Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Eli tarkoituksena saada omaan SC33:n lisäpotkua. Eikä ihan mitään slipari/suutin juttua (toki nekin siinä lennossa) vaan sellaista ~30hp.

    Idea yksinkertaisuudessaan kattaisi portauksen, *venttiilien seetien laiton ylikokoon (pakoventtiili 24mm ja imu 28,5mm). Wisecon 2mm ylikokomännät (970cc 12:1) ja hieman kireämmän nokka-akselin. cbrzonesta löytyisi kaikki tarvittavat osat. Lisäksi tuohon tietysti sliparia, suuttimet ja ilmanputsari varmuuden vuoksi.

    Ongelma on nyt siinä, että en oikein tiedä mikä on kyseisen pyörän heikko kohta. Onko kellään tietoa onko -96 mallisessa bladessa jotain tiettyä kohtaa jota tarvitsisi parantaa saadakseen halutun tehonlisäyksen? Tarkoitan siis jotain joka jäisi kiusaamaan tämän virityksen jälkeen niin ettei saisi täyttä hyötyä irti.

    Sitten sylinterien poraus. Kuuleman mukaan kyseisessä mallissa on kahta eri lohkoa, kovakromi ja sitten putkitettu. Onko kellään tietoa mistä tunnistaa kumpi omassa koneessa on? pystyisikö valmistenumeron perusteella hankkimaan tiedon jotain?

    Sitten vielä sellainen asia, onko tuo tehonlisä realistinen suhteessa viritykseen? Sellaisen käsityksen saanut että pelkällä portauksella voisi saada liki 20hp lisää virityspajan mukaan....



    Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...
  2. #2
    -Cbr 900rr 1999
    -Cbr1000rr 2008
    -Cbr 1000rr 2009 Abs
    -S1000rr 2010
    -S1000rr 2014
    -S1000rr 2015
    -S1000rr 2018
  3. #3
    Kerro yksi(kin) hyvä syy, miksi et käyttäisi kaikkia noita hilloja koko värkin vaihtamiseen ?

    Ihan oikeesti, eikä mitenkään vinoillen!
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #4
    Tähänkään mitään muistanut kirjoittaa vaikka aiheen aloitin

    No suurin syy tuohon virittämiseen on se, että pääsisi opettelemaan nelarin viritystöitä. Tekemisen ilo ja yksilöllisyys on aina ollut tärkeä omassa pyörässä. Toki se tehonlisäys on tärkeä mutta tarkoitus kuitenkin päästä jyvälle näistä hommista.

    Autoalaa opiskelen nyt viimeistä vuotta.

    Tämä viritystyö lykkääntyy nyt ainakin vuodella syynä rahan puute. Pakosta joutui ostamaan auton niillä rahoilla jotka oli tarkoitettu viritykseen.

    Toivottavasti nyt saa kehitettyä rahaa ja pääsisi alkuun tässä viritystyössä. Neuvoja otan mielellään vastaan. Apuja sitten kuin on päästy alkuun
    Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...
  5. #5
    Vastaavan (ja uudemman) pyörän omistavana hommaisin ensin aihion jossa on ajo-ominaisuudetkin asiallisella tasolla. Onhan se mukavampi virittää, jos tehoa on jo alkujaan ok määrä ja tuloksena melkein riittävästi. Turboon toi homma kuiten helposti johtaa ja siihen voisi ekan mallin kilo gixxer olla sopiva aihio *
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  6. #6
    Se murhe tulee siinä kohdin, että sitten täytyy ainakin luopua Hondasta kokonaan. Käsittääkseni uudemmatkin mallit on tehty hyvin pitkälti sen perusteella (sama kone porattuna).

    Sitten on vielä se yksi aika tärkeä. Raha xD

    Kilogixxerin hinta on varmaan tuplaten tuon myynti ja viriosat päälle. Tulee opiskelijalle syötyä paljon puuroa ja nuudeleita jos niin on
    Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...
  7. #7
    Kyllähän tohon pari kolme tonnia joutuu välirahaa melkein väkisinkin laittamaan. Tuloksetkin on tosin helposti vähän erilaisia. Mutta vuoden aikana ehtii kuitenkin kivasti keräämään lisää rahaa. Toi 30hp taitaa tulla jo pyörän vaihdolla...
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  8. #8
    Lainaa (blade-96 @ Loka. 19 2010,14:37) kirjoitti
    No suurin syy tuohon virittämiseen on se, että pääsisi opettelemaan nelarin viritystöitä. Tekemisen ilo ja yksilöllisyys on aina ollut tärkeä omassa pyörässä. Toki se tehonlisäys on tärkeä mutta tarkoitus kuitenkin päästä jyvälle näistä hommista.
    Älä välitä, Blade. Ymmärrän sinua oikein hyvin *. Onhan se paljon kivempaa itse talvipuhteina näpräämällä saada muutama hevosvoima lisää kuin käyttää vastaava raha ja vain vaihtaa toinen pyörä alle. Joihinkin pyöriin tulee jopa eräänlainen henkinen yhteys ja sitä on vain kiva parannella "omaa pyörää". Joillakin pyörä vaihtuu joka vuosi ja hyvä kun aina edes viitsitään pestä sitä välillä. Minulla tuntuu tosin että nykytehoissakin on aivan liikaa, mutta se nyt taas on ihan toinen juttu *.

    nimim. autotallissa viihtyvä...



    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  9. #9
    No Pete2 käsitti mun pointin. Ei se välttämät et on just kaupungin komein ja tehokkain mut onpaha siisti ja ihan oma. Vaikka menisin ostamaan busan ja löisin turbon kiinni niin samanlainen tulisi kumminkin vastaan viikon päästä. En ole Turussa montaa samaa vm olevaa bladea kuin omani. Siinä syy miksi se olisi omasta mielestä kiva aihio, ja se, että niitä ei ole tietääkseni kauheasti viritetty. En tiedä onko huono aihio mutta ainakin jenkit tuntuvat pitävän tuosta vehkeestä...? Enkä nyt voi toki varmasti sanomaan mutta joko tuo oma on muutenkin hiukan yksilö tai sitten Wheelgoodin penkki tutussa kusee mutta antoi sieltä 119hp takasella ja 129hp kampuralta. Tehdas ilmoittaa 127/128hp (riippuu mistä katsoo) kampuralle. Onkohan ihan penkistä ollut kiinni? Toisaalta kasvaako riski kämmätä esim porttaus jos on muutenkin onnistunut yksilö?
    Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...
  10.  
  11. #10
    Oli muuten samassa penkissä, kun mitattiin kuristettuna ja antoi 32hp. Alpha tech ilmoittaa, että tehoksi pitäisi tulla juurikin tuo 34hp, säädöt?? Voin kyllä sanoa ettei kone siitä kauheasti tykännyt, kun oli kurit kiinni.

    Btw tuli pirusti kirjoitusvirhei aiemmassa viestissä, zori
    Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...