimoa joten leveydestään sopivat hyvin.
Kun lasit ei ole oikein kunnolla nenällä vaan hieman irti niin huurtuminenkaan ei vaivaa niin pahasti, huurtuvat kyllä vähän jos ei esim liikennevaloissa on raota visiiriä.
Seuraavat aurinkolasit on kyllä semmoiset joissa suora sanka, ne on muutenkin siistimmän näköiset ja ainakin ne saisi kypärään paljon helpommin.
"On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
* * * *
Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
Shoei Multitec on myös yksi vaihtoehto avattavien sarjaan jos ei halua pujotella laseja umpikypärän sisään.
Lyhyillä matkoilla avattava tuntuu itsestä ainakin huomattavasti helpommalta käyttää kuin jatkuva umpikypärään lasien pujottelu.
Laseista se tosiaan on paljon kiinni miten ne sinne umpiruukkuun sopivat.
Triumph Street Triple -09
Mulla oli viime kesänä käytössä sellainen halpa Consept kypärä (mallia Motonet) ja se ei kyllä toiminut ollenkaan. Täksi kaudeksi ostin uuden C3 ja on myönnettävä, että kypärä toimii loistavasti myös lasien kanssa, joten +1 C3:lle
ex:t Tunturi Super Sport -82,Kawasaki VN750 -89
Nyt: BMW K1200RS -01 ja kotilona BMW535DA Touring -05
Kokeile linsseinä esim. Dailies Aqua Comfort Plus -mallia. Ovat kertakäyttölinssit, pehmeät ja kostuttavat silmää joka räpäyksellä. Toimii.(JAjos @ Kesä. 10 2010,00:32) kirjoitti
Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
Katsopa kypäräsi sisuksiin. Siellä on punainen (tai oranssi) lappu jossa muun muassa merkintä kasvoalueen suojaavuudesta. P tarkoittaa protective ja NP non protective. Minä en ainakaan tiedä yhtään avattavaa jossa tuo merkintä olisi P.(Tryphon @ Kesä. 10 2010,10:38) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Tutkin tuota omaa Multiteciä, eikä siitä löytynyt erikseen kasvoalueelle mitään. Oli vain yksi lappu, jossa P.
Viime kesänä vielä jaksoin rillien kanssa silloin tälköin ajella, mutta tänä kesänä olen ajanut pelkästään piilolasien kanssa. Johtunee uusien lasien ostosta, jotka ovat sen verran "kookkaat", että ajaminen ne päässä ei ole miellyttävää.
Eli suosittelen piilareita. Muuten kypärä mukaan laseja ostettaessa tai lasit mukaan kypärää ostettaessa.
CBR600F 2004
Z750 2009
MT-09 2014
1290 Super Adventure S 2017
Silmälaseihin sopiva kypärä: hinta noin 500 euroa
Kypärään sopivat silmälasit: hinta noin 500 euroa
Joten makuasia kumminpäin haluaa tehdä. Itse olen käyttänyt Oakleyn kehyksiä, jotka omasta mielestäni toimivat erittäin hyvin minkä tahansa kypärän kanssa.
Ei siinä ole erikseen mitään mainintaa että se on kasvoalueen suojauksesta kertova merkintä.(hidas57 @ Kesä. 10 2010,12:58) kirjoitti
Aina oppii uutta. Hyvä että että sellaisiakin avattavia löytyy jossa tuo P merkintä löytyy.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Toki on selvää, että ruuveilla yms kiinnitetty leukakappale ei ole yhtä lujassa kuin valettu ja voi siis irrota tai avautua. Toisena näkökulmana on se, että pelastushenkilökunnan on helpompi ja nopeampi päästä loukkaantuneen kasvoihin ja hengitysteihin käsiksi, kun leukasuojan saa nopeasti pois edestä. Tästäkin näytti mainintaa löytyvän joissakin tutkielmissa.
Sen jälkeen kun valaistuin on kaikki potat käyneet, heräsin piilolinssien uskoon![]()
Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
Voi ziisus nyt tuli kyllä niin paljon tietoo että ei auta kun valita näistä suosituksista joku kypärä ja mennä kokeileen
Piilareitakin olen kokeillut enkä niihin oikein meinannut tottua.
Täytyy myöntää, että tuollaisesta P-merkinnästä en tiennyt yhtikäs mitään. Pitääpä vilkaista, mitä omassa ruukussa lukee. Onko tuo standardiin (ja jos on, niin mihin) kuuluva merkintä vai joku valmistajien oma juttu ja testataanko sitä jotenkin?(TeroT @ Kesä. 10 2010,13:21) kirjoitti
Mitä siihen suojaavuuteen sitten tulee, niin ainakin Motorcycle Cruiser -lehden testissä seitsemän erihintaisen (100-400 taalaa) avattavan kypärän testiin kuului osio, jossa leukasuojaan kohdistettiin Snell-standardin mukainen isku. Siis sama, jolla Snell-standardissa mitataan kypärän kuoren kestävyyttä. Jokainen kesti sen, jopa sadan taalan avattavat. Ja tämä siis jo vuonna 2003. Joten eiköhän ne avattavat nykyään ihan kohtuudella suojaa.
kyllä ,suht suorilla sangoilla on mun lasit ,kypärä on tiukka mutta tuohon shoei:n pottaan menii kyllä todella heposti lasit nokalle ja ei paina kuuppaa...(pepper @ Kesä. 09 2010,23:00) kirjoitti
minä sovittelin mp messuilla aika liutaa kypäriä ja erot ovat niissä suuria lasien istuvuuden kanssa . ainakin minä valkkasin ennemmin mieleiset lasit ,tosin suorilla sangoilla ja sitten päähän rilleineen valkattiin sopiva kypärä.
baotian 50
Multa löytyy sama potta, eikä ole ollut lasien kanssa ongelmia, jos kypärän hidasta päähän laittoa ei lasketa. Tosin aika tarkasti joutuu sovittelemaan kypärämyssyn kolme eri pipoa testasin ennen, kuin löysin sellaisen mikä ei paina sankoja, joku Rukan malli. Jostain syystä en ole innostunut noista avattavista, vaikka eiköhän ne ihan hyviä ole.(zapster @ Kesä. 10 2010,07:58) kirjoitti
Mulla ainakin toimii lasien kanssa. Viime kesän yritin takkuilla Marushin hiilarikypärällä, mutta ei näitä nykyisiä moniteholaseja saanut ehjänä sisään, kuin varttitunnin sovittelulla. Ovat vielä asennostaan niin tarkat, että oltava päässä just eikä melkein, tai ei näe yhtään mitään.(leijona59 @ Kesä. 10 2010,22:11) kirjoitti
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Kunnes ne kuivuu.(Millamus @ Kesä. 10 2010,09:24) kirjoitti
Lienee kiinni kuinka herkät silmät on, minulla ei tuo piilarihomma ajaessa toiminut vaikka muuten niitä voin kyllä käyttää.
Kahtakin eri linssiä kokeillut, mutta niin ne vaan kuivuu kiinni ja sit on kaikkea muuta kun selkeä ja kokonainen näkökenttä.![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Oletko kokeillut myös kostuttavia kertakäyttölinssejä, esim. Dailies Aqua Comfort Plus?(Nasu @ Kesä. 14 2010,18:02) kirjoitti
Jotkut optikot eivät noille Dailies linsseille jostain syystä reseptiä halua kirjoittaa ellei erikseen kysy. Liekkö pienemmät katteet kuin joissain muissa merkeissä.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Just noita on ne toiset tuolla kaapissa. Toinen testattu piilari olikin se nk. silikonipiilari. Ne toimi paremmin, mutta kuivui nekin päivän retkellä. Jotta silmälaiseilla mennään ja hyvin ne sinne kypärään sopii nekin. Päässä keikkuu Arain Chaser.(3JJ @ Kesä. 14 2010,19:13) kirjoitti
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Shoei xr 1000 jo 5v ja hyvin on menneet rillit kuin rillit ohutsankasista adidaksen sporttilaseihin. ja muutenkin hyvä ja mukava kypärä ollut.![]()
WildStar rumble in skräddarskog
ex. busa
K12RS
XJR1300
VTR
HORNET900
SPEEDMASTER
AMM.BONNE
FMX650
CR250
XR250
BETA250
No niin, tulinpa ostaneeksi sitten Shubert C 3, kallis mutta toivottavasti on hintansa väärti, ajoin lenkin ja olin kyllä tyytyväinen, oli hiljaisempi kuin entinen muki (pakkokin olla) ja sopi napakasti mun nupille, aurinkovisiiri on hyvä kun ei sitäkään ennen ollut ja tietysti tuo huurteettomuus on plussaa sekä se tärkein että sopii lasit hyvin sinne kypärään eikä paina, ei muuta kuin hanaa![]()
Kokemusta ei ole kuin arain RX-7:sta mutta lasit menee ihan sujuvasti kypärän sisään eikä paina sieltä mihinkään. Myös muihin araihin lasit menee sisään yhtä hyvin, tullut testattua liikkeessä. Nyt on jo kolmannet sangat päässä ja menee edelleen samaan araihin minkä ekana olen ostanut. KERTAAKAAN en ole käynyt kypäränkanssa silmälaseja ostamassa, vaan olen ostanut lasit jotka ovat miellyttäneet silmää eikä kypärää. Enivei enihau arain kypärissä ei ole ongelmia ollut.
+1(A.Hippo @ Kesä. 10 2010,01:12) kirjoitti
Menee silmälasit ja jopa erittäin leveällä olevat Black Flys:in aurinkolasitkin.
On muuten sellaset salorat että oksat pois ja silti ongelmitta sisään mahtuvat.
Rillejä ei oo, mutta arskoja käytän usein ajaessa. Niissä on ohuet metallisangat jotka menee korvan taakse. KBC VR-2:sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa.
DR 650 + XF 650
Itselläni on Oakley sangat jotka ei kaarru korvan taakse, eikä ole vielä ollut ongelmia kypärien kanssa.
Kuten tuossa aiemmin on manittu, nin varmaa tarkempaa kypärän kansa jos kehykset yltävät ohimoiden yli. Ei muuta kuin rillit päässä kypäräkaupoille.![]()
Hiukkasen helpottui harrastaminen Lasik-toimenpiteen jälkeen. Nyt onnistuu talvella crossi-potan ja -lasien käyttökin. Suosittelen.
Rillejä tuli käytettyä reilut 20v., eikä niistä luopuminen ollut ihan helppoa. Aamulla tuli etsittyä varmaan puoli vuotta rillejä, vaikka näkikin ihan hyvin. Vaan näitten motorivekottimien kanssa kun saa käyttää kypärää, niin onhan se ihan juhlaa ettei tarvitse pujotella sankoja kypärähupun alle ja so. kypärän saa myös vikkelämmin pois päästä. Selkeä haittapuoli on kyllä se, että kun visiiri auki ajelee niin menee aina joku elikko silmäänn kun ei ole suojalaseja päässä.
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
Täälä on mulla ainaki Kenzon sangat tämmöset noin 4mm edestä ja kapenee korvaa kohti. Hyvin saa pujotettua KBC:n VR2 umpipotan sisään, mitä ny pitää vähä korvia vääntää sit ku rillit asettaa.
About sellanen 5sek juttu laittaa lasit päähän. Olishan se toki paljon mukavempaa ilman mutta onnistuu noinkin.
Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
Tästä sai jotenkin sellaisen kuvan että kalliimmat lasit sopis paremmin kypärän kanssa? Itse olen ostanut kolmet lasit kahden viikon sisällä (yhdetkään ei tosin ole vielä tullut) mutta esim. Specsaverilta saa jo reilu satkuun uusia rillejä, jotka ei välttis ole mitään muoti-ilmiöitä, mutta suht suoralla sangalla ja mahtuu kypärän sisään. Joten jos omistaa jo hyvät rillit, jotka ei kuitenkaan sovellu ajamiseen, niin ei mielestäni ole ihan hirvee sijoitus reilu satku, jolloin saa myös varalasit jos sattuu rillit hajoon.(airmax @ Kesä. 10 2010,13:07) kirjoitti
http://www.specsavers.fi/silmalasit/...bevis?start=18
My Webpage
tossa nyt vaikka yhet, ihan nopeella googlauksella
Edellä mainutut oli vaan ekana silmiin osuneet suorasankaiset, mutta tämmöset mulla on nyt
Dillit
Jotka hajos töissä, joten yhdet uudet ovat aika samalaiset.
Hajapusanisti
Laseja olen pitänyt lähes koko ikäni. Kokemuksella sanon sen, että satasella saa satasen lasit. Itse ostan lasit, jotka miellyttää eniten ja se on ihan sama mitä ne maksaa, koska niitä pidetään jokainen päivä. Mukavuudesta ja ulkonäöstä en tingi yhtään. Materiaalina kelpaa muovi, kevytmetalli ja titaani. Sankojen hinta on kuitenkin se pienempi osa lasien kustannuksessa. Linssit maksaa lähes tuplasti sankojen hinnnan (no, riippuu kehyksestä...). Useimmille satkun lasit ei todellakaan ole satkun lasit, koska useimmilla on linsseissä on muitakin korjauksia kuin tuo yksiteho, samoiten pinnoitteet nostaa hintaa.(Huhan Kolli @ Kesä. 30 2010,09:20) kirjoitti
Mun mielestä 500 ei ole hinta eikä mikään asiasta, jota pidät useamman vuoden päivästä toiseen.
Elämä on vaarallista, siihen kuolee