J@ck; kyllä niitä ohjeita on mietitty, ovat pitkälti lainattu jo olemassaolevista ja toimiviksi havaituista ohjeista.
Tässä yksi syy miksi tuoreet kuskit on hyvä pitää lähellä veturia:
Itse olen ajanut sekä koti- että ulkomailla MC-porukan "drag-bikenä" eli viimeisenä ja tiedän hyvin miten parinkymmenen pyörän letka elää.kirjoitti
Ko.porukalla muuten on aika pitkä kokemus ryhmäajosta, ekoilla kerroilla olin hämmästynyt siitä miten hyvässä järjestyksessä (ja turvallisesti) ajaminen tapahtui vrt eräisiin muihin pyöräletkoihin, ja heidän ajojärjestyksensä on roadcaptain - presidentti - hitaammat/vanhemmat - nopeat - ex-crossikuski Electralla...
Noh, turha tästä on jauhaa enempää, mielipiteitä löytyy yhtä monia kuin ihmisiäkin.
Mun FXD etuvasemmalla, letka kokoontui lauttasatamaan etelään mentäessä...
Dirty Nasty Furriner
No tulee vaan mieleen että jos joku lukee tekstistä ihan muuta kuin mitä siihen on kirjoitettu että lääkkeet on jääneet apteekin hyllylle.(rammus @ Touko. 30 2010,00:39) kirjoitti
Edellämainittu ohitus oli tosiaankin turha jos kerran päästiin samalle huoltoasemalle istumaan, ajanvoitto taisi olla minuuteissa? No pääsipähän ohittamaan pari autoa ja peippaamaan pyörien väliin ja roiskuttamaan paskavedet silmille, tyypillistä kotelotouhua.
Itse olen vetänyt luotsaamani porukan sivuun mikäli on näyttänyt siltä että takaa tulee auto joka ajaa nopeammin kuin mikä on ryhmän mukava nopeus, ihan vaan siksi ettei tulisi mitää ylläreitä kusipäiden autoilijoiden taholta.
Ja tiedoksesi: Vastuu turvallisesta ohittamisesta on AINA ohittajalla, voin etsiä ko kohdan tieliikennelaista jos sen haluat kerrata?
Helpottiko vastaus?
Dirty Nasty Furriner
No tossa on vielä toi kyseinen kohta laista:
18§
Ohituskiellot
Ohittavan ajoneuvon kuljettajan on tarkoin varmistauduttava, ettei ohitus aiheuta vaaraa.
Ohitus, johon käytetään vastaan tulevan liikenteen puolta, on kielletty:
1) näkyvyyden ollessa mäenharjan tai kaarteen vuoksi tai muusta syystä turvalliseen ohitukseen riittämätön;
2) jollei ohitukseen käytettävä ajokaista ole riittävän pitkälti vapaa ja esteetön turvalliseen ohitukseen;
3) jollei ohittaja ohituksen jälkeen vaaratta ja muuta liikennettä oleellisesti häiritsemättä voi palata jonoon;
4) edellä ajavan osoitettua suuntamerkillä aikovansa ohittaa;
5) takaa tulevan ajoneuvon kuljettajan aloitettua ohituksen; sekä
6) risteyksessä ja rautatien tasoristeyksessä sekä välittömästi ennen niitä.
Ohituskielto ei koske risteystä, jossa risteävä tie on polku, tilustie tai muu vähäinen tie, eikä taajaman ulkopuolella muuta kuin liikennemerkistä ilmenevää risteystä.
Dirty Nasty Furriner
J@ckille vielä luettavaa:
* 1. *Formation
* * *Riding will be in a standard staggered formation unless the leader calls for single file. In staggered formation, the bikes form two columns, with the leader at the head of either the right or left column, as he chooses. The second bike will head the opposite column, and will ride approximately 1 second behind the leader (and in the opposite side of the lane). The other riders will position their bikes 2 seconds behind the bike directly in front of them, which puts them 1 second behind the diagonal bike.
* * *This formation allows each rider sufficient safety space, and discourages other vehicles from cutting into the line.
* * *The last rider, or Tail Gunner, may ride on whichever side of the lane he prefers. He will have to change sides during the ride, based on the situation at the moment.
*
2. Ride Leader
* * *The Ride Leader is responsible for the safety of the entire formation. He must be aware of the length of the columns, and must gauge the passing of merges, highway entrances and exits, etc., to allow for maximum safety and keeping the group together. He must make sure that he leaves enough time/space for the formation to get into the appropriate lanes before exits, etc.
* * *All directions come from the Ride Leader. The Ride Leader makes all decisions regarding lane changes, stopping for breaks and fuel, closing of gaps, turning off at exits, any concerns of what lies ahead, accepting/rejecting radioed messages from other individuals, and so on. No individual will assert himself independently without direction from the Ride Leader to do so.
*3. Tail Gunner
* * *The Tail Gunner serves as the eyes of the Ride Leader. He watches the formation, and informs the Ride Leader of any potential problems within the group. He watches other vehicles, and informs the Ride Leader (and anyone else with radios) of hazardous conditions approaching from the rear, such as vehicles trying to cut into the formation and trucks passing with potentially dangerous wind blasts. He will watch for merging lanes, and will move into a merging lane (or stay in a merging lane just vacated by the group) in order to "close the door" on other vehicles that may otherwise find themselves trying to merge into the formation. At the Ride Leader’s request, the Tail Gunner changes lanes before the formation, to secure the lane so the formation can move into it.
*
4. New Riders
* * *The position of new (inexperienced with GROUP riding) riders within the group is significant. New riders should be positioned as close to the front as possible
*
5. Lane Changes
* * *All lane changing starts with a radio request from the Ride Leader to the Tail Gunner. The Tail Gunner will (when it is safe to do so) move into the requested lane and will inform the Ride Leader when the lane is clear.
* * *At this point, the Ride Leader has three options.
* * * * 1. Simple Lane Change. This is an ordinary lane change, and can be used in most situations.
* * * * * *After the Tail Gunner has secured the new lane, the Ride Leader will put on his directional signal as an indication that he is about to order a lane change. As each rider sees the directional signal, he also turns his on, so the riders following him get the signal. The leader then initiates the change. All other riders change lanes too. The important concept is that NO ONE moves until the bike in front of him has started moving.
* * * * 2. Simultaneous Lane Change. This can be used interchangeably with the Simple Lane Change. It requires a little more work, but it is well worth the effort. It’s quite impressive to watch, and gives the riders a tremendous feeling of "togetherness". This sounds a little complicated, but is actually very simple to do.
* * * * * *After the Tail Gunner has secured the new lane, the Ride Leader will put on his directional signal as an indication that he is about to order a lane change. As each rider sees the directional signal, he also turns his on, so the riders following him get the signal. The leader then raises his left arm straight up. Each rider repeats this signal. Then, as the leader lowers his arm to point to the lane into which he’s moving, he actually initiates the change. All other riders lower their arms at the same time and change lanes too. This allows the entire formation to move from one lane to another as a single block.
* * * * 3. Rear Fill-in. This is sometimes necessary if a long enough gap cannot be maintained in the new lane, for example when trying to move from the right lane to the center and vehicles from the left lane keep cutting into the opening
After the Tail Gunner has secured the new lane, the leader (usually at the suggestion of the Tail Gunner) will call for the group to fill in the space from the rear. He signals this by raising his hand to shoulder height and "pushing" it towards the new lane. All riders repeat the signal, and the last bikes move into the space in the new lane ahead of the Tail Gunner, then the next-to-last bikes move in ahead of those, and so on until the Ride Leader finally moves into the space ahead of the entire formation.
* 6. Emergencies
* * *In the unlikely event of an emergency condition, the Ride Leader will make every attempt to move the formation to the shoulder in an orderly manner. If a bike breaks down, let the rider move to the right. DO NOT STOP. The Tail Gunner will stop with the problem bike. The Ride Leader will lead the group to a safe stopping place.
* 7. Tolls
* * *The Ride Leader should be aware of tolls and collect money from all riders in advance. When the formation arrives at the toll booth, the Ride Leader pays for all bikes, and all bikes proceed through the toll. Many toll booths have counters that count the number of vehicles coming through. To accommodate these, ride through the toll booth one at a time.
* * *If some people in the group are using EZ Pass, they will split out from the group, and the formation will reform on the other side of the toll booth. Make sure the Ride Leader knows in advance how many bikes he is paying the toll for.
Dirty Nasty Furriner
Tästä väännöstä vain vahvistuu vain oma mielipide, että yksin ajelu on kaikista mukavinta. Parin kaverin kanssa vielä pärjää, mutta sitä useampi alkaa olla jo rasittavaa. Tälläinen epäsosiaalinen yksilö ei millään ymmarrä sitä, miksi ihmeessä pitäisi mennä vapaa-ajalla kökkimään johonkin jonoon, meni se sitten liian lujaa tai hiljaa. Jonoista, ruuhkista ja muiden liikennekäyttäytymisen arvailusta saa aivan kylliksi jo duunimatkoilla.
Tästäkin asiasta ovat monet täysin eri mieltä, joten kaikki kunnia letkojen vetäjille, jotka jaksavat puuhastaa sen porukan kanssa, jotka tykkäävät ajaa yhdessä. Näin kukin voi harrastaa mieleisellään tavalla ja se on hyvä juttu se.
^^ Olet oikeassa ja ohjeet on ihan ookoo. Jos lähdetään Liedon motoristikirkoon isolla porukalla, niin juuri näin. Miksei siirtymäajoonkin taajamissa ja isommilla teillä, mutta menee hankalaksi, koska järjestys pitäisi muuttaa pikkuteille saavuttaessa.
Mutkapätkistä porukalla nautiskeluun noista ohjeista ja nykykäytännöstä ei ole iloa. Nyt oivalsinkin tätä kirjoittaessa, että olen ymmärtänyt kaiken väärin. Ilmeisesti ei olekaan kyse mutkapätkistä ja ajamisesta nautiskelusta, vaan maisemien katselusta.
Vielä haitari-ilmiöstä. Sellainen muodostuu helposti, mutta enpä ole moista KK-ajeluilla havainnut. Omat kokemukset on ihan jotain muuta, mutta enpä viitsi enää itseäni toistaa. Ajelkoot ihmeessä kukin niin kuin parhaalta tuntuu, ajatukseni oli ainoastaan se, että pienellä hienosäädöllä olisi saanut homman paljon mukavammaksi.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Siivosin hieman, sotikaa privana...![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Hmm, letka-ajo moottoripyörällä. Sitä harrastavat lienevät juuri sitä väkeä, jotka valitsevat kaupassakin sen pisimmän kassajonon, jolloin voi nauttia jonottamisesta pidempään...
* Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
Olisko se ihan mahdotonta antaa palautetta näistä asioista vaikkapa siinä ajelun lomassa kahvipaussilla? Ihmiset on livenä yllättävän mukavia ja asioista päästään paremmin sopuun kasvokkain puhuessa kuin netissä vääntämällä.
Letka-ajo sopii ihmisille, jotka ei ota itseään liian vakavasti eikä stressaannu puolivieraitten ihmisten seurassa![]()
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
eikö noita ajeluita voisi vain järjestää et jokaiselle olisi jotakin?
eihän se voi olla niin et joka paikkaan ängetään omien mieltymysten kanssa?
jos haluaa osallistua ajoihin missä mennään taitojen ja kykyjen rajoilla ja melko usein hieman ylitte niin löytyyhän sellasiakin.
jos taas haluaa nauttia letkeästä menosta *niin osallistuu sellaiseen.
jokaisen on itse arvoitava mihin kykenee.
vetäjä määrittelee vauhdin ja vastaa siitä että letka pysyy kasassa.
ikävä tosiaasia..jos letka hajoaa vetäjä on joko omalla toiminnallaan tai ohjeistuksellaan tyrinyt.
tuo idea nopeat keulille hitaat perille toimii ainoastaan silloin kun joka ikinen tuntee reitin ja määränpään.
edelleenkin..itsensä hitaaksi tuntevat ja kuljettajat jotka ovat lähteneet asenteella,"pisaralla pitemmälle" ja "noudatan orjallisesti nopeusrajoituksia" letkan keulille. muussa tapauksessa 30-40 pyöränvetäjän on ajeltava maksimissaan 60 km/h pitääkseen letkan kasassa. *liekkö sitten enää kellään kivaa?
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Ei ole mahdotonta ja niin pitäisikin tehdä. Usein olen mielipiteeni kasvotustenkin kertonut, enkä tarkoita ainoastaan KK-ajeluita.(JGo @ Touko. 30 2010,11:51) kirjoitti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Joo, meneppä seuraavan kerran länkyttämään noita juttuja HA:lle, Bandidolle tai Cannonballille... no rohkeana ja sanavalmiina kaverina varmaan menetkin(Mopottelija @ Touko. 30 2010,11:37) kirjoitti
![]()
Dirty Nasty Furriner
Edeleenkin... On kyse mutkateistä, mutkapätkistä ja niistä nautiskelusta, ei mistään paraatiajosta. Homma onnistuu vallan mainiosti ja isommallakin vauhdilla. Jos epäilet, niin osallistu kerran pk-ajeluille.(Tuppervaari @ Touko. 30 2010,11:56) kirjoitti
Ja Stagalle, tuo vertauksesi menee ihan ohi. Eiköhän orgin porukka ole 99,9 % ihan erihenkistä sakkia.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
mutkapätkistä nautiskeskellessa saattaa käydä niin et loppupää tulee vasta seuraavalla viikolla nälissään porvoon perukoilta kotia.jokainen vähän joka eri reittiä.(J@ck @ Touko. 31 2010,08:05) kirjoitti
tämä tuskin on kimppaajojen tarkoitus mitkä ovat kaikille avoimmia?
joskus tuntuu aivan siltä että moottoripyörä ja moottoripyöräily harrastuksena on keksitty uudelleensen verta poikkeavaa tietotaitoa tarjoillaan tämän tästä.
käsitteenä paraatiajo,kimppa-ajot ja mutkista nautiskelu omien kykyjen puitteissa ovat melko kaukana toisistaan.
muistetaan nyt vielä..jollei jokainen osaallistuja tunne tarkkaan reittiä/määränpäätä järjestys letkaajoissa on tuo sama vanha tuttu. silloin mennään hitaimpien tahtiin.
enivei...jokaiselle löytyy varmasti jotakin...
![]()
![]()
![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Jokaiselle löytyy jotakin, kuumemmasta menosta tykkääville PK-ajot ja rauhallisemmille naatiskelijoille Kimppakivat.
Miksei siihen väliin mahtuisi jotain jos joku vaan ottaa sen hoitaakseen.
Jck, toi kommentti oli "Mopottelijalle" joka murjaisi hilpeän vitsin letka-ajosta ja kassoilla jonottamisista, se nyt menee sitten seuraavan kerran Bikermeetingiin vetämään stand-up shown ja naurattamaan yleisöä.
Tai sitten ei.
Dirty Nasty Furriner
Viime kesänä ajoin palan matkaa paikallista mutkapätkää bikeriletkan perässä. Sitten vaihdoin kakkoselle ja jatkoin omaa ajoa...
En vain ymmärrä, miksi pitäisi ajaa moottoripyörällä jonossa. Ei silti minulta pois ole, jos jonkun mielestä se on mukavaa. Moottoripyöräilynhän pitäisi olla juurikin mukavaa.
* Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
Yritin seurata tätäkin keskustelua sivusta, mutta on pakko puuttua pariin asiaan.
Paraati- ja KK-ajojen ajojärjestykseen en ota kantaa, koska en ole kumpaankaan koskaan osallistunut. Silti uskon, että niissä tuo hitaat heti veturin taakse -järjestys toimii ihan hyvin. Mutta jos halutaan jouhevampaa menoa, pitää järjestyksen olla nopeat eteen ja hitaat taakse. Muuten menee kaikilla hermo.(Tuppervaari @ Touko. 30 2010,11:56) kirjoitti
Ja vaikka "nopeusjärjestyksessä" ajetaankin, niin reitin tai määränpään ei todellakaan tarvitse olla muiden kuin veturin tiedossa - riittää että risteykset merkataan. Pk-letkoissa ei yleensä (veturia lukuunottamatta) kukaan tiedä reittiä etukäteen ja määränpäänkin tietävät yleensä vain ne, jotka sitä tulevat lähtöpaikalla kysymään. Tässä ei ole ollut mitään ongelmaa eikä viimeisen kahden vuoden aikana letka ole katkennut kuin muutamia kertoja. Tällöinkin yleensä loppupää on tavalla tai toisella löytänyt alkupään. Totaalisia loppupään eksymisiä ei ole montaa ollut. Sanoisin, että kohtuullinen suoritus ottaen huomioon, että ajeluita on ajokauden aikana ollut keskimäärin kerran viikossa ja osallistujia tavallisesti 30-60.
Ei se vaan mene näin silloin, kun on osaavaa porukkaa ajamassa. Nyt kun tässä enemmän tai vähemmän suoraan nimenomaan pk-ajeluita arvostellaan, niin Tupperwarekin voisi joskus tulla pk-ajeluihin katsomaan miten homma oikeasti toimii. Täällä osataan tuo ryhmäajon tärkein sääntö, ja sitä vieläpä noudatetaan lähes poikkeuksetta todella hyvin. Kiitos tästä kuuluu tietenkin kaikille ajeluihin osallistuneille. En näe mitään syytä, miksei homma voisi toimia muuallakin ihan yhtä hyvin. Ihmisissä tuskin paikkakuntien välillä suuria eroja on, olisiko täällä sitten vain tuo risteysten merkkauksen tärkeyden painottaminen onnistunut paremmin kuin jossain muualla?(Tuppervaari @ Touko. 30 2010,11:56) kirjoitti
Pitäisi olla kaikille selvää, ettei otsikon mukaiseen aiheeseen ole vain yhtä totuutta - toimivin järjestys riippuu ihan siitä, millaisesta letkasta on kyse. En oikein jaksa ymmärtää, miten tämä voi joillekin olla niin vaikea asia hyväksyä. Muutenkin todella hyvä, että eri tyypin ajeluita on tarjolla. Jokaiselle jotakin, näinhän sen pitää ollakin ja tästä tuskin kukaan on eri mieltä. Mutta miksi ihmeessä jotkut haluaisi siitä huolimatta työntää kaikki ajelut samaan muottiin?
Asioista inttäminen puuttellisin tai vanhoin tiedoin ei auta ketään, päin vastoin. Kenenkään ei edelleenkään ole pakko osallistua ajeluille, joissa ajojärjestys, letkan nopeus tms. ei itseä tyydytä. Jos näin käy, niin seuraavalla kerralla kannattaa jättää tulematta tai hakeutua toisenlaisiin kuvioihin jos siltä tuntuu. Ei siitä kuitenkaan pidä lähteä julkisesti avautumaan ja tuottamaan muille mielipahaa. Useimmilla meistä on kuitenkin letka-ajoissa pirun hauskaa.
Tuolla aiemmin jotkut ihmettelivät letka-ajon mielekkyyttä ylipäänsä - no, kaikilla on toki oikeus mielipiteeseensä. En edes osaa sanoa mistä moinen johtuu, mutta ainakin allekirjoittanut saa mopoilusta paljon enemmän irti vetämällä perässä vaikka 30 mopon letkaa, kuin ajamalla yksin. Edes kakkospaikka ei tunnu niin kivalta, mutta sekin voittaa yksin ajelun mennen tullen
Jotenkin toivoisin, että tämä turha väittely asiasta voitaisiin vähitellen lopettaa ja ajaa jatkossakin sillä ohjeistuksella, mitä ajelun veturi kulloinkin antaa - tai ajaa yksin. Olisiko liikaa vaadittu?
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Mikäs tuossa on ajatuksena että reitti pidetään salaisena? Eikös kuitenkin olisi fiksumpaa että kaikki sen tietäisivät, jos tulisi eksymisiä olisi matkasta pudonneidenkin helppo ajella samaa latua ja ottaa letkan perä taas kiinni ?(riisor @ Kesä. 01 2010,01:16) kirjoitti
Dirty Nasty Furriner
Eihän se reitti mikään salainen ole - on vaan hieman hankala selittää 300+ km reitti tien tarkkuudella suullisesti kaikille lähtöpaikalla. Pari kertaa olen tulostanut muutamia karttoja ja jakanut niitä lähtöpaikalla, mutta tuo on hyötyyn nähden yksinkertaisesti aivan liian työlästä.(Staga @ Kesä. 01 2010,05:38) kirjoitti
Jos taas reitti kerrotaan vain pääpiirteittäin, on suuri riski että joku alkaa sooloilemaan ja perusasiat unohtuu. Lähtökohta on kuitenkin se, että risteykset merkataan, jolloin reitin tunteminen ei ole tarpeen, ja homma toimii nykyään hienosti. Parempi pitää homma mahdollisimman yksinkertaisena.
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
tohon eksymiseen on helppo ohje:
Jos letka-ajossa joku takaasi eksyy, se on sinun vikasi !
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
jotakin kommentoitavaa vois ollakkin, mut pitää uskoa ja tulla tutustumaan, voihan olla jotta jotain uutta onkin keksitty. vaikka tuo kymmenien pyörien letkaajo ei aivan suurinta herkkuani olekkaan...asiaa mitenkään väheksymätä.(riisor @ Kesä. 01 2010,01:16) kirjoitti
mitä tulee tuohon lainaukseeni...
eikö tästä ole juuri ollut puhetta?
..ajellaan letkan vetäjän ohjeitten mukaan, eikä tuoda omia mieltymyksiä mukaan noihin kimppaajoihin?
ps..tos ouzan kommentis on koko homman juju. sen kun jokainen muistaa ni homma toimii.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Miksi selittää lähtöpaikalla kun porukka voi jo kotona katsella ajettavaa lenkki vaikkapa GoogleMapsista, opetella sitä tai vaikka printata itsellee nuotit?(riisor @ Kesä. 01 2010,05:59) kirjoitti
Tekaisin tossa ohjeet GoogleMapsin käyttöön, toivottavasti helpottaa
![]()
Dirty Nasty Furriner
Jep jep, noinhan sitten kaikki muistaisi reitin täydellisesti. Eikö ole hieman yksinkertaisempaa vain merkata ne risteykset ja jättää navigointi veturin huoleksi?
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Oisko siitä jotain haittaa jos porukka osaisi reitin jo etukäteen?
Dirty Nasty Furriner
Hehheh... Ensin mennään kymmeniä viikkoja ajellen pk-letkoissa. Sitten palataan aiheeseen "letkassa ajamisen säännöt". Vähän kuin keksittäis pyörä aina vaan uudelleen =D
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Ei tietenkään, mutta aika harvoin reitti on mietittynä päiviä etukäteen, puhumattakaan viime hetken muutoksista esim. kelien takia. Vetureiden resurssitkin on yleensä aika rajalliset.. Jokohan tämä inttäminen riittäisi?(Staga @ Kesä. 01 2010,17:10) kirjoitti
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Itse näkisin ongelmana asiassa sen, että osa porukkaa osaisi reitin, osa olisi osavinaan ja osa ei taas osaisi ollenkaan. Laitat nämä sitten ajamaan reittiä ja osa luulee toistenkin osaavan reitin eikä muistaisi/viitsisi/jaksaisi merkata risteyksiä yhtä hyvin kuin nyt. Sitten olisi letka katki.(Staga @ Kesä. 01 2010,17:10) kirjoitti
Edit. Niin ja toinen ongelma olisi nämä kesken reittiä letkaan mukaan tulevat. Kun reitti tiedossa ja katsotaan, että sehän menee kotioven edestä, niin hyppäänpä sitten siinä mukaan. Johan on taas letka sekaisi, kun kukaan ei tiedä kuka on viimeinen tai kuka ajaa edessä tai takana ja kuka kuuluu letkaan ja kuka ei.
xxx
Veturi tietäkööt reitin ja miten voi vaatia, et kertoo edes suunnilleen mihin mennään, kun tuntuu suurimmalla osalla olevan jo vaikeeta löytää edes lähtöpaikkaan *
Sen vaan huomannu ite näissä letkoissa mitä ollaan ajeltu omissa "piireissä", et vikojen vauhti kasvaa sen takia, kun yritetään kuroa edellä ajavia kiinni, jotka on ohitellu autoja.
Kyllä siin tosiaan saa jo kymmenenkin mopon letkassa vikat vetää sinkki kireellä, jos meinaa koko ajan pysyä edes näköetäisyydellä seuraaviin.
Sen takia sitä malttia ja kyllä ne sielä seuraavassa risteyksessä odottaa...ainakin pitäis *
Eli ihan niinkun Riisori jo mainitsi moneen kertaan!
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa