GS bemuissa ei ole palautusta mutta eipä vilkku jää päälle. Edellinen pyörä oli Jammu ja siinä vilkku jäi tämän tästä päälle. Bemarin mittaristo on eri kulmassa ja luettavuudeltaan parempi joten merkkivalon huomaa erikseen katsomatta ja lisäksi ne Bemun vilkkunapit on paljon mukvammat käyttää.
Kawerin museopemarin vilkussa on sama merkkiääni kuin jakeluauton peruutusäänimerkissä... ei jää päälle.![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Itse ajattelin rakentaa vilkun palautuksen vaihdevivuston yhteyteen (kunhan laiskuudeltani jaksan). Samanlainen painonappi kuin sormellakin. Ja niin, että kun vaihtaa isommalle, niin vivusto painaa nappia ja vilkku sammuu. Kustannukset about 2€. *![]()
CB125 Hondassani muinoin oli niin heikko laturi (ja akku), ettei jaksanut syöttää virtaa sekä valoille että vilkuille. Ainakaan pitkään. Eli kun vilkku syttyi, katkesi veto...minkä huomasi ainakin jos oli ohittamassa![]()
Veturi
Yamahalla kun ajoi niin aina välillä se jäi mutta Ninjalla kun ajaa niin siinä pystyy näkemään ne vilkut itekin kun ovat kätevästi siinä peilin varressa kiinni. Huomaa heti jos on unohtunut. Vieläkin tosin nykyään painelen aina silloin tällöin huvikseni sinä nappulaa että ei jäisi vahingossakaan päälle.
Aika hyvin on jo tottunut painamaan vilkun pois, mutta muutaman kerran on tullut huomattua, että ~20 vuotta vanha katkaisija ei saata ihan aina sitä rekisteröidäTulee kyllä paineskeltua sitä nappia muutenkin ajaessa.
KTM 990 Adventure
Näköjään unohtuu, koska eilen tuli joku vastaan vilkku päällä. En minä, mutta muut...![]()
<p>Näinkö meille aina täällä käy käy käy..</p>
Juuri tällä tai viime viikolla törmäsin jossain netin syövereissä vilkkureleeseen joka sammutti vilkun automaattisesti, oliko jopa kolme eri vaihtoehtoa tyyliin 6, 12 ja 18 sekuntia tms. Kiinnitti huomiota kun sellaisen olisi omaan vihveriinkiin saanut.
edit: tällainen
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Alan oppia laittamaan sen pois päältä. Jostain syystä kotipihaan tai työpaikan pihaan saapuessa jää kyllä vilkku päälle, huomaan sen ehkä sitten kun sammutan pyörän. Tai viimeistään kun lähden uudestaan ajamaan.
Tossa mun mopossa on vielä sellainen hauska puoli ettei siinä ole mitään merkkivaloja. Ja vilkkujen katkaisijatkin on sellaista mallia ettei paljon varmuusnapsutella (molemmilla puolilla oma, "paina kerran-vilkku päällä, paina toisen kerran-vilkku pois" tyyppinen). Eli jos niitä erehtyy varmuuden vuoksi napsuttelemaan niin menee varsin mielenkiintoinen valoilmiö pitkin tietä...![]()
I ride the Lightning (XB9S -03)
Juu, eikä lehtikirjoitusten mukaan niitä yksinkertaisempi smobedisti saa edes päälle.(Puksuttaja @ Heinä. 08 2010,10:50) kirjoitti
GS-bemuissa on jo vuosikausia ollut automaattipalautus ja toimii juurikin kuten edellä on esitetty (matka/aika). Minustakin on ihmeellistä, että edelleenkin suuri(n) osa mopoista myydään ilman tuota ominaisuutta. Tuollainen 'äly' ei paljon maksa. Ehkä ostajien kannattaisi panna vähän painetta ja vaatia... *(Puksuttaja @ Heinä. 08 2010,10:50) kirjoitti
![]()
Kohtuu harvoin jää vilkku päälle, itselläni myös tämä neuroottinen tapa näpytellä vilkun katkaisijaa ajossa..
Busassa nämä vllkun merkkivalot pistävät melko hyvin silmään niin nopeasti huomaa jos jäänyt vilkku päälle kun merkkivalo tuikkii..![]()
Ny Suzuki DL1000 Vstorm -07Vm
Ex Honda 1100 xx -99Vm
Ex Triumph Sprint ST 1050 -05
Ex Honda 1100 XX -96Vm
Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
Ex Honda 1100 XX -07vm
Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
[quote=Arvo Pentti,Kesä. 28 2010,01:28]Tää on yksi niistä yltiöneuroottisuuden hyvistä puolista, mulla on tapana vähän väliä näpytellä vilkkukatkasijaa, ja testata takintaskujen vetskareita, ettei puhelin ja lompsa pääse tippumaan...
Hah sama homma täälläkin,en siis ole yksin vetoketjufetissin kanssa![]()
Gsf1200 Bandit
Positiivisuus on Perseestä.
Tänään viimeks, aurinko perk... paisto sopivasti silmiin ja unohtu vilkku edellisessä käännöksessä päälle. Huomasin seuraavassa risteyksessä että se vilkku numiska oli siellä toisessa laidassa eikä keskellä. Onneks ei napsahtanu!!
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Aika harvoin onneksi unohtuu. Yleensä kytken vilkun pois jo kääntyessä ennen kuin alan kytkimen ja vaihteiden kanssa räppäilemään. Nappulaa aika harvoin painelen ajossa, mutta on ruvennut jo ärsyttämään, kun 500m välein kokeilen, että onko lompakko ja kännykkä vielä taskussa + että rintataskut on varmasti kiinni.![]()
Eihän tuo saisi unohtua, mutta unohtuu kuitenkin joskus liikennevaloissa odottelun jälkeen. *Huomaan kyllä yleensä kytkeä sen pois melko pian. *Nykyisessä pyörässä vilkun merkkivalo erottuu melko hyvin kirkkaassakin valossa, silti tulee vähän väliä varmistettua katkaisijasta, että vilkku on pois päältä. *En tiedä, miten voi hengen ja terveyden päälle käyvä asia olla toisinaan niin vaikea muistaa. *No yksi tuttu unohti kerran työpäivän jälkeen kotiin ajaessa laskea liikennevaloissa jalat maahan. *Pyörä kyljelleen ja käsi kipsiin. *![]()
BMW R850R -02
web: www.oilhead.org
mail: info@oilhead.org
Mitähän lie pyöriny mielessä kun noin unohtu(TiPL @ Kesä. 30 2011,23:31) kirjoitti
No ei vaan, ikävää kun meni käsi kipsiin.![]()
Itsellä on ainakin lähes neuroottinen tarve pumppailla sitä vilkun palautusta ajon aikana sillon tällöin. Luin jostain toisesta ketjusta, että muillakin samaa..![]()
Yamaha DT 125 -84 ------> Yamaha FZ6-S -06
Tänään yks sankari Lahdessa (laune) ajeli vilkku vasemmalle koko ajan hakaten.
Olin kotilolla liikkeellä ja odotin että kohilla ni näytin kämmenellä jotta vilkku on päällä. Että sammuta vilkkus jos et kerran käänny, voipi sattua Juhaa leukaan...
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
^ vastaan että samoin
Siis Anacondasille...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Joo, tuossa VareEerossa meinaa vielä unohtua päälle kun tottu jo niin hyvin noihin bemun systeemeihin. Bemussa menee vilkku automaattisesti pois 30s jälkeen tai kun nopeus nousee yli 50km/h. Kätevä tapa jonka soisin yleistyvän kyllä.
Honda XL1000VA 2006
Miulle on myös jäänyt joskus vilkku vilkuttamaan. Jommalle kummalle puolelle. Mutta sitten olen vasta seuraavas risteykses huomannu, että oho hupsista. Se onkin jäänyt päälle. Yleensä kyl heti laitan vilkun pois. Sitä kun ei aina heti kerkiä ottamaan pois. Nii sen unohtaa. Mä pidänkin sormea siinä vilkun napis. Niin muistan naksauttaa sen pois. Mutta miten vois edellä olijan kaveria huomattaa siitä, että hänellä palaa ja vilkkuu vilkku koko ajan? Ajan yleensä kaverin takana. Ja sillä on aika useasti jäänyt vilkku päälle. Väläytän valoja. Mutta ei hän aina huomaa sitä.![]()
Jos ottaa ne sähkövilkut pois ja siirtyy kintaalla vilkutteluun niin ei pitäis normaali lääkityksellä jäädä vilkku päälle.![]()
Murjaanien kuningas!
Jää päälle silloin tällöin. Shadow'n kytkin on mielestäni todella pieni rimpula, eikä siihen saa (varsinkaan paksuimilla hanskoilla) kunnon tuntumaa, vaikka olen varmasti painanut kytkintä, vilkku vaan naksuttaa. Onko vika penkin ja stongan välissä vai onko kytkimessä vikaa vai onko tuo ominaisuus?
Bandit 1200s -06, ex-Shadow 750 -04
Eipä ole tänä kesänä muuten kertaakaan jääny päälle.Eli ens ajossa jää varmasti.
![]()
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Olen ottanut tavaksi sammuttaa heti kääntymisen alkaessa, silleen enää harvemmin unohtuu päälle.
Kauden alussa yleensä muutaman kerran unohtuu ja KYLLÄ *kuulun myös siihen "neuroottisten" kastiin. Nappulaa tulee rämpyteltyä aika ajoin vaikka edellisestä kääntymisestä olis jo sata kilsaa aikaa...
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Eikö teillä ole mittareissa merkkivaloa joka kertoo vilkun toiminnasta?![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"