Tuleeko teillä arvon Maxistit selkä kipeäksi ajamisesta?
Olen tänä keväänä huomannut normaalia enemmän alaselän kipuja. Vaikka käyn säännöllisesti 2-3 kertaa viikossa kuntosalilla jne jne... niin jotenkin tuntuu että enemmän on alkanut alaselkä väsymään ja kipeytymään iltaisin.
Tänään kävin ajamassa paria customia ja huomasin kuinka järjettömästi parempi ajoasento niissä on ainakin itselleni. Tavallaan vähän jopa harmitti istahtaa maxin selkään kotimatkaksi. Vaikka maxiskootterini onkin järjettömän mukava laitosMutta ei tuo selkäkipu tai väsymys kovin kivalta tunnu
Viime syksynähän maxin hankin ja vasta tänä keväänä sillä kunnolla on päässyt ajelemaan. 2700km tullut itsellä ajoa syyskuusta.
Voisiko selkäkivut johtua ajoasennosta?
Tuleeko muilla selkä kipeäksi skootteri ajossa.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Kyllä ensi alkuun tuli minullakin selkä kipeäksi, mutta ei sitten pienen totuttelun jälkeen, eikä varsinkaan sitten, kun hankin tällaisen leveällä vyöllä päälle tiukasti asettuvan selkäsuojan:
http://www.storm-motor.fi/ajovaru....1-musta
Pitääkin kaivaa jostain se hukkunut munuaisvyö. Se voisi tukea hieman selkää.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Oisko syvät selkälihakset kipeytyneet? Niitä ei juuri salilla "treenata".
Kannattaa muistaa alaselän pienen notkon hakeminen. Se on ainakin fysioterapeuttien mukaan aina muistettava. Sitä myöden selän pitäisi pysyä luonnollisen ryhdikkäänä. Hartiat lysyssä ajaminen ja notkon hakemisen unohtaminen saa selän nopeasti kipeytymään. Itsekin olen pitänyt vielä tuota munuaisvyötä, joka vielä tukee selkää ja estää kylmän viiman pääsyn alaselkään.
Aikuinen nainen nexusti
Mulla sitäkin omituisempaa>kaks selkäleikkausta takana ja ajaminen parasta jumppaa. Saa lihakset just sopivasti liikuntaa>ei kipeydy.
Ei tarvitse nojata selkänojaan ja saada siitäkin kivut.
Honda Valkyrie SuperCharged
...ja ihan samat sanat.(tku @ Kesä. 08 2010,21:34) kirjoitti
![]()
Forward taapertamista - as early as -62
*Xciting 500Ri*
Tilasin ja asensin omaan mopottimeen tuollaisen selkänojan korotuspalan. Kylläpä on nyt mukava ajella pitempääkin siivua. Noita saanee myös Burgeriin.
http://global.ebay.com/Honda_S....tem
EDIT: Tuossa Burgman 400:een sopiva korotuspala:
http://global.ebay.com/Suzuki_....tem
Huoleton on hevoseton mies..
Tuo selkänoja on varmasti paras ratkaisu ongelmaan. Itse en ole skootteria koskaan ajanut, mutta ongelma on tuttu Hongan Goldwingistä. Kun wingistiltä kysyy, mistä lisävarusteesta hän viimeiseksi luopuisi, selkänoja tulee lähes poikkeuksetta vastaukseksi.
Selkänoja selkeästi parempi kuin munuaisvyö. Siitäkin löytyy kokemusta.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Yleensä nuo selkäkivut tulee lihaksista. Ajaessasi jännität sellaisia lihaksia, joita et normaalisti juuri joudu rasittamaan => lihaskipuja. Itse tulee joskus ihan tarkoituksella tuota treenattua kun yrittää yhdellä kädellä zombata 80...100km/h, vas.käsi lonkalla koukussa lisäilmanvastuksena
Mutta siltikin suosittelen lämpimästi kunnollisen selkäsuojan hankkimista. Se on paitsi selkää tukeva, mutta myös merkittävä turvallisuuslisä noihin tix-texien telttapatjoihin verrattuna, jos sitä joskus tosipaikassa tarttee![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Itselläni on alaselkä joka on pirun arka kylmälle, pitää olla sellainen vaatetus ettei pääse veto käymään tuonne alaselän seutuville.
K@zzu *![]()
K@zzu