Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 156:sta
  1. #121
    Lainaa (frogley @ Heinä. 08 2008,21:56) kirjoitti
    Lainaa (Ärrätär @ Heinä. 07 2008,22:45) kirjoitti
    Tällä kertaa olikin vähän kurjempi reissu..
    Mies viettelee ainaskin seuraavan yön peijaksen täysihoitolassa.
    Täysihoidosta on nyt palattu kotiin ja arkeen, tosin sairasloman merkeissä.
    Lähes säikähdyksellä siis selvittiin ja ainoat murtumatkin löytyy elintärkeästä ukkovarpaasta. Tosin koko kroppaa kolottaa ja särkee juuri siihen malliin kuin asiaan kuuluukin.
    Ensimmäinen kaato siis takana ja kunnollisten varusteiden korostaminen on vähintäänkin paikallaan, kun eläminen onnistuu jo vuorokauden jälkeen enää yhden onnellisen:loppuuhammaspesut:-ihmisen avustamana ja kävelykin sujuu sauvojen avustuksella.
    Hauskaa oli niin kauan kuin sitä kesti ja hommahan jatkuu heti kunhan ensin keräillään voimia, hommataan uudet ajokamat, pyörä ja....

    Kiitokset järjestäjille ja kaikille avun antajille
    ja tietty omalle "lähihoitaja"hanille
    Hienoa!! Äijä on suurin piirtein kunnossa ja selvis suht pienillä kolhuilla.
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  2. #122
    Lainaa (Jalase @ Heinä. 08 2008,21:49) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 08 2008,10:49) kirjoitti
    4. Enemmän liivillisiä "valvojia" mukaan ajamaan
    5. Herkästi puhutteluun portille, jos jotain sanottavaa ajosta löytyy. Tämän uskoisin olevan tehokkain asia lisäämään turvallisuutta.
    Pakko minunkin ottaa osaa tähän ohitusjutteluun vaikka en mukana tällä kertaa ollutkaan. Mielestäni tuo vitonen saattaisi olla tehokas tapa karsia turhat 'riskinotot'. Jos tämäkään ei auta, niin onko seuraava askel kieltää ohittaminen kokonaan.?! *
    Eikä se puhuttelun tarttisi välttämättä olla mikään mustalla lipulla ulos liputettu kurinpalautus sessio, jos ei järjettömiä ole tehnyt. Vaikka ajosetin jälkeen varikolle palatessa pysäytetään ja kerrotaan asia. Ja ennen kuin ohittaminen kokonaan kielletään, niin eiköhän ennen sitä kannata ensi poistaa sääntöjä rikkovat kuljettaja radalta.

    Lainaa (Jalase @ Heinä. 08 2008,21:49) kirjoitti
    Sitten olisi yksi kysymys. Ainakin omassa mopossani on liikennevakuutuksen lisäksi myös kaskovakuutus joka yhtiön mukaan on voimassa myös radalla ajessa. Mutta, jos esim. ohitustilanteessa käy niin hassusti, että ajaa jonkun kanssa yhteen niin korvaako kaskovakuutus tuolloin mitään? Vaikka aina painotetaan, että vastuu on ohittajalla, mutta kuinkas 'syyllinen' selvitetään yhteenajotilanteessa??
    Minä en tiedä miten asia oikeasti menee, mutta maalaisjärki sanoo, että ohittaja saa luvan maksaa. Säännöt on, että ohitus ohittajan vastuulla ja, jos se mutkassa tulee kylkeen, niin saa luvan maksaa kaikki kustannukset mitä siitä syntyy.
    xxx
  3. #123
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 08 2008,22:07) kirjoitti
    Vaikka ajosetin jälkeen varikolle palatessa pysäytetään ja kerrotaan asia.
    Muuten itse asiaan sen kummemmin puuttumatta, tämä on ideana hyvä, mutta käytännössä voi olla hankala toteuttaa.
    Portilla on usein vain yksi henkilö, ja siinä vaiheessa kun edellinen ryhmä tulee pois radalta on seuraava jo usein jonossa portilla. Tällöin porttivahti ei voi lähteä pois portilta huitomaan tiettyä kuljettajaa sivuun ja valaisemaan asiasta, koska täytyy vahtia että rata on tyhjä ennenkuin seuraava ryhmä lähtee radalle.

    Ja frogleylle tsemppiä ja pikaista paranemista
    -nomen est omen-
  4. #124
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 08 2008,22:07) kirjoitti
    Eikä se puhuttelun tarttisi välttämättä olla mikään mustalla lipulla ulos liputettu kurinpalautus sessio, jos ei järjettömiä ole tehnyt. Vaikka ajosetin jälkeen varikolle palatessa pysäytetään ja kerrotaan asia. Ja ennen kuin ohittaminen kokonaan kielletään, niin eiköhän ennen sitä kannata ensi poistaa sääntöjä rikkovat kuljettaja radalta.
    Juuri kuvailemallasi tavalla toimittiin jo eilen. Mustaa lippua ei käytetty vaan kävin(kävimme) puhuttelemassa muutamia hitaan ja keskinopean ryhmän kuljettajia ajovuoron jälkeen varikolla nimenomaan ohituskäyttäytymiseen liittyvistä asioista.


    Lainaa kirjoitti
    Minä en tiedä miten asia oikeasti menee, mutta maalaisjärki sanoo, että ohittaja saa luvan maksaa. Säännöt on, että ohitus ohittajan vastuulla ja, jos se mutkassa tulee kylkeen, niin saa luvan maksaa kaikki kustannukset mitä siitä syntyy.
    Yksiselitteisesti meidän tapahtumissa ohittaja on täysin vastuussa ohituksesta.


    Ohittaminen/ohituskäyttäytyminen on herättänyt paljon ajatuksia ja kehittämisideoita eilisen ratapäivän tiimoilta. Haluan vielä korostaa, että hitaassa ryhmässä ei todellakaan ole kyse mistään kilvanajon/nopean rata-ajon harjoittelusta vaan tavallisten katumotoristien omatoimisesta kaarreajon harjoittelusta. Otamme käydyn keskustelun palautteena huomioon seuraavaa ratapäivää silmälläpitäen.



    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  5. #125
    Lainaa (jens @ Heinä. 08 2008,22:27) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 08 2008,22:07) kirjoitti
    Eikä se puhuttelun tarttisi välttämättä olla mikään mustalla lipulla ulos liputettu kurinpalautus sessio, jos ei järjettömiä ole tehnyt. Vaikka ajosetin jälkeen varikolle palatessa pysäytetään ja kerrotaan asia. Ja ennen kuin ohittaminen kokonaan kielletään, niin eiköhän ennen sitä kannata ensi poistaa sääntöjä rikkovat kuljettaja radalta.
    Juuri kuvailemallasi tavalla toimittiin jo eilen. Mustaa lippua ei käytetty vaan kävin(kävimme) puhuttelemassa muutamia hitaan ja keskinopean ryhmän kuljettajia ajovuoron jälkeen varikolla nimenomaan ohituskäyttäytymiseen liittyvistä asioista.


    Lainaa kirjoitti
    Minä en tiedä miten asia oikeasti menee, mutta maalaisjärki sanoo, että ohittaja saa luvan maksaa. Säännöt on, että ohitus ohittajan vastuulla ja, jos se mutkassa tulee kylkeen, niin saa luvan maksaa kaikki kustannukset mitä siitä syntyy.
    Yksiselitteisesti meidän tapahtumissa ohittaja on täysin vastuussa ohituksesta.


    Ohittaminen/ohituskäyttäytyminen on herättänyt paljon ajatuksia ja kehittämisideoita eilisen ratapäivän tiimoilta. Haluan vielä korostaa, että hitaassa ryhmässä ei todellakaan ole kyse mistään kilvanajon/nopean rata-ajon harjoittelusta vaan tavallisten katumotoristien omatoimisesta kaarreajon harjoittelusta. Otamme käydyn keskustelun palautteena huomioon seuraavaa ratapäivää silmälläpitäen.
    Itse asiassa minun porttivuoron aikana ehti yhdelle kuljettajalle musta heilahtaa, mutta loppujen lopuksi tämäkin kuski sai palautetta vasta ajovuoron jälkeen. Eli ajoi useamman pyörän kasautumassa, eikä huomannut mustaa lippua.



    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  6. #126
    Ihan mukava päivä oli.Jos ajajakokouksessa oli ja kuunteli niin kyllä siellä tuli selväksi että mutkissa ei saa ohittaa ja suorilla saa ohittaa hitaampia keltaisen lipun jälkeen jos tuntee olevansa muuten nopeampi.Toimii minusta ihan hyvin että niillä lyhemmilläkin suoran pätkillä nopeammat menee ohi,eikä vain siellä maalisuoralla.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  7. #127
    Kiva oli ihan radan vierestä seurailla (kamuja kun oli mukana ajamassa, autolla tulin ja kesken pvän joutu lähtee suoraan töihin), koskaan kun en ole kyseisissä tapahtumissa ollut.
    Harjotusryhmään varmaan kannattais mennä "ajelemaan" niin alottelijoiden kun kokeneempienkin kuskien (siis jotka ei oo ennen moista radalla ajoo kokeillu).
    Hyvin kouluttajat tulivat jälkeenpäin neuvomaan yksittäisiä kuskeja (vaikka "miehistö pulaa" olikin), mitä sivusta kuuntelin/seurasin.
    Kovassa ryhmässä mentiikin sitten niin kovaa, että ihan hirvitti jo kattoa
    Laitetaampa korvan taakse, josko itekkii tulis joskus kuuntelee "oppia", eikä vaan kattailis tuol yleisil teil "mututuntumalla" *



    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  8. #128
    Lainaa (jens @ Heinä. 08 2008,22:27) kirjoitti
    Juuri kuvailemallasi tavalla toimittiin jo eilen. Mustaa lippua ei käytetty vaan kävin(kävimme) puhuttelemassa muutamia hitaan ja keskinopean ryhmän kuljettajia ajovuoron jälkeen varikolla nimenomaan ohituskäyttäytymiseen liittyvistä asioista.
    Hyvä kuulla!

    Lainaa (jens @ Heinä. 08 2008,22:27) kirjoitti
    Haluan vielä korostaa, että hitaassa ryhmässä ei todellakaan ole kyse mistään kilvanajon/nopean rata-ajon harjoittelusta vaan tavallisten katumotoristien omatoimisesta kaarreajon harjoittelusta. Otamme käydyn keskustelun palautteena huomioon seuraavaa ratapäivää silmälläpitäen.
    Ahveniston rata profiililtaan (kapea, ei kunnon turva-alueita...) varmasti tuo omat haasteensa siellä ajamiseen, mutta ehkä myös ryhmittely. Hitaan ryhmän "nopeat" eivät ehkä kuitenkaan ole tarpeeksi nopeita keskiryhmään, jossa ajaa myös muilla radoilla nopean ryhmän kavereita. Ja keskiryhmässä hitaimmat ehkä liian nopeita hitaaseen ryhmään, mutta selvästi hitaampia kuin keskiryhmän nopeat kuskit. Tämä tietysti kasvattaa ryhmien sisällä nopeuseroja ja kynnystä siirtyä hitaasta keskiryhmään.
    xxx
  9. #129
    Kiitos omastakin puolesta järjestelijöille, opastajille koulutusryhmässä, kanssa-ajajille ja kuvaajille! Ensimmäinen kerta radalla ja mukavaa oli. Olipas hassua katsoa kuvista omaa "roikkumista", istuin suorassa kuin tatti, melkeinpä takanojassa kyykkypyörällä.
    Tomorrow is just your future yesterday.

    K1 Gixxeri
  10. #130
    Paljon näemmä taas keskustelua herättänyt tää Apparalla ohittelu ym.

    Valitettavasti tuntuu olevan sellainen "ikuisuusaihe", mitä itsekin on tullut kolme kesää tuolla radalla kierreltyä ja jokaisessa ryhmässä, niin aina tätä samaa puidaan. Porukka vaihtuu, jolloin osalle asia on aina uusi, eikä kokeneemmatkaan luupäät (kuten minä) suostu oppimaan ja muistamaan.

    Hidas, kapea ja syheröinen rata tekee ohittamisen oikeasti hankalaks. Ja kun melkein aina kaikki ryhmät on täynnä jolloin nopeuserot kasvaa suuriksi eikä voi tasoittaa siirtelemällä ryhmästä toiseen. Joten minkäs siinä sitten enää järjestäjätkään oikein voi.

    Kolmen lippumiehen voimin ei mitenkään pystytä seuraamaan kaikkia ohituksia tai ohitettavana olevia, saatikka sitten vielä ehtiä jakamaan sitä palautetta ja neuvoja. Jos jokaisessa ryhmässä ajelisi useampi "ratapoliisi" (niinkuin MP-tuen päivillä), niin ehkä vähän paremmin tätä voisi toteuttaa. Samalla saataisiin joka ryhmään joku jolta voisi jotain vinkkiä tai apua yrittää kysyä, vaikka en tarkoitakaan että jokaisen "poliisin" pitäisi olla ryhmänsä nopein überguru.

    Ohitettavan toiminnasta voisi sellaisen toiveen tai vinkin esittää, että aina välillä voisi vähän vilkaista sinne taakseen (siis päätä kääntämällä, ei peileistä) josko siinä joku ihan takapyörässä roikkuu. Ja jos näyttää sinnikkäästi joku siinä olevan (tai välillä jopa ihan rinnalla käyvän), niin seuraavassa avauksessa nostaa vähän selkää pystyyn ja kääntää rannetta vähemmän. Se riittää kyllä siihen että takana oleva pääsee ohi. Ja tämä tietysti oma ajolinja säilyttäen, jos alkaa väistelemään takanatulijaa saattaapi käydä ikävästi.

    (Ja hidas olin, Jens ehti jo puhua samaa asiaa, mutta menköön...)
    bandit600s --> zx6r --> zx10r --> gsxr 600 --> zx6rr --> nyttemmin tauolla

    ¤ttu, kirjoitin taas. Anteeksi. Mutku mul ei oo elämää...
  11. #131
    Lainaa (heippa @ Heinä. 08 2008,16:16) kirjoitti
    Kouluttajan+ jokapaikan höylän näkökulma eiliseen.

    Kaamee kiire heti aamusta. Ilmottautumiset, maksut ym ym. Kunnon panic alkuun ja sit eiku lainapyörällä kouluttamaan. Meitä kouluttajia meinas ensin olla vaan 2, onneks jarge tuli myös. Apparalla ois hyvä olla 5.

    Hidas ryhmä ajaa heti koulutusryhmän jälkeen, milloin me annamme palautetta koulutusryhmälle, eli 3:sta kouluttajasta ei sinne repee kukaan helpolla.
    Autetaan kyl jos tullaan kysymään, mut eilen ei paljo revenny mihkään... sorry
    Juu, tuo oli ongelma, kun koulutusryhmän jälkeen tuli hidas ryhmä, siihen ei oikein ehtinyt ajamaan. Myöhemmin kun tuli vähän väljää ohjelmaan niin lähdin ajamaan hitaaseen ja kieltämättä siellä olisi nimenomaan kaivattu ajolinjojen näyttämistä, palautteen antamista ja samaa koulutusta, mitä opetusryhmässä. Meno oli melkoista poukkoilua pahimmillaan. Ja osin sitten tietysti myös mallikasta ajamista. Tasoerot oli huikeat.

    Jatkossa ehkä opetusryhmän jälkeen nopeat radalle...

    Joku tuossa nurisi jalkojen kestävyydestä. Todellakin, rullaluistelijana voisin allekirjoittaa tuon lajin sopivuudesta MP:n rata-ajon harjoitteeksi. Eipä pahemmin paikkoja kolota, vaikka tuli se 450km pelkkää rata-ajoa, osa tietty hidasta koulutusajoa. Eka kerta radalla tänä vuonna itsellä

    Mutta: hieno keikka ja valmis kuin partiolainen jatkossakin antamaan koulutuspanosta - jos vain töiltä ehdin.



    Kitka miehen tiellä pitää!
  12. #132
    Lainaa (jens @ Heinä. 08 2008,22:27) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Minä en tiedä miten asia oikeasti menee, mutta maalaisjärki sanoo, että ohittaja saa luvan maksaa. Säännöt on, että ohitus ohittajan vastuulla ja, jos se mutkassa tulee kylkeen, niin saa luvan maksaa kaikki kustannukset mitä siitä syntyy.
    Yksiselitteisesti meidän tapahtumissa ohittaja on täysin vastuussa ohituksesta.
    Joo. Tiedän että näin on, mutta jos kummankaan vakuutusyhtiöt eivät suostu maksamaan mitään niin kuka on oikeutettu ja millä keinoilla saamaan ohittaja maksumieheksi?

    Ja mopojahan saa aina korjattua, mutta jos käy vielä pahemmin niin siinäpä sitä sitten .
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  13. #133
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 08 2008,22:07) kirjoitti
    Minä en tiedä miten asia oikeasti menee, mutta maalaisjärki sanoo, että ohittaja saa luvan maksaa. Säännöt on, että ohitus ohittajan vastuulla ja, jos se mutkassa tulee kylkeen, niin saa luvan maksaa kaikki kustannukset mitä siitä syntyy.
    No niinhän se minunkin järkeni sanoo, mutta sen ohittajan järki saattaa sanoa jotain muuta.

    Toisaalta, sanotaanhan siinä ajajakokouksessa, että "kaikki ajavat OMALLA VASTUULLA". Ja näinhän se onkin, mutta jos kaataa pyöränsä jonkun toisen tötöilyn takia niin se on *...



    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  14. #134
    Perään ajaja maksaa.Jokainen radalle ajava allekirjoittaa vastuu
    vapautuksen järjestävälle taholle ja samalla hyväksyy rata
    ajo säännöt.
    Hidas ja vanha.
  15. #135
    Lainaa (jens @ Heinä. 08 2008,21:59) kirjoitti
    Lainaa (frogley @ Heinä. 08 2008,21:56) kirjoitti
    Lainaa (Ärrätär @ Heinä. 07 2008,22:45) kirjoitti
    Tällä kertaa olikin vähän kurjempi reissu..
    Mies viettelee ainaskin seuraavan yön peijaksen täysihoitolassa.
    Täysihoidosta on nyt palattu kotiin ja arkeen, tosin sairasloman merkeissä.
    Lähes säikähdyksellä siis selvittiin ja ainoat murtumatkin löytyy elintärkeästä ukkovarpaasta. Tosin koko kroppaa kolottaa ja särkee juuri siihen malliin kuin asiaan kuuluukin.
    Ensimmäinen kaato siis takana ja kunnollisten varusteiden korostaminen on vähintäänkin paikallaan, kun eläminen onnistuu jo vuorokauden jälkeen enää yhden onnellisen:loppuuhammaspesut:-ihmisen avustamana ja kävelykin sujuu sauvojen avustuksella.
    Hauskaa oli niin kauan kuin sitä kesti ja hommahan jatkuu heti kunhan ensin keräillään voimia, hommataan uudet ajokamat, pyörä ja....

    Kiitokset järjestäjille ja kaikille avun antajille
    ja tietty omalle "lähihoitaja"hanille
    Hienoa!! Äijä on suurin piirtein kunnossa ja selvis suht pienillä kolhuilla.
    +1 ja äkkiä ettei jää kammoa
    kun yrittää ja epäonnistuu, niin mitä siitä oppii? Ei kannata yrittää.
    RD-350>>CB-750>>GSX-1400>>VTX-1800>>Victory Cross Roards-->?
  16. #136
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 08 2008,19:02) kirjoitti
    Ohitussäännöistä ei mielestäni muuta aamulla sanottu kuin, että se on ohittajan vastuulla ja tehdään se turvallisesti. Sen tarkempia rajauksia ei muistu mieleen.
    Helpointa ja mukavintahan se olisikin, jos se noilla ohjeilla toimisi.
    Hitsi vie - niinkö se olikin? Tuli sitten haukuttua väärää puuta (puita) ja pitää osittain pyydellä anteeksi: sori. Jotenkin olin kuulevinani, että ohitukset tänä kesänä suorilla plus Tarun "suoralla". Itse toimin tuon kaavan mukaan. Mutta onhan sitä toki mutkissakin hyvä tapa ja huono tapa olemassa; huonossa tavassa ohitettava joutuu korjaamaan ajolinjaa, hyvässä tavassa ohittaja.

    -hh-
  17. #137
    Lainaa (harmaahukka @ Heinä. 09 2008,09:32) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 08 2008,19:02) kirjoitti
    Ohitussäännöistä ei mielestäni muuta aamulla sanottu kuin, että se on ohittajan vastuulla ja tehdään se turvallisesti. Sen tarkempia rajauksia ei muistu mieleen.
    Helpointa ja mukavintahan se olisikin, jos se noilla ohjeilla toimisi.
    Hitsi vie - niinkö se olikin? Tuli sitten haukuttua väärää puuta (puita) ja pitää osittain pyydellä anteeksi: sori. Jotenkin olin kuulevinani, että ohitukset tänä kesänä suorilla plus Tarun "suoralla". Itse toimin tuon kaavan mukaan. Mutta onhan sitä toki mutkissakin hyvä tapa ja huono tapa olemassa; huonossa tavassa ohitettava joutuu korjaamaan ajolinjaa, hyvässä tavassa ohittaja.

    -hh-
    Iippa tuolla aikaisemmin kirjoitti, että ajajakokouksessa kiellettiin mutkissa ohittelu. Minä en ole kuuluisa minun muistista, joten voi hyvinkin olla, että itse muistan väärin. Oli miten oli, niin aika harvoin hitaassa ryhmässä ohittaminen mutkassa menee kovinkaan turvallisesti.
    xxx
  18. #138
    Ohituskeskustelu jatkuu kiivaana. On vaan huono juttu jos aletaan ajamaan possujunaa hitaassa ja koulutuksessa muutamien ajajien aiheuttamien tiukkojen ohitusten takia. Nyt on ollut mahdollista ohittaa jos on ollut nopeampi. Hyvä. Mutta jos ongelmat jatkuvat kerrasta toiseen niin vaihtoehdot vähenevät, ja possujuna alkaa. Tuo varikon läpiajo on aivan loistava ratkaisu. Se ei vie montaakaan sekunttia ajoajasta ja koska tarkoitus ei ole kilpailla niin käytettäisiin sitä, mikäli suoralla ei ohi pääse turvallisesti. Suuri osa mielestäni kuitenkin ajaa ihan järkevästi. Ptsellä ei ole ollut ongelmaa ohitusten kanssa. Kun muistaa suoralla hieman vähemmän kaasua neulansilmän jälkeen.



    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  19. #139
    Lainaa (Jalase @ Heinä. 09 2008,07:00) kirjoitti
    Lainaa (jens @ Heinä. 08 2008,22:27) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Minä en tiedä miten asia oikeasti menee, mutta maalaisjärki sanoo, että ohittaja saa luvan maksaa. Säännöt on, että ohitus ohittajan vastuulla ja, jos se mutkassa tulee kylkeen, niin saa luvan maksaa kaikki kustannukset mitä siitä syntyy.
    Yksiselitteisesti meidän tapahtumissa ohittaja on täysin vastuussa ohituksesta.
    Joo. Tiedän että näin on, mutta jos kummankaan vakuutusyhtiöt eivät suostu maksamaan mitään niin kuka on oikeutettu ja millä keinoilla saamaan ohittaja maksumieheksi?

    Ja mopojahan saa aina korjattua, mutta jos käy vielä pahemmin niin siinäpä sitä sitten *.
    Kaikki henkilövahingot ja "syyttömän" osapuolen esinevahingot korvataan "syyllisen" liikennevakuutuksesta. Eli lähes aina ohittajan vakuutuksesta.

    Mutta vaikka vakuutus korvaakin, niin on paljon asioita, joita vakuutus ei pysty takaisin tuomaan...
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  20. #140
    Lainaa (Timberline @ Heinä. 09 2008,10:52) kirjoitti
    Ohituskeskustelu jatkuu kiivaana. On vaan huono juttu jos aletaan ajamaan possujunaa hitaassa ja koulutuksessa muutamien ajajien aiheuttamien tiukkojen ohitusten takia. Nyt on ollut mahdollista ohittaa jos on ollut nopeampi. Hyvä. Mutta jos ongelmat jatkuvat kerrasta toiseen niin vaihtoehdot vähenevät, ja possujuna alkaa. Tuo varikon läpiajo on aivan loistava ratkaisu. Se ei vie montaakaan sekunttia ajoajasta ja koska tarkoitus ei ole kilpailla niin käytettäisiin sitä, mikäli suoralla ei ohi pääse turvallisesti. Suuri osa mielestäni kuitenkin ajaa ihan järkevästi. Ptsellä ei ole ollut ongelmaa ohitusten kanssa. Kun muistaa suoralla hieman vähemmän kaasua neulansilmän jälkeen.
    Varikon kautta ajaminen on kyllä hyvä keino. Muistuksena vaan, että pysähtykää portille ja odottakaa porttivahdilta lupaa jatkaa takaisin radalle.
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  21. #141
    Lainaa (Timberline @ Heinä. 09 2008,10:52) kirjoitti
    Tuo varikon läpiajo on aivan loistava ratkaisu.
    Kertaalleen kokeilin tätä mutta ei se käytännössä suorastaan loistava ollut Perässä tulikin kuskia 5 sekunnin välein joita olin aiemmin ohittanu, joten aika perään siitä taas jouduin. Oli tämä parempi tietty kuin se iso letka jota alunperin seurasin.
    daytona 675
    f800 st
  22. #142
    Lainaa (imiro @ Heinä. 09 2008,11:53) kirjoitti
    Lainaa (Timberline @ Heinä. 09 2008,10:52) kirjoitti
    Tuo varikon läpiajo on aivan loistava ratkaisu.
    Kertaalleen kokeilin tätä mutta ei se käytännössä suorastaan loistava ollut Perässä tulikin kuskia 5 sekunnin välein joita olin aiemmin ohittanu, joten aika perään siitä taas jouduin. Oli tämä parempi tietty kuin se iso letka jota alunperin seurasin.
    Aivan totta, kun radalla on 25 kuskia niin voi olla hankala löytää sopivaa väliä mutta, pääseepä eroon siitä joka avaa aina suoralla kaasun täysille ja ajaa hitaasti mutkat.
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  23. #143
    Lainaa (Hapa @ Heinä. 09 2008,11:33) kirjoitti
    Lainaa (Timberline @ Heinä. 09 2008,10:52) kirjoitti
    Ohituskeskustelu jatkuu kiivaana. On vaan huono juttu jos aletaan ajamaan possujunaa hitaassa ja koulutuksessa muutamien ajajien aiheuttamien tiukkojen ohitusten takia. Nyt on ollut mahdollista ohittaa jos on ollut nopeampi. Hyvä. Mutta jos ongelmat jatkuvat kerrasta toiseen niin vaihtoehdot vähenevät, ja possujuna alkaa. Tuo varikon läpiajo on aivan loistava ratkaisu. Se ei vie montaakaan sekunttia ajoajasta ja koska tarkoitus ei ole kilpailla niin käytettäisiin sitä, mikäli suoralla ei ohi pääse turvallisesti. Suuri osa mielestäni kuitenkin ajaa ihan järkevästi. Ptsellä ei ole ollut ongelmaa ohitusten kanssa. Kun muistaa suoralla hieman vähemmän kaasua neulansilmän jälkeen.
    Varikon kautta ajaminen on kyllä hyvä keino. Muistuksena vaan, että pysähtykää portille ja odottakaa porttivahdilta lupaa jatkaa takaisin radalle.
    Oho, olikos tuollainenkin sääntö, hups

    -hh-
  24. #144
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 08 2008,19:07) kirjoitti
    Lainaa (Ville K @ Heinä. 08 2008,11:34) kirjoitti
    Ja mikä h*lvetti se 2-tahti benelli siel varikolla oli, hyvä etten kuuroks tullu ku se kiihdytteli siel. Hyvä että lähtivät pois!
    Tätä minäkin ihmettelin. Onneksi ei kauempaa huudattanut sitä. Jos radalla on 96db raja, niin ei kai varikkoalueella saa huudattaa tuollaista peliä? Eiköhän melurajat ole lähialueen asukkaiden takia sinne tulleet ja heillä ei varmaan väliä tuleeko meteli radalla vai varikkoalueella ajavasta ajoneuvosta.
    Oskarikaan ei tykännyt siitä. Desibelimittari sekin .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  25. #145
    Lainaa (imiro @ Heinä. 08 2008,21:26) kirjoitti
    Lainaa (presto358 @ Heinä. 08 2008,20:35) kirjoitti
    Toiseksi matkakuskit saattavat harjoitella suoran päässä ns.paniikijarrutusta, jolloin voi tulla vaikutelma että kiusataan pienempiä pyöriä.
    Vaikka en olekkaan rataguru, veikkaisin että perussäännön hengessä

    "radalla ei saa pysähtyä"

    siellä ei myöskään saa harjoitella paniikkijarrutusta normaaliryhmissä

    .ORG rata-ajon säännöt
    No hei Haloo !
    Ei kai radalle nyt kukaan pysähdy, otetaan vaan ylikovat vauhdit pois ennen mutkaa. Vertaa moottoritiellä peräänajon esto!
    cb350 * fz6s * cbf1000
  26. #146
    Lainaa (Athene @ Heinä. 09 2008,13:34) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 08 2008,19:07) kirjoitti
    Lainaa (Ville K @ Heinä. 08 2008,11:34) kirjoitti
    Ja mikä h*lvetti se 2-tahti benelli siel varikolla oli, hyvä etten kuuroks tullu ku se kiihdytteli siel. Hyvä että lähtivät pois!
    Tätä minäkin ihmettelin. Onneksi ei kauempaa huudattanut sitä. Jos radalla on 96db raja, niin ei kai varikkoalueella saa huudattaa tuollaista peliä? Eiköhän melurajat ole lähialueen asukkaiden takia sinne tulleet ja heillä ei varmaan väliä tuleeko meteli radalla vai varikkoalueella ajavasta ajoneuvosta.
    Oskarikaan ei tykännyt siitä. Desibelimittari sekin .
    Oskari taisi olla se karhun kokoinen koira? Auts, voi vaan kuvitella miten pahasti se meteli ottaa koiran korviin, kun itselläkin sattui korviin vaikka kuulo ei ole enää edes paras mahdollinen.
    xxx
  27. #147
    Lainaa (presto358 @ Heinä. 09 2008,13:47) kirjoitti
    Lainaa (imiro @ Heinä. 08 2008,21:26) kirjoitti
    Lainaa (presto358 @ Heinä. 08 2008,20:35) kirjoitti
    Toiseksi matkakuskit saattavat harjoitella suoran päässä ns.paniikijarrutusta, jolloin voi tulla vaikutelma että kiusataan pienempiä pyöriä.
    Vaikka en olekkaan rataguru, veikkaisin että perussäännön hengessä

    "radalla ei saa pysähtyä"

    siellä ei myöskään saa harjoitella paniikkijarrutusta normaaliryhmissä

    .ORG rata-ajon säännöt
    No hei Haloo !
    Ei kai radalle nyt kukaan pysähdy, otetaan vaan ylikovat vauhdit pois ennen mutkaa. Vertaa moottoritiellä peräänajon esto!
    Huomautuksena: Radalla voi tapahtua mitä tahansa. Radalla voi joku pysähtyä.

    Toistan vielä: Radalla voi tapahtua mitä tahansa, ja tapahtuukin, aina välillä....
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  28. #148
    Lainaa (Timberline @ Heinä. 09 2008,10:52) kirjoitti
    Ohituskeskustelu jatkuu kiivaana. On vaan huono juttu jos aletaan ajamaan possujunaa hitaassa ja koulutuksessa muutamien ajajien aiheuttamien tiukkojen ohitusten takia. Nyt on ollut mahdollista ohittaa jos on ollut nopeampi. Hyvä. Mutta jos ongelmat jatkuvat kerrasta toiseen niin vaihtoehdot vähenevät, ja possujuna alkaa. Tuo varikon läpiajo on aivan loistava ratkaisu. Se ei vie montaakaan sekunttia ajoajasta ja koska tarkoitus ei ole kilpailla niin käytettäisiin sitä, mikäli suoralla ei ohi pääse turvallisesti. Suuri osa mielestäni kuitenkin ajaa ihan järkevästi. Ptsellä ei ole ollut ongelmaa ohitusten kanssa. Kun muistaa suoralla hieman vähemmän kaasua neulansilmän jälkeen.
    En minäkään toivo mitään possujunaa. Toivotaan, että keskustelu toimii ja kaikki ymmärtää asettaa yleisen turvallisuuden etusijalle. Ohittajat tekee ohitukset turvallisesti ja ohitettavat antaa siihen hyvät mahdollisuudet = ei paina suoria täysillä. Sehän tässä on se pointti, että ei ainakaan kolaroida muiden kanssa siellä radalla. Omia lipsautuksia siellä aina välillä tulee. Onneksi tälläkin kertaa kuljettaja selvisi ilman vakavaa loukkaantumista *
    xxx
  29. #149
    Lainaa (presto358 @ Heinä. 09 2008,13:47) kirjoitti
    Lainaa (presto358 @ Heinä. 08 2008,20:35) kirjoitti
    Toiseksi matkakuskit saattavat harjoitella suoran päässä ns.paniikijarrutusta, jolloin voi tulla vaikutelma että kiusataan pienempiä pyöriä.
    No hei Haloo !
    Ei kai radalle nyt kukaan pysähdy, otetaan vaan ylikovat vauhdit pois ennen mutkaa. Vertaa moottoritiellä peräänajon esto!
    Hei hei..

    En lähde väittelemään asiasta joka tuntuu niin itsestään selvältä. Suosittelisin ilmoittamaan kanssa-ajajille etukäteen jos meinaat tehdä jotain yllätävää radalla.
    daytona 675
    f800 st
  30.  
  31. #150
    Sen verran tuosta ohittajan vastuusta...

    Kerran meidän vuorolla kävi niin, että ohittaja
    ohitti toisen ennen tarun mutkaa.

    Sitten ohittaja palasi takaisin ulkokurviin aloittaakseen kurviin
    kääntämisen.

    Samalla ohitettu kuski tuli päin ohittajan takarengasta ja kaatui.
    Ohittaja säilyi pystyssä.

    Vakuutusyhtiöt taistelivat ja tämä ohitetun vakuutuksen piikkin meni.

    Eli kun sinut on ohitettu niin älä yritä hakea Mika Kallion jarrumerkkejä ja taistella "sijoituksesta" vaan anna toisen mennä rauhassa ohi.
    Suzuki GSXR 600 L1
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen