Hei onko kenellekään henkilökohtaisia kokemuksia pyörän huoltamisesta naapurimaassa? lähinnä ajattelin Viroa, työveloitus luulisi olevan paljon halvempaa.
Oman pyörän huolto KTM SM 15tkm maksaa jossain 600e paikkeilla suomessa,mitäköhän kyseinen huolto kustantaisi Virossa?
Onko hyvää mp-huoltoliikettä suositeltavana?
Kiitos
KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.
Pieni kysely kierros tuotti tuloksen:
KTM SM 950 -07 huolto 15tkm Virossa Ekstreemmoto OÜ
:ssa
hintaan 230€ *
Duuni kaveri kyseli puhelimitse kun osaa tuota eestin kieltä.
Ei helkutti onko työn hinnassa noin paljon eroa *
ja kyseessä on siis huolto missä venat yms. huolletaan.
Laiva matka mopedilla edes takas n.100€
Jää vielä 300€ tuliaisiin *![]()
KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.
jumaleissön montako tuntia huolto vie ohjeaikojen mukaan..? 300 egellä ostaa aika monta keissiä tuliaisiksi(Huntter @ Touko. 28 2010,11:20) kirjoitti
![]()
KTM
Mitä ihmettä tuon hintaisessa tuohon kilometrimäärään tehdään? Vaihdetaan moottori?
Taivas saa odottaa
Ootko kysellyt jostain ei-merkkihuolloista suomessa hintoja? Mua vähän yllätti kun kyselin omalle pyörälle vähän kattavampaa huoltoa. Merkkihuolto sano että 450 vähintään jos ei ole "vikoja", sitten paikallinen osaava entinen merkkihuoltaja sanoi että 300 riittää ja sitten kun itse teki niin kustannuksia tuli 150.
Ja muutenkin 15 kiloKM, onko se välysremppa, öljynsuodatin ja öljyt ja jotain valohoitoa, "kytkimen vaijerin säätöä" ja hintaa 600 ekua?
Töiden puolesta, joutuu työskentelemään virolaisten ja viron venäläisten kanssa. Homma sujuu ~50% kanssa ihan ok, mutta loput 50 vaatii tarkkaa laadunvalvontaa.
Mopon huollon laatua on hankala seurata jossei ihan vieressä seiso.
Hei kyseessä on siis iso huolto jossa on venat yms. aikaa huollolle Suomessa on varattu 7h.
Laadusta en osaa sanoa,liike on Viron valtuutettu KTM huolto 24km Tallinnasta,tiedot löytyvät KTM sivuilta.
Onhahan BW kanssa valtuutettu liike Suomessa,juttujen perusteella huollon taso vaihtelee todella paljon.
No eihän toi selviä kuin kokeilemalla.
KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.
Eli ihan niinkuin täällä kotimaassakin(Nomad @ Touko. 29 2010,09:26) kirjoitti
Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
Ei ristus mitä hintoja...
Kannattais tosiaan kysellä jostakin "ei merkkihuollosta", takuutkin vissiin jo ohi?!
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
On työn hinnoissa eroja... muutama esimerkki kuinka pienet palkat Virossa on(Huntter @ Touko. 28 2010,11:20) kirjoitti
Suutari 160 EUR/kk
Tarjoilija 320 EUR/kk
Viron keskuspankin johtokunnan puheenjohtaja 1660 EUR/kk
Lentokapteeni 3200-3800 EUR/kk
tässä muutamia noin esimerkkejä.. eli palkkamenot eivät ole kummoisetkaan
Honda CBR1100XX
Valohoitoa saa myös ainakin Suomessa pyytämättä.
Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
Kyllä meillä osataan ja siitä pitää maksaa, kaiffan rocketin huolto 1000€, öljyt vaihdettiin suodatinta avaamatta ja kolme tulppaa oli alkuperäisiä, kolme oli vaihdettu ja tuskin venttiilikoppaa avattu. Valoa ja rahastusta. Jos Eestissä tekevät saman puolet halvemmalla niin siitähän jää käteen kahden viikon etelän reissu!![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Mulla maksoi 15 000 km huolto vm 2007 Super Dukeen Racing Bike Sidecarissa 395 euroa viimevuonna. Eiköhän SM:ssä ja Super DUkessa ole aika samanlaiset huolto-ohjelmat...(Huntter @ Touko. 28 2010,11:20) kirjoitti
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Miten mikään huolto voi oikeasti kestää 7 tuntia? Siis mitä ne tekee? Lukee ohjekirjaa samalla? Kenties soittaa maahantuojan apulinjaan?
Tietenkin yrittäjän täytyy saada rahaa työstään mutta mun mielestä joku roti siinä pitää olla. Itse kun pyysin huoltotarjousta omasta pyörästä, niin jutut oli just sitä, että "Pitää ottaa nää katteet irti ja kun tuo jäähdytinnestesäiliä on tossa katteessa, se on tosi hankalaa ja sitten on tuo jäähdytin tuossa eessä..." Joo, eli katteiden irrottaminen on tosi hankalaa ja sitä varten pitää pitää varata 2 tuntia ylinmääräistä, varsinkin kun se syyläri pitää irrottaa ja laittaa sivuun. Tulee mieleen nää autopuolen testit jossa oli tehty pari pikkuvikaa ja sitten tarkastettiin "merkkihuollon" jäljiltä ja mitään pikkuvikoja ei oltu korjattu eikä oven niveliä rasvattu vaikka se kuulu ohjelmaan.
No, tietenkin pitää ottaa huomioon että jos vaikka välykset on pööp, niin se pitää säätää, ja pahimmillaan se saattaa ottaa kyllä aika paljon aikaa joten...
Viisi tuntia näyttävät veloittaneen itseltä minulta tuosta huollosta. Mun mielestä valtuutetut veloittaa aina KTM:n suosituksenmukaiset tunnit. Näyttäisi olevan 3 tuntia pikkuhuolto ja 5 tuntia iso huolto.(opmdevil @ Touko. 30 2010,00:14) kirjoitti
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
VFR 800:en VTEC koneen, en nyt muista oliko se 60tkm huolto johon on taulutettu jotain 7-9 tuntia... muut huollot on normi 1-2h(opmdevil @ Touko. 30 2010,00:14) kirjoitti
Honda CBR1100XX
Jos tulppia , putsareita ja öljyjä ei OSAA itse vaihtaa ja kirotaan huollon hintaa niin MYYKÄÄ NE MOPOT POIS kun on niin V***N vaikeeta *!!![]()
![]()
![]()
Mopoton , barracuda 397hemi
No pitäis olla,pitääpä soittaa sinne ja kysyä sieltä kanssa hinta.(Tachometer @ Touko. 29 2010,23:40) kirjoitti
KTM valtuutettu Orimattilassa ilmoitti että tehdas antaa 7h huollolle aikaa,sanoivat että jos sen tekee kunnolla niin aikaa menee lähes 8h.
Ja niille tiedoksi ketkä eivät ole 1000Z Kawaa huoltaneet isossa huollossa hinta oli muistaakseni 650€ venttiilien säädössä *
Säätöpaloja meni huollossa ilmeisesti repullinene kun valtuutetulta loppuivat säätöpalat kesken ja joutuivat niitä tilaamaan maahantuojalta.
KTM 950 venttiilien säätö tekee monta tuntia kun joudutaan koko koneen yläpuolinen osuus pyörästä poistamaan,itse en osaa hommaa tehdä,elikkä en voi muuta kuin uskoa mitä huollosta sanovat.
KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.
Tuollainen isompi huolto voi tulla Tallinnassakin teetettynä hintoihinsa, kokonaiskustannuksia ajatellen (matkat, ajanhukka)
Jos vaikka venttiilisäätö paloilla ja loppuu palat kesken ja niitä pitää tilailla/hakea jostain. Voipi joutua tekemään kaksi reissua, Tietty jos on pakettiautolla vienyt pyörän tuonne niin mahtuuhan siinä takaisin tullessa enempi tuliaisia.
ZX10R -08
S1000RR -11
Kysehän tässä on se, ettei siitä omatekemästä huollosta saa sitä leimaa sinne huoltokirjaan.(suska1100 @ Touko. 30 2010,10:38) kirjoitti
Tällähetkellä ei omaa pyörää
Aiemmin Kawasaki Z750 '08
juuri niin siitähän tässä on kyse,eikä saman työn teettämisestä muualla puolet halvemmalla *(Masadist @ Touko. 30 2010,12:12) kirjoitti
![]()
KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.
Tässähän on kyse nimenomaan venttiilien säädöistä. Ja tiedetään, Bulun venttiileitä ei tarvitse säätää koska venttiilinostimet ovat hydrauliset.(suska1100 @ Touko. 30 2010,10:38) kirjoitti
Tosin kuulemma LC8:ssa tarvitaan yleensä venttiilien shimmausta siinä kolmessakympissä - itseltäni säädettiin silloin pakoventtiilit. 30 tkm:n huolto tulikin hieman kalliimmaksi kuin 15 tkm:n huolto - maksoi 445 €.
LC8:n isossa huollossa vaihdetaan myös tulpat, jarrunesteet, ilmanputsar, syylärinneste ja mahdollisesti kytkimen hydraulinesteen vaihto. Lisäksi ohjelmassa on kytkimen voitelusuuttimen puhdistus, takapytyn pakoputken grafiittitiivisteen vaihto, kytkimen ja sen tehostajan tarkastus.
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Kiinnostava vaihtoehto. Ducatiin ilmeisesti olis lahden takana huollot hyvinkin paljon edullisempia. Mutta kun ei toi eestin kieli taivu, niin
??
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
puhuu suomea siellä tallinnan liikkeessä...(Athene @ Touko. 31 2010,11:41) kirjoitti
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
En usko että kielimuuri on esteenä,tuolla KTM huollossa oli kanssa yksi auttavaa Suomea puhuva.(Jake82 @ Touko. 31 2010,11:53) kirjoitti
KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.
Kyselin huollon hintaa Racingbike Sidecar Oy:ltä 430€ tarvikkeineen,elikkä on tuota hinta eroa kotimaassakin reilu 150€ paikasta riippuen.(Tachometer @ Touko. 29 2010,23:40) kirjoitti
KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.