Tarkoituksena olisi vaihtaa nykyinen päristin hieman "uudempaan". Koitin löytää keskustelua Honda CB *"BIG ONE" SUPER FOUR:sta, muttei siitä ole juuri kirjoiteltu. Kaipaisin kokemuksia/mielipiteitä otsikossa mainituista vaihtoehdoista hankintapäätöksen tueksi tai sekoittajaksi. Käyttö olisi pääasiassa muutaman kymmenen kilometrin työ/hupi ajelua, ja joskus vähän pidempi reissu kaksipäällä.
Tikkakosken mannekiini
Big One on möykky, jossa on vääntöä riittävästi, ajo asento vähän "kisamaisempi" kuin vastaavissa nakuissa. Orkkis satula vähän turhan pehmeä pitkillä reissuilla. Kulkee kuin juna. Ei juuri tule yllättäviä tilanteita käsitellessä, jos pitoa riittää. Olo on kuin lepakkomiehellä yli 160 nopeuksissa. Erittäin jämäkkä laite ajaa, kun vertaa 1400 Suikka tai Lawson Kawaan, joista jälkimmäinen tuntui ihan helistimeltä Hondan jälkeen. Xjr Jammu on aika saman tyylinen, paitsi siinä keula on uskomattoman letku, vaatii ohjausiskaria!!!
Kulutus osat löytyy Stormilta yllättävän hyvin, vaikka ei mikään tusina peli olekkaan. Iso miinus on tuo putkirunko.
Kun moottori on alunperin palkkirunkoisesta pyörästä, alkaa jossain vaiheessa tärinät välittymään kuskiin saakka, kun putki väsyy. Lisäksi kone on kiinni ainoastaan yhdellä hitsatulla korvakkeella, loput on pulteilla. Se tärinä ei ole vaarallista sinällään, jenkeissä noita koneita on takuuseen räjäytelty tuhansia, eikä niistä mitään vikaa löytynyt. Ikävä piirre muuten ok pyörässä. Sitä pystyy korjailemaan aika-ajoin avaamalla ja kiristämällä koneen kiinnityspultit uudelleen. Takakumeja oli pari vuotta sitten vaikea löytää, kun ei niitä tehnyt oikean kokoisena kuin yksi valmistaja, mutta sekin tilanne on korjaantunut.
Vyöruusu kiittelee takaistuimen kokoa ja korkeutta. Sinne mahtuu vähän tukevampikin tarakka
Ja kun takaiskarit on kireällä ei meno paljon muutu kaksi päällä.
Käy ajamassa molempia niin tiedät kumpi sopii sun kintaaseen paremmin.
Mikä ihmeen vastaohjaus??