Niinku sul on rivinelkku tonnari... Ne kierroksethan vaihtelee pyörätyypeittäin. Tänään ei taidettu parkissa yhtään pyörää hylätä. Kakstahti jammu tais kellottaa 99.1, mut eivät alkaneet nipottaa.(Athene @ Touko. 12 2007,21:34) kirjoitti
Jos on ducekuskeja joilla on se avoin kytkinkoppa, ni kannattaa pitää veto päällä sen mittauksen ajan. Pudottaapi muutaman db:n![]()
bandit600s --> zx6r --> zx10r --> gsxr 600 --> zx6rr --> nyttemmin tauolla
¤ttu, kirjoitin taas. Anteeksi. Mutku mul ei oo elämää...
Ilmeisesti aika monella on toi desibeli ongelma...
itse pitäis kans ratkaista tuo...![]()
Aprilian Mille R -02 heittämällä läpi Aprilian omilla racing-putkilla ilman killereitä. 97,1db 5500rpm (5000rpm 96,4db)
Edit: Ai niin. HelRc:n ajoleiri eilen ja tänään, molempina päivinä oli melumittaus. Eli vaikka olisi mittaus suoritettu la, piti sama jonotus tehdä melumittaukseen myös tänään su. Ja erittäin tarkkoina tuntuivat olevan rajojen kanssa.
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Oiskohan jollain PKS:llä desibelimittaria niin vois vähän mittailla ja varautua etukäteen ettei tule ikävää yllätystä sitten Virtasalmella?
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Jaa-a, lauantaina vakioputkella 749 anto 96 db ja su oli kytkimellä veto päällä niin anto 95, että sen verta tippu...(jii-äm @ Touko. 12 2007,00:14) kirjoitti
Samanlainen pyörä termignonin putkilla, mutta umpinaisella kytkinkopalla antoi 94 db, että ihan herran haltuun tuntu menevän mittaukset.
Rapa-akka
CFMoto 450MT -24
BMW S1000R -17
Gas Gas 300 EC -22
Stark Varg
Ducati 748s -95
#AdvAuntie
Mulle meinas paskat(heippa @ Touko. 13 2007,23:25) kirjoitti
tulla mpöksyyn ku botnias viereen pöräytit...siis viime vuonna...et desibelejä löytyy ducen kytkimestä![]()
Alla vanha ja leppoisa R1
Tuo desipeli saattaa olla ongelma myös minulle. Olen ilmottaunut 28.6 rata-ajoon hitaassa ryhmässä, mutta nyt pitäisi jostain saada tietää mitä omasta putkesta lähtee ääntä irti. Pyörä on Thunderace ja putkena Yoshimura RS-3. Tietääkö kukaan meneekö alle sadan?
Sebu75
Ja vielä lisäksi. Tietääkö kukaan missä voi mittauttaa desibelit pääkaupunkiseudulla?
Sebu75
Mitäs jos pidettäs vaikka sellanen mittauspäivä joskus? Mä voisin koittaa järkkää mittarin lainaan...
Itsellä vastaava vaimennin ja tosiaan liki 104 desibeliä. Tosin pitää muistaa että vaimennin jo muutamia vuosia ollut käytössä, joten villat ei ehkä enää ihan parhaassa iskussa.(Sebu75 @ Touko. 14 2007,17:49) kirjoitti
Ja sitten on vielä se tekijä että 750 mitataan 7000rpm ja tonniset rivikoneet 5500 rpm, se tekee jo ison eron.
Ei välttämättä teetä ongelmaa, mutta mittaamatta vaikea sanoa.
Tuo mittaussessio mitä Sumppa funtsailee olisi varmasti ihan tarpeen ja jos sen saisi vielä sellaisella varoitusajalla että ehtii vaimentimelle jotakin tehdäkin ennen/jälkeen...=)
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Toi mittaus kiinnostais kyllä, just vaihdettu akran slipari jossa db-killeriä ei ole. En kyllä usko että ylittää rajat, mut olishan se kiva tietää ennenkun Virtasalmelle asti ajaa.
-nomen est omen-
SML:n hyväksymä mittari luvattu meille lainaan.
Katotaan sopiva ajankohta. Joskus kesäkuun puolivälin paikkeilla.
Ei kuitenkaan Posarissa, eihän?(Sumppa @ Touko. 14 2007,19:39) kirjoitti
Eiks posari oo nyt toukokuun lopulla???(Köpi @ Touko. 14 2007,19:42) kirjoitti
Upeeta,mahtavaa Sumppa!Pelonsekaisin tuntein odotetaan mittaustulosta(killerinkin kanssa(Sumppa @ Touko. 14 2007,19:39) kirjoitti
)
BMW S 1000 RR-10
Minä voisin mielelläni tulla pistäytymään mittauksessa. Jos ovat kerran tosi tiukkoja tuon desibelirajan kanssa, niin voiko sitä vaimentaa jollain?
Kaverit tiesivät kertoa, että on joku putken päähän laitettava suulake jolla se vaimentuisi hieman. Onko tietoa mistä saa/ pitääkö paikkansa, entäpä hinta moiselle palikalle? Putkihan oli Yoshimura RS-3.
Sebu75
Noisekilleri.(Sebu75 @ Touko. 14 2007,21:51) kirjoitti
Sitä en tiedä, että löytyykö killereitä tohon sun ränniis...
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
(Sumppa @ Touko. 14 2007,19:39) kirjoitti
sen jälkeen ehtii vielä modata vaimennusta jos on tarvis
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Mulla on Mivvin noisekilleri, joka ei sellaisenaan istu vielä putkeen-vaatii vähän laikkaa ja virittelyä, mutta katsotaan miten käy. Hankin sen tuolta(Jassu @ Touko. 14 2007,21:52) kirjoitti
Kustansi kokonaiset 29 euroa.
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Koitan saada noita acran noicekillereitä kanssa samaan tilaisuuteen myyntiin. Hinta oli jotain rapiat 20€ muistaakseni. Acra ollut erittäin hyvin yleissopiva killeri.
Katsotaan mitä voin tehdä![]()
Mä otan töistä lainnaan db mittarin tuonne Kemoraan 30-31.5 (siinä on fimkon hyväksyntä leimat ja kalibrointikin voimassa) eli pitäisi kelvata vaikka mille instanssille tuo mittari.
(Löytyy vaimennukset a,b,c ja low response, max lukemat 130 db)
Saatko Sumppa jo tuonne mukaan noita noicekillereitä ?
Voidaan mitata onko niistä mihinkään.
5 lisäpaikkaa lisätty kaikkiin ryhmiin! Nopeat syö hitaat!
Kertokaas miten tuo rivikakkonen 1000cc kone mitataan? Kierrokset ja suunnilleen kohta mistä mittaus suoritetaan?
Taitaa meinaan löytyä desibelimittari täältä firmasta missä oon töissä, joten pääseepi katsomaan paljon moriwakin kokoputkisto tuottaa meteliä...
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Motoparkin ennakkomaksun eräpäivä on siis 14.6.2007!
Nonni, maksettu. Nähdään radalla, ellei ihan kaatamalla sada!
Sumppa onko toi rekisterinro kuinka seksuaalisesti tärkee, ts. jos mopo vaihtuuki täs välis ni ei varmaa haittaa![]()
Good to the bone
...
Ketään ei kiinnosta(Ressu @ Touko. 21 2007,16:22) kirjoitti
![]()
Kerrankin olin nopea/hyvätuurinen..kerkesin ilmoo hitaaseen ryhmään!! *![]()
04 Buell xb12s
12-13.5 olleella HelRc.n ajoleirillä tonniset tvinit mitattiin 5000:lla kierroksella. On ilmeisesti joku sml:n taulukko mistä ne katsotaan(Zeipii @ Touko. 21 2007,08:27) kirjoitti
.
Aprilia rsv 1000 mille -04
Kopsaan jostain muualta:
Mittausmenettely:
Mikrofoni on sijoitettava 50 cm:n etäisyydelle 45 asteen kulmassa äänenvaimentimen ulostuloaukosta ensisijaisesti vaakatasoon, kuitenkin vähintään 20 cm maanpinnasta.
Kierrosnopeudet:
600 cc:
1-syl: 5000 rpm 2-syl: 5500 rpm 3-syl: 6500 rpm 4-syl: 7000 rpm
750 cc:
1-syl: 5000 rpm 2-syl: 5500 rpm 3-syl: 6000 rpm 4-syl: 7000 rpm
Yli 750 cc:
1-syl: 4500 rpm 2-syl: 5000 rpm 3-syl: 5000 rpm 4-syl: 5500 rpm
Pakkohan mun ei tietysti ole niitä liikaa maksettuja maksuja palautella...
![]()