Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Ihmettelen tässä itsekseni, miksi mun VFR RC36 rupes kiihtymään ja kulkemaan suorastaan huolestuttavan lujaa Googlesta löytämäni vinkin mukaan tekemäni "virittelyn" jälkeen. Eli siin mun VFR:ssä on ne normaalit pikkumuutokset tehtynä. K&N vapari, suutinsarja ja Remuksen kammioslipari. No - ohjeen mukaan tuohon Remuksen slipariin kannattaa sisempään kammiolaippaan porata neljä 10 mm:n reikää ja muutama neljän millin reikä. Tein sitten tämän tempun ja pyörä muuttui melkoisesti. Vetoalue alkaa huomattavasti alempaa ja 6000:n kierroksen kohdalla on V-koneelle epätyypillinen tehopiikki.
    Mittariin sain aiemmin hikisesti 240 km/h ja nyt se menee tiiman yli 260 - mittarin mukaan. Suurempi muutos tuli kiihtymiseen. Meillä on yksi suoranpätkä, jossa käydään kavereiden kanssa joskus kokeilemassa. Nyt tuo VFR ottaa sillä pätkällä mittariin 185 km/h, kun aiemmin sai hilattua juuri ja juuri 160. Onko härveli menossa rikki, vai mistä noin suuri muutos johtuu?

Uskaltaako tuolla sättäyksellä ajella, jos vaikka venat, tai männät hajoo tms.? Ne tekemäni reiäthän on helppo tukkia kuumuutta kestävällä villalla, "takakautta" tunkemalla sitä putkeen.

Kaikkea sitä tulee kokeiltua. Onneksi ei ole pahan kallis pyörä, jos vaikka menee hajalle.
    ei kai siitä voi mitään kovin kamalaa seurata.. mun sliparin läpi sais rautakangen rikkomatta mitään..
    Niin no - tuota minä itsekin vähän ajattelin, mutta ei nuo pikkuviritykset ole yleensä pahemmin mun pyöriini vaikuttanut.

Mulla oli tuota ennen Kawasaki ZRX ja se kulki huonommin bolton:lla, kuin orkkisputkella ja paukku niin h-vetisti. Sama juttu oli Honda VTR:lläkin.

Aion jättää tuon vanhan VFR:n kaappiin tulevaisuudessa. En ole vielä oikein päättänyt minkä hankkisin tässä lähiviikkoina. Budejtti sallisi jotain kymppitonnin pyörää ja merkkiä en haluaisi vaihtaa. On nimittäin ollut huoleton vehje tuo VFR vuosikausia. Ainoastaan kolme varsinaista vikaa on ollut. Ensin katkes sivuseisontatuen katkaisin ja piti vetää johdot poikki, että pääsi jatkamaan matkaa.
    Sitten palo jännitteensäätäjän liitin niin, että kaksi johtoa aiheutti oikkarin. Mitään muuta ei mennyt ihme kyllä rikki paitsi akku. Kytkimen työsylinterin kunnostin korjaussarjalla. Ja siinäpä ne viat sitten ovatkin. Venttiilit vein säädettäväksi, mutta tuttu Hondan huoltomies sanoi, että voi ne kattoo, mutta ei niitä säätää tarvitse.

Omintakeisia ääniä toki VFR:sä on, kuten vinkuminen, pieni naputus koneen lämmetttyä ja vaihdelaatikon jurnutus tyhjänkäynnillä. Ääni loppuu kun vetää kytkinkahvasta. Nämä ovat ymmärtääkseni VFR:ään kuuluvia ominaisuuksia, ei vikoja.

Ollenkaan väheksymättä muita pyöriä ja muiden mieltymyksiä niin tämä VFR on ollut mun kahdeksasta pyörästä paras. Tämänkin takia uuden pyörän hankintaan täytyy paneutua huolelisesti. Ei sitä mielellään huonompaa ostaisi.

Se Honda CBR bläkkäri taitas olla hyvä vaihtoehto. Vai mitä asiantuntijat sanoo??
  4.  
    Turkulainen kiintiöpaha Ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Rupes vaan kaasut kulkemaan niin kulku siirtyi suoraan mopon menoon! Jos varmistaa haluaa niin käy tehopenkissä kattomassa/säätämässä seokset, paranee meno hyvällä tuurilla vielä kun ne saa kohdilleen....
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX