Katso äänestykset tulokset: Suositatko jälkikasvulle virimopoa ? - ..koska itselläkin oli...

Äänestäjät
255. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1 en

    178 69,80%
  • 2 kyllä

    77 30,20%
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 97:sta
  1. #31
    Vastasin En, vaikka itselläni on ollut kylän nopein. Viritetty siis. Maailma on kuitenkin muuttunut, liikennetiheys on toinen ja sanktiot kovemmat. Olen keskustellut asiasta vielä mopoikää lähestyvien jälkikasvujen kanssa ja he tuntuvat ymmärtävän. Voihan se olla että kun aika koittaa, tilanne on toinen.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  2. #32
    Lainaa (rumpali @ Kesä. 03 2010,21:08) kirjoitti
    Lainaa (Label @ Kesä. 03 2010,20:58) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Kesä. 03 2010,20:48) kirjoitti
    Lainaa (nato26 @ Kesä. 03 2010,20:37) kirjoitti
    Vastasin kyllä. Tollanen neljääkymppiä kulkeva tientuke on hengen vaarallinen kaupungissa.
    Täällä samoilla linjoilla. Tuossa mitä onnettomuuksia olen nähnyt niin aika iso osa niistä ei ole johtunut virityksistä vaan mitä ihmeellisimmistä manoovereista liikennevirrassa.

    Kuinka moni tätä lukevista on koittanut ajaa vakio skootterilla/mopolla 60-alueella? Ei muuten oikeasti ole kovin turvallisen tuntoista hommaa olla siellä vaikka kuinka ajaa tienlaidassa...
    Täysin samaa mieltä. Eikös tämä mopojen kuristus ole aikalailla käytössä ainoastaan Suomessa..? En näe tälle mitään järkevää perustelua. Ja mikäli lähdetään sille linjalle, että on turvallisempaa omistaa mopo, joka kulkee sen 45 tasaisella ja 22 ylämäkeen, niin millä järjellä sitten tätä kuristusta ei tehdä joka maassa? Näitä kuristettuja mopojahan ohitellaan mistä tahansa 10cm tien pientareelta, jos vaan sattuu eteen osumaan.. Eikös tämä nyt vähän vaarallisempaa ole, kuin se, että mopot kulkisivat sen ~60-70km/h, mitä "muuallakin"?
    Joissain asioissa en vaan ymmärrä tätä meidän Suomea..
    Ööh, mitens näissä viriviri jotka kulkee ton 60-70kmh kestää toi rakenne kasassa??Onko tuo runkojutska,ja muut palikat *kasattu *niin vahvaksi,että se kestää tuon "ylimääräisen" vauhdinlisäyksen?Ja jospa kestääkin hetkisen,niin kestäneekö hyvinkin pitemmän matkanteon??Niin mikähän on se valmistajan antama suositus huippunopeudesta vaikkapa Hondana mankille?Paljonko sen on laskettu kestävän rääkkiä?
    Eikös mankissa ole Japanin markkinoilla isompi sylinteri ja peeveessä vitosvaihde ja isompi sylinteri?Manki ja peevee ei ole kyllä häävejä ajaa kun ne jarrut ja jousitus on mitä on jos niitä ei pidä kunnossa.Nykymopot eli skodet ja endurot onkin ihan toista luokkaa.Niissä on levyjarrut ja kunnon jousitus/runko.Ne on tarkotettu kulkemaan kovempaa mutta Suomeen tuotaessa kuristetaan variaattorin prikoilla ja pakoputken hukkaputkilla sun muilla toimenpiteillä joista ei ole kun haittaa
    YZF1000R
  3. #33
    Lainaa (teemu @ Kesä. 03 2010,21:10) kirjoitti
    Ja sitten kun ne kulkee sen 60+ niin täysillä ajetaan joka helvetin paikassa. Pyöräteillä ym. Kun ei äly riitä ymmärtämään ettei aina voi ajaa täysillä tai että se tikkarin nokassa oleva 40 meinaa nopeusrajoitusta. Tai sitten ovat kotona oppineet ettei nopeusrajoituksia tarvitse noudattaa.
    Mun puolesta kulkekoot vaan sen 60 jos vielä osaisivat ajaa niillä. Oikeasti.
    Varsinkin tuntuu että ryhmässä idiotismi lisääntyy eksponentiaalisesti.
    Poikaset on pösilöitä ja varsinkin porukassa, se on selvä. Kyllä se itse "ajaminen" silti suurimmalta osalta yleensä aika hyvin onnistuu, oli vauhtia 45 tai 60 km/h. Jopa reilusti paremmin kuin monelta turvaliivi uusiomotoristilta.

    Nykypäivän mopokulttuuri on muuttunut ja jopa rauhoittunut aivan älyttömän paljon. Ei muuta kuin mopot kokonaan pois pyöräteiltä ja huiput 60 km/h.
    Supermoto
  4. #34
    Lainaa (Label @ Kesä. 03 2010,21:19) kirjoitti
    Lainaa (vuohi @ Kesä. 03 2010,21:17) kirjoitti
    Lainaa (isoartsi @ Kesä. 03 2010,20:57) kirjoitti
    Lainaa (vuohi @ Kesä. 03 2010,20:46) kirjoitti
    Itsellä ei jälkikasvua ole mutta kyllä mopo saa mielestäni sen 60km/h kulkea. 15km/h lisää ei nykypeleistä tee mitenkään vaarallisia jos ajaa liikennesääntöjen mukaan ja pitää järjen päässä. Sen sijaan se jatkuva peilin kyttäys ja ohittelevien autojen väistely pistää vituttamaan ja on vaarallista.
    Tuo mainitsemasi vaatimaton 15km/h lisää on itse asiassa 4.2m/s jonka mopo kulkisi nopeammin. Eli jos se reaktioaika on sekuntti, niin mopo on kulkenut jo auton mitan jarrutustilanteen alkaessa enemmän eteenpäin versus se luvallinen nopeus + vielä se pidentynyt jarrutusmatka!!!

    Elikkä törmäysnopeus mahdiolliseen osumistilanteeseen samalta havaintoetäisyydeltä 60:stä on vielä helkutin iso siihen nähden josta 45:stä saa vielä pysähtymään.
    Ajat vissiin sitten moottoripyörälläkin 45km/h kun riskit kasvavat noin suuriksi kovempaa ajettaessa?
    Älä nyt ole hullu, 20km/h riski pienenee vielä pienemmäksi!

    Edit: Pyydän anteeksi turhaa pään aukomista, alkaa unettomuus painaa..
    Niin ja täysin ajamatta voi tyytyä saamaan sen infarktin kotisohvalla

    Leikki sikseen, eikös tässä ketjussa ole tarkoitus puhua juuri uusien liikenteeseen tulevien junioreiden uudesta harrastuksesta, jolloin se pelisilmä liikenteen suhteen ei kaikilta osin ole vielä kypsynyt. Ja tällä en nyt todellakaan tarkoita itseäni siinä mielessä, että se pelisilmä allekirjoittaneellakaan olisi aina kohdallaan!

    Myönnän että se nopeusero aiheuttaa omat ongelmansa, mutta eikös se ole osittain ja nimenomaan niiden toisten tiellä liikkujien aiheuttamaa , kaupungissahan on aika monin paikoin 40km/h rajoitus ja osittain jopa 30km/h. Pitäisikö mopopoikien ja tyttöjen kompensoida tätä epäsuhtaa (autoilijoiden ylinopeutta) ja päästä ajamaan lujempaa?
    Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen

    -FJR1300-
    (-XJ900 Diversion-)
  5. #35
    Ittekkää tykänny viri mopedeista! niin miks tolle sit suosia!
    Siinähä virittää, mut itte saa maksaa ja kärsiä sit ku mopedi menee myyntii!
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
  6. #36
    Lainaa (sister54 @ Kesä. 03 2010,21:16) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Kesä. 03 2010,20:48) kirjoitti
    Lainaa (nato26 @ Kesä. 03 2010,20:37) kirjoitti
    Vastasin kyllä. Tollanen neljääkymppiä kulkeva tientuke on hengen vaarallinen kaupungissa.
    Täällä samoilla linjoilla. Tuossa mitä onnettomuuksia olen nähnyt niin aika iso osa niistä ei ole johtunut virityksistä vaan mitä ihmeellisimmistä manoovereista liikennevirrassa.

    Kuinka moni tätä lukevista on koittanut ajaa vakio skootterilla/mopolla 60-alueella? Ei muuten oikeasti ole kovin turvallisen tuntoista hommaa olla siellä vaikka kuinka ajaa tienlaidassa...
    ja mistähän sikiää ne reikäpäät, jotka autolla tai moottoripyörällä ajaa heti lumien sulamisen jälkeen tuhatta ja sataa aiheuttaen useita vaaratilanteita ja pahimmassa tapauksessa moni kuolee - reikäpää itse tietysti selviää hengissä - sillä juopon tuurillaan *
    eihän lakia, ja varsinkaan tieliikennelakia tule noudattaa * sehän opitaan viimeistään silloin kun viritellään mopot...
    Samaa mieltä. Täysin. Vitun nuokkarin juoppo ponperit.

    Ps. Missäs muuten luuraa kaikki kiihkeimmät kukkahatut. Nythän olisi taas pitkästä aikaa hyvää saumaa päästä sivistämään kaikkia lapsellisia lastentappajia... *
    Supermoto
  7. #37
    Kerran käynyt vakioskodella kaupungilla, en mene toista kertaa enkä laita lastakaan, ajakoon ennemmin polkupyörällä. Kukkiksille/päättäjille suosittelen samaa, käykääs kokeilemassa liikenteessä noita kuristettuja mopoja/skodeja*
    XX
  8. #38
    Lainaa (Vonikka @ Kesä. 03 2010,20:48) kirjoitti
    Kuinka moni tätä lukevista on koittanut ajaa vakio skootterilla/mopolla 60-alueella? Ei muuten oikeasti ole kovin turvallisen tuntoista hommaa olla siellä vaikka kuinka ajaa tienlaidassa...
    Tuntien Suomalaisen liikenteen, ei ole paljon merkitystä, ajaako 45 tai 60 km/h. Tyypillinen sarvikuono V70:n ratissa ohittaa joka tapauksessa ja vieläpä punttia hipoen, osoittaakseen, että saattana kun olet jaloissa
  9. #39
    Missäpäin eurooppaa noilla muuten saa ajella 60km/h? Ei ainakaan gyntterlandiassa.
  10. #40
    Lainaa (rumpali @ Kesä. 03 2010,21:19) kirjoitti
    Lainaa (maikkoli @ Kesä. 03 2010,21:13) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Kesä. 03 2010,21:10) kirjoitti
    Lainaa (rumpali @ Kesä. 03 2010,21:08) kirjoitti
    Ööh, mitens näissä viriviri jotka kulkee ton 60-70kmh kestää toi rakenne kasassa??Onko tuo runkojutska,ja muut palikat *kasattu *niin vahvaksi,että se kestää tuon "ylimääräisen" vauhdinlisäyksen?Ja jospa kestääkin hetkisen,niin kestäneekö hyvinkin pitemmän matkanteon??Niin mikähän on se valmistajan antama suositus huippunopeudesta vaikkapa Hondana mankille?Paljonko sen on laskettu kestävän rääkkiä?
    Kröhöm... Suomessa niissä mopoissa on ylimääräinen vauhdinalennus vakiona...
    ja useissa malleissa on sama runko mopossa ja piikissä..
    Raaka veikkaus..manki ja busa *
    Mun tarvii tähän sanoa, että olin viime vuonna ajamassa mopogeepeessä hieman piristetyllä Pöson enskamopolla. Se kelasi huippuja reilut 90km/h mikroautoradalla, ja vehkeessä oli vakioalusta, -runko ja -jarrut. Alusta ja jarrut oli noihin vauhteihin täysin riittävät, eikä niiden suhteen ollut kuin hyvää sanottavaa. Runko hieman eli, mutta sekään ei ollut mitenkään ongelma. Ja sillä siis oikeasti ajettiin eikä nysvätty.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  11. #41
    En suosita, mutta viritän kyllä jos haluavat. Ajakoot vaikka suoraan kevarilla, kunhan näyttävät järkensä ennen sitä ennen. Heikomman säännöt on tehty heikoille ja sosiaalijärjestelmä köyhille, molemmat pitäisi rikkoa.



    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  12. #42
    En:


    kannatan mopojen suurimman sallitun nopeuden nostamista 60kmh:ssa jo täällä mainituista syistä.

    Kasvatuksellisesti en voi kuitenkaan neuvoa/opastaa poikaani (sai mopon 3 viikkoa sitten) rikkomaan ja toimimaan vastoin lakia opastuksellani ja neuvoillani. Eli virittäminen on siis kielletty mopotakavarikon uhalla (ikävä kyllä, koska mielestäni niiden tosiaan tulisi kulkea niille suunniteltua kuristamatonta nopeutta)

    niin, kyllä kai kaikki tietävät, että ne siis kuristetaan ilmeisesti vain Suomen markkinoille. Nehän ovat suunniteltu paljonkin kovepaan vauhtiin.



    T7
  13. #43
    Mitä ihmeen iloa siitä salaa virittämisestä sitten on jos ihan luvan kanssa saa ajaa viritetyllä. Kyllä sen verran pitää jännitystä elämässä olla, että se virittäminen on vähintäänkin periaatteessa kiellettyä. Yöllä voi sitten käydä isukki kokeilemassa, että vieläkö se mopo kulkee edes puoliksi järkevää vauhtia ja vielä pysähtyykin.

    Kyllä ne pennut osaa ne mopot itse virittää, ei siihen isejä tarvita, saati kaivata.
  14. #44
    Kyllä se 45 km/h on ihan yleiseurooppalainen normi. Toissa keväänä ostin Saksasta mopon, mukaan sai CoC-todistuksen ja ilman ongelmia Suomen rekisteriin. Koko EU alueella mopoilla samat määräykset, EUta on myös kiittäminen että suomalaiset mopot ovat nykyään "normaalipainoisia" eikä väkisin kevennettyjä. Aikoinaan itse ajelin 45 kg painosella Tunturilla, oma jälkikasvu tukevalla nykymopolla jossa ei ole tarvinnut tinkiä jarruista, vilkuista ym.
    1997 HD Road King
    1994 BMW R100R
  15. #45
    Lainaa (velijussi @ Kesä. 04 2010,00:42) kirjoitti
    Mitä ihmeen iloa siitä salaa virittämisestä sitten on jos ihan luvan kanssa saa ajaa viritetyllä. Kyllä sen verran pitää jännitystä elämässä olla, että se virittäminen on vähintäänkin periaatteessa kiellettyä. Yöllä voi sitten käydä isukki kokeilemassa, että vieläkö se mopo kulkee edes puoliksi järkevää vauhtia ja vielä pysähtyykin.

    Kyllä ne pennut osaa ne mopot itse virittää, ei siihen isejä tarvita, saati kaivata.
    Pakko sen verran tähän kommentoida, että läheskään kaikki 15-vuotiaat eivät todellakaan osaa tehdä mopolle yhtikäs mitään. EDES vaihtaa jarrupaloja jne. saatika sitten virittää. Mutta kaveriporukkahan on sitten asia erikseen, kyllähän noista yleensä tuppaa löytymään ihmisiä, joilla on edes vähän vähemmän se "peukalo keskellä kämmentä" *

    E: Ainakin näin on oman kokemuksen mukaan



  16. #46
    Tuttavaperheen poika kuoli mopokolarissa ISÄN virittämällä mopolla. En tiedä johtuiko kolari virityksestä, mutta mopopoika oli kolariin syyllinen.
    Esim. tuon syyn takia meidän mopoja ei ole viritetty. Mietipä sitä...
    No pain, no gain...
  17. #47
    ^Kuinkahan moni on kuollut virittämättömällä mopolla?
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  18. #48
    Vastasin, että en suosittele. Eikä tuota meidän skootteria olekaan viritetty. Olen kuitenkin sitä mieltä, että mopojen tulisi kulkea laillisesti 50 - 60 km/h, jotta ei tarvitsisi kaupunkialueella olla autojen seassa tien tukkona.

    Oma tuntsa oli joskus nuoruudessa viritelty kulkemaan n. 60 ja se riitti ainakin minulle, pärjäsi sillä ainakin kaverin vakiolle Raisulle.
    Tunturi Supersport, Honda CB125, Suzuki VS1400
  19. #49
    Lainaa (nato26 @ Kesä. 04 2010,08:42) kirjoitti
    ^Kuinkahan moni on kuollut virittämättömällä mopolla?
    Mitä luulet, kumman asian kanssa isän on helpompi jatkaa elämäänsä? Jos olisi jättänyt virittämättä...
    No pain, no gain...
  20. #50
    Ei tule viritettyä mopoa, tuolta se lakien noudattaminen alkaa. Jos lapsi sanoo kaikilla kavereillakin on ja menee tuohon vedätykseen niin silloin et itse ole lastasi tehnytkään....vanhempien tulee määrätä rajat ja lasten totella niitä.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  21. #51
    Juuri näin, sama kuin ostaisit alaikäiselle lapsellesi viinaa.
    No pain, no gain...
  22. #52
    Lainaa (teemu @ Kesä. 03 2010,21:10) kirjoitti
    Ja sitten kun ne kulkee sen 60+ niin täysillä ajetaan joka helvetin paikassa. Pyöräteillä ym. Kun ei äly riitä ymmärtämään ettei aina voi ajaa täysillä tai että se tikkarin nokassa oleva 40 meinaa nopeusrajoitusta. Tai sitten ovat kotona oppineet ettei nopeusrajoituksia tarvitse noudattaa.
    Mun puolesta kulkekoot vaan sen 60 jos vielä osaisivat ajaa niillä. Oikeasti.
    Varsinkin tuntuu että ryhmässä idiotismi lisääntyy eksponentiaalisesti.
    Tää oli aika nappiin todettu.
    * Arctic Ranger *
  23. #53
    Mä annan varmaan mennä samalla painolla, kun itseäkin kohdeltiin, eli otan ehdottoman jyrkän kannan, ettei mopoa saa virittää ja... poikahan virittää :-) Oppiipaha. Täytyy sitä varmaan välillä käydä kuitenki testaamassa, ettei ihan hengenvaaralliseks mene. Omassa raisussa, kun kone oli kunnossa, mutta jarrut ei.
    CBR 1000F -89
  24. #54
    Mun kahdella vanhemmalla pojalla on jo mopoikä ohi, mutt molemmista otettiin kurit pois, eli typerä rikka pakarista ja variaatorista rikka. Enduromoposta pakarista rikka ja välitystä muutettiin.
    Johan bensaakin menee vähemmän kun *ei tarvi ajaa koajan talla pohjassa. Tiedän että se oli väärin, mutt silti annoin poikien tehdä muutokset ja terotin mahdollisista riskeistä!

    PS. Silloin ~100vuotta sit kun oli itellä mopoikä nii silloin mopot kulki kans kovaa, mutt ei niissä ollut jarruja, nythän mopot on jo pienoista motukoita levyjarruilla.



  25. #55

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Tuo 45km rajoitus pitäisi ehdottomasti olla vähintään 55 tai 60kmh. Noita skoottereita kun maahantuojat kuristavat niin samalla katoaa väännöt ja ominaisuudet joihin kyseinen tuote on rakenteellisesti tehty. Esimerkkinä vaikka aprilian RX joka painaa 120kg,siihen kun on hitsattu putkeen ahdistaja niin eipä tuota voi muuta kuin vaaralliseksi sanoa. Ymmärtääköhän lain tehneet että noilla ajetaan myös ylämäkeen ja noilla lähdetään liikkeelle myös vilkasliikenteisestä risteyksestä? Itse olin aikoinaan pojalle apriliaa hankittaessa sitä mieltä että ei kannata sakkojen pelossa virittää mutta koe-ajon jälkeen kun jurnutin ykkösellä sininen sauhu perseessä ylämäkeen niin seuraava työ oli rälläköidä putket poikki.

    Se että pitääkö mopon kulkea 120 on eri asia,virittää kuka haluaa,niinhän ne kuulemma motoristitkin vaihtelee tonnisiin ja 150 heppaisiin putkia vaikka suomessa rajoitukset sallivat vain 120kmh...
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
  26. #56

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Lainaa (nato26 @ Kesä. 04 2010,08:42) kirjoitti
    ^Kuinkahan moni on kuollut virittämättömällä mopolla?
    Moni on kuollut jopa kokonaan ilman mopoa.
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
  27. #57

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Lainaa (Jepe @ Kesä. 04 2010,10:06) kirjoitti
    Juuri näin, sama kuin ostaisit alaikäiselle lapsellesi viinaa.
    No joku ne viinat sille joka tapauksessa hakee,vai haikarako niitä viinoja tuo?
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
  28. #58
    Lainaa (Jepe @ Kesä. 04 2010,08:37) kirjoitti
    Tuttavaperheen poika kuoli mopokolarissa ISÄN virittämällä mopolla. En tiedä johtuiko kolari virityksestä, mutta mopopoika oli kolariin syyllinen.
    Esim. tuon syyn takia meidän mopoja ei ole viritetty. Mietipä sitä...
    Niin no sitä sitten voi miettiä menehtyykö sen kuolleemmaksi jos ajaa pakunkeulaan/kylkeen/muuhun esteeseen josta ei lennä yli 40 tai 60km/h ?

    Edelleen voi miettiä sitä että mopoilija surraa taajamassa autojen välissä vastamäkeen sitä vajaata neljääkymppiä, jonkun velkavolvon kuskilta palaa käpy ja ohittaa mopon millin marginaalilla, mopoilija osuu tienlaidan kaiteeseen joko hipaisun tai väistöliikkeensä seurauksena, kaatuu ja perässätulija ajaa yli.
    Olisiko todennäköisyys tähän vähentynyt jos mopedi olisi liikkuunut liikennevirran mukana ?

    Isipappa ei poistanut kuristuksia mopedista välttääkseen syyllisyyttä mahdollisesta ensimmäisestä skenaariosta ja panoksena uhkapelissä altisti kuljettajan jälkimmäiselle.

    Lopputulemana, jos mopo ei liiku muun liikenteen mukana riskeeraa kuristukset paikalleen jättänyt henkilö mopedin kuljettajan nahan ostaakseen itselleen hyvää omaatuntoa.
    Jos mopedi taas kulkee ja kuski ajaa aivan päättömästi riskeeraa sen kuljettaja itse oman nahkansa.

    Kysymys kuuluu kumpaa halutaan ?
    On aivan päivänselvää että lain kannalta kuristukset tulisi jättää paikalleen, mutta yhtään kaksipyöräisen kuskia en tiedä oikeassa olemisen nostaneen kuolleista takaisin...

    Noin lähtökohtaisesti ajopelin palauttaminen siihen tilaan kuin valmistaja on sen suunnitellut olevan ei voi kuin parantaa sen käyttöominaisuuksia.
    Se on sitten eri asia jos vehje tehdään tästä nopeammaksi parantamatta alustaa ja jarruja.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  29. #59
    Täälä on vähä sama linja ku useimmilla täälä että max nopeuden voisi nostaa siihen 60km/h.

    Itselläni mopoiässä isä kielsi virittämisen sillä uhalla ettei enää maksa bensoja ja viritykset lähtee moposta.

    No silti isääni uhaten sinne tuli viilattua tehomäntä ja ratastusta vaihdettua. Tällä keinolla päästiin siihen 60-65km/h jolla pysyi jo suhteellisen hyvin sitten muiden mukana. Eikä isälläkään ollut pahaa sanottavaa vaikka muutamia kertoja takanani autolla ajoikin. Ei lähteny viritykset eikä loppunut bensan tuleminen

    Omaan tenavaani olen ajatellut käyttää samaa metodia, mopon voin auttaa kulkemaan sen 60km/h mut sen yli kun se alkaa kulkemaan sen jälkeen loppuu sit kaikki.
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  30.  
  31. #60
    Tuohon vauhtiin en ota hirveesti kantaa, ku ite tuli aikoinaan peeveetä viilailtua. Mutta harmittavan usein näkee mopokuskin jolla kypärä on vain puoliksi päässä, siitä ku lippaa niin kypärä lentää samantien, ja kauax. Ennemmin ajaa 60 kolarin kypärän kanssa, kun 40 ilman kypärää. Jostain syystä nuorempana itse tuli aina ajettua kypärä kunnolla päässä, ja remmi tiukalla. Eli pitäkää kunnon palopuheet myös kypärän käytöstä, ja että sellainen on myös kyytiläisellä. Ja muistakaa myös että alkoa ruvetaan testaileen ko. iässä, ai niin mutta eihän se meidän lapsi
    Hajapusanisti
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen