Tässäpä ratkaisu kaikille, jotka säilyttävät pyöräänsä kadun varressa![]()
Lahjattomat treenaa
Voisi toimia jos keksijä vielä ratkaisisi mistä se tila sinne kadun varteen tehdään. Voi myös olla vaikeaa saada lupa sijoittaa raikkaan värinen pömpeli taloyhtiön pihalle, kukkahattuosasto pillastuisi aivan varmasti. *![]()
hooondaaa
"Näkee sielunsa silmin kaadettuja muovipömpeleitä mopoineen..." Vähänkuin ilkivallantekijät kaatavat muoviroskiksia. Miksei sitten tuollaistakin
. Pitäisi saada pultattua kiinni alustaan ja katuun ei pahemmin pulttailla
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
No voisin mä tollasen mun pihalle pultata
Oletan että tuo olisi hieman edukkaampi kuin mun suureelliset autotallisuunnitelmat, joten kyllä tuo aina peitteen kanssa pulaamisen voittaisi.
Ja taatusti saisi parit verhot heilautettua naapurustossa, ihan pimeenä pitävät jo muutenkin![]()
Yamaha R1 '06
Tuo on kyllä aivan totta, sama on esim nämä ulkovessat (muoviset) joita kans on ainaki näillä seuduilla näkyny kaadettuina.(Athene @ Touko. 28 2010,07:28) kirjoitti
Vois vaan kuvitella sen ketutuksen määrää ku pitää yrittää repiä pyörää ulos siitä kaadestusta muovikopista![]()
Ja pitäis kyl olla oma tontti mihin sen pömpelin sit poraa tonttiin kiinni, kerrostalon pihaan ei kyl ihan viittis![]()
Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
Hmmh, minkähän kokoinen tuo koppi on? Ainakin tuon jutun esimerkkikuvassa näyttää siltä, että ei sinne paljoa sisään ajella ilman, että osuu pää "yläkarmiin" ja liikkumatila leveyssuunnassa näyttää ainakin pömpelissä olevan olematon.
Ja mikäs juttu tämä oli "Juha Karppinen arvioi, että läpiajettava säilytysboksi on erityisesti naismotoristien mieleen." ?? Jaa millä perusteella, eikö naiset osaa pakittaa pyörällänsä vai mikä tuossa on pointti?
En itse ainakaan vaihtaisi ulkonasäilytystä tuollaiseen (näillä tiedoilla), hankaloittaisi vain asioita. *
edit. Ja tulipa vielä mieleen, että liekö vaatisi rakennusluvan?? Tietääkseni esim vajat ja jopa asuntovaunut, jos ovat pysyvästi paikallaan, vaativat luvan kun katsotaan olevan kiinteitä rakennelmia.
Ex CBR 600F
Ducati Monster 620
Tuohon lupa-asiaan, veikkaisin että riippu todella paljon kunnasta, ollaanko kaava-alueella jne. Monissa kunnissa saa esim ilman valuperustuksia olevan vajan tai leikkimökin (ei siis kiinteä) rakentaa ilman erillistä rakennuslupaa, ja ilman naapureidenkin lupaa jos on 4m päässä rajasta.(Tepis @ Touko. 28 2010,09:22) kirjoitti
Yamaha R1 '06
Noihan sopis just meijän taloyhtiön parkkikselle, meillä on 2 vajaata autopaikkaa jotka pyörä käytössä. Tarkotus noissa ilmeisesti ajaa sisään ja tulla sivuluukusta ulos?!?
Ideana varmasti hyvä, kunnon suoja pyörälle naapurinkakaroita yms sellaisia vastaan.
Mutta.. Jos tuollaisen parkkeeraisi kadunvarteen, olisi kuitenkin tuurilla liian lähelle jompaa kumpaa päätyovea parkkeerattu auto, pahimmassa tapauksessa molempia, eikä pyörää saisi ujutettua ulos. Omaan pihaani saisin tuon pultattua, mutta siinä katoaisi tuo läpiajettavuus. Sellaista sijoitusmahdollisuutta ei ainakaan meikäläisellä ole.
Onneksi oma pyörä painaa riittävän vähän että saan sitä siirreltyä taluttamallakin ja vekslattua sen ikkunan alle parkkiin. Olettaen että voimattomuuteen viitattiin tuolla naismotoristimaininnalla..
"On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
* * * *
Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
Varkaat ym. ahdistelijat osaa kyllä käydä sen pyörän kimppuun muuallakin kuin kotipihalla...eli pyörät tuohon koppiin alle niin sais vielä siirrettyä sen mukana työmaalle ja kaupungille...
aivan liian monimutkainen tuotantoon. sivuluukku on turha ja etuluukku myös.
pelkkä takaluukku toimis ok. kenties lattiaan voisi laittaa etupyörälukon, joka liukuisi, jolloin voisi pyörän etupyörän tönätä siihen, lock, pyörä paikallaan ja ei kaadu, sitten se rullais sisään pystyssä.
sitten kun pyörän haluaa ulos, niin ottaa perästä kiinni, vetää, niin se etupyörälukko tulee mukana ja pitää pyörä pystyssä, lopussa sen voi nypätä siitä irti.
jotain tuuletusta varmaan tarvis, ettei pyörä homehdu ja kuivaa nopeasti. (esim aurinkokenno katolle ja pari flektiä pyörimään).
tottakai kaiken voi kaataa, mutta kumpi on todennäköisempään, kaataa pyörä, vai leveäpohjainen laatikko, jossa on 200kilon pyörä sisässä keskellä.
jotain painoja/pulttausta tuo kyllä voisi vaatia, koska se tuuli voisi heittää sen ympäri tyhjänä.
itse kyllä tekisin sen niin, että se ei olisi juurikaan pyörää isompi.
ja siinä sais olla rengasoptio, niin sitä vois käyttä peräkärrynä ja pyörän kuljetukseen. se myös veisi pois sen laatikkoidean ja se olisi sitten vain moottoripyörälle optimoitu peräkärry laatikko, joka olis myös säilytystila samalla. esim parkkiruudussa, se ei silloin olisi mikään kummajainen.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Jaketin idea olisi kyllä kanssa bisneksen arvoinen.
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Mitähän tuo kustantaa suhteeessa katettuun peräkärryyn, jonka saa pysäköidä minne autonkin? Tosin kärry pitää sitten lukita tai tehdä sellaiseksi ettei sitä saa liikkeelle helpolla.
-J-