Onnistuin tänään jälleen rikkomaan vetoketjun vetimen, tällä kertaa ajotakin hihasta. Kahden vuoden saldo on nyt neljä rikottua vedintä (Dainesen kamppeita, 3 takeista ja 1 housuista), kaikki tuota kuvassa näkyvää mallia. Nyt alkaa riittää tilapäisratkaisukorjauksina käyttämäni rautalanka/klemmariviritykset ja tarttee saada parempi ratkaisu.
En taida olla ainoa Hulk -voimilla varustettu mopoilija jolle näin on käynyt. Eli miten, missä ja mihin hintaan olette korjauttaneet vetoketjujen vetimiänne ? Itseäni kiinnostaa lähinnä Helsingin alueen paikat.
aina vieny johonkin suutarille ja aina saanu hyvää palvelua ja lopputulosta.. näitä suutari/avain putkia löytyy varmaan jokaisesta ostarista nykyään...
KooTeeÄm
Mene "pahamaineisen" Jakomäen ostarille ja vaihdatat po. vetoketjun uuteen. Mulle on korjannut noita hajonneita vetoketjuja ja näyttää olevan aika suosittu ajosaappaitten korjaaja(kin) (saapasrivistöstä päätellen).
Pätevä suutari löytyy slummista....
Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
Tuttu juttu mullakin samalla merkillä, 2 kpl hihavetoketjuista(scapade @ Kesä. 06 2010,21:35) kirjoitti
. Korjaussarjana olen käyttänyt pienikokoisia avainrenkaita noin 15mm läpimitaltaan. Avainrengas pyöräytetään silleen, että renkaan yksilankainen kohta jää lukon kohdalle niin vetoketjun lukko toimii. Pienempääkin avainrengasta voi käyttää, jos laittaa nahkasta tms. lipareen renkaan lävitse ja silloin onnistuu vetää kiinni vaikka hanskat kädessä.
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Myös Arlen Nessin takista jää vetimet käteen. Tällä hetkellä vielä klemmari-virityksillä mennään, mutta pitäisi käydä suutarilla korjauttamassa. Muistelisin, että lukon vaihto maksaa 5-10€ kappale.
Superbike #7
itel sama ongelma kans Dainesen tekstiiliasun kanssa, takista molemmat hihat ja se "pää"vetoketjun vetimet jääny käteen, frendi suutari, ni ne myy niitä vetimiä erikseen (forumissa, mutta eiköhän löydy joka suutarilta), ei voinu uskookaan, miten mukavaa voi olla kamojen päälle pukeminen ;)
Minulla hajonneet vetimet Dainesen housuista ja Alpinestarsin takista. Kaksi klemmaria yhteen ja ilmastointiteippiä ympärille. Ei kovin kaunista jälkeä, mutta nopea *![]()
Suzuki SV650 '04 -> Triumph Daytona 675 '08
Omasta ajotakista hajosi viikko sitten pitkän vetoketjun kelkka ja aikaisemmin jo oli hihasuussa ollut vedin hajonnut. Suutari korjasi korjasi molemmat vetoketjut huimaan 15€ hintaan. Niin halpaa, että turha alkaa leikkimään klemmareilla. :-)
https://reissu.org
Itse tein näin:
Pätkä sopivaa vaijeria, iso rengasabiko ja kaasutoho. Meni varmaan alle viisi minuuttia ja kustannukset eivät päätä huimaa. Kestää vetää Richan (mainioista) saappaista vetoketjun kiinni asti.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Kävin sitten kiivi3:n suosittelemalla Forumin Master Fix -suutarilla. Sieltä tarttui mukaan Prym -merkkisiä vetoketjun vetimiä viisi kappaletta hintaan 5 euroa/kpl. Tyyppi hymähti kun ladoin nuo tiskiin. Tuo on helppo laittaa paikolleen ja siistin näköinen. Hinta on tosin vähän suolainen.
Ennen:Jälkeen:
Ratkaisu:
![]()