Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Fjr:ssä tällähetkellä takarenkaana Donlop Roads Mart Spot Max.
    Tänään kakspäällä jotenkin tuntui että peräpää "nuljuu" käännöksessä ihan kaupunkivauhdissa risteyksessä ( emäntäkin takana hiukka säikähti). Renkaassa pintaa mielestäni vielä aika reilusti, mutta keskeltä kulunut n. 7 cm mitalta aika suoraksi. Pyörä minulle ensimmäinen Fjr. (hankin talvella käytettynä). Voiko olla renkaan heikkoutta tuo ominaisuus? Paineet edessä Z6 2.8 ja takana 3.1 bar.
    rengas
  2. #2
    ku kallistat niin se menee tuon "suoraks" kuluneen kohdan kantin yli ja sillon tuntuu että se muljahtaa, huomenna rengaskauppaan
    Honda cbr 954 rr -03

    kyykyllä kunnes maha ei enään mahu kyytiin
  3. #3
    Lainaa (Tomipa @ Kesä. 07 2010,23:22) kirjoitti
    ku kallistat niin se menee tuon "suoraks" kuluneen kohdan kantin yli ja sillon tuntuu että se muljahtaa, huomenna rengaskauppaan *
    Mikähän rengas olisi hyvä? Ajellaan paljon kaspäällä.
    rengas
  4. #4
    Lainaa (Rengas @ Kesä. 07 2010,23:28) kirjoitti
    Lainaa (Tomipa @ Kesä. 07 2010,23:22) kirjoitti
    ku kallistat niin se menee tuon "suoraks" kuluneen kohdan kantin yli ja sillon tuntuu että se muljahtaa, huomenna rengaskauppaan *
    Mikähän rengas olisi hyvä? Ajellaan paljon kaspäällä.
    tuohon mä en osaa vastata, eiköhän joku tietävämpi sulle tuohon kysymykseen vastauksen osaa huomisen aikana antaa
    Honda cbr 954 rr -03

    kyykyllä kunnes maha ei enään mahu kyytiin
  5. #5
    Kai se jos tollasella matkaa niin oli pilot road 2 tai metzelerin z6 ihan kelpo rengas (toki niitä muitakin on). Itsellä on toi pilot road 2 (sv 650) ja ainakin on kestävän olonen rengas ja melkein aina mennään kaks päällä.
    BMW F650GS '04
    Entiset:
    Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
    Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
  6. #6
    Luulisi, että tuollainen sekarengastus ei ainakaan paranna ajo-ominaisuuksia.
    Nooh, 2005 FJR:ssä juurikin kyseiset Z6:set alla, sitä vahvistettua versiota ja olen pitänyt varsin hyvinä renkaina. Kuluneina ajettavuus muuttuu vähän kulmikkaaksi, mutta näin varmaan muillakin rengasmerkeillä...
    Ensi kesänä joutunee uudet laittamaan alle, ajattelin laittaa seuraavaksi Michelinin Pilot Road 2:set, niitä on täälläkin jossain toisessa ketjussa kehuttu...
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  7. #7
    Metzeler M6 interact tai Michelin pilot road 2, aivan ehdotomasti reunavahvistettuna.

    Itselläni on tuo kys. metzeler takana, ja Pilot Road 2 edessä, ja toimii loistavasti. Jos ajo ei sisällä mutka-ajoa kovilla nopeuksilla, suosittelisin Metzeleriä eteen sekä taakse.

    Valitettavasti iso osa tuosta nuljuamisesta juontaa myös jousitukseen. FJR on tehdasasetuksilla valitettavasti suht takapainoinen, eikä takaiskari todellakaan ole markkinoiden parhaasta päästä. Mutta uutteralla justeeraamisella ja säätöjen hakemisella jousituksen saa kuin saakin balanssiin. Ja tämä vähentää tuota ilmiötä merkittävästi.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  8. #8
    Joku Z6 olis varmaan hyvä, itte ajoin niitä olisko 4 tai viis sileeksi viime vuonna (menny vähän laskuissa sekaisin)

    Nyt on alla BT021 ja siihenkin olen tyytyväinen, eturengas tosin kuluu reunoilta sileäksi ennen kuin keskeltä mutta toi johtuu varmaan työmatkasta jossa paljon liikenneympyröitä.

    Kahden BT021 jälkeen (tällä kaudella)ajattelin laittaa alle seuraavaksi taas Z6 sen uudemman kun lähden täältä kohta ajelemaan Suomeen päin.

    Ja tosiaan noita iskareita kannattaa joskus myös huoltaa ja vaihdella jos arvostaa ajo-ominaisuuksia.
    Omaan FJR:ään vaihdettiin keulaan jouset ja uudet öljyt viime syksynä ja öljyt ajattelin vaihdattaa myös tänä kesänä, vaikkei noilla ole ajettu kuin joku kolmekymppiä, sen verta hienoa ajella kun on kunnon öljyt keulassa.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  9. #9
    Lainaa (qazwsx @ Kesä. 08 2010,09:47) kirjoitti
    Joku Z6 olis varmaan hyvä, itte ajoin niitä olisko 4 tai viis sileeksi viime vuonna (menny vähän laskuissa sekaisin)

    Nyt on alla BT021 ja siihenkin olen tyytyväinen, eturengas tosin kuluu reunoilta sileäksi ennen kuin keskeltä mutta toi johtuu varmaan työmatkasta jossa paljon liikenneympyröitä.

    Kahden BT021 jälkeen (tällä kaudella)ajattelin laittaa alle seuraavaksi taas Z6 sen uudemman kun lähden täältä kohta ajelemaan Suomeen päin.

    Ja tosiaan noita iskareita kannattaa joskus myös huoltaa ja vaihdella jos arvostaa ajo-ominaisuuksia.
    Omaan FJR:ään vaihdettiin keulaan jouset ja uudet öljyt viime syksynä ja öljyt ajattelin vaihdattaa myös tänä kesänä, vaikkei noilla ole ajettu kuin joku kolmekymppiä, sen verta hienoa ajella kun on kunnon öljyt keulassa.
    Kiitos vinkeistä.Mitenhän tota takapäätä pitäis säädellä? Sen vivun mikä on mopon oikealla puolella, niin olen laittannut hard asentoon. Ei aikaisempaa kokemusta fjr: ristä. Ed. Suzuki Bandiitti ja oli tosi hyvä pyörä 5 vuotta tuli sillä ajeltua. Eikä pienintäkään murhetta ja kyyti oli mielestäni tod. hyvää. Kaippa tää nykyinenkin FJR alkaa ajan kanssa ja opettelun myötä pelittää ihan mukavasti. On siinä ainakin hyvät tilat, tukeva ja vakaa ajettava. (ainakin suoralla paanalla). Opetellaan nyt tää kesä säätelee peliä.
    rengas
  10. #10
    käsittelin taannoin tähänkin ongelmaan liittyvää asiaa threadissa:

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=115234

    Vaikka kyse onkin ohjaustangon säädöistä, niistä löytyi uskomattoman paljon esiapua myös takapään vatkulointiin.

    Kun tähän ketjuun lisää toisen ketjun täältä

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=116012

    niin alkaa jo kummasti asettua osa asioista oikeille urille. Kokeile näitä ensin ja sitten jos ei pelitä, niin Öhlins kaupaan vaan, ja skogille esisäädettäväksi ja ongelma alkaa olla gone for good *

    Jos kaipaat lisäjeesiä säätöjen kanssa niin privaboxiin stooria ja autan jos voin. Itse opettelin tuon hankalimman kautta eli klik ja vääntö.. ajoa ka taas klik ja vääntö jne jne jne...

    mutta lopputulos on mielestäni melko siedettävä. Eli ylläripylläri, takapään saa rauhoitettua etupään säädöillä. Toki takaiskarin rebound (ainut käytettävissä oleva säätö esijännityksen soft/hard vivun lisäksi )pitää sekin saada etsittyä sellaiseksi että balanssi löytyy.



    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  11. #11
    Vielä tuohon alkuperäiseen viestiin palatakseni, paineet takana 3.1 onko nuo katottu nyt vai silloin kun täytetty?

    Voihan olla vaikka naula renkaassa. Joka tapauksessa jos rengas on kulunut aivan tasaiseksi keskeltä ei siinä voi enää paljon olla pintaakaan, ja eikös kulunut rengas lämpiäkin huonommin kuin sellainen jossa kunnolla kumia jäljellä sisäisestä kitkasta johtuen?
    Näin olen ainakin jostain kuullut.

    Omassa pyörässä oli kaiken huipuksi vuotanut jo öljytkin ulos takaiskarista, joten ero Öhlinsillä oli aika iso.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  12. #12
    Lainaa (qazwsx @ Kesä. 08 2010,15:14) kirjoitti
    Vielä tuohon alkuperäiseen viestiin palatakseni, paineet takana 3.1 onko nuo katottu nyt vai silloin kun täytetty?

    Voihan olla vaikka naula renkaassa. Joka tapauksessa jos rengas on kulunut aivan tasaiseksi keskeltä ei siinä voi enää paljon olla pintaakaan, ja eikös kulunut rengas lämpiäkin huonommin kuin sellainen jossa kunnolla kumia jäljellä sisäisestä kitkasta johtuen?
    Näin olen ainakin jostain kuullut.

    Omassa pyörässä oli kaiken huipuksi vuotanut jo öljytkin ulos takaiskarista, joten ero Öhlinsillä oli aika iso.
    Toki on selvää että tuo Öhlins olisi se paras ratkaisu, mutta se on kuitenkin tuhannenviidensadan euron pieti, prkl.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  13. #13
    Juu ei ole halpa ei.
    Mullahan ei ole edes kokemusta millainen tuo on ajaa omalla kunnossa olevalla iskarilla, ettei oikein pysty arvioimaan eroa.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  14. #14
    No kävin tänään Tampereen KX Centterissä pyörän kanssa. Takarengas ei ehkä kuitenkaan ainoa "vika". Epäilivät takaiskunvaimentimen oikeaa toimintaa( ei vuotanut) mutta kun perä oli niin löysän tuntuinen vaikka säädetty jäykäksi.(Verrattiin uuden Jammun joustoon liikkeen puolella). Hiukka yli 2 vuotta vanha peli ja ongelmia takapäässä/myös toi sammahtelu oire vielä päälle.Joku syngronoiti pitää kuulemma tehdä. Ei oikein lupaavalta kuulosta eikä tunnu hinta/laatu suhde Jammussa.Vaikka verraten ed. mopoon 05 vm suzuki 1200 bandiittiin. No pyörä menee 21 päivä tarkempaan syyniin Kx Centteriin.Saa nähdä mitä kaikkea löytävät vaiko mitään.Perjantaina laitetaan uusin metzlerin z6 takarengas alle ja sit nähdään onko siitä mitään apuja ongelmiin.KAI TÄÄ TÄSTÄ VIELÄ.Hiukka silti näin alkutaipaleella pettynyt FJR:ÄÄN.





















    k
    rengas
  15. #15
    Paljonko sulla on tuossa Yamahassa kilometrejä takana? Kyllä tuo kunnossa ollessaan on mukava ajella kurveissakin.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  16. #16
    Lainaa (qazwsx @ Kesä. 09 2010,15:24) kirjoitti
    Paljonko sulla on tuossa Yamahassa kilometrejä takana? Kyllä tuo kunnossa ollessaan on mukava ajella kurveissakin.
    Nyt m ittarissa 28000 tkm ei kai se vielä paljoa ole?
    rengas
  17. #17
    No ei ole paljon tolle pyörälle. Kerrothan sitten mitä huollossa löysivät syyksi tuohon ongelmaan?
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  18. #18
    Uusiin FJR:iin tulee alla Metzelerin Z6 renkaat. Myyjä kehotti pitämään edessä 3 ja takana 3,3 paineita.

    Menee kuulemma suomessa ajaessa renkaat kulmikkaiksi, jos ajaa liian alhaisilla paineilla.

    Ajosta en tiedä vielä mitään, kun olen toipilaana ja yritän saada käden pelaamaan. Ajatus olisi jatkaa ajokautta ennen juhannusta 2010.

    :-D
    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  19.  
  20. #19
    No tänään ostettu metzler roadtech Z 6 C 180/55-17 sekä metzler roadtech Z 6 G 120/70-17. Huomenna vaihdetaan toi takarengas eturengas jätetään varastoon. (Sai niin edullisesti kun ostin molemmat). edessä nyt sama rengas jolla ajettu vasta 1175km. Saa nähdä vaikuttaako ajo-ominaisuuksiin.Ilmoitan mitä vikaa löytyi, kun Yamaha Centteri 21.6 on tutkinut pyörän.
    rengas