Joo ongelma tämä : Mamman kanssakin vois ajaa , vaan kun kokoo on kummallakin ....sanotaanko riittävästimeinaa perä mennä vähän alas. Ohjekirjassa neuvotaan miten säädetään vaan pöljä kun olen en oikeen tajua missä se säätöpotikka on
Avusta olisin kiitollinen
![]()
ei ku säädä vaimentimen jousen jännitystä vasen poski auki ja kato vaimentimen alareunaan siel näkyy numeroita jos säädät vaikka neloseen niin ei kyllä laske perä niin alas
Siinä se iso musta pyöreä potikka muistaakseni on, heti vas.posken sisäpuolella![]()
- Pyörä myyty jo pois -
eli sun pyöräs on ntv reveressä ei sitä potikkaa edes ole ollenkaan mut eikös siitä jousesta säädetä kuorman kestävyyttä ja potikasta jousituksen jäykkyyttä eli jos laskee liian alas normiajossa niin jousta kireemmälle ja jos meinaa pohjata montuissa niin sit potikasta vastusta lisää. joku ketä tietää vaimennuksesta vois kertoa menikö oikein?![]()
No juu, näin yleensä. Reveressä vain on sellainen "pikasäätö" käsinuppi, jota pyörittämällä esijännitystä voi hydraulisesti säätää. Mitään jousen esikiristystä sillä "perinteisellä" koukku-avaimella Reiskassa siis ei ole lainkaan, kuten ei ruuvarisäätöistä nuppiakaan paluuvaimennukselle. Esim. Suzuki Burgman -skootterissa on ihan vastaava käsisäätö, mutta siinä se vain sijoitettu fittimäisemmin vas.posken alle, takalokarin kylkeen => pitää kyykkiä mopon rinnalla ja nuppi on kurainen etc(kissi @ Touko. 31 2010,11:01) kirjoitti
![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Täällä räjäytyskuva tuosta. En tiijä miten tuo säädetään.
Iskari
Kiitos vinkeistä ... nyt pitää vielä tutkia millä toi suojus on kiinni ....kun ei mitään ruuveja näy olevan ... Niinku näkyy allekirjottanut ihan käsi näitten vempeleiden kanssa![]()
Väärin(junnupas @ Touko. 31 2010,14:35) kirjoitti
Tuo kuva on NT 650 = NTV 650 Reveren edeltäjä, joka tunnetaan myös Hawk:ina ja siinä EI ole tuota käsisäätöä. Oikea kuva on tässä
Se mainittu säädin on tuossa logon alla, keskellä, josta johtaa em. hydrauliputki tuonne iskarin yläpäähän. Ja poskien irroitus, se ei tartte kuin uskallusta. Niissä muistaakseni ei ole minkään valtakunnan kiinnityksiäkään, pelkästään kumitutteihin painetut tapit. Eli eikun nyppäsee ulospäin ja poski on kädessä![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Bensahanan puoleinen poski reilusti kiinni ja veto, tapeilla kumiprikassa kiinni. Tukevaa muovia, ei räjähdä käsiin niikuin kiinalaisissa... Alla pylpyrä + ja- käännä ja kokeile paraneeko![]()
virkamies
niin piti viellä kirjoittamani et mun reveressä ei tota potikkasäätöä ole vaan mä käytän koukkuavainta jousen esijännitykseen säätöön mä luulen et toi potikka säätö tuli vasta kun pyörä muuttu ntv:si
Nuo vimoset Reveret, juuri ennen Deauvilleä tosiaan on hieman erilaisia kuin sarjan alupään mallit, jotka puolestaan muistutti enempi NT:tä, Reveren edeltäjää. Allekirjoituksestakin näkee, niin omani oli vuosikertaa -92 ja siinä tuo potikka tosiaan oli. Vai olisiko niin että alkupää on NT Revereä ja loppupää NTV Revereä(kissi @ Kesä. 02 2010,08:19) kirjoitti
Omani ainakin oli nimenomaan NTV Revere
![]()
- Pyörä myyty jo pois -
no joo mä sain suurinpiirtein tällaisen vastauksen kun joskus kauan aikaa sitten kysysin tietoja saksasta revere/ntv kerholta se meni jotenkin näin ekaksi tuli honda bros400cc/revere600cc/revere650cc/ntv650 +muita versioita samasta aihiosta mm:bros, hawk,daukkari. ja jollen väärin muista niin 5000kpl ekaksi oli revereitä loput ntv nimen muutos siksi että nimi revere=kunnioitettava ei kyllä sopinu tähän pyörään hondalla oli paljon kunnioitettavampiakin malleja sit keksittiin toi yksinkertainen lyhenne alaston matkapyörä v moottorilla siksi mailmalla on paljon pyöriä missä lukee tankissa ntv ja osia tilatessa pyydettiin käyttämään merkkinä ntv koska kaikki ei edes tunne revereä. runko on napattu sen aikasen 250cc luokan kilpurista. tosin toi 5000kpl mua epäilyttää et tarkoittikohan ne sitä että tota 600cc ei ehditty valmistaa enempää? sen verran niissä on eroa et uudemmissa on säädettävä ohjaustanko ja mittaristo on erinlainen ja näemmä iskarikin mut mulla on enemmän kromiakun se on ihan alkupäästä ja lopuksi mua ei saa ampua näistä tiedoista jos se sisältää virheitä mä oon käyny tään keskustelun joskus vuonna -05 kesiä toivotteleepi= mister x
Tuo lieneekin se helpoin tapa erottaa kumpi tapaus on kyseessä. Wanhemmassa muistaakseni oli pyöreät, erilliset merkkivalot mittareiden alapuolella ja tuossa uudemmassa ne oli kaikki koottu kantikkaaseen ryhmään, mittareiden väliin. Itsellä oli juuri tämä keskipalkki-malli(kissi @ Kesä. 03 2010,09:06) kirjoitti
![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Vuosimalli on 93 vaan mulla on vanhemmilla merkkivaloilla ... Liekkö sitte vuosimalli oikein , kun joskus vuonna Paavo Nurmi on suomeen tuotu ?![]()