Moi,
Olen ensimmäistä prätkääni hankkimassa (Suzuki GSX1250FA ABS) ja laukut pitäisi osata valita. En löytänyt toista vastaavaa threadia, jossa olis vertailu näitä kahta laukku-/kiinnikesarjaa, joten perustin uuden. Saapi haukkua ja kettuilla, jos munasin.
Sitten asiaan:
Minun tiedossani olevat "tekniset" eroavaisuudet (puhtaasti yhden liikkeen myyntipuheiden perusteella):
Hinta: SW-Motech+Givi 300e kalliimmat
Tilavuus: Givi 20 litraa enemmän tilaaa
Sallittu huippunopeus: SW-Motech+Givi 180km/h ja Suzuki 130km/h
Kummat laukut toimii paremmin ajatellen kahden hengen matka-ajoa? Tilavuutensa puolesta toki Givi, mutta entäs istumatila takana kakkoskuskilla?
Entäs kiinnitys, kiinnikkeet ja liikuteltavuus? Ovatko kiinnikkeet yms. kummassakin kiinteät ja siten aina "tiellä ja rumentamassa" vai saako jommasta kummasta irrotettua laukkujen lisäksi kiinnikkeistä jotain? Entä onko kannettavuudessa jotain eroa? Eli onko eroa kanniskelumukavuudessa kodin ja prätkän välillä?
Kiitos vinkeistä ja mielipiteistä jo etukäteen!
-Jardaani, aloitteleva motoristi
EDIT: Eli ei SW-Motechin laukut vaan SW-Motechin kiinnikkeet ja Givin laukut! Että näin. *
SW-Motechin takalaukkuteline oli ainakin gsf 1250 mallissa heppoinen
tekele.Kiinnityspisteet liian lähellä toisiaan.
Tutkihan rakennetta.
Minulla on SW-Motech teline ja Kapan laukut. Käyttökokemukset vähäiset, mutta ei mitään pahaa sanottavaa ole ilmennyt.
Tuolta voi kurkata miltä näyttää: kuvaboxi
Suzuki V-Strom 1050XT
Mulla on Givin Keyless sivulaukut ja telineet. Ulkonäöllisesti ei mitkään parhaat mutta erittäin käytännölliset ja tilaa on riittänyt. Takamatkustajallekkin jää hyvin tilaa tosin mulla ei ole takalaukkua ollenkaan.
Kannattaa katsoa myös minkä näköinen takavilkkujen siirtosarja pyörään laitetaan. Bandit foorumilla on asiasta paljon keskustelua <a href="www.suzukibandit.org" target="_blank">www.suzukibandit.org</a> .
Suzuki GSF 1250SA -08
Minä olen kyllä SW Motechin telineiden kannalla. Ne voi irroittaa, eikä jää kuin melko huomaamattomat kiinnikkeet.
Muistelen jostain lukeneeni, että Suzukin omat laukut ovat Givit.
Takalaukku on niin ruma kapistus, ettei sovi moottoripyörään ollenkaan. Sama kuin johonkin Porcheen tai Ferrariin laittaisi vetokoukunEhkä se johonkin Gold Wingiin passaa, koska se on jo valmiksi niin ruma
![]()
Hande G.
Tuosta johtuen takatelineen sallittu kuorma on 7.5 kg, eli ei paljon mitään. Kestäähän se hyvin täyteen ahdetun laukun painon, mutta takamatkustajan selkänojaksi siitä ei oikein ole.(polip @ Touko. 29 2010,18:36) kirjoitti
mulla on sw:n telineet ja kappa 40l laukut ja kyllä noissa laukuissa on merkintä max 120km/h. Tosin en ainakaan ole kuullut että noihin olis juurikaan puutuuttu.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Päädyin lopulta ostamaan Givin laukut. Paketti kokonaisuudessaan:
SW-Motech:
Alu-Rack peräteline
Alu-Rack adapterilevy Givi/Kappa Monokey Kuituvahvistettu
Quick-Lock Evo sivutelinesarja
Quick-Lock Evo kiinnikesarja Givi/Kappa Monokey
Givi:
V46 Monokey laukku mattahopea
V35 sivulaukkupari, maalattu hopea
Kommentteja, kokemuksia?
^Mitä noille tuli hinnaksi? Etsiskelen siistin näköisiä sivulaukkuja pikkubandiittiin ja Givin systeemillä ohjehinta olisi n. 650 egeä? Aika huima, tietääkö kukaan vaihtoehtoja?
Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
...jos ei nyt halua hifistellä eli hommaa vermeet käyttöä varten (lue; saa tavarat kansien alle vedenpitästi piilhon) niin noita löytyy käytettynä hyvinki monenlaista ja kokosta, laukkuja siis. Ja varmasti jollaki samanlaisen mp:n omistavalla on telinesatsit ylimääräsenä, joten eiku selailemhan myynti-ilmotuksia tai laittamhan ostoilmotusta. Vaikkapa tälle foorumille.(Kerma @ Touko. 31 2010,14:55) kirjoitti
Laukut yleensä kunnosta riippuen -50-80% uusien vastaavien hinnasta, telineitä taas vielä suuremmalla haarukalla löytynee.
Ite mm. ostin aikoinhan "täyen matkavarustuksen" eli 3 kpl laukkuja eri myyjiltä (toki samanlaiset laukut) ja kun halusin ne samalle avaimmelle, niin se taisi maksaa 30 euroa, joten ei sekhän "mukavuus" hinnalla pilattuna.
Ainaki meillä "busanisteilla" koko ajan noita laukkuja/telineitä myynnissä foorumillamme. Uskosin, että löytynee vastaavista mallikerhojen foorumeilta myös.
Onnea hankintoihin.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
En osaa arvioida laukkujen/telineiden erillismyyntihintaa, koska minulla on hinta koko paketille (prätkä, laukut, 2xkypärä, takki, housut, kengät, hanskat, lukko hälyttimellä ja pressu).(Kerma @ Touko. 31 2010,14:55) kirjoitti