Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Ongelmia on kyseisen puvun kanssa!!!!

    Tämä on Armas puvun seuraava versio. Pieleen meni Rukalta todellakin tämä uutuus.

    Ongelmia joita puvussa on:
    - tässä mallissa on polvien, kyynärpäiden ja olkapäiden kohdalla karhennettu (hiekkapaperi) materiaali. *--> tämä aiheuttaa maalipinan "häviämisen" kuin se olisi hiottu pois. Joka kohdasta johon nämä karhennukset osuvat !!!
    - Vetoketjun osalta on onnen kauppaa meneekö se oikein kiinni vai ei. Lisäksi vedin on jo aikoja sitten lähtenyt irti. Vaatii ääärimmäistä tarkkuutta että sen saa toimimaan oikein.

    Liikkeestä josta näitä myydään kerrottiin että on useampia Armas puvun omistajia jotka ihmettelevät samaa asiaa. Nyt olisi kiva kuulla kuinka monella on samoja ongelmia ja miten Rukkan edustaja on asiaan reakoinnut.
  2. #2
    Väärä paikka valittaa, ota suoraan yhteyttä Rukan tehtaaseen. Varmasti ottavat kantaa hyvinkin nopeasti.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  3. #3
    Painovirhe paholainen tuli alkuperäiseen otsikkoon.

    Puku on siis Armax jossa on ongelmia.
  4. #4
    Jari71:n avatar
    Liittyi Apr 2010
    60°31'47''N, 24°45'36''E
    Hmmm... Kumpikohan nyt on uutuus-puku, Armas vai Armax? Rukka 2010-esitteessä on Armas, muttei sitä Armax:ia. Joten veikkaanpa, että uutuus on Armas? *

    Armas-takissa on Goren lockout vetoketju joka toimii hyvin ja on vedin on myös kestävän oloinen. Ei ehkä li'u samalla tavalla kuin normiketju, mutta ainakin pitää vettä! *

    Omalla kohdalla ei ole havaittavaa kulutusta maalipinnassa. Pitääpä seurata...
    Niin ja pukuna siis Armas.
    CBR1000F -99
    Motoristi, mutta muuten terve.
  5. #5
    Ei edes korjaus tunnu onnistuvan...

    Haasteita on tuon Armas puvun kanssa.
  6. #6
    Lainaa (PTO @ Kesä. 02 2010,22:45) kirjoitti
    Ei edes korjaus tunnu onnistuvan...

    Haasteita on tuon Armas puvun kanssa.
    Suoraan tuonne yhteyttä, niin pitäisi hoitua.

    RUKKA SERVICE CENTERS

    FINLAND
    Rukka Teollisuustie 2
    FIN-67600 KOKKOLA
    Tel. +358-(0)6-832 5400

    *********************
    Rukka takuu

    Rukka antaa viiden vuoden (lisävarusteille kahden vuoden) takuun myyntipäivästä lukien ajoasuissa ilmeneville työ- tai materiaalivirheille. Takuun piiriin kuuluvat tuotteet korjataan tai vaihdetaan uuteen. Takuu ei kata tuotteen väärinkäytöstä, väärästä huollosta tai normaalista kulumisesta aiheutuneita vikoja. Säilytä ostokuitti. Myyntipäivällä ja myyjäliikkeen leimalla varustettu ostokuitti on takuun edellytys.
    Cvo
  7. #7
    Siistii! Kun toisissa ketjuissa kysytään, mitä kannattaisi ostaa, alta aikayksikön vastaus on Rukka ja kaikki muu on täyttä p.skaa! *

    Kun Rukan tuotteissa on ongelmaa, siitä pitäisi kaikessa hiljaisuudessa mennä kertomaan valmistajalle, eikä missään nimessä julkisesti täällä. *

    Onko nyt niin, että kehuja saa esittää vaikka kuinka, mutta mitään negatiivista ei saa esittää, ainakaan julkisesti, kun on kyse Rukka merkkisistä moottoripyörävarusteista?? *
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  8. #8
    Lainaa (Jari71 @ Kesä. 02 2010,22:31) kirjoitti
    Armas-takissa on Goren lockout vetoketju joka toimii hyvin ja on vedin on myös kestävän oloinen. Ei ehkä li'u samalla tavalla kuin normiketju, mutta ainakin pitää vettä! *
    Tuli luisilla hypisteltyä tuollasella vetskarilla olevaa rukantakkia ja eipä oikein vakuuttanu (vittu mikä rimpula). Joten pitäydyn scottin outlast goressa, on painoa enämpi mutta kai se turvallisuus painaa

    Ai niin, ainoot rukat mitä on tullu omistettua on rukan kurakintaat Ite olen suosinu tuota scottia, sopinevat omalle ruholle ehkä parhaiten ja mitään valittamista ei ole ollu.



    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  9. #9
    Lainaa (ruubert @ Kesä. 03 2010,19:27) kirjoitti
    Rukka takuu

    Rukka antaa viiden vuoden (lisävarusteille kahden vuoden) takuun myyntipäivästä lukien ajoasuissa ilmeneville työ- tai materiaalivirheille. Takuun piiriin kuuluvat tuotteet korjataan tai vaihdetaan uuteen. Takuu ei kata tuotteen väärinkäytöstä, väärästä huollosta tai normaalista kulumisesta aiheutuneita vikoja. Säilytä ostokuitti. Myyntipäivällä ja myyjäliikkeen leimalla varustettu ostokuitti on takuun edellytys.
    Ja höpö höpö.

    Omakohtaisella kokemuksella voin todeta, että tämä ei pidä paikkaansa ainakaan ajohanskojen suhteen. Kuluivat puhki paikasta mistä ei edes pitäisi kulua ja rukka takuu ilmoitti yksoikoisesti etteivät korvaa ko. hanskojen kulumista. Materiaali kelvotonta tai sitten ajoviima oli liikaa tälle merkille.
    No, olen reippaasti hanskojen hinnan verran tehnyt "- markkinointia", että eiköhän ne ole jo maksaneet laatutuotteelle hintansa.
    Seuraavaksi täytyy kokeilla ixs:n tai alpinestarin coretex hanskoja.
    -
  10. #10
    Vetoketju on tosiaan aika haastava, mutta sipasu silikonia, ja jo vaan menee nätisti kiinni... Onko sulla uudempi versio vetoketjusta vai se wanhempi... Molemmat noista siis "minigrip" juttuja. Uudemmassa vaan se lukitussolki siellä sisäpuolella. Se täytyy avata, että saa meneen nätisti kiinni. Vetoketjun vedin läks, ennenkun vetäsin silikonit, mutta elämä on...

    Karheus aiheutti mullekin komeat naarmut takapenkin suojukseen... muualla en ole vielä noteerannut... toivottavasti ei enempää tulekaan... Toki, nämä on sellaisia ominaisuuksia jotka eivät tule yllättäen... saahan niitä hypistellä kaupassa ostaessaaan... vai tilasko joku tän ulkomailta ?
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  11. #11
    Lainaa (ukko @ Kesä. 03 2010,21:09) kirjoitti
    Omakohtaisella kokemuksella voin todeta, että tämä ei pidä paikkaansa ainakaan ajohanskojen suhteen. Kuluivat puhki paikasta mistä ei edes pitäisi kulua ja rukka takuu ilmoitti yksoikoisesti etteivät korvaa ko. hanskojen kulumista. Materiaali kelvotonta tai sitten ajoviima oli liikaa tälle merkille.
    Jos hansikas ´kuluu puhki´, siihen kai täytyy jäädä jotain jälkiä ko. kohtaan? Mistä kohti kului puhki, ja missä ajassa? Jos on osoitettavissa selkeä virhe tuotteessa, eikä käytössä, silloin voitaneen korvaamista pitää oikeutettuna.

    Edellinen Dainesen Gore-takkini happani 3 vuodessa täysin korjaamattomaan kuntoon, se antautui sanotaanko yllättävän ripeästi. Nyt menee vaihteeksi Rukka toista kautta, nähtäväksi jää onko pitkäikäisempi tuote.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  12. #12
    Lainaa (TeeVee @ Kesä. 03 2010,21:21) kirjoitti
    Vetoketju on tosiaan aika haastava, mutta sipasu silikonia, ja jo vaan menee nätisti kiinni...
    Vaikka mopon ketjuja on tullut rasvattua jo tovi, eikä se varsin mikään ongelma ole, ominaisuus vain, niin kyllä puku jossa pitää vetoketjut voidella säännöllisesti, jää kauppaan...
    ZZR1400 -06
  13. #13
    Lainaa (ukko @ Kesä. 03 2010,21:09) kirjoitti
    Ja höpö höpö.
    Tuo takuu teksti oli lainaus Rukan sivuilta, vinkkinä aiheen aloittajalle. Sinun ja Rukan väliseen reklamaatio asiaan en ota kantaa. Minulle sinun on turha avautua noilla 'höpöhöpö' jutuilla. En liity asiaan pennin vertaa...
    Cvo
  14. #14
    Lainaa (harald73 @ Kesä. 03 2010,19:35) kirjoitti
    Kun Rukan tuotteissa on ongelmaa, siitä pitäisi kaikessa hiljaisuudessa mennä kertomaan valmistajalle, eikä missään nimessä julkisesti täällä. *
    Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kumman menettelytavan luulet olevan tehokkaampi:

    a. napina jossain mopopalstalla kun peli ei kulje?

    b. asiallinen yhteydenotto valmistajaan ja ongelman kertominen suoraan henkilöille jotka siihen voivat vaikuttaa?

    c. joku muu?

    En usko että löytyy yhtään valmistajaa missään tuotteessa, jolla ei joskus olisi jotain laatuongelmaa. Ei kai Rukkakaan mikään poikkeus ole...

    Jotenkin tulee mieleen vanha tarina... "pitäkää tunkkinne"



    Cvo
  15. #15
    Jari71:n avatar
    Liittyi Apr 2010
    60°31'47''N, 24°45'36''E
    Lainaa (TeeVee @ Kesä. 03 2010,21:21) kirjoitti
    Vetoketju on tosiaan aika haastava, mutta sipasu silikonia, ja jo vaan menee nätisti kiinni... Onko sulla uudempi versio vetoketjusta vai se wanhempi... Molemmat noista siis "minigrip" juttuja. Uudemmassa vaan se lukitussolki siellä sisäpuolella. Se täytyy avata, että saa meneen nätisti kiinni.
    Kiitti silikoni-vinkistä. Täytyykin kokeilla heti. Toivottavasti ei kumimainen materiaali siitä ota itteensä. *

    Ja sisäpuolella on solki. Eihän ketju toimi ollenkaan, jos ei sitä muista avata/sulkea.
    CBR1000F -99
    Motoristi, mutta muuten terve.
  16. #16
    Mitä noita mingrippejä olen kokeillut, niin sen verran nahkeasti suljin liikkuu uutena, että pakko siihen on jotain laittaa. Muuten on hantaaki irti hyvin äkkiä. Ja lukituslipareet kannattaa huomata!

    Silikonipohjaiset aineet pitäis olla ihan soveltuvia kumille, muoville ja nahallekin.

    Ite tuli tuo karhennusongelma vastaan toisinpäin, kun laitoin tankin kylkeen kokeeksi liukuesteteippiä, hiekkapaperimaista. Hyvin oli äkkiä nahkapöksyissä sellaset jäljet että teipit pois!
  17. #17
    Lainaa (ruubert @ Kesä. 03 2010,23:21) kirjoitti
    Lainaa (harald73 @ Kesä. 03 2010,19:35) kirjoitti
    Kun Rukan tuotteissa on ongelmaa, siitä pitäisi kaikessa hiljaisuudessa mennä kertomaan valmistajalle, eikä missään nimessä julkisesti täällä. *
    Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kumman menettelytavan luulet olevan tehokkaampi:

    a. napina jossain mopopalstalla kun peli ei kulje?

    b. asiallinen yhteydenotto valmistajaan ja ongelman kertominen suoraan henkilöille jotka siihen voivat vaikuttaa?

    c. joku muu?

    En usko että löytyy yhtään valmistajaa missään tuotteessa, jolla ei joskus olisi jotain laatuongelmaa. Ei kai Rukkakaan mikään poikkeus ole...

    Jotenkin tulee mieleen vanha tarina... "pitäkää tunkkinne"
    Tuossa on kolme vaihtoehtoa eli paha sanoa kumpi? *

    Parempi olisi lopettaa keskustelu (napina) kypäristä, öljyistä sun muista samaan syssyyn ja keskittyä kysymään valmistajalta, eikö? Taitaisi olla melko hiljaista täällä, kun kaikki tekisivät kuten ehdotat.

    Pointti oli vaan kritisoida tapaa, jolla joku merkki nostetaan yli muiden ja kaiken arvostelun. Kun sitten arvosteltavaa löytyy, muiden merkkien kohdalla tämä on ihan ok, mutta ko. merkin kohdalla pitäisi vaieta ja ottaa yhteyttä valmistajaan. Pyydän syvästi anteeksi, että uskalsin takertua tähän asiaan ja arvostella tapaa arvostella tätä merkkiä. Vaikenen.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  18. #18
    Lainaa (harald73 @ Kesä. 03 2010,19:35) kirjoitti
    Siistii! Kun toisissa ketjuissa kysytään, mitä kannattaisi ostaa, alta aikayksikön vastaus on Rukka ja kaikki muu on täyttä p.skaa! *

    Kun Rukan tuotteissa on ongelmaa, siitä pitäisi kaikessa hiljaisuudessa mennä kertomaan valmistajalle, eikä missään nimessä julkisesti täällä. *

    Onko nyt niin, että kehuja saa esittää vaikka kuinka, mutta mitään negatiivista ei saa esittää, ainakaan julkisesti, kun on kyse Rukka merkkisistä moottoripyörävarusteista?? *
    Tämä johtunee siitä, että valmistaja on "kotimainen" ja konttorityöntekijöitä on ainakin sen verran, että kehujia ja maton alle lakasijoita löytyy useimpia. Kyllä tämä on ihan oikea paikka vaihtaa negatiivisia kokemuksia.

    Itsellä ei ko. puljun ajokamppeista ole oman käden kokemusta, eikä taida tullakaan. Kiinalaisia asuja saa halvemmallakin. Muksujen vaatteita olen ostanut ja tulen ostamaan, vaikka laatu ei niissäkään ole mitään huippua.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  19. #19
    Pari viikkoa ollut ko. asu.

    Takin "vetoketjun" kiinni laittaminen vaatii hieman huolellisuutta, ei mitään äärimmäistä huolellisuutta. Sitä ei voi vetää vauhdilla alhaalta ylös kuten normaalin vetoketjun voi.
    En ole laittanut siihen mitään silikoonia ja ihan hyvin toimii, hieman malttia ja huolellisuutta .

    Sulkimen alapään lukitus on löystynyt ja sen pystyy kiristämään pienellä torx päällä (tuollaista ei vain sattunut olemaan tallissa).

    Maalipinnan naarmuuntumista en ole huomannut, täytyy käydä tarkitamassa.

    Takin hihojen vetoketjujen sulkimella olen yhden naarmun tankkiin saanut tuo on minusta puute että sulkimet ei ole ainakaan hihoissa kumipäällysteisiä.
    Viina miehen virvottaa, mut olut antaa voimaa.
    * *Busa 08
  20. #20
    Siksi tuotteet valmistetaan yrityksen omissa tuotantolaitoksissa Suomessa ja Portugalissa. Tällä eurooppalaisella ratkaisulla varmistetaan sekä tuotteiden työn laatu että erinomainen istuvuus. (rukka)
    Niin se kotimaisuusaste onkin sitten jotain aivan muuta, sama kuin itellä lukee sinisalon housuissa "made in finland puolanka" eikä housuja ole takuulla puolangalla tehty, vaan kiinassa (näin valaisi puolankalainen ompelija)
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  21. #21
    Oma kokemus Rukan takuusta:
    Toimii kiitettävästi!!!
    Kaksi kertaa on Armax housut vaihdettu mukisematta uusiin, kun väri oli haalistunut "ruskeaksi".
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  22. #22
    Tarkoitus ei ole valittaa, vaan saada tietoa miten muilla noin yleisesti ottaen tämän ongelman kanssa on valmistajan osalta toimittu. Tämä ongelmahan on valmistajalla tunnistettu.

    Itselläni tämä on mennyt seuraavsti:
    Olin valmistajaan ensimmäisen kerran yhteydessä Toukokuun alussa. Lähetin fillarista kuvia ja selosteen sähköpostissa mistä kaikkialta maalia on "raapautunut" pois. Ottivat todella nopeasti yhteyttä, todellakin....
    Seuraavaksi sovimme näytön valmistajan suosittelemaan "isoon" jälleenmyynti liikkeeseen Espoossa. Tuomio oli että puku on raapinut maalia tankista, katteista ja sivu muovista.
    Seuraavaksi sovimme että fillari viedään Hyvinkäälle maalausliikkeeseen arvioitavaksi(hinta arvio maalauksista). Sama juttu, ihmettelivät miten ko. suojat voivat olla "niin" kovat.

    Valmistaja tarjoaan seuravaa: vaihdetaan Armas puku vanhaan Armax pukuun.
    Maalauksesta ei edes vielä keskustella... se on täysin epäselvää kuka korvaa, mitä ja milloin...

    Tämä vaan kestää....
  23. #23
    [Siksi tuotteet valmistetaan yrityksen omissa tuotantolaitoksissa Suomessa ja Portugalissa. Tällä eurooppalaisella ratkaisulla varmistetaan sekä tuotteiden työn laatu että erinomainen istuvuus. (rukka)/QUOTE]

    Rukkaa ei tosiaankaan oo valmistettu Suomessa enää vähintään 12 vuoteen.Portugalissakaan ei enää tehdä muuta,kuin korkeintaan malleja.Kaikki tulee Kiinasta tällä hetkellä ja jos jossain saa halvemmalla tehtyä,siirtyy tuotanto sinne.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  24. #24
    Pieni kiteytys:

    ArmaX on siis se vanha puku, jossa on vielä perinteinen vetoketju.

    Gore Lockout Closure, eli suljinmekanismi, on Rukalla malleissa Anna, Athos, Armas ja Edison.

    Muutama käytännön vinkki:

    Kovin vaikeaa niitä kiskoja ei ole saattaa oikein kohdalleen. Sisäänsujautettava kisko pitää vain laittaa toiseen laitaan asti ja sitten täysin pohjaan asti, lukon ollessa auki. Sitten lukko kiinni ja vetimellä minikrippi kiinni. Eli siitä sujautettavasta kiskosta ei saa vetimen reunan kohdalle jäädä se korkein osuus, ei se sen ihmeellisempää ole - ks. kuva.

    Rukalta tuli päivitetty hoito-ohje kiskoon viime viikolla. Silikonia. Jos siis ei liu'u nätisti, laita silikonia, tai mene jälleenmyyjäliikkeeseen ja kysy onko siellä tarjota sipaus silikonia.

    Jos vedin on mennyt poikki (koska kisko on ollut niin nahkea), mene jälleenmyyjäliikkeeseen ja pyydä uusi vedin. Se vaihdetaan paikan päällä.

    Jos sieltä alatappulasta puuttuu se lukko, mene jälleenmyyjäliikkeeseen ja pyydä lukollinen pala. Ensimmäinen toimituserä oli lukottomia. Sekin vaihdetaan paikan päällä.

    Rukan viiden vuoden takuu ei ole mikään pilipalitakuu ja nämä ovat takuuasioita.

    Ja sitten ne karheat suojat. Ne on sitä SuperFabricia, keraamista, ks. Rukka. Varoitan itse asiakkaita etukäteen tästä "hioma"pinnasta, jotta pyörä osataan sitten suojata sitä vastaan.

    edit: havainnollistava kuva

    Ps. Itellä on Anna-takki.
    Olis ollu mielenkiintoista elää sillon, kun perinteinen vetoketju tuotiin markkinoille. Mahtoi se sitten olla hapatusta nappeihin verrattuna ja varmasti alkuvaikeuksia on ollut.



    Suzuki GSX-R750 K9 & Saab 9-5 3.0t -99
    Suzuki GSX-R600 K7 * Saab 9000 CD 2.3T -91 * Honda CBR 600 RR -06 * Yamaha YZF 600 R Thundercat -96 * Kawasaki ZXR 400 -94
  25. #25
    Asia on lopultakin saatu onnelliseen päätökseen ja voin vain sanoa että takuu toimi oikein hyvin tässä asiassa.



    Tasi vain oma kärsivällisyys välillä loppua kesken asiaa hoidettaessa
  26. #26
    Lainaa (grandi67 @ Kesä. 04 2010,19:22) kirjoitti
    Portugalissakaan ei enää tehdä muuta,kuin korkeintaan malleja.Kaikki tulee Kiinasta tällä hetkellä ja jos jossain saa halvemmalla tehtyä,siirtyy tuotanto sinne.
    Heh, mistäs olet tuollaista "tietoa" saanut? Kannattaisiko kysyä ensin vaikka Rukan konttorilta Lahdesta, ennen kuin alkaa tuollaista julistamaan?
  27. #27
    Lainaa (ruubert @ Kesä. 03 2010,23:21) kirjoitti
    Lainaa (harald73 @ Kesä. 03 2010,19:35) kirjoitti
    Kun Rukan tuotteissa on ongelmaa, siitä pitäisi kaikessa hiljaisuudessa mennä kertomaan valmistajalle, eikä missään nimessä julkisesti täällä. *
    Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kumman menettelytavan luulet olevan tehokkaampi:

    a. napina jossain mopopalstalla kun peli ei kulje?

    b. asiallinen yhteydenotto valmistajaan ja ongelman kertominen suoraan henkilöille jotka siihen voivat vaikuttaa?

    c. joku muu?

    En usko että löytyy yhtään valmistajaa missään tuotteessa, jolla ei joskus olisi jotain laatuongelmaa. Ei kai Rukkakaan mikään poikkeus ole...

    Jotenkin tulee mieleen vanha tarina... "pitäkää tunkkinne"
    Miten kohdat a ja b kumoavat toisensa?



    ~SV1000N~
  28.  
  29. #28
    Kyllä Rukka puvut tehdään Portugalissa eikä Kiinassa.