Kyllä siinä oli täys rähinä päällä(premier @ Heinä. 20 2008,23:12) kirjoitti
.
(jarru @ Heinä. 20 2008,23:18) kirjoitti
![]()
![]()
premier
emeritus
Morovaan!(AnDy @ Heinä. 20 2008,12:17) kirjoitti
Kiitos minunkin puolesta kaikesta ja jokaiselle!
Kivaa oli ja tästä on hyvä jatkaa! (motoparkissa ois tarkoitus kohta päästellä) Toivottavasti en aihettanut pahaa mieltä ajollani?
Kiitos myös mACE:lle 07.07.08 kun et päässyt ajamaan jolloin sain vuorosi joten .... KIITOS
Tästä viimesetistä(19.07.08) sen verran että jos keltaliivinen on sitämieltä, et pitäisi vaihtaa toiseen ryhmään niin antakaa suoraan palautetta kuskille! Itsekkin olen miettinyt toista(keski) ryhmää mutta kun ei ole varma onko valmis, eikä meikäläinen ainakaan saa vielä polvipalaa asfalttiin.
Kiitos vielä, oli todella kivaa! *![]()
Yamaha R1M
Jees olihan taas ajoa. Koulutusryhmäkin sai vauhtinsa vähintään kohdilleen! Hatunnoston arvoinen suoritus.
Heittäytyminen oli ikävä. Onneksi selvittiin kalustotappioin. Ja toivottavasti siitäkin tuli opittua jotain.
Meinas itsellekin tulla tilanne kun lähdin kylmillä kumeilla heipan ja PKP:n perään... Kai se on uskottava että lämppärit ne tarvii. (ikään kuin mä olisin perässä pysynyt vaikka kumet olis ollu kuin lämpimät)Ei kaikkea voi mitenkään nähdä. Mun mielestä hyvä nyrkkisääntö on että jos ohitat huomattavasti enemmän kuin tulet ohitetuksi kannattaa vaihtaa ryhmää.(sony77 @ Heinä. 21 2008,00:41) kirjoitti
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Mulla on premier sustakin pätkä muistikortilla. Katotaan jos tänään sais täältä duunista käsin pudoteltua noita lisää..(premier @ Heinä. 20 2008,23:22) kirjoitti
Pitäis vain osata pakkailla noita ensin. Eilen puristelin niiitä jollain ilmaiskonvertterilla ja muuten hyvä, mutta nopeus ei oikein pysynyt oikeana. Videon mukaan keskimääräinen kierrosaika jäi alle minuuttiin ja äänet tuli vuoden perässä.. Siinä oli menemisen meininkiä..![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Olihan pirun kiva päivä taas vaihteeksi. Harmi vaan, että onnistuin jälleen jo kolmanteen settiin mennessä pilaamaan renkaan. Osasyykin siihen selvisi, takapään ulostulovaimennus oli käytännössä täysin kiinni. Sitä kun avasin, niin selkeästi kului rengas vähemmän.. mutta ei se enää auttanut siinä vaiheessa, kun rengas oli jo pjaskana.. Mutta kerkesinpäs ajamaan pari settiä alussa pitävällä renkaalla, ensimmäistä kertaa otin aikaa omaksi huvikseni ja yllätyin miten nopeasti tuli rata kierrettyä.. Renkaina siis Dunlop Sportmax GP keskikovat, takanen on 190/55 ja vaihtoon menee ennen ke-to motoparkkia. Joutuu harkitsemaan pirellin supercorsaa alle, jos kestäis enemmän kuin 5 settiä...
Oli todella mukava, kun saatiin useampi SP-omistaja paikan päälle.
Täältä sitten SP 1 ja 2 kuvia sekä VIDEOITA
Ajolinjoissa on itsellä vielä parannettavaa, sekä ajorytmissä muutenkin. Ajoasento omasta fiiliksestä ja kuvista päätellen alkaa olemaan jo sinne päin.
Kiitos kuvaajille kuvista, on todella hyödyllistä nähdä minkälaisessa asennossa sitä kaarteissa ollaan. Vaikka kuva olisi sameakin, niin se kertoo jo paljon. Nykyään ei roiku perse enää maassa, vaan korkeintaan toinen kannikka on penkiltä pois ja pää alkaa pysymään siellä peilin kohdalla. Kyllä tämä tästä...
Kiitos kaikille mukavasta ajopäivästä!!
Motoparkissa voisi ainankin ensimmäisenä päivänä harjoitella jarruttamista ja hakea dynaamisuutta kaarreajoon. Kaasun ylimääräinen rumppaaninen ois saatava pois.
edit: Milläs nickillä se JuhaV lisäksi Tampereelta tullut mies esiintyy orgissa? On sen verran huono nimimuisti, ettei tarttunut mieleen. Kiitos kuitenkin hänelle ajovinkeistä!
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Eiköhän se sulla kuitenkin oo jotakuinkin sinnepäin.(jii-äm @ Heinä. 19 2008,23:25) kirjoitti
Itsellä sen sijaan tais mennä takapakkia, oli jopa pystymmässä ja keskemmällä kuin aikaisemmin, niinkuin mulle kerroitkin. Tällaisista vinkeistä iso käsi kaikille konkareille.
Näköjään ei pysty keskittyyn kuin yhteen asiaan kerrallaan: kun tarkkailee linjoja ni asento menee perseelleen, kirjaimellisesti.
Mutta hiotaan pikkuhiljaa. Täytyy ens kerralla ajella vaikka kahden minsan kierroksia kunhan saa asennon pidettyä siedettävänä.
Onneks melkein kaikki kuvat oli mun liputusvuorolta, noi pari otosta mihin osuin riittävät mainiosti.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
Älä välitä karifi et ole ainoa itsekkin olin kaula pystyssä kuin hanhi(KariFi @ Heinä. 21 2008,09:14) kirjoitti
vit***a.
Hidas ja vanha.
Mulla meni myös pirellin superbike sc2:nen, mutta alustaani en ollut muuttanut supercorsien jälkeen jotka kuluivat aikaisemmin ok.(Zeipii @ Heinä. 21 2008,09:12) kirjoitti
![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Joo, iltapäivästä asia kävi mielessä parin kuskin osalta, mutta en vaan ehtinyt ottaa asiaa heidän kanssaan puheeksi muiden kiiruiden vuoksi. Mitäs piti yrittää ehtiä häärätä joka paikassa(sony77 @ Heinä. 21 2008,00:41) kirjoitti
Ja eikä niistä nyt tällä kertaa ollut haittaa, joskus isot vauhtierot voivat häiritä ko. ryhmän ajelua enemmänkin.
Mutjoo, jos keskittyisi vaikka LP-levyihin tänään ja huomenna taas mopoja huollon merkeissä
//Andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Ainakin hitaassa ryhmässä oli tällä kertaa ihan sujuva ajaa ja ei mitään ihan silmiinpistäviä nopeuseroja näkynyt, kun lipulta katseli.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
(sony77 @ Heinä. 21 2008,00:41) kirjoitti
Toisen onni on toisen epäonni.. *
mutta onneksi nyt pääsi ajamaan oikein sydämmen kyllyydestä.
Samaamieltä antakaa palautetta suoraan niille kuskeille jot pitäis siirtyä jo nopeampiin.. *:
PS. Tuli sitten urheiltuakin , bensa loppui kilsan ennen Linnatuulen Nestettä eli työntelin mopoa hiukan..ei tullut kylmä
Kiitos tästä nöyryytyksestä *(jarru @ Heinä. 20 2008,23:18) kirjoitti
Ei sentään! Mukava nähdä itsensä täys rähinä päällä, saa vähän perspektiiviä omaan ajoonsa. Eli kiitos kun maltoit vähän perässä roikkua, ohi pääseminen ei näyttäny olevan vaikeata *![]()
OT-varoitus!
Exhibit A(KariFi @ Heinä. 21 2008,09:14) kirjoitti
Exhibit B
Ei toi ny oikeen.
On tosin tiedostettu ongelma, eli ei saa painoa (päätä) tarpeeksi eteen, käsistä ja selästä loppuu mitta. Eli pitäis vissiin laskea vähän klipareja, ja nostaa jalkatapit ylemmäs ja taaemmas.
Tai jopa korottaa pyörän perää (keulan lasku ei oikein onnaa, ku ylimäärästä maavaraa ei juuri oo nykyäänkään).
bandit600s --> zx6r --> zx10r --> gsxr 600 --> zx6rr --> nyttemmin tauolla
¤ttu, kirjoitin taas. Anteeksi. Mutku mul ei oo elämää...
Jeps, mutta mun mielestä tuo vasuri jyrkästi ylämäkeen ei oo paras paikka tehdä pitkällemeneviä johtopäätöksiä ajoasennosta. Siinä päätä joutuu jännittämään tuosta mäen jyrkästä noususta johtuen aikas erilailla kuin muualla.(jii-äm @ Heinä. 21 2008,11:37) kirjoitti
Saispa asennon suht kuntoon edes noissa helpommissa kurveissa ensin... **
Oli muuten sykemittari taas parin setin ajan kiinni, ja 160:een se näyttää nousevan kun on vapaata tilaa laskea. Ei loppujen lopuks ihme, että alkaa iltapäivällä se oikeaan asentoon vääntäytyminen olemaan aina vaan vaikeampaa.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
Sori, että pudottelen näitä klippejä tipoittain, mutta tässä taas yksi..
Nyt nöyryytän siis itseäni.. (kiitti Kari, kuvan suunta oli parempi kuin omassa pyörässäni)
video3
Tossa tulee ainakin premierin porukka vastaan ja seuraavassa (kohta uppautunut) jatkuu sama setti tr3+kumppanit edellä.
EDIT: Jatko-osa "kumiankan" seikkailuista..
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Koitapa myös avata niitä clipareja, eli leveempi ote. Tuosta tokasta kuvasta näkee että sä et pääse tuota edemmäs kun kädet on kyljissä kiinni. Tuo on auttanut mulla. Saa sen ulomman käden lähes suoraksi mutkissa.(jii-äm @ Heinä. 21 2008,11:37) kirjoitti
Sitten tulee nuo cliparien lasku, jalkatapit ylemmäs ja taaemmas.
Perän nostaminen vaikuttaa pyörän geometriaan ja tuo mukanaan uutta opeteltavaa.
Ei oo helppoa, katselin omia kuvia ja asennossa on mullakin vielä ojentamista - mutta silti on helppo antaa vinkkejä että mitä pitäisi tehdä
//Andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Joo laita ihmeessä, jos löytyy(svahnm @ Heinä. 21 2008,08:22) kirjoitti
![]()
premier
emeritus
Kolmospätkässä ^^ tossa yläpuolella ohitin mielestäni sut karin kanssa jossain 1.42 kohdalla.. Kohta tulee pidempi sessio kun kuvailin perässä. video 6(premier @ Heinä. 21 2008,13:18) kirjoitti
Edit:
<a href="http://www.youtube.com/profile_videos?user=lunaolli&p=r&session=JgNwr-Ewd0-GPkP1Zk1yHzHH6n9AOHBNpVJSEube2xyyu_ujwmw56WxxgU2vx 9TIiG6H-x5ITApUSyFwtUVouF235F
xZOLywKojyGZID_MjsL4oUagJc3Gq9HPgtUr0OeSb8ttPfdD4P QTUqaMJL4jysF0lgtgC0_jd-sj7lo_MJruwJh19h
pXqeXO6h1sZcEC4awy_kq3arJSM3hNnRKrT_9ZGxbFznXyjfQ6 ovINzUCuU-MLmr84R0YJxA1j7yGoYz7CEyG9GmpZ
E9y_fPLA==" target="_blank">Täältä alkaa löytymään noita videoita kootusti</a>
Se 'watch in high quality' on edellytys, että niitä viittii katsella... Pari tulee vielä lisää eli 9kpl yhteensä.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Katoppa tosiaan. Näkyy itse asiassa siitä ekasta kuvasta jopa vielä selvemmin, niin fiksaantunu kattelemaan omaa tekemistään siitä yhdestä ja samasta vinkkelistä etten totakaan oo ennen tajunnut. Kiitti.(AnDy @ Heinä. 21 2008,12:30) kirjoitti
(Ja nyt seuraava ongelma on että muuttaako jo ens viikonlopuks, ja sit päivän totuttelun jälkeen mennä uusilla asetuksilla kisaan, vai säästääkö myöhemmäks)
bandit600s --> zx6r --> zx10r --> gsxr 600 --> zx6rr --> nyttemmin tauolla
¤ttu, kirjoitin taas. Anteeksi. Mutku mul ei oo elämää...
Vaihda vaan samantien, tuohon tottuu tosi nopeasti. Ja saahan sen takaisin jos oikein pahasti tökkii.(jii-äm @ Heinä. 21 2008,14:13) kirjoitti
//Andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
rammuksen ottamia kuvia
pidän noita tuolla pari viikkoa ja sitten ne katoaa eli ottakaa omanne jos löytyy![]()
Heh, onhan toi LT vähän oudon näköinen laite noissa karkeloissa. Polvi ei kovin herkästi nappaa rataan.
Oli kuitenkin tosi hauskaa päästä matkajuhtaa vähän kyykyttämään. Ketään se ei varmaankaan oikeasti ahistanut, joten tulen uudelleenkin.
Kiitos vielä kaikille kuvista.
Iku
Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
Kiitoksia kuvaajille, hienoja kuvia! *
Videopätkät olivat myös mukavaa katseltavaa, vaikka itseäni en niistä bongannutkaan...
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
Kiitos vaan omastakin puolestani kaikille, järjestäjille ja kanssa ajajille! Säät suosi todellakin ja Oli loistavaa ja ensimmäinen kerta meikälläkin, että radalle pääsin koittamaan pyöräilyä. Siitä asti tämä mies onki yhtä hymyä ollut
Kyllä siinä muuten kummasti turhat luulot kaikkoaa, ja palaa taas maan pinnalle, kun mennään oikealta ja vasemmalta ohi. Innostuin heti toisella kierroksella sen verta, että käväsin pääsuoran hiekalla, ku ei uudet kumit tuntuneet pitävän ja tuohon kanttaamiseen ei muutenkaan meinannut rohkeutta löytyä, ja piti vielä kaveria yrittää siinä sitte peesata... Onneks vanha "zetori" pysyi pystyssä, ja pääsin *jatkamaan ratapäiviä hieman enemmän järkeä päässä.Kyllä muuten pelotti lähteä sitten toiseen kakskyt minuuttiseen, ku pyöri siinä tauolla tuo lipsahdus mielessä. Eipä sitä tosiaan heti ensimmäisenä kannata tuppia nurin kääntää.
Kiitos tosiaan vielä kerran kaikille mukana olleille, ja toivottavasti tavataan yhtä mukavissa merkeissä uudelleenkin!![]()
TAHTOO LISÄÄ, niin kivaa se oli!!!!
...Oli kesä, oli mopo, tuli mopohiki...
Iso kiitos järjestäjille ja osallistujille,
kivaa oli, vaikka pyöräni romuttuikin.
Erityiskiitos jii-äm:lle kun kuljetti minut ja
XJR:ni takaisin pääkaupunkiseudulle.
t. Olli