Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 06 2010,14:46) kirjoitti
    Lainaa (Kauhukahvailija @ Kesä. 06 2010,14:20) kirjoitti
    Takaisin kotiin päin ajellessani renkaat oli sopivan lämpöiset ilmeisesti tai etujarrut paranivat huomattavasti pikku sisäänajon seurauksena suureksi ihmetyksekseni tarjos perää ylös vähän liiankin helposti , meni ihan leikkimiseksi, reppuselässä ruokaa täynnä vain kypärä suojana päässä Silti päätin ottaa muutaman rajumman vedon ja nappasin jarrukahvasta melko hellästi kuitenkin ...Eikä muuta kuin perää ylös en olisi uskonut tuota todeksi , koska mulla on punosletkut laittamatta,työsylinteri eli koko jarru projekti kesken ja vielä edessä loppuun ajettu nahka eli Pirellin Diablo Rosso
    Voi olla vielä paljon lisääkin kivoja yllätyksiä mopoilun saralla tiedossa... *
    Hyvä Jauhis... mies mikä on aina tosissaan *hyvät kesät sinulle myös
    Moottoripyöräilyn saralla on aina uutta keskusteltavaa

KAWASAKI ZX 10 R - 06 *NO SPEED LIMIT OVER 150 MILES
    * * * *SUPPORT LAST MAN STANDING TEAM FINLAND
    Lainaa (Kauhukahvailija @ Kesä. 06 2010,15:19) kirjoitti
    Takaisin kotiin päin ajellessani renkaat oli sopivan lämpöiset ilmeisesti tai etujarrut paranivat huomattavasti pikku sisäänajon seurauksena suureksi ihmetyksekseni tarjos perää ylös vähän liiankin helposti , meni ihan leikkimiseksi, reppuselässä ruokaa täynnä vain kypärä suojana päässä Silti päätin ottaa muutaman rajumman vedon ja nappasin jarrukahvasta melko hellästi kuitenkin ...Eikä muuta kuin perää ylös en olisi uskonut tuota todeksi , koska mulla on punosletkut laittamatta,työsylinteri eli koko jarru projekti kesken ja vielä edessä loppuun ajettu nahka eli Pirellin Diablo Rosso
    No no, enhän minä nyt niin tosissaan tuumannut että tarvitsee vittuiluna ottaa. *

Kunhan yritin vain vinkata, ettei tuo takarenkaan ilmaan nouseminen välttämättä jää viimeiseksi positiiviseksi yllätykseski siitä mitä voi tehdä, ainakaan jos meinaat pidempääkin mopolla ajella... Kymppi ei kuitenkaan pyöränä kovin suuria rajoja aseta. Kuski asettaa. *
    Supermoto
    Lainaa (jaulis @ Kesä. 06 2010,20:58) kirjoitti
    Lainaa (Kauhukahvailija @ Kesä. 06 2010,15:19) kirjoitti
    No no, enhän minä nyt niin tosissaan tuumannut että tarvitsee vittuiluna ottaa. *

Kunhan yritin vain vinkata, ettei tuo takarenkaan ilmaan nouseminen välttämättä jää viimeiseksi positiiviseksi yllätykseski siitä mitä voi tehdä, ainakaan jos meinaat pidempääkin mopolla ajella... Kymppi ei kuitenkaan pyöränä kovin suuria rajoja aseta. Kuski asettaa. *
    En ottanut vittuiluna yhtään se mun juttu oli vain poimittu vitsiksi sun omasta allekirjoituksestasi kaikki ok tykkään kun sulla on aina melkein vaihtoehtoinen kanta myös asioille.
    Mitä kuskiin tulee homma hanskassa ja hanskat kädessä.Toi ZX 10 R
    ei ole minulle mitään niin uuta ja järisyttävää.Olen vain aiemmin paljon kiksuilla ajellut, ja mitä takasen nostoon tulee ihmettelin vain kuinka noilla eväillä noinkin voi käydä.Jarru ym.hommelit kesken.Renkaat ja ketjut ja rattaat ym vaiheessa
    Kaikki jees Jauhis
    Niistä yllätyksistä lähinnä ajattelin että jotain uutta juttua on tulossa,ei minua noi mopon temput paljon yllätä olen enemmän kuitenkin nk.tekninen kuljettaja kuin ratakuljettaja tyyppiä,sillä olen noita vehkeillä jo muutaman kerran kokeillut asfaltin pintaa ei mitään pelkoa muuta kuin mopo pysyis koko kesän käpälässä.
    Ehkä jos aikaa piisaa käyn aikakortin tempaisemassa varttimaililta niin todetaan miten mopo hirnuu ja nakki savuaa.Kyllä meinaan kawasakilla ajella jos vain se nipussa pysyy kiva peli nyt uskoisin kivammaksi muutuvan kun sen itseäni varten rakentelen,mutta se ratkaiseva 10 hv on edelleen hukassa..... * * * * * * * parhain terveisin

No niin, EPFA palat asennettu. Kirjottelen fiiliksiä kun saan ne sisäänajettua viikonloppuna.
    '03 ZX6R
    Pari tankillista sekalaista katuajoa paloilla takana. Toistaseksi pelkkää positiivista sanottavaa.

Kitkakerroin on hitusen suurempi ku normi HH-paloissa, yhdellä sormella jarruttelukin tuntuu sujuvan vaivatta. Sisäänajo meni nopeasti, radalla varmaan riittäis kierros tai kaksi. Oikeestaan parin tiukemman jarrun jälkeen alkoivat jo tuntua paremmilta kuin HH:t.

Tuntuma on reilusti parempi kuin normi HH-paloissa, jotka ainakin meikäläisen jarruilla ovat jonkun verran progressiiviset, nyt siis kahva on paljon lineaarisempi. Kylmänäkin toimivat loistavasti.

Lupaavat pidempää käyttöikää ja mikäli näin on niin ehdottomasti rahan arvoiset palat.

Vielä kun ehtis tänä kesänä radalle koittamaan...

Testivessana toimii 2003 ZX6R, jossa päivityksenä 08 jarrut ja puristin, punosletkut ja EBC:n 310mm levyt.
    '03 ZX6R
    Lainaa (markketo @ Kesä. 22 2010,21:11) kirjoitti
    Pari tankillista sekalaista katuajoa paloilla takana. Toistaseksi pelkkää positiivista sanottavaa.

Kitkakerroin on hitusen suurempi ku normi HH-paloissa, yhdellä sormella jarruttelukin tuntuu sujuvan vaivatta. Sisäänajo meni nopeasti, radalla varmaan riittäis kierros tai kaksi. Oikeestaan parin tiukemman jarrun jälkeen alkoivat jo tuntua paremmilta kuin HH:t.

Tuntuma on reilusti parempi kuin normi HH-paloissa, jotka ainakin meikäläisen jarruilla ovat jonkun verran progressiiviset, nyt siis kahva on paljon lineaarisempi. Kylmänäkin toimivat loistavasti.

Lupaavat pidempää käyttöikää ja mikäli näin on niin ehdottomasti rahan arvoiset palat.

Vielä kun ehtis tänä kesänä radalle koittamaan...

Testivessana toimii 2003 ZX6R, jossa päivityksenä 08 jarrut ja puristin, punosletkut ja EBC:n 310mm levyt.
    No hyvä että toimii, mitä siihen kestoikään tulee se nähdään sitten hyöhemmin kyllä. Varmaan palat ovat hyvät kun on EBC n, mutta ton hitusen paremman jarrutuntuman alkuun yleensä saa paloja vaihdettaessa uudempiin. Testaa, kerro kuulumiset Hyvää juhannusta Parhain Terveisin *
    Minä en omista anna viimeistä lausuntoa , kun jarru paivitys on loppuun asti tekemättä,ratatestit myös, mutta mun käyttöön tuntuisi EBC n hh- sintterit sopivan hyvin *

Ajelin 3-4 settiä näitä EBC:n HH paloja pari vuotta sitten Suzukin K6 kilpurissa. Alussa tuntuma on tosiaan aika terävä ja jarruteho tuntui aika hyvältä. Palat kuitenkin kuluvat aika nopeasti ainakin ratakäytössä ja kuluneena tuntuma/jarruteho tuntui myös heikkenevän aika lailla.

Nykyisessä K8 kilpurissa käytössä yksinomaan vakiopalat (samat palat käy ainakin Suzuki K8 ja Kawa 10R 08 välillä, nytkin "Kawan" palat käytössä) koska ne ensinnäkin kestävät huomattavasti kauemmin, jarrutuntuma säilyy samana loppuun saakka ja jarruteho sekä tuntuma on erittäin hyvää luokkaa. Ainoa haittapuoli on hieman kalliimpi hinta kuin joillain tarvikepaloilla.

-Teemu
    .
    Lainaa (Teemu Tanila @ Kesä. 26 2010,08:04) kirjoitti
    Ajelin 3-4 settiä näitä EBC:n HH paloja pari vuotta sitten Suzukin K6 kilpurissa. Alussa tuntuma on tosiaan aika terävä ja jarruteho tuntui aika hyvältä. Palat kuitenkin kuluvat aika nopeasti ainakin ratakäytössä ja kuluneena tuntuma/jarruteho tuntui myös heikkenevän aika lailla.

Nykyisessä K8 kilpurissa käytössä yksinomaan vakiopalat (samat palat käy ainakin Suzuki K8 ja Kawa 10R 08 välillä, nytkin "Kawan" palat käytössä) koska ne ensinnäkin kestävät huomattavasti kauemmin, jarrutuntuma säilyy samana loppuun saakka ja jarruteho sekä tuntuma on erittäin hyvää luokkaa. Ainoa haittapuoli on hieman kalliimpi hinta kuin joillain tarvikepaloilla.

-Teemu
    Mun mielestäni vakiot Kawan palat on liian soft kamaa ainakin *10 R ssä, jopa kadulla saati sitten radalla.Mielestäni on oikein käyttää niitä paloja jotka omikseen tuntee ja omaan ajotapaan sopii.Kuitenkin EBC n , Ferodon ym. yleensäkkin sintteripalojen tuntuma on ihan eri sarjassa vakiopaloihin nähden ellei ne ole jotkin Brembojen tms jarruvalmistajien ensiasennus palat.Jos täytyy jarrutella sadesäällä sintterit ok, taas vakio palat..en viitsi edes kommentoida ettei joku vakiopalojen käyttäjä vain heti pistä hernettä nenäänsä.Kun pito alkaa EBC n sinttereistä vähänkään taantua vaihdan toiset kulutus osat.Ne ovat sellaista mitä nimensäkkin on siis kulutusosia.Kaikki kuluvat ja en ole ajatellut ihan loppuun kiskoa mitään paloja.
    Huomio vaihdon tarve ajoissa!
    Jarru tuntuma on tasainen alusta asti ja varmaan pysyy muuttumattomana , mutta mikä se tuntuma sitten onkaan -08 voi sitten olla eri palat kuin -06 siinä on Tocikon palat surkeat , jotka mielestäni on enemmän ongelmajätettä ainakin puolipitoisina verrattuna nyt esim vaihtamiini HH-sinttereihin.On ne orggikset sit vitun kalliita ostaa onneks mun ei ikinä tarvitse edes niiden hintaa tiedustella Tee siitä uusi aihe foorumiin *esim. Otsikko vois olla esim. Kawasakin orggis jarrupalat parasta saatavissa olevaa laatua Gixxeriin radalle ! *
    * Parhain Terveisin Kaikille! Pistä sinne racing teamin pyörä esittelyyn yhdeksi detailiks - orggis kawasakin jarrupalat- niin sponsorit juoksee silloin väärään suuntaan imeisesti..

Ajelin 3-4 settiä näitä EBC:n HH paloja pari vuotta sitten Suzukin K6 kilpurissa.
    Teemu, tuo EPFA taisi tulla viime vuonna. Aiempi hipo-pala oli GFA, josta ainakaan minä en pitänyt yhtään.

Eikun vidu sori, en hogannut, että puhe oli perus HH:sta. Joo, ihan samat kokemukset itsellä. Sekä tuntuma että pito heikkenee käytössä. Palat on tullut vaihdettua uusiin, kun noin 50% on kulunut.

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Lainaa (Kauhukahvailija @ Kesä. 27 2010,00:15) kirjoitti

-Teemu
    Mun mielestäni vakiot Kawan palat on liian soft kamaa ainakin *10 R ssä, jopa kadulla saati sitten radalla.Mielestäni on oikein käyttää niitä paloja jotka omikseen tuntee ja omaan ajotapaan sopii.Kuitenkin EBC n , Ferodon ym. yleensäkkin sintteripalojen tuntuma on ihan eri sarjassa vakiopaloihin nähden ellei ne ole jotkin Brembojen tms jarruvalmistajien ensiasennus palat.Jos täytyy jarrutella sadesäällä sintterit ok, taas vakio palat..en viitsi edes kommentoida ettei joku vakiopalojen käyttäjä vain heti pistä hernettä nenäänsä.Kun pito alkaa EBC n sinttereistä vähänkään taantua vaihdan toiset kulutus osat.Ne ovat sellaista mitä nimensäkkin on siis kulutusosia.Kaikki kuluvat ja en ole ajatellut ihan loppuun kiskoa mitään paloja.
    Jarru tuntuma on tasainen alusta asti ja varmaan pysyy muuttumattomana , mutta mikä se tuntuma sitten onkaan -08 voi sitten olla eri palat kuin -06 siinä on Tocikon palat surkeat , jotka mielestäni on enemmän ongelmajätettä ainakin puolipitoisina verrattuna nyt esim vaihtamiini HH-sinttereihin.On ne orggikset sit vitun kalliita ostaa onneks mun ei ikinä tarvitse edes niiden hintaa tiedustella Tee siitä uusi aihe foorumiin *esim. Otsikko vois olla esim. Kawasakin orggis jarrupalat parasta saatavissa olevaa laatua Gixxeriin radalle ! *
    * Parhain Terveisin Kaikille! Pistä sinne racing teamin pyörä esittelyyn yhdeksi detailiks - orggis kawasakin jarrupalat- niin sponsorit juoksee silloin väärään suuntaan imeisesti..
    Ota rennosti kauhukahva, kerroin vain omia kokemuksiani jarrupaloista. Jos tykkäät EBC HH paloista niin hieno juttu, hyvä että olet löytänyt mieleiset palat omaan konfiguraatioosi. Jokainen käyttää mitä parhaaksi näkee.

Sen verran vielä omista testeistä että olen kokeillut myös Brembon, SBS:n ja Carbone Lorrainen paloja joista tykkäsin eniten Brembon paloista. Ne olivat ominaisuuksiltaan kohtuu samantapaiset kuin nuo vakiopalat, tosin kuluivat hiukan nopeammin.

-Teemu

ps. sponsorineuvottelut on sikäli helppoja että ne tulee tehtyä aina aamuisin ennen radalle lähtöä peilin edessä
    .
    Lainaa (Teemu Tanila @ Kesä. 27 2010,02:35) kirjoitti
    Lainaa (Kauhukahvailija @ Kesä. 27 2010,00:15) kirjoitti

-Teemu
    Ota rennosti kauhukahva, kerroin vain omia kokemuksiani jarrupaloista. Jos tykkäät EBC HH paloista niin hieno juttu, hyvä että olet löytänyt mieleiset palat omaan konfiguraatioosi. Jokainen käyttää mitä parhaaksi näkee.

Sen verran vielä omista testeistä että olen kokeillut myös Brembon, SBS:n ja Carbone Lorrainen paloja joista tykkäsin eniten Brembon paloista. Ne olivat ominaisuuksiltaan kohtuu samantapaiset kuin nuo vakiopalat, tosin kuluivat hiukan nopeammin.

-Teemu

ps. sponsorineuvottelut on sikäli helppoja että ne tulee tehtyä aina aamuisin ennen radalle lähtöä peilin edessä
    Minä nimenomaan otan vain rennosti dont worry Tosiasiassa mun omat Kawan orggis palat oli ihan paskat ! Kawasaki on voinut muuttaa niitä ja niiden koostumusta paremmaksi uudempiin malleihin minulla ei tietoa siitä.Ei itsellä vain hyviä kokemuksia noista vakiojarru vermeistä parin viimeisen osalta .Tietenkin aktiivinen radalla käyminen kuluttaa suhteessa enemmän paloja kuin muuten fillarilla ajelu,ja varmaan siltä saralta sun juttus on kokemuksen kautta hankittua ja valinta harkittua.Kawasakin jarrut on muutenkin hieman vakioina verrattuna Gixxeriin mun mielestäni huonommat jo kokonaisuutena.Se sponsori juttu oli vain vitsi tiedät sen kyllä, kun on saatu tarrat kylkiin ja hillot pois voi käyttää vaikka mitä itse haluaa.Tän kommentti ketjun perusteella monet ovat sanoneet samaa että ensin huippu pidot ja sitten alkaa taantumaan todennäköisesti ei niin pitkä ikäiset kuin odotin.Minulla ainakin toistaiseksi pitoa riittää kiitos kommentistasi Parhain terveisin *

Lainaa (Kauhukahvailija @ Kesä. 26 2010,02:32) kirjoitti
    No hyvä että toimii, mitä siihen kestoikään tulee se nähdään sitten hyöhemmin kyllä. Varmaan palat ovat hyvät kun on EBC n, mutta ton hitusen paremman jarrutuntuman alkuun yleensä saa paloja vaihdettaessa uudempiin.
    No nuo HH-palathan ehti olla paikallaan sen 2000km ennen kuin laitoin EPFA:t, joten se tuntuman heikkeneminen on sillä eliminoitu. Niitä ennen oli myös normaalit HH:t ja ero uusilla paloilla oli kyllä melkonen. Niitä ennen oli Nissinin HH:t, joiden toiminnasta ei mitään muistikuvaa.

Normi HH:t tosiaan menettää aika paljon jarrutehoa käytössä, katotaan miten näidän hipo-hipojen kanssa käy. Mainostekstit ainakin väittää että asiaan olisi puututtu ja rasitusdynoa kun kattelee EBC:n sivuilta niin kitkakerroin pitäisi olla palojen lopussa suurin piirtein sama kuin se HH-paloilla on sisäänajettuna.
    '03 ZX6R
  13.  
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (markketo @ Kesä. 27 2010,19:08) kirjoitti
    Lainaa (Kauhukahvailija @ Kesä. 26 2010,02:32) kirjoitti
    No hyvä että toimii, mitä siihen kestoikään tulee se nähdään sitten hyöhemmin kyllä. Varmaan palat ovat hyvät kun on EBC n, mutta ton hitusen paremman jarrutuntuman alkuun yleensä saa paloja vaihdettaessa uudempiin.
    No nuo HH-palathan ehti olla paikallaan sen 2000km ennen kuin laitoin EPFA:t, joten se tuntuman heikkeneminen on sillä eliminoitu. Niitä ennen oli myös normaalit HH:t ja ero uusilla paloilla oli kyllä melkonen. Niitä ennen oli Nissinin HH:t, joiden toiminnasta ei mitään muistikuvaa.

Normi HH:t tosiaan menettää aika paljon jarrutehoa käytössä, katotaan miten näidän hipo-hipojen kanssa käy. Mainostekstit ainakin väittää että asiaan olisi puututtu ja rasitusdynoa kun kattelee EBC:n sivuilta niin kitkakerroin pitäisi olla palojen lopussa suurin piirtein sama kuin se HH-paloilla on sisäänajettuna.
    Täytyy sanoa että noi Exteme Prot (vai mitkä olikaan) on kyllä positiivinen yllätys. Tuntuu pitävän vesisateessakin eivätkä tunnu muuttavan tuntumaansa vaikka niitä "laahailee" radalla vähän pitempäänkin.

Nyt niille on "sisäänajo" suoritettu ja tulikoe on sitten Gotlandringillä. Aiemmin palat on pehmenneet päivän ja settien edetessä, mutta noi kesti ainakin niitä parin tunnin vetoja mitä tuolla Kemoralla tuli nykästyä. Tosin ajat oli mitä oli ja jarruille enemmän käyttöä on vain parissa paikassa.

Näillänäkymin noiden loppuessa jarrupalanmerkki/tyyppi ei ole vaihtumassa.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12