Olkapää paskana ja muutenkin vituttaa lomilta paluu. *
Jos joku rehti kansalainen hoitaa klo 13-15 mun lippuvuoron, niin saa myös siihen oikeuttavan paikan hitaassa ryhmässä. Ilmainen ajopäivä siis tarjolla. Soittoa/txt lauantai-illan aikana p. 040 357 4200 ja sovitaan homma, jos kiinnostusta on. Jos ei innokkaita kuulu, niin lähden kyllä itse.
PAIKKA MENI PUMPMANILLE! Privattu Andyä ja jenssiä.
Suo, kuokka ja Suzuki
Keimolassa nähdään.
Ja hitaassa paikka vapaana lippuvuoroa (11-13) vastaan.
edit: Meni suikisukiSV650:lle.
-Yamaha YZF600R Thundercat-
*haukotus* Joskus käy näin, onneksi ahveniston kahvilassa toimii langaton netti. Uppasin samantien pari kuvaa mitä räpsäisin varikolla kierrellessäni. Vielä 3h lippuvuoron alkuun, sit 2h lipulla ja 2h kotimatkaan.. pääsee vielä illaks kotiin ja ois jo valmis lähtemään...
Kuvia Ahvenistolta 17.8.2008
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Pirun ovela kameramies kun en huomannu ollenkaan...tai sit on sellanen metrin pitunen paparazzi putki ollu kamerassa.(Zeipii @ Elo. 17 2008,12:02) kirjoitti
Vihdoin ja viimein kotiutunu ratareissulta. Meinas hiukka vaan väsyttää yöllä töissä, ja nyt kun pitäs mennä nukkumaan, on taas ihan pirtee. Vasta reilu 25 tuntia valvottuna.
Iso kiitos järjestäjille, ja etenkin koulutusryhmän vetäjille. Hyviä vinkkejä sai, ja ajokin rupes sujumaan ihan mukavasti parilla vikalla setillä. Hannulalle kiitokset kun käski vähän himmaamaan, että pysytään kumipuoli alaspäin. Sen verran pahasti puras ratakärpänen, että joutuu varmaan lähtemään nahkahousukauppaan.
Kattelin tossa pikasesti sitä videokuvaa, ja näyttäs pätkivän välillä aika pahasti...ei vaan tykkää kamera tvinin tärinästä. Kaveri käy huomenna hakemassa nauhat, niin selviää saisko niistä pienellä editillä jotain järkevää aikaseks. Kuvissa näkyy ainakin Bleidi kuski jonka peesissä ajelin aika paljon, sininen pyörä(ei muista mikä) vikalta setiltä, ja ehkä saatto olla se oranssi Z750 jossain välissä, plus satunnaisia pyöriä joiden perässä hetken ajelin (hyvä muisti kun ei muista enää yhtään nikkiä). Jos tuosta materiaalista jotain saa aikaiseksi niin laitan sen juutuubiin, eli jos joku ei halua näkyä videolla niin hihkuu tänne, tai privaviestillä tarkkojen tuntomerkkien kera.
Houkuttas muuten pirusti perjantain kemoran päivä...millähän ilveellä sais vapaan töistä? Saikkua?![]()
Superbike #7
Kiitos kaikille mukavasta ratapäivästä. *
Tässä jotakin kuvia joiden laatu ei ole paras mahdollinen, toivottavasti kelpaa katsoa.
Teistä on mahdoton ottaa hyviä kuvia kun te kaikki ajatte niin lujaa. **
http://kuvablogi.com/nayta/1388843/
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
Kiitos munkin puolesta kaikille kivaa oli vaikka aamulla meinasi pyörä
lähteä lapasesta muutaman kerran.Voin sanoa etta oli kyllä kokemus ajaa radalla mikä on järjettömän liukas.
Hidas ja vanha.
Kiitos myös mun puolesta kaikille sunnuntain ratailijoille, ja erityisesti koulutusryhmälle. Kyllä se vaan jaksaa motivoida kun huomaa kuinka porukka hiffaa asioita.
Harmi, että oli märkää, tuo Appara on vähän epäkiitollinen rata sateella, kun se on niin ylettömän liukas (vaikka sateella ajaminen yleisesti ottaen onkin erittäin hyvää treeniä). Onneksi kuitenkin iltapäivällä saatiin vähän kuivempaa kestopäällystettä alle
Mun osalta .orgin ratakausi on paketissa, kiitos kaikille kesän ratasessioista ja toivottavasti koulutusryhmäläiset ovat saaneet jotain irti mun höpinöistä. Kiitos myös muille kouluttajille ja erityiskiitos Hannulalle sekä tietenkin Andylle ja Jensille koko paletin pyörittämisestä
Ensi keväänä nähdään taas varikolla! Ja jos näkö lähtee niin kosketellaan![]()
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ajokuvia ahvenistolta 17.8.2008
Toivon, että katsotte kuvista ajoasentoja ja mietitte mitä voisitte parantaa. Laitan myöhemmin pari kuvaa, joista käy selvästi ilmi miksi persettä ei saa tiputtaa kokonaan penkiltä, vaan ainoastaan toinen kannikka. Pyörähän siis menee enemmän kallellaan, jos roikutat persettä liikaa. Ai miksi?
No sen takia, että lantiosi asento kääntää jalkaa lähemmäs koneen kuvetta ja kallistat pyörää enemmän. Hannspree Honda-kuskille meinasin tulla lippuvuoron jälkeen sanomaan, että kannattaa kokeilla ajaa enemmän perse penkillä.
Rammuksen meno näyttää kovenevan päivä päivältä. Seuraavalla kerralla kroppa suoraan pyörän päälle ja pää sinne peilin kohdalle. Nyt meinas mennä niin, että vartalo on vinossa pyörän päällä, pää on keskellä pyörää ja perse roikkuu lähellä maata. Eli mutkaan tultaessa polvi ulos, puol kannikkaa pihalle ja pää kohti kurvin sisäreunaa ja vartalo suorassa!
Rammus pää pystyssä
Liivimies vartalo suorassa, pää peilin tilalla
Edes minulla ei ole lupaa olla korkkiruuvina pyörän päällä, vaikka olenkin kiero savolainen
Kemorassa liivimiehet saisi kyllä ajella minun perässä ja katsella mitä voisin parantaa ajoasennosta. Linjoja siellä radalla on turha katsella, kun lähden nyt sinne ekaa kertaa to-pe.
Vähänkö otti päähän tuo sää,, eipä oikein kiinnostanu ajella siellä veden paisumuksen seassa,, on meinaan sit aivaan sairaan liukkaat nuo Kingin ensi asennus liirum laarun kohta mä kaadun sateella renkaat.. Mutta onneksi ne on loppu ja vaihtoon nyt...ja sit kun lähdettiin niin pääsitte kuulema ajamaan kuivalla ...![]()
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Päästiinhän siellä näköjään lopulta ajamaan täysiäkin..(Zeipii @ Elo. 18 2008,08:48) kirjoitti
Oli se vaan puolen päivän aikaan niin märkä, että tuli liuettua etuajassa..![]()
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Terveisiä koulutusryhmästä.
Aivan upee reissu. Näin ensikertalaisena täytyy todeta että tämmönen ratapäivä olis kyllä tarpeellinen kaikille alotteleville kuskeille.
Toivottavasti kaikki eilen opittu myös pysyy tuolla korvien välissä.
Kiitokset kouluttajille. Hyvin tuli asiaa ja ne ohjeet tosiaan toimii.
Eikä ajoseurassakaan ollut moittimista , kivaa oli.
Viimeseen ajoon otin mukaan sen mun melkeen hyvän kameran. Eka kierros hävis bittien taivaaseen , oli kamera taas sammunu.
Puheistani huolimati starttasin kameran uudestaan ajaessa ja sain aikaseksi kaksi laadultaan tosi huonoa (focus ja ääni) pätkää.
Jos saan editoitua niitä paremmiksi niin tuuppaan ne johonkin näytille.
Kiitos kaikille mukanaolleille.
![]()
![]()
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Kiitokset juttuseurasta sille lippumie.. -henkilölle siellä keittolautasten äärellä.
Olisit vaan jäänyt ajamaan. Olosuhteisiin nähden rata kuivui tosi hyvin iltaa kohti.
![]()
![]()
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Kiitos taas kerran järjestäville tahoille loppujen lopuksi kuivasta ja muutenkin hienosta ratapäivästä.
Niistä muutamasta pikku kaadostakin taidettiin selvitä ainevahingoilla, tsemppiä jätkille.
KariFi:lle kiitos Racecronon esittelystä ja miun ajohuomioista lippupisteeltä ja sen seurauksena Heippa:lle ja Jens:lle hyvistä neuvoista ja rakentavista kommenteista.
Tais olla miun ratapäivät ainakin Org:n osalta tässä tältä vuodelta, ensi kesänä sitten uudelleen.![]()
Kiitoksia kaikille, erityisesti koulutusryhmän kouluttajille.
Oli kyllä sikahauskaa ja tuli opittuakin![]()
<p>Ent: Z750S Nyt: pienen pojan äiti.</p>
Kiitos omastakin puolesta erityisesti kouluttajille. Koulutuksen suurin anti oli varmaankin katseen käyttö, jota on toki jonkin verran kadullakin käyttänyt, mutta nyt siihen tuli keskityttyä enemmän ja ehkä oivallettuakin jotain. Lisäksi tuli huomattua että miten paljon (puhtaalla) asfaltilla voi kantata, olisi ollut varmaan varaa kallistaa vielä enemmän. Jarrutta ajaessa oppi ja uskalsi mennä paremmin mutkiin. Varsinkin Tarun mutkaan tuli muulloin jarrutettua ihan liikaa.
Harmi että tuossa Zeipiin ottamassa kuvassa sattui olemaan juuri se kerta kun menin tuon mutkan väärällä ajolinjalla, liiaksi sisäkurvia pitkin, niin ei pääse näkemään ajoasentoa paremmin sivustapäin.
Ja anteeksi siltä koulutusryhmän naiskuskilta joka kuulemma oli pelästynyt mun ohitusta ennen Tornin mutkaa. Taisi olla vähän liikaa intoa mulla, vaikka koitin katsoa että taakse jää hyvin tilaa ennenkuin palasin ajolinjalle. En huomannut katsoa pyörän mallia kovin tarkkaan, että olisin myöhemmin tunnistanut kuskin.
Aika liukasta noin puoleen päivään asti mutta päästiinhän sitä sit kuitenkii kurvailee oikein tosissaankin. Tosi siisti reissu tuli opittua hieman sadekeli rata-ajoa. Pari kertaa meinas perä lähteä alta ja joutui himmaamaan vauhtia mutta noin yleisesti ottaen turvallisesti radalla.!
Kiitoksia vain kaikille hienosta ratapäivästä!
Aksa
Suzuki B-king -2011
Rammus menee kyllä vauhdilla. Ja niinkuin mies itse portilla totesi, onhan se niin että siihen on alkuun ainakin oikein keskityttävä. EDIT: siis siihen pään peilillä pitämiseen(Zeipii @ Elo. 18 2008,08:48) kirjoitti
Mua ei kyllä kannata käyttää ajoasentoesimerkkinä
Enpä jaksa tuolta kuvista ketään blokkailla, mutta jos huomaat itsestäsi otetusta kuvasta, että pää on pyörän keskilinjan ulkopuolella, keskity sen sisäänpäin viemiseen.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Kiitokset kaikille loistavasta päivästä. Järjestäjätkin piti lupauksensa ja paku kyyti oli todellakin ilmainen radalta varikolleMopo sai aika pieniä vaurioita ja kuski ei juuri mitään, eli tällä kertaa selvittiin aika vähällä.
Syitä kaatoon miettiessä päällimäiseksi nousee varmaankin liiallinen yrittäminen taitoihin nähden. Virheellinen ajoasento, liian myöhäinen jarru ja liikaa jarrua sisään kääntäessä. Erästä pituushyppääjä lainaten syyttävä sormi osoittaa peilistä takaisin.
Pistätkö vielä liivimies, kuka kävit varikolla kaadon jälkeen juttelemassa ajoasennosta vaikka privaa taikka tähän jatkoksi parannus ehdotuksia , niin yritän saada kaiken irti ja korjata seuraavaan kertaan asentoa oikeaan suuntaan. Toivottavasti näyn noissa edes joissain kuvissa niin näkisi itsekkin ensimmäistä kertaa oma ajoasennon.
Hauskaa oli ja ei muuta, kun uutta matoa koukkuun.
T:Sininen 636 kawa
Kiitos taas mukavasta ratapäivästä järjestäjille, lippumiehille, kuvaajille ja varikko- / ajoseurasta
Vähän oli ankea tuo alku, kun rata oli märkä ja lipat radalla lähempänä kuin koskaan. Vähän liikaa kaasua auki mutkasta lähdettäessä ja takarenkaalta lähti pito. Onneksi sain (tuurilla) tilanteen korjattuja ja pystyssä pysyttiin.
Sitten kun rata kuivui, niin kylläpä oli hienoa päästä ajamaan oikeen kunnolla![]()
xxx
Voisko joku kouluttaja tai asiasta tietävä tehdä tiiviin, mutta kuitenkin kattavan paketin ajoasennosta? Selitätte miten siihen pyörän päälle pitäisi asettua mutkissa ja mielellään myös selityksiä, että miksi. 100% oikeata tietoahan tästä ei varmaan kenelläkään ole...
Itselläni on tälläinen mielikuva (ja toivon, että korjaatte jos olen ihan päin persettä nämä asiat ajatellut):
Suoralla perse takana, kroppa vasten tankkia ja tiiviissä paketissa. Pää maskin takana.
Jarrutuspisteelle saavuttaessa noustaan pystyyn, jolloin ilmanvastus jarruttaa normijarrutuksen lisäksi.
Polvi käännetään ulos, siirretään vartaloa mutkan suuntaan niin että n. toinen kannikka on penkiltä ulkona. Kiinnitetään huomiota, ettei käännetä vartaloa vaan vartalo pysyy linjassa suoraan eteenpäin. Siirretään vaan itseä suoraan sivulle.
Pyritään ajamaan mutkaan sisälle jarrulla pisteeseen, josta lähdetään jo avaamaan kaasulla. Ei kuitenkaan liikaa jarrua kaarrettaessa, ettei pito katoa renkaasta.
Taitettaessa mutkaan painetaan painoa alas, jolloin pää painuu peilin tilalle. Samalla kiinnitetään huomiota, että vartalo on suorassa ja osoittaa sisäkaarteeseen (perse-pää-linja). Ulompi käsi nojaa tankkiin ja sisempi käsi koukussa alaspäin laahaavaa polvea kohti. Ei roikoteta persettä, vaan jalka suoraan sivulla, paino alas, nojaus tankkiin, pää peilin tilalle ja pää vaakatasossa.
Kun päästään kohtaan jolloin lähdetään avaamaan kaasulla, aletaan painua tyystin tankkia vasten ja siirretään itseä keskemmälle (edelleen pitäen vartalo/LANTIO suorassa).
Itselläni on selkeä mielikuva (oikea tai väärä?) ajoasennosta mutkaan mentäessä, mutta lisävinkkejä ja korjauksia otetaan vastaan. Mielummin korjaan ajoasentoa nyt kuin parin vuoden päästä.
Ja vituttaahan se, jos opettelee turhaan tietyllä tavalla ja myöhemmin tullaan kertomaan että "no ei ihme ettei se kulje, ei noin ollenkaan!!"...
Aikaisemmin roikotin persettä maassa, pää oli keskellä maskin takana, polvi lähellä katetta ja pyörä mutkassa melkein nurin tämän takia. Eli vartalo oli taipunut mutkalle ja osoitti ulkokaarretta kohti, nykyään perse-pää-linja osoittaa mutkan suuntaan, polvi on reilusti ulkona, vauhdit kovemmat ja pyörä pystymmässä.
Kiitokset koulutusryhmän kouluttajille ja kanssakuskeille!
Sää näytti alkuun kyllä todella nihkeältä, mutta teki hyvää päästä myös märälle radalle oivaltamaan sadekelillä ajoa! Tuli kyllä ajettua aikast paljon ja pahoittelut hitaalle ryhmälle mahdollisena tulppana olemisesta
Sielläkin oli joillain niin hyvä vauhti että meinas korvat lähteä kypärästä kun suhahtivat ohi.
Mullakin on nyt tämän vuoden rata-ajot pulkassa, mutta ensi kesänä pitääkin varailla kaikki mahdolliset ratapäivät mitä löytyy!
Kiitos ja kumarrus vielä kerran!
Täältäkin nöyrä kiitos koulutusryhmän vetäjille (ja muille järjestäjille).
Oppia tuli todella paljon ja kotiläksyksi oppien kertaamista ja sisäistämistä ajaessa.
Onneks keli parani, ni ei menny kaikki huomio pyörän pystyssä pitämiseen.
Kiitokset myöskin kaikille koulutusryhmässä ajaville, hyvin meni, kukaan ei kaatunut jne, turvallisen tuntuista oli ajella teidän kanssa.
Kuin myös.(m.e @ Elo. 18 2008,08:20) kirjoitti
Sitten kaikki mahdolliset kiitokset kaikille. "Tottelin" Hannulan kehoitusta ajella mutkateitä himaan, ja ajelinkin sitten 290 tietä Hyvinkäälle asti. Mukavaa oli. Joskus ennenkin tota ajellu ja joskus ns. vauhdikkaasti, mutta voin taata, että vaikka ajoin suht rajotusten mukaan, meni moni mutka vauhdikkaamin nyt, kun joskus "hapaat irvessä". Tässä Hannulallekin selitys, et miks vasta siihen aikaan olin konetiellä, kun tulit ohi, vaikka lähdin paljon aiemmin.![]()
![]()
![]()
![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Ai niin toivottavasti mun ensimmäinen porttivahti komennus sujui
kohtuulisesti.
Eikä arvon herrat jens sekä andy hirtä mua seuraavissa kekkereissä
Hidas ja vanha.
No nyt onnistuu se pylly sivulle, kädet rentoina, mutta se iäinen murhe kryyni pää kun on luuta ja ei tahdo seurata ellei sitä oikein ajatuksen kanssa mieti, että missä se on. Joskus tulee, useimmiten ei.(PoS @ Elo. 18 2008,10:31) kirjoitti
No jääpähän jotain ensi kaudeksikin![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Kiitoksia järkkäreille ja kaikille osallistuneille. Meinas aamulla alkaa kyrsimään, mutta ihan hyvä ajopäivähän siitä vielä tuli. Erityiskiitos Rammukselle ajoseurasta, tuli muutama setti siinä imussa vaanittua...
Yamaha R1 -08 ratakilpuri
Tosiaan pääsihän sitä sitten ajeleen, kannatti jäädä odottelee..Kiitos kaikille järjestelijöille
![]()
No olishan se perseestä jos olis jo kaiken saavuttanut. Siinä vois tulla tyhjä fiilis näin kauden lopuksi(rammus @ Elo. 18 2008,12:24) kirjoitti
![]()
Tuskinpa sitä tuhjää fiilistä radalla tulee ihan heti.(PoS @ Elo. 18 2008,12:34) kirjoitti
Joissakin omissa on sentään pientä yritystä ton pään suhteen. Mä vien sitä kyllä alas ja sivulle kun muistan, mutta voi miten vähän se sinne sivulle meneekään.
Täydellisyyteni on siis hiomista vaille valmis. Kaiken muunhan mä jo osaan.
P.S paitsi oikein kirjoituksen.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti