Litranen sisävessa
Olisiko tyttö ajanut liian lujaa, kun autoilija ei ehtinyt katsomaan Stop-merkin takaa.kirjoitti
Dixi et animam levavi
Onpahan taas otsikko, eikö voitaisi otsikoida: "Stop-merkin takaa motoristin eteen tullut autoilija tappoi nuoren naisen" ?
^ ilmeisesti ei koska poliisi ei vielä tiedä onnettomuuden syytä.
/z
Tappohan tuo, tuskinpa tuon ikäinen tyttö mikään vetohenkilö oli.
Osanottoni.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Kuka sitä ny Stop-merkin takia katsois mihinkään suuntaan varsinkaan kotilosta, ja päätielle ainakin maalla oikealle käätyvän ei tarvitse edes paljon hiljentää jos ihan siihen pientareelle kääntää ... ?(ek@ @ Kesä. 06 2010,13:04) kirjoitti
Luonnollisesti tytöllä on täytynyt olla liian suuri tilannenopeus tai jopa merkittävää ylinopeutta, kun ei kerran ehtinyt koukata ja väistää Stop-merkin taakse pysähtänyttä ja sen takaa yllättäen liikkeelle lähtenyttä ja eteen tullutta autoilijaa?
^ olisko vaan niin onnettomasti, että moottoripyöräilijä ei ole käsittänyt ja ollut ennakoinut sekä valmistautunut siihen, että on autoiljoille täysin näkymätön nopeasti liikkuva tunnistamaton ja havaitsematon stealth-objekti.
^ kuolemantuottamus vähintään, taposta ei taida saada liikenteessä tapahtuneista onnettomuuksista tuomioita?
/z
Tapaus on tarkka toisinto joku aika sitten Jämsässä sattuneesta hd-miehen taposta. Rangaistuskin on jo tiedossa; sakkoja tulee vähemmän kuin normaalista rekan ohituksesta.
Syykin on selvä: kiinnostuksen puute kurkkia a-pilarin taakse. Koska kurkkimisen huolellisuutta on vaikea arvioida automaattisilla valvontalaitteilla, eikä rikollisten kiinniottaminen ole taloudellisesti yhtä tuottavaa kuin muu valvonta, ei valvontaa suoriteta nyt eikä jatkossa. Turvallista matkaa!![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Uutisessa ei kerota tilanteesta tarkemmin, mutta tämä edelleenkin vahvistaa omaa varovaisuutta risteysalueella. Kaikkeen ei voi varautua, mutta yritän pitää silmällä lähestyviä autoja, pysähtyvätkö ne ja lähtevätkö ne pysähtymisen jlkeen uudelleen liikkeelle.. Itse katson kuskia, katsooko hän minuun, ja sen jälkeen seuraan eturenkaita. Niistä näkee ehkä helpoiten, liikkuuko auto vai ei.
Ärsyttävän turhan kuuloinen onnettomuus, taas kerran..![]()
![]()
Eiköhän tuo aika selvä tapaus ole. Autoilija on tullut stop-merkin takaa suoraan eteen.![]()
Durty Nelly's Boys
Tapaus ei todellakaan ole selvä. Mikäli mopolla on ollut reilu ylinopeus, niin syy on mopoilijan.(JukiW @ Kesä. 06 2010,12:19) kirjoitti
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.
voi harmi..osanottoni![]()
![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Ei nää lopu ikinä *.
Parhaansa vaan pitää motoristin yrittää, vaikka sekään ei aina tahdo riittää.
On siinä monta kertaa ajofiilis hakusessa, kun jokaiseen
sivusta tulevaan on suhtauduttava kuin potentiaaliseen tappajaan.
Tien sivuun seisahtunut auto on ihan sama asia.
Jos ei uukkaria eteen, eteen kuitenkin... ehkä... *.
Hankalaksihan tuo oman elämän turvaaminen välillä menee, mutta pakko siitä vaan on lähteä, että eteen se sieltä tulee.
Siinä vaiheessa kun saa katsekontaktin autoilijaan, alkaa jo toivo hieman heräämään.
Takaraivon näkyminen sivulasista ylläpitää ihan totaalista kauhua.
Tuurillahan ne laivatkin seilaa, mutta tuuria se on huonokin tuuri... varsinkin omalla kohdalla.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kirjoituksen mukaan oli matkalla Imatran suuntaan, joten oikealle unohtunut vilkku voisi myös olla osasyynä onnettomuuteen. Mutta mistäs näistä tietää... Surullista luettavaa.
GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
+1(Dooris @ Kesä. 06 2010,12:15) kirjoitti
En oikein luota siihen, vaikka kuinka katselis se kuski...
Eturenkaasta näkee heti, jos liikahtaa.
Luotan tuohon ja siihen, että oma käsi on jarrulla toimintavalmiudessa.
Vauhtia tulee vähän himmattua noissa risteyksissä, jos ei ole 100 % varmaa, ettei näy muita.
Aprilia Pegaso 650
Aprila Atlantic 500
Suzuki v-Strom 650
Älkää jaksako...(cartman @ Kesä. 06 2010,12:23) kirjoitti
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
Surullinen tapaus, taas kerran. Näitä pohtiessa pitää kuitenkin muistaa, että sana tappo ei kuulu tällaisten yhteyteen. Kyse on liikenneonnettomuudesta, ei tahallisesta teosta.
Niin kauan kuin ihminen ratkaisee asioita liikenteessä, tapahtuu myös vahinkoja. Ihminen kun on inhimillinen ja erehtyväinen olio.
Laitetaan tämä vielä tännekin...
Paikka lienee tämä. Näkyvyys on hyvä molempiin suuntiin, joten pahasti puusilmältä haiskahtaa. Eipä kyllä päälle jäänyttä vilkkua tai kovaa ylinopeuttakaan voi poissulkea.
todella ikävää...
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
kyseisessä risteyksessä on särkisalmensuuntaa pienoinen notkelma.
kuulemani perusteella tytön edellä ajoi paketti auto joka ryhmittyi kääntyvien kaistelle ja näin ollen tyttö peittyi auton taakse, ja ikävän loppu tuloksen kaikki tiedämme![]()
"ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys"
Yamaha YZF 1000r thunderace -02
tuo on "vanha" parikkalan keskustaan menevä risteys.(porri @ Kesä. 06 2010,14:31) kirjoitti
uusi risteys on noin kilometri joensuuhun päin jossa onnettomuus sattui.
uusi risteys rakennettiin jotta "vaarallinen" vartioitu tasoristeys saadaan poistettua keskustaan mentäessä.
uudessa risteyksessä on muistaakseni sattuna jo 4 onnettomuutta 1vuoden sisällä ja lukemattomia läheltä piti tapahtumia.
joensuusta päin tullessa on pienoinen notkelma johon aavistuksen "hukkuu"
"ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys"
Yamaha YZF 1000r thunderace -02
Kiitos korjauksesta! Google Maps ei uutta risteystä näytä tuntevan.(thunder02 @ Kesä. 06 2010,15:01) kirjoitti
Niin tapahtuu ja niin on. Kuitenkin jos kysymys olisi väistämättömästä ja satunnaisesta "act of God"-tyyppisestä ilmiöstä, silloin motoristeja tulisi kolmion takaa auton eteen täsmälleen yhtä usein kuin autoja motoristin eteen. Tietääkö kukaan yhtään tapausta, jossa motoristi olisi tullut kolmion/stop-merkin takaa auton alle ja kuollut?(Kunkku @ Kesä. 06 2010,14:20) kirjoitti
Tietysti joku voisi taas kerran yrittää huonolla menestyksellä todistaa, että moottoripyörien tai autojen lukumäärä tai se, että mp:t ajavat aina päätietä ja autot sivutietä, vaikuttaisi asiaan.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Tiedän ainakin yhden tapauksen jossa on tultu stopin takaa auton alle. Mp-kuskista ei tullut kuolematonta vaan poistui vanhemmiten luonnollisesti keskuudestamme.(vetomies @ Kesä. 06 2010,15:40) kirjoitti
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
En tiedä mutta sen tiedän että on mulle autonkin eteen tultu sivutieltä. Auto ei ole edes pieni, siinä on hyvät valot ja värikin on punainen mutta jos puusilmä ei näe niin se ei näe. Vetihän joku junankin eteen kun ei huomannut sitä...(vetomies @ Kesä. 06 2010,15:40) kirjoitti
Mp:llä lienee suurempi motivaatio kattoa tarkemmin tuleeko sieltä päätieltä ketään... eikä ole ainakaan mitään A-pilaria edessä.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Ai että stop-merkin noudattamatta jättäminen painetaan villaisella, jos ajaa päätietä ylinopeudella liikkuvan eteen? Hei haloo....!!! *(cartman @ Kesä. 06 2010,12:23) kirjoitti
![]()
Saako ylinopeutta ajavan tappaa, vai millä logiikalla päädyit tuohon tulokseen? Minäkään en sanoisi tapausta selväksi, mutta sinä selvästi syytät lauseessasi moottoripyöräilijää ja oletat kaikkien vetiksien ja kuolleiden ajavan ylinopeutta.(cartman @ Kesä. 06 2010,12:23) kirjoitti
Kaikenkaikkiaan ikävä tapaus. Jaksamista uhrin omaisille ja autossa olleille ja kaikille muillekin, kelle tapaus käy jaksamisen päälle.
Käsi pystyyn kaikilta jotka AINA pysähtyvät STOP-merkille.
Ai ei kukaan.
Ei ihme kun täälläkin on aikoinaan sanottu ettei se ole tarpeellista.
Suotavaa tosin olisi olla ajamatta kenenkään päälle sillä siihen ei kenelläkään ole oikeutta, kai.
Henkilökohtaisesti en suhtaudu muihin tielläliikkujiin niin että yrittäisivät mut tappaa. Lievän vainoharhaista toimintaa.
Miten niin väitän kaikkien kuolleiden mopoilijoiden ajavan ylinopeutta? Älä poika pane sanoja suuhuni. Eikös tällä palstalla saa syyttää mopoilijaa, kun se autoilijan syyttäminenkin tuntuu olevan aika yleistä, vaikka ei tiedetä yhtään mitä on oikeasti tapahtunut. Vai onko mopoilija autoilijaa parempi ihminen? Olisiko se sittenkin niin, että reilua ylinopeutta ajava vetohomo tappaakin itsensä, eikä autoilija tapa tätä vetohomoa?(tsj @ Kesä. 06 2010,18:40) kirjoitti
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.
Nuo tilanteet on todella vaarallisia.., itsekkin olin kerran lähellä ajaa pyörän eteen vastaavassa tilanteessa, ilman sitä viimeistä vilkaisua auton jo liikkuessa olisi tullut mopo syliin *(thunder02 @ Kesä. 06 2010,14:51) kirjoitti
Opin kyllä siitä odottamaan sen kääntyvän pois edestä, ja itse mopoillessa varomaan kyseisiä tilanteita.
En se minä ollu, ja sitäpaitsi se oli vahinko
Ehkä tämä kertoo sulle mistä on kyse.(GSXman1400 @ Kesä. 06 2010,18:39) kirjoitti
Lukaisepa myös tämä linkki. Tässä tosin käsitellään läheisen oikeutta korvaukseen kärsimyksestä, mutta siitä löytyy myös viittaus hovioikeuden päätökseen liikenneonnettomuudesta, missä oli STOP-merkki mukana.
Tässä lainaus jälkimmäisestä linkistä:
"A oli henkilöautolla ajaessaan ryhtynyt ylittämään risteystä. A:n ajosuunnasta tulevat olivat pakollinen pysähtyminen risteyksessä -liikennemerkillä (STOP-merkki) osoitetuin tavoin väistämisvelvollisia risteävää tietä ajaviin nähden. A:n ryhdyttyä ylittämään tietä samanaikaisesti hänen ajosuunnastaan katsottuna vasemmalta oli tullut B kuljettamallaan henkilöautolla. B oli ajanut huomattavaa ylinopeutta törmäten A:n kuljettaman auton vasempaan kylkeen. A menehtyi liikennevahingossa saamiinsa vammoihin."
"Lausuntopyyntönsä perusteluissa he totesivat, että B:n oli katsottu Turun hovioikeuden antamalla lainvoimaisella tuomiolla syyllistyneen törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ja kuolemantuottamukseen."
Kappas vaan, syyllinen olikin B, joka ajoi etuajooikeutettua tietä pitkin. Tosin tässä tapauksessa kuoli STOP-merkin takaa tullut. Mutta syyllinen oli huomattavaa ylinopeutta ajanut, vaikka tällä olikin ollut etuajo-oikeus.
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.