Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Olen tässä miettinyt kärryä mopottimeen. Ja aikani surffailtua löysinkin mieleisen täältä http://www.tourmaster.nl

    Eli genco 150 tai 260 *GENCO150

    Kysymys ois et jos alan puuhamieheks ni oisko muita kiinnostuneita?
    Kimpassa saatettas saada hintaa ales.
    kun yrittää ja epäonnistuu, niin mitä siitä oppii? Ei kannata yrittää.
    RD-350>>CB-750>>GSX-1400>>VTX-1800>>Victory Cross Roards-->?
  2. #2
    motokärry. tekee yksilöllisesti toiveiden mukaan. suomessa.

    motokärry



    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  3. #3
    Lainaa (kawabata @ Kesä. 05 2010,07:56) kirjoitti
    motokärry. tekee yksilöllisesti toiveiden mukaan. suomessa.

    motokärry
    Juuh tiedän, mutta noi liian kookkaita ja mites nyt nätisti sanois "kohloja" mun makuun.
    Vois tietysti kysellä pystyskös tekeen mallista.
    kun yrittää ja epäonnistuu, niin mitä siitä oppii? Ei kannata yrittää.
    RD-350>>CB-750>>GSX-1400>>VTX-1800>>Victory Cross Roards-->?
  4. #4
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Jos suksipoksin vetäminen ei kiinnosta, niin mulla on tommonen tarjolla. jos kiinnostaa voin ajaa sen näytille.

    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-20556
    Elämä on onneksi mutkikasta
  5. #5
    <p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
  6. #6
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (kawaukko @ Kesä. 05 2010,09:54) kirjoitti
    http://www.konepyora.net/pyorat.php?subaction=showfull&id=1167927870&archiv e=&start_from=&ucat=&
    toi mun kärry lähtee kyllä aika paljon halvemmalla.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  7. #7
    Moto-kärrynhän saa vielä tehdä itse, ei tartte rekisteröidä, ei katsastaa

    Muutamia hyviä ideoita:
    - http://www.slicktrailer.com
    - http://www.uni-go-trailers.com
    - http://www.mono-trail.co.uk



    Kärryn kokonaispaino kun ei saa olla kuin 50% pyörän omapainosta => tuo toinen rengas on kärryssä melkoinen hyötykuorman haukkaaja => tehdään siis 1-renkainen
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #8
    tommosta tänään testivedin

    ihan siivosti kulkee perässä
    Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
    Nassukirja
  9. #9
    Jeps, toi HiTec:in linkki "Uni-go" on mun mieleen
  10. #10
    Lainaa (Urdu Mörhaër @ Kesä. 16 2010,20:25) kirjoitti
    tommosta tänään testivedin

    ihan siivosti kulkee perässä
    Tää jättää jo kyllä melkein sanattomaksi...
  11. #11
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 05 2010,22:04) kirjoitti
    Moto-kärrynhän saa vielä tehdä itse, ei tartte rekisteröidä, ei katsastaa

    Kärryn kokonaispaino kun ei saa olla kuin 50% pyörän omapainosta => tuo toinen rengas on kärryssä melkoinen hyötykuorman haukkaaja => tehdään siis 1-renkainen
    Korjatkaa jos menee väärin, mutta ymmärtääkseni jos on jousittamaton kärry ni ei sais vetää kuin 60km/h.

    EDIT: Sain muuten tourmaster hinnaston jos jotakuta kiinnostaapi.



    kun yrittää ja epäonnistuu, niin mitä siitä oppii? Ei kannata yrittää.
    RD-350>>CB-750>>GSX-1400>>VTX-1800>>Victory Cross Roards-->?
  12. #12
    Lainaa (nwobhm @ Kesä. 17 2010,07:24) kirjoitti
    Korjatkaa jos menee väärin, mutta ymmärtääkseni jos on jousittamaton kärry ni ei sais vetää kuin 60km/h.
    Pitää paikkansa. Mutta eihän tuon 1-renkaisenkaan tartte jousittamaton olla. Ja kiinnitys mopottimeen "ristikkonivelellä" niin kärry kallistelee mopon mukana mutkissa. Ja mitä olen muutamia noita tavannut, kuski on sanonut ettei tuota juurikaan edes perässä huomaa - toisin kuin nuo perinteikkäimmät 2-renkaiset jotka "puskee" mutkassa mopoa pystyyn
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  13. #13
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 17 2010,08:23) kirjoitti
    Lainaa (nwobhm @ Kesä. 17 2010,07:24) kirjoitti
    Korjatkaa jos menee väärin, mutta ymmärtääkseni jos on jousittamaton kärry ni ei sais vetää kuin 60km/h.
    Pitää paikkansa. Mutta eihän tuon 1-renkaisenkaan tartte jousittamaton olla. Ja kiinnitys mopottimeen "ristikkonivelellä" niin kärry kallistelee mopon mukana mutkissa. Ja mitä olen muutamia noita tavannut, kuski on sanonut ettei tuota juurikaan edes perässä huomaa - toisin kuin nuo perinteikkäimmät 2-renkaiset jotka "puskee" mutkassa mopoa pystyyn
    Tuossa aloin pähkimään jos rakentas moposkootterin pohjalta rungon kärryyn. Ois jouset ja muut valmiina ja katteista saattas saada rakenneltua boksin.
    kun yrittää ja epäonnistuu, niin mitä siitä oppii? Ei kannata yrittää.
    RD-350>>CB-750>>GSX-1400>>VTX-1800>>Victory Cross Roards-->?
  14. #14
    Lainaa (nwobhm @ Kesä. 17 2010,09:28) kirjoitti
    Tuossa aloin pähkimään jos rakentas moposkootterin pohjalta rungon kärryyn. Ois jouset ja muut valmiina ja katteista saattas saada rakenneltua boksin.
    Moposkodan moottoriyksikkö vain purkaen ja vartsun perästä rattaatkin pois jarruttelemasta = varikopasta jää vain tyhjät, kantavat kuoret. Ja itse runko "lattiasta katki", ristikkonivel Kemppi-liimalla epäputkeen ja vastaava liityntä mopottimeen. Vielä jos innostusta riittää, penkinalaisen sisäkopan pieni modifikaatio s.e. bensa- ja öljytankit pois ja tavaratilaa niiden paikalle lisää. Istuin toimii jo muutenkin, lukittavana tavaratilan kantena. Ja perässä on kaikki tarvittavat valaisimetkin valmiina + kilven paikkakin jopa valaistuna. Ainoa että sen punaisen kolmion sinne joutuu ruuvaamaan, mutta koska rakenne on alle 1m leveä, 1kpl riittää vaikka lokarin päähän roikuskelemaan

    Edit: Ja kun pehmustettu jakkarakin on jo valmiina + kiinnitys mopottimeen "kiinteä", niin saisikohan siinä jakkaralla tulla yksi lisämatkustajakin hiukka extreme-tyylillä. Jalkatapit, takakahvat yms. kun löytyy myös jo valmiina Tai sitten "laajentaa" tuota asentamalla kärrynkin tarakalle takaboxin = toimii lisämatkustajan selkänojana



    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  15. #15
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 17 2010,10:35) kirjoitti
    Lainaa (nwobhm @ Kesä. 17 2010,09:28) kirjoitti
    Tuossa aloin pähkimään jos rakentas moposkootterin pohjalta rungon kärryyn. Ois jouset ja muut valmiina ja katteista saattas saada rakenneltua boksin.
    Moposkodan moottoriyksikkö vain purkaen ja vartsun perästä rattaatkin pois jarruttelemasta = varikopasta jää vain tyhjät, kantavat kuoret. Ja itse runko "lattiasta katki", ristikkonivel Kemppi-liimalla epäputkeen ja vastaava liityntä mopottimeen. Vielä jos innostusta riittää, penkinalaisen sisäkopan pieni modifikaatio s.e. bensa- ja öljytankit pois ja tavaratilaa niiden paikalle lisää. Istuin toimii jo muutenkin, lukittavana tavaratilan kantena. Ja perässä on kaikki tarvittavat valaisimetkin valmiina + kilven paikkakin jopa valaistuna. Ainoa että sen punaisen kolmion sinne joutuu ruuvaamaan, mutta koska rakenne on alle 1m leveä, 1kpl riittää vaikka lokarin päähän roikuskelemaan

    Edit: Ja kun pehmustettu jakkarakin on jo valmiina + kiinnitys mopottimeen "kiinteä", niin saisikohan siinä jakkaralla tulla yksi lisämatkustajakin hiukka extreme-tyylillä. Jalkatapit, takakahvat yms. kun löytyy myös jo valmiina Tai sitten "laajentaa" tuota asentamalla kärrynkin tarakalle takaboxin = toimii lisämatkustajan selkänojana
    Tollasta vähän aattelinkin.
    Ja jos joku uskaltaa kyytiin, ni kyl mää sit verän
    kun yrittää ja epäonnistuu, niin mitä siitä oppii? Ei kannata yrittää.
    RD-350>>CB-750>>GSX-1400>>VTX-1800>>Victory Cross Roards-->?
  16. #16
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 05 2010,22:04) kirjoitti
    Kärryn kokonaispaino kun ei saa olla kuin 50% pyörän omapainosta
    Näinpä tuossa kasitiellä taannoin Goldwingin missä oli aivan h*lvetillinen kärry. Paino takuulla 2x sen sohvan verran ja kärry pomppi peräs ku AD/HD lapsi leikkikentäl. Ohittaes kattelin nii äijä ajeli yhdel kädel rennost vaa ilma huolta huomisest.

    Oli kyl nii vaarallisen näköinen setti et ihmettelen jos oli laillinen

    Sit ihan mielenkiinnost kysymys: Onko se enää mitään moottoripyöräilyä jos ajaa kolmipyöräisellä ja vetää vielä perässään kärryä......?


    636 -06
  17. #17
    Lainaa (nwobhm @ Kesä. 17 2010,10:45) kirjoitti
    Ja jos joku uskaltaa kyytiin, ni kyl mää sit verän
    Hmm... Tuolla tallissa kyllä jo yksi 35tkm kelattu skodan raakki venttailisi ja syksyllä olisi kunnon harrastustilatkin järjestyksessä (nykyisessä tallissa ei juuri muuta mahdu kuin säilyttelemään noita menopelejä), niin pitäisiköhän lähteä "haasteeseen" Tuo skoda on vm -00 ja "jokusen" kerran kyljelläänkin käynyt, runko jo ihan kiitettävästi ruosteessa (esim. keskijalka jo aikaa sitten murtui ruostumisen vuoksi ja pakoputkeenkin jo ruostui reikä). Sitä se läpivuotinen cruisailu tekee, suolapaskaa alustan sopukat täyteen

    Edit: Ja jos vielä tekisi oikein kasaanpainuvan aisan, voisi tuon rumpujarrunkin virittää toimintaan => jarrullinen peräkärry Ja jos jarruttomana saa kiskoa 50% mopon omapainosta, niin paljonkohan tuolla jarrullisella sitten saisi? Ai niin, jarrullinen pitäisikin jo rekisteröidä ja katsastaa = unohdetaan



    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  18. #18
    Lainaa (Zip @ Kesä. 17 2010,11:04) kirjoitti
    Sit ihan mielenkiinnost kysymys: Onko se enää mitään moottoripyöräilyä jos ajaa kolmipyöräisellä ja vetää vielä perässään kärryä......?
    ei, mutta pirun hauskaa se voi olla
    Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
    Nassukirja
  19. #19
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 17 2010,12:32) kirjoitti
    Lainaa (nwobhm @ Kesä. 17 2010,10:45) kirjoitti
    Ja jos joku uskaltaa kyytiin, ni kyl mää sit verän
    Hmm... Tuolla tallissa kyllä jo yksi 35tkm kelattu skodan raakki venttailisi ja syksyllä olisi kunnon harrastustilatkin järjestyksessä (nykyisessä tallissa ei juuri muuta mahdu kuin säilyttelemään noita menopelejä), niin pitäisiköhän lähteä "haasteeseen" Tuo skoda on vm -00 ja "jokusen" kerran kyljelläänkin käynyt, runko jo ihan kiitettävästi ruosteessa (esim. keskijalka jo aikaa sitten murtui ruostumisen vuoksi ja pakoputkeenkin jo ruostui reikä). Sitä se läpivuotinen cruisailu tekee, suolapaskaa alustan sopukat täyteen

    Edit: Ja jos vielä tekisi oikein kasaanpainuvan aisan, voisi tuon rumpujarrunkin virittää toimintaan => jarrullinen peräkärry Ja jos jarruttomana saa kiskoa 50% mopon omapainosta, niin paljonkohan tuolla jarrullisella sitten saisi? Ai niin, jarrullinen pitäisikin jo rekisteröidä ja katsastaa = unohdetaan
    Pidäppäs ajantasalla tämän suhteen
    kun yrittää ja epäonnistuu, niin mitä siitä oppii? Ei kannata yrittää.
    RD-350>>CB-750>>GSX-1400>>VTX-1800>>Victory Cross Roards-->?
  20. #20
    Lainaa (nwobhm @ Kesä. 18 2010,07:37) kirjoitti
    Pidäppäs ajantasalla tämän suhteen *
    Huomasit varmaan tuolla aiemmin jotta vasta syksyllä on tilat kondiksessa, vielä tontilla ei ole kuin linjapukit Tuohon vielä terassit, pihakivet, talon maalaamiset, mamman puutarhasuunnitelmat... Luulen että aurinko saa vielä "jokusen" kerran nousta ennen kuin tämä projekti tulee itselläni ajankohtaiseksi
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  21. #21
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 18 2010,08:31) kirjoitti
    Lainaa (nwobhm @ Kesä. 18 2010,07:37) kirjoitti
    Pidäppäs ajantasalla tämän suhteen *
    Huomasit varmaan tuolla aiemmin jotta vasta syksyllä on tilat kondiksessa, vielä tontilla ei ole kuin linjapukit Tuohon vielä terassit, pihakivet, talon maalaamiset, mamman puutarhasuunnitelmat... Luulen että aurinko saa vielä "jokusen" kerran nousta ennen kuin tämä projekti tulee itselläni ajankohtaiseksi
    Juuh, mut silti
    kun yrittää ja epäonnistuu, niin mitä siitä oppii? Ei kannata yrittää.
    RD-350>>CB-750>>GSX-1400>>VTX-1800>>Victory Cross Roards-->?
  22.  
  23. #22
    Ite mietin, että jos tekis mahdollisimman kapean 1 renkaisen rungon ja kiinnittäisi siihen kylkeen laukkutelineet.
    Saisi sitten tarvittaessa ottaa laukut siitä sisälle.
    Ja voisihan siihen päälle tehdä vielä jonkulaisen tarakan, jos osa tavaroista ei sovi laukkuun tai takalaukkua varten.