Mulla tuo Suzuki TL on ollut nyt pari kuukautta. Siinä oli kiinni boksi ja sitten takapenkin alta löytyi toinen ja kumpikin on ihan toimivia bokseja. Kattelin netistä niitä sarjanumeroita ja tunnustelukuja ja onnistuin identifioimaan vekottimet niin, että toinen on alkuperäinen saksalainen boksi ja toinen on sweitsiläinen boksi.
Nyt sitten kysytään, että onko väliä suurempaa kummalla ajelen? Saksalainen tuntuisi olevan vähän tehottomampi ja swissu tehokkaampi mutta kulutus on isompi swissulla ja swissu nylkytteli aika pahasti kun ajeli pintakaasulla. Onko niillä muuten mitään merkitystä?
Kun swissut on korkeammalla kuin saksa ja suomi, niin onko polttoaineen seos rikkaampaa vai köyhempää? Musta sen pitäisi olla sama kuin maanpäällä koska eikös swissuissa käytetä vähempi oktaanista? Voiko tulla jotain konevaurioita jos on vääräboksi kiinni, tuskin sentään mutta kuitenkin.
Nyt on kiinni tuo sakujen perusmalli.
Ihan sama kumpi boksi, ostat viel powercommanderin ja käyt sääjättään niin alkaa toimimaan kunnolla =)
Ps. Olis myynnissä commander 3 telluun =)
Tellun oman boksin voi myös säätää ruiskun osalta yosh-boxilla... Osaava paikka tietää laitteen kyllä, pc3 on hieman turha ja kallis...
Saksan boksi on parempi, kunhan rajoitinpiuha on poikki...
Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
Onko tarkempaa tietova mikä niistä on se rajoitinpiuha?
BMW K75S 1988 Saksalaisen laatikkomuotoilun huippua