Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Terve. Olen uusi tällä foorumilla ja koko moottoripyöräharrastuksessa ja esittäisin heti näin alkuun kysymyksen öljynvaihdosta ym. Eli. Ostin pari viikkoa sitten 96 vuoden honda cd 750 pyörän. Ajattelin heti alkuun vaihtaa siihen öljyt, suodattimet ja tulpat. Kysyin paikallisesta huoltoasemasta neuvoa öljynvalintaan ja sieltä myytiin minulle mobil 1 racing 4t 15W-50 merkkistä öljyä ja tarvikesuodatin. tulpat ostin sitten jälkeenpäin kaupungin moottoripyöräliikkeestä ja ne olivat ihan käyttöohjekirjan mukaiset denson tulpat. vaihdoin kamat mopoon ja lähdin ajelemaan. parisataa kilsaa meni hyvin sitten alkoivat "ongelmat" joita ei vanhoilla öljyillä ym. ollu. ensiksi rupesi vaihteet kolahtelemaan ja tuntui että kytkin ei toimi ihan samanlailla. ja nyt sitten parisataa kilsaa jälkeenpäin alkoivat venttiilit naputtamaan. Kysymys kuuluukin että voiko kaikki oireet johtua tuosta kyseisestä öljystä ja jos, niin mitä öljyä kannattaisi vehkeeseen laittaa? Jälkeenpäin olen netistä lukenut että tuo pyörä toimii parhaiten hondan omalla gn-4 öljyllä mutta kun ei sitä enää saa mistään... prkl. mikäköhän öljy olisi vastaavaa kamaa tai muuten hyvin toimivaa tossa menopelissä? Onko nuo tarvikesuodattimet ihan paskoja ja onko niissä jotain erilaisia virtausarvoja ym. verrattuna alkuperäiseen? Ja mistä alkuperäisosia saa tohon pyörään? Sitten vielä semmonen kysymys että mistä voi johtua etujarruleyistä kuuluva pieni tasainen sirinä? Ite olen ajatellu että onko palat sen verra lopussa että tollasessa reikäsessä jarrulevyssä ilman läpimeno tekisi tuon äänen, koska jarrupaloissa ei ole enää tarpeeksi uraa keskellä?

Kiitoksia etukäteen kaikille fiksuille vastaajille... Ei muuta ku turvallisia kilometrejä...
    cb sevenfifty 96`
    Mobil Delvac MX 15w-40 ja alkuperäinen filsu. Noilla eväillä monet on saannu apua vastaaviin ongelmiin, ite myös
    Vaihda tonnin ajon jälkeen uudet Delvacit sisään filsun kera. Toi öljy kerää koneesta lian tehokkaasti.. voitelee myös hyvin.. eikä luista kytkin ja irroittaa hyvin, vaihteet menee pehmeämmin päälle.

Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
    Jarrujen sirinästä... vaihdoin vastikään Jammun XJR:ään uudet etulevyt ja -palat ja sitten alkoi kuulua tasainen sirinä jarruttaessa. Jarrut toimii hyvin, joten tällä perusteella ajattelisin, että normaali ilmiö on kyseessä.
    Yamaha XJR 1200 -96
    Jupiter 50 -59
    (exät: FZ6S, GSF1200S, CX500, CB750K2, CB450K5, DT125LC, CB125T)
  4.  
    Moro.

Itse koin samat ongelmat kun eräs liike suositteli minulle Castrolin GPS 10W-40 ölppää CB sevenfiftyyn.
    Lisäominaisuutena kytkin ei edes irroittanut kunnolla.
    Eli 1->2 vaihdettaessa rusahti melko inhottavasti, tein tämän takia turhan kytkinremontin. No tulipahan tehtyä...
    Vanhemmat asentajat osasivat kertoa castrolista että huuhtoo vaahtoo vaan ei voitele, vai miten se meni * .

Paras käyttämäni öljy em. pyörään on ollut Motulin 5000 10W-40, ja Delvacci 15W-40 kakkosena. <- oma mielipiteeni ei välttämättä absoluuttinen totuus
    Motulilla laatikko toimii kuumana ja kylmänä paremmin, muuten en ole eroa em. öljyjen välillä huomannut.

Suodattimeksi kelvannee hyvin HiFlo. Hyviä kilometrejä *
    <p>Honda CB 1300</p>