Kyseessä siis 750 yzf-r -93, ongelmana on että alkaa pätkimään n.3900rpm, kaasun asennolla tai vaihteella ei ole vaikutusta asiaan. Joka vaihteella tökkää samaan kierroslukuun eikä kiihdy siitä enää.
Pääsääntöisesti mopo toimii normaalisti mut sillon tällön ilmenee tuota pätkimiistä.
Exuppi otettu edellisen omistajan toimesta pois käytöstä, joten silläkään ei pitäs ollla vaikutusta..
Tulpat äskettäin vaihdettu.
Samanlaista vikaa kellään ollu/hyviä neuvoja kaivataan?
exuppia olisin heti veikannut. Mites se servo? Onhan johdot kiinni ja se pääsee toimimaan kunnolla? Myös puolan johdot kannattaa tarkistaa. Sitte yksi on et bensapuolen ongelmat..perus putsaus ja samalla katot ne neulaputket. Niistäkin on paljon puhuttu. Aiemmin toimi ihan hyvin,kevään tuoma vika??
Tarkennusta asiaan;
Vika ilmenee yleensä n.0,5 tunnin ajon jälkeen, eli vasta kun on lämmennyt kunnolla. Kun vika on päällä, saattaa välistä toimia normaalistikin ja rueta taas pätkimään.
Pätkimisen yli ei pääse millään, jos yrittää huudattaa yli, alkaa ikään kuin "paukuttamaan".
Vika on pahentunut kevään myötä kokoajan, alkukeväästä vika esiintyi harvoin ja hävisi itsestään aina melko nopeasti.
Ja rajoittaa siis hyvin tarkasti tuohon n.3850rpm sen alapuolella toimii normaalisti.
Exup siis poistettu käytöstä, servo on kiinnni ja venttiili jumitettu auki, tulpat ja tulpanjohdot uusittu. Kaasarit tutkittu ja putsattu.
Mistä sais uudet puolat/missä hinnoissa liikkuu? Missä vika?
Ääni pakoaukon säätimelle. Rattaat lyövät välillä yli, lopulta kuluvat kokonaan sileiksi ja lakkaa kokonaan toimimasta. Muutaman viikon ajelut ja varmasti ilmiantaa itsensä.
edit. ei varmaan ole vikana kun ei sitä kerran ole
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0
kannattais ny tutkia se exup. Miten se on lukitettu? Ota se koko läppä irti.
Viaksi paljastui sytkäboksin maapiuha(ainaki toivottavasti), oli kolmella karvalla kiinni ja lähti irti ku vähä liikutti boksia.
Reilun tunnin testilenkin kävin heittämässä niin pelas moitteetta
Otin myös sen exup:in läpän kokonaan pois -> äänet koveni ja muuttui vähän "ärjyvämmiksi", toimii jonkun verran huonommin pienillä kierroksilla eli meinaa vähä nykiä..
mistä kohden oli maadoitettu, ja minkä värinen piuha? Ihan mielenkiinnosta kyselen et oliko se ns. Kuristuspiuha vai mikäs...
Otitko sen exupin samalla kertaa irti vai kokeilitko että se vika oli ekaksi siinä maa piuhassa? Itse haluaisin selvittää sen oman piuhan tarkoituksen ja samalla kertoa siulle että oliko se vika exupisssa vai todellisesti siinä maajohdossa?
Miten se exup oli lukittu?ihan mielenkiinnosta.. Juu ite jouduin laittaa db-killerin ku äänet nousi toimenpiteen jälkeen. Mulla käy pyörä paremmin joka alueelle.
Akun miinuksesta, punainen piuha tais olla, sytkäboksin oikeesta yläkulmasta lähtee.. Ei oo alkuperäinen piuha kun oli abiko liitin siinä välis, otin pois ja kolvasin piuhan siihen metalliosaan kii..
Ja tuontipyörä tuokin niin voipi liittyä jotenki siihen kuristukseen..
Samalla kertaa otin, eipä sitä millään ollu lukittu, jollei se pultinhahlo ollu jonkun pultin alla..
jep. Se oli juuri se kuristukseen vaikuttava piuha. Siis exupin läppä sullakin eli omaa elämäänsä ja teki sen käyntihäiriön..
Taas tuli nuolastua liian aikasin, prkl!
Eli vika tuli takaisin, näyttäs olevan vaikutusta kelien lämpötilalla aikas paljon, koska nyt vika kestää päällä aina vaan vähän aikaa..
Eli lämmetessään alkaa pätkimään.
Ja kokeilin nyt kun alkaa röpöttämään, esim. @70km/h nelosella, pudottaa kolmoselle röpeltää/paukuttaa, kakkoselle niin aivan kuin pyörä sammuisi eli katkeaa kokonaan. Ja ryyppyä jos kääntää niin alkaa röpeltämään pahemmin ja nykimään.
Ideoita? puola vai boksi tilaukseen?
Katoppas piruuttaas luistimien kalvot ja varsinkin ne pienet o-renkaat kannen alta, toinen vaihtoehto vois hyvin todennäköisesti olla kuluneet suutinputket ja neulat( tyyppivika )
On se se exup. Ota vaijerit irti ja lukitse auki asentoon se läppä. (tämä olikin jo tehty)(joonaskh @ Touko. 29 2010,18:33) kirjoitti
Et voi ottaa exupin servoa irti johtosarjasta vaan sen on oltava siellä kiinni tai aivo tulkkaa sun pyörän vikatilaan joka laskee kierroksenrajoittajan 4000rpmmään. Sen yli ei siis pääse.
Kuulostaa siltä kuin aiemmin jo todettiinkin, eli rattaat sileät servosta. Osta romuttamolta uusi. YZF, FZR1000 servot käy päittäin ettei väliä minkä löydät.
Ja siis se servohan voi olla päreinä vaikkei mitään vaijereita olekkaan kiinni. Se siimapyörähän pyörii siellä omaa elämäänsä aina kun servo vaan on johtosarjassa kiinni! Huom! Jos se servo siis sisäisesti menee päreiksi ei auta vaikka vaijerit olisivatkin irti.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Miul on samanlainen pyörä. Viime kesänä oireet oli melko samat.
Vika esiintyi aina kun kuormitti moottoria *(n. 4000 rpm jälkeen) eli kun alipaine imupuolella on suurimmillaan. Aluksi ryki vähän aikaa, sitten toimi normaalisti ja taas alkoi rykimään, mutta vielä pahemmin. Tuntui aivan sytkävialta, koska miul oli laajakaistalambda kiinni ja ongelma-alueella seos oli huomattavasti normaalia rikkaampi. Vaihdoin tulpat,tulpan hatut ja mittasin puolat *--> Ei mitään vaikutusta vikaan. Otin vielä hieman ajetut tulpat irti ja 2. sylinterin tulppa oli kostea/karstainen. Otin kaasareista alipainekalvot näkyviin ja paljastui n. 1 cm:n hiusrepeämä kalvossa. Tilasin samanlaiset kaasarit käytettynä, vaihdoin kalvon ja vika korjaantui!
Ja EXUP:ista sen verran et miul ei sitä ole ollenkaan (servo on kylläkin paikallaan) ja hyvin toimii! Miul on 2" rosterista tehty putkisto.
Vaihdoin servon ja ei oo vielä ainakaan vikaa ilmaantunut, kokeilin myös ilman että servo on kiinni ja käyntiin -> alkoi pätkimään samassa kohtaa/samalla lailla, joten eiköhän vika siinä ollut..
Avasin myös sen vanhan servon, mutta eipä ne rattaat kovin kuluneilta näyttäny..