Katso äänestykset tulokset: Suositatko jälkikasvulle virimopoa ? - ..koska itselläkin oli...

Äänestäjät
255. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1 en

178 69,80%
  • 2 kyllä

77 30,20%
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 97:een 97:sta
    ...enkä kaveria ajamaan kännissä.
    KTM 990 ABS -07, -13
    CBF 1000 s -07 ora, -11
    VTR 1000 f -98, pun, -10
    CBR 1100xx -98, musta, -05
    CBR 1000 f -92, pun-must, -05
    CBR 600 f -91, pun-valk, -96
    PV 50 -88, musta, -90
    <a href="http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo/masentavan-ratsian-tulos-kuopiossa/584022" target="_blank">Masentava moporatsia Kuopiossa:
    Joka toiselle sakkolappu kouraan</a>

Olisko parempi että vanhemmat seuraisivat pikkasen missä kunnossa äidin pikku poikien ja tyttöjen mopot ja kevarit ovat. Niin toki, varmaan 80% mopoa/kevaria ajavista teineistä eivät omista motoristi vanhempia...

- Pasi
    Vastasin EI.
    Laittaa kuitenkin miettimään, olisiko mopojen nopeutta syytä nostaa taajamanopeustasolle.
    Pyörätön
    Ducati ST3 2007
    ex-Ducati S2R 1000
    ex-Aprilia RST 1000
    ex-Ducati 900 ss -02
    ex-Suzuki GSF 1200 S K1
    Lainaa (McLeish @ Heinä. 26 2010,23:17) kirjoitti
    Vastasin EI.
    Laittaa kuitenkin miettimään, olisiko mopojen nopeutta syytä nostaa taajamanopeustasolle.
    Ainakin 85% kulkee kevyesti taajamanopeutta
    Kun aikoinani sain mopon sitä ei heti viritetty. Isäpappa seurasi miten ajotaitoni kehittyivät ja päätti myöhemmin, että mopoa voisi pikkuisen kerrallaan virittää. Tarkoitus oli, että muutaman vuoden kuluttua ryhtyisin ajamaan joka tapauksessa suurempitehoista pyörää ja eteneminen vähitellen tehokkaamman mopon selkään tuntui järkevältä. Kaahaaminen ei ollut kuitenkaan sallittua, sen ymmärsin. Nyt, kun asiaa tarkemmin ajattelen, ei tämä tekniikka toimi kaikille nuorille mutta itselleni se oli varmasti se oikea tapa.
    Joka päivä saa uutisista lukea, kuinka jossain päin Suomea joku moponuori on kuollut.Ajettuaan /kännissä/kakspäällä/muuten vaan isäpapan avustamalla lisänopeudella/käsilaukun takerrutta peiliin/irtosoralla/jne,On hienoa kuvitella oman nuorisonsa ylivertaisuutta muihin verrattuina.On ylevää kuvitella,että MEIDÄN JASKA ja MARI ovat Maailman parhaita kuljettajia.Koska olen itse näyttänyt ja opettanut heille,miten mopotinta /viritetään/käsitellään ja ajetaan.Ja minähän en tee virheitä.Minä vain seuraan vierestä,kuinka nuoriso tottelee ohjeitani.Olen ylpeä heistä.
    Jostain se mp-harrastus aina aloitetaan ja jos tässä on pohja hienolle harrastukselle...Sopisiko miettiä aikuisten oikeesti paranusmenetelmiä??
  7.  
    (Lainaa""Oikeastaan pitäisi muokata toi oma postaus, mutta pistän nyt tähän perään. En niinkään suosisi virimopoa, vaan kuristamatonta tehtaan pakasta tullutta mopoa. Mutta miten sen virityksen nyt haluaa ymmärtää..""lainaa)

Vuonna 1994 käytiin Piaggion tehtaalla ja kyllä siellä silloin laitettiin variaattorin prikat jo tehtaalla. Samalla *reissulla tehdasvierailun jälkeen mentiin Montemurloon jossa yhdellä tutulla on mp/mopopaja. Siellä sitten kyselin, että miten täällä mopot kulkee niin saatanisti vaikka just tehtaalla näytettiin se linja missä kuristettiin vauhdit direktiivien mukaisiksi niin vastaukseksi sain eteeni 4 litran muovikipon missä oli arviolta kolme kiloa uudenkarheita variaattorin prikkoja. Eli kyllä ne kuristukset ainakin italian markkinoille tehtiin jo tehtaalla ja ensimmäisessä huollossa sitten poistettiin. Niin ja pykälien mukaan ne mopot ei saaneet kulkea yhtään sen kovempaa kuin suomessakaan.

(lainaa""Missäpäin eurooppaa noilla muuten saa ajella 60km/h? Ei ainakaan gyntterlandiassa.""lainaa)

Arvaus: norjassa. -95 ajettiin mopoilla norjaan ja silloin meillä oli käsitys, että siellä saa mopoilla ajaa 60 vai olikohan se 65kmh. En enää muista oliko tuo toiveajattelua vai olimmeko selvittäneet *sikäläisen *nopeusrajoituksen ennakkoon mutta arvaus on siis NORJA
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234