Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
    Tervehdys nakukuskeille. Nyt iski nakupyörävimma vanhalle ja pitäisi saada xx:n seuraksi pienempi lelu. Joten kysyisinkin suht objektiivisia käyttäjäkommentteja Z-1000 ja CB-1000r käyttäjiltä. Enimmäkseen tulisi yksin ajoon, emäntäkin toki satunnaisesti mukana. Kiits!
    Syvä iskumme on, viha voittamaton.
    Itseltä löytyy cb1000r ja vm. 2009 zetalla olen 20min koeajo lenkin heittänyt. Kaikki tästä eteenpäin on sitten vain omasta mielestäni. Joku saattaa olla eri mieltä, mutta ne on niitä makuasioita ja en voi sille mitään, jos jollain on huono maku

Zetassa on jotenkin vähän möhkömpi fiilis en tiedä onko se tankki leveämpi vai koko pyörä mutta ajoasento ei ole mielestäni läheskään hondan tasoinen. Ajotuntuma on myös jotenkin vähän uneliaampi. Iskareista en osaa sanoa suuntaan tai toiseen zetassa nyt ihan ok oloinen vakionakin hondassa piti vähän kiristellä mutta mikäpä siinä kun säädöt löytyy.

Jarrut molemmissa ihan toimivan oloiset, absittomina molempia ajanut. Moottorin vedoista paha sanoa kun ei sillä kawalla päässyt koeajossa kunnolla rankomaan mutta en mielestäni saanut sitä kakkosella oikeen kunnolla keulimaan kun hondalla taas lähtee ihan vaivattomasti, saattaa tosin olla harjoitusken puutetta vaan. Hondan mottiin olen ainakin todella tyytyväinen tehoa tulee tasaisesti ulos ilman yllätyksiä jotenka keu... siis hidasajo on todella helppoa.

Ulkonäöstä nyt on turha edes puhua onhan honda nyt ihan törkeän hyvän näköinen ja varsinkin uusi kawa ihan sietämättömän ruma
    Tattis ensikommentista. Itse vasta kylmät tyypit kwakasta ottanut ja varsin veltolta tuntui jousitus. Onhan toki miehelläkin kokoa. Ongelma poistunee vieterin kiristyksellä ym säädöillä. 2009 mallit kwakasta ja hondasta kiinnostavat eniten.
    Jos olet hakemassa XX:lle kaveria niin silloin kääntyisin johonkin superduken tai vastaavan piiriin sillä kyseinen peli on sata kertaa maukkaampi kuin mauton ja hajuton kawa tai honda. Jos yksi nelari on pihassa niin eikö silloin kannata hakea vähän jotain muuta kaveriksi kuin että vastaava vehje kuin on jo mutta nakuna?

Tämä siis ihan vain ajatuksena mikä tuli tuosta mieleen...

EDIT: ja tuo kawa kyllä nousee kakkosella ja vielä kolmosellakin ihan nätisti jos vain osaa

"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Kieltämättä twinin hankinta on käynyt mielessä, mutta silloin tulisi kyseeseen ainoastaan Ducatin uusi street fighter ja se ei aivan mahdu budjettiraameihin. Joten taidan pysytellä ns. "budjettiluokan" vehkeissä, koska aion ajaa kahdella pyörällä. Olisihan se Ducati s**tanan hieno!
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Nitro-boNker @ Huhti. 20 2010,21:53) kirjoitti
    Kieltämättä twinin hankinta on käynyt mielessä, mutta silloin tulisi kyseeseen ainoastaan Ducatin uusi street fighter ja se ei aivan mahdu budjettiraameihin. Joten taidan pysytellä ns. "budjettiluokan" vehkeissä, koska aion ajaa kahdella pyörällä. Olisihan se Ducati s**tanan hieno! *
    Saako kysyä, että miksi pelkästään Ducati sopisi tvineistä?
    Superbike #7
    Ainoa twini joka kiihottaa mielikuvitusta vähääkään.
    Itse suosittelisin kanssa twiniä. Cagivan tonnisen Raptorin taustalla on sama muotoilija kuin Ducatilla, runko on MV agustan ja Kone Suzukin...
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Nitro-boNker @ Huhti. 20 2010,21:59) kirjoitti
    Käy mielikuvituksen sijaan koeajamassa muitakin.
    Superbike #7
    Ittellä kans CB1000R ja olen ollut tyytyväinen peliin, ei mitään kummallista, josta olisin harmissani tai tyytymätön. Ajoasento on maltillinen, voi ajaa pitkää pätkää aika helposti. Moottori on ihan kiva ja luistokytkin toimii moitteetta. Toki jos verrataan Yamahan FZ1-N mopoon, moottori on tehoton. Jos taas verrataan superduken ketteryyteen, niin CB1000R on kankea, tosin superduke voblaa hiukan suuremmilla nopeuksilla ilman ohjausiskaria, tai näin ainakin mun mielestäni. Tosin CB1000R täristää hiukan, kun avaa oikeen kunnolla kurvin jälkeen, tosin tämän huomasin vain radalla ajaessa. Olen ajanut myös street fighteria Ducatilta, mut en tykännyt, kun pallit rusentui penkin ja tankin välissä, en ymmärrä miten se oli mahdollista, mut näin? Toki datan perusteella Ducati pesee CB1000R:n osaavissa käsissä mennen tullen. Sanoisin, et CB1000R on hiukka hajuton ja mauton muihin verrattuna, se ei yllätä millään tavalla. Toisille tämä on plussa toisille ei. Itse ostin mopon sen takia, että sain helpon mopon ajaa. Markkinoiden muut mopot ovat varmasti räyhäkkäämpiä, mutta vaikeampia ajaa. Tosin nyt CB1000R ajaneena sanoisin, et seuraava mopo on superduke 990® tai sitten Ducati Hypermotard 1100 S. Joten tuostakin kommentista voi jotain päätellä
    Lainaa (Nitrous @ Huhti. 20 2010,22:08) kirjoitti
    Lainaa (Nitro-boNker @ Huhti. 20 2010,21:59) kirjoitti
    Käy mielikuvituksen sijaan koeajamassa muitakin. *
    Varmasti vakavan harkitsemisen arvoinen huomautus. Jotenkin päähäni on kuitenkin iskostunut mielikuva japsien paremmasta kestävyydestä pitemmällä aikavälillä (oman XX:n lähes täysin huoletonta 100.000 km, eikä aina niin kevyelläkään kädellä).
    Joten en taida pystyä itsekään olemaan asiassa objektiivinen ja avarakatseinen.
    Lainaa (ibu @ Huhti. 20 2010,22:18) kirjoitti
    Ittellä kans CB1000R ja olen ollut tyytyväinen peliin, ei mitään kummallista, josta olisin harmissani tai tyytymätön. Ajoasento on maltillinen, voi ajaa pitkää pätkää aika helposti. Moottori on ihan kiva ja luistokytkin toimii moitteetta. Toki jos verrataan Yamahan FZ1-N mopoon, moottori on tehoton. Jos taas verrataan superduken ketteryyteen, niin CB1000R on kankea, tosin superduke voblaa hiukan suuremmilla nopeuksilla ilman ohjausiskaria, tai näin ainakin mun mielestäni. Tosin CB1000R täristää hiukan, kun avaa oikeen kunnolla kurvin jälkeen, tosin tämän huomasin vain radalla ajaessa. Olen ajanut myös street fighteria Ducatilta, mut en tykännyt, kun pallit rusentui penkin ja tankin välissä, en ymmärrä miten se oli mahdollista, mut näin? Toki datan perusteella Ducati pesee CB1000R:n osaavissa käsissä mennen tullen. Sanoisin, et CB1000R on hiukka hajuton ja mauton muihin verrattuna, se ei yllätä millään tavalla. Toisille tämä on plussa toisille ei. Itse ostin mopon sen takia, että sain helpon mopon ajaa. Markkinoiden muut mopot ovat varmasti räyhäkkäämpiä, mutta vaikeampia ajaa. Tosin nyt CB1000R ajaneena sanoisin, et seuraava mopo on superduke 990® tai sitten Ducati Hypermotard 1100 S. Joten tuostakin kommentista voi jotain päätellä
    Jarruista tulee mieleeni, että ei kai vaan CB 1000 R:ssä ole yhdistelmäjarruja?
    Niitä en halua enää koskaan yhteenkään pyörääni. Poiskytkettävän ABS:n voisin ehkä hyväksyä.
    Lainaa (Nitro-boNker @ Huhti. 20 2010,22:27) kirjoitti
    Lainaa (ibu @ Huhti. 20 2010,22:18) kirjoitti
    Jarruista tulee mieleeni, että ei kai vaan CB 1000 R:ssä ole yhdistelmäjarruja?
    Niitä en halua enää koskaan yhteenkään pyörääni. Poiskytkettävän ABS:n voisin ehkä hyväksyä.
    Ei ole yhdistelmä jarruja vaan ihan perinteiset. Absit vissiin aika vanhan aikaiset kerta haukkuivat niitä bike-lehdessäkin, onneksi saa ilman.

Tuosta superdukesta ja streetfighteristä sen verran, että itse en löytänyt superdukesta tarpeeksi plussia paikkaamaan sitä prkleen V-koneen luonnetta. Kun rivikoneella vetoalue on 1500-12000 ja V-koneella 4000-9000 niin toisella pärjää siinä perus kotilon takana matelussa aika paljon pienemällä pykältämisellä ja kytkimen leipomisella. Vetoalueella tarkoitan nyt sitä aluetta kun pyörä ei tärise niin paljoa ettei nää enään eteensä. Se on ihan sama paljonko sitä alavääntöä on jos pyörä tärisee niin järjettömästi alakierroksilla ettei sitä uskalla käyttää siellä.

Itse en edes mainittavaa eroa hondan ja kotarin ajettavuuksista löytänyt, streetfighteri onkin jo sitten selkeästi se ketterin ja paras ajettava mutta hintaa on aivan liikaa.
    Jos olisin ketjun aloittajan tilanteessa hakisin pois tämän.

http://www.nettimoto.com/aprilia/rsv/777685
    Retired
    Lainaa (vuohi @ Huhti. 20 2010,22:41) kirjoitti
    Tuosta superdukesta ja streetfighteristä sen verran, että itse en löytänyt superdukesta tarpeeksi plussia paikkaamaan sitä prkleen V-koneen luonnetta. Kun rivikoneella vetoalue on 1500-12000 *ja V-koneella 4000-9000 niin toisella pärjää siinä perus kotilon takana matelussa aika paljon pienemällä pykältämisellä ja kytkimen leipomisella. Vetoalueella tarkoitan nyt sitä aluetta kun pyörä ei tärise niin paljoa ettei nää enään eteensä. Se on ihan sama paljonko sitä alavääntöä on jos pyörä tärisee niin järjettömästi alakierroksilla ettei sitä uskalla käyttää siellä.

Itse en edes mainittavaa eroa hondan ja kotarin ajettavuuksista löytänyt, streetfighteri onkin jo sitten selkeästi se ketterin ja paras ajettava mutta hintaa on aivan liikaa.
    Tässä taas nähdään, et kukin hakee omansalaisia ominaisuuksia. Minua taas tuo superduken tärinä ei haitannut millään tavalla. Kone väänsi jo alempaa mukavammin kuin taas CB1000R pitää kierrättää oikeen kunnolla, et se lähtee. Jos haluaa, et mopo vastaan kaasuun, pitää kierrokset olla se 7000 tai yli. 11 000 tulee rajoitin vastaan, joten aika pieni väli tossa on. Toki superdukella en ole ajanut radalla. Mut nää on taas näitä, mistä kukin tykkään?

Sen verta olen huomannut, et jos CB1000R:ssä menee vaihtamaan kilpitelineen, niin kuraa lentää huomattavasti enemmän niskaan, kuin alkuperäisellä, mut alkuperäinen kilpiteline on susiruma.

Mut summa summarum, ei se CB1000R huono mopo ole, erittäin hyvä, mut riippuu mistä kukin tykkää. Suosittelen koeajamaan erilaiset nakut. Kaikissa on hyvät ja huonot puolet.

Fiiliksellä moottoripyöriä ajetaan, ei tätä harrastusta järjellä voi selittää
    Tuosta superdukesta ja streetfighteristä sen verran, että itse en löytänyt superdukesta tarpeeksi plussia paikkaamaan sitä prkleen V-koneen luonnetta.
    Tässä on hassu asia mihin monesti törmää ja mitä en kyllä aina ymmärrä... Jos puhutaan ajettavasta pyörästä niin silloin ei merkitse mitään paino, ketteryys, parempi alusta, paremmat jarrut jne?

Ja sama ongelma oli itsellä eka kertaa kun ajoin v-koneellisella että sitten kun alkaa tapahtumaan niin loppuu kierrosalue kesken. Nyt kun on myös v-koneellisella ajettu niin ihan yhtä hyvin sillä pärjää kun vain siihen tottuu. Kannattaa käydä vilkaseen millaisia aikoja nuo duke miehetkin ajaa radalla nini ei se nyt niin hengetön ole mitä annetaan ymmärtää ja parempi tuossa tuo kierrosalue kaupunkiin on kuin esim omassa tonnisessa kyykyssä.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Ducati streetfighter. B- King tai Triumph Triple

siitä joukosta löytyy mielestäni namut .
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
    Lainaa (Vonikka @ Huhti. 21 2010,08:38) kirjoitti
    Tuosta superdukesta ja streetfighteristä sen verran, että itse en löytänyt superdukesta tarpeeksi plussia paikkaamaan sitä prkleen V-koneen luonnetta.
    Tässä on hassu asia mihin monesti törmää ja mitä en kyllä aina ymmärrä... Jos puhutaan ajettavasta pyörästä niin silloin ei merkitse mitään paino, ketteryys, parempi alusta, paremmat jarrut jne?

Ja sama ongelma oli itsellä eka kertaa kun ajoin v-koneellisella että sitten kun alkaa tapahtumaan niin loppuu kierrosalue kesken. Nyt kun on myös v-koneellisella ajettu niin ihan yhtä hyvin sillä pärjää kun vain siihen tottuu. Kannattaa käydä vilkaseen millaisia aikoja nuo duke miehetkin ajaa radalla nini ei se nyt niin hengetön ole mitä annetaan ymmärtää ja parempi tuossa tuo kierrosalue kaupunkiin on kuin esim omassa tonnisessa kyykyssä.
    Tämän voi kyllä allekirjoittaa sanasta sanaan.

Jos matkasportin rinnalle hakee nakua, niin japsinelarien koeajojen jälkeen kannattaa ainakin kokeilla SDuket, Tuonot, Triplet ja Ducatit. Taitaa noiden luotettavuus olla nykyään about samaa tasoa japsien kanssa. Viime syksynä pyörää vaihtaessa jäi itsellä tuo CB1000R ajamatta, samoin Z-1000 on näemmä uudistunut viime koeajon jälkeen, mutten usko että olisivat vaikuttaneet omaan valintaan.

Työpäivän jälkeen taas aikaa paneutua asiaan ja kiittää kaikkia kommenteista. Asiaa päivän pohdittuani huomaan, ettei se mennytkään helpoksi valinta koeajettavien suhteen. Rupesin itsekin ajattelemaan myös twiniä. Riveistä on kokemusta riittävästi ja yksi v-4 ollut nuorempana (siitä en tykännyt).
    Lainaa (timo1 @ Huhti. 21 2010,17:33) kirjoitti
    Yleensä käytän kyllä asua kun moottoripyörällä liikun. En siis aja nakuna vaikka pyörä on ilman katteita. Sähän siis kysyit *nimenomaan nakukuskeilta..Toivottavasti vaimosi hyväksyy harrastuksesi laadun...
    Miksikäs ei hyväksyisi, onhan suomalaisen miehen vartalo kaunis!
    Tuonoja jo netistä väijyin. En siis Tuomoja!
    Lainaa (Nitro-boNker @ Huhti. 21 2010,17:40) kirjoitti
    Lainaa (timo1 @ Huhti. 21 2010,17:33) kirjoitti
    Yleensä käytän kyllä asua kun moottoripyörällä liikun. En siis aja nakuna vaikka pyörä on ilman katteita. Sähän siis kysyit *nimenomaan nakukuskeilta..Toivottavasti vaimosi hyväksyy harrastuksesi laadun...
    Miksikäs ei hyväksyisi, onhan suomalaisen miehen vartalo kaunis! *
    Tuonoja jo netistä väijyin. En siis Tuomoja!
    Sanoisinpa, että Tuonoissa hinta-laatu erittäin kohdillaan ja luonnettakin löytyy. Ducessa saa sitten maksaa merkistä. Mileipiteeni on toki puolueellinen ja ehdottoman subjektiivinen mutta tässä asiassa on kiva olla oikeassa kahden gen 2 Tuonon kokemuksella

T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Lainaa (tr3 @ Huhti. 21 2010,09:52) kirjoitti
    Ducati streetfighter. B- King tai Triumph Triple

siitä joukosta löytyy mielestäni namut .
    Meillähän on hävyttömän samanlaiset maut pyörien suhteen. Tuosta joukosta valitsin uuden pyöräni. Ducati houkutteli, mutta hinta kyllä karisti pahimmat ostohalut. Oikeastaan ainoa järkevä (ei pyörässä kyllä järkeä pidä olla) valinta oli Kingi.
    BMW S1000XR
    Kannattaa käydä koeajamassa myös Moto Morini Corsaro 1200 vaikka valmistaja nurin menikin, Ducatin Streetfighter on melko suora kopio siitä kymppitonnin kovemmalla hintalapulla.....
    ducatilla ainakin pyörii koeajokiertue tällä viikolla. eiköhän siellä sf kin ole kokeiltavana..
    parivuotta kävin koeajamassa, aprilia tuonon laiska varmaan liian pitkät välitykset?. triumph triplen ei jäänyt mitään mieleen, benellin vastaava samajuttu, mv agusta ihan tavallinen, motomorini jäi parhaiten mieleen. uskaltaako ostaa toinenjuttu.
    Lainaa (soi6 @ Huhti. 22 2010,06:53) kirjoitti
    parivuotta kävin koeajamassa, aprilia tuonon laiska varmaan liian pitkät välitykset?. triumph triplen ei jäänyt mitään mieleen, benellin vastaava samajuttu, mv agusta ihan tavallinen, motomorini jäi parhaiten mieleen. uskaltaako ostaa toinenjuttu.
    Vakivälityksillä Tuono on todellakin laiska. Eurooppalaisiin ovat laittaneet "ylivälitykset". Piikkiä pienemmällä etusrattaalla toimii ja siihen vielä +2 taakse niin lentää
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Jos harkitset B-Kingiä, kannattaa se ehdottomasti käydä koeajamassa. Varmasti hyvä pyörä, mutta ainakaan minun polveni eivät tuntuneet mahtuvan kyytiin sitten mitenkään ja siten en tykännyt ajoasennosta pätkän vertaa.
    Lainaa (TomiF @ Huhti. 22 2010,16:30) kirjoitti
    Jos harkitset B-Kingiä, kannattaa se ehdottomasti käydä koeajamassa. Varmasti hyvä pyörä, mutta ainakaan minun polveni eivät tuntuneet mahtuvan kyytiin sitten mitenkään ja siten en tykännyt ajoasennosta pätkän vertaa.
    Sama homma mulla polvien ja ajoasennon suhteen, tosin en pitänyt kokonaisuudesta muutenkaan.
    Retired
    Ducatia ei oikein voi verrata Hondaan ja Kawaan. Tosi erilaisia luonteeltaan ja ajettavuudeltaan. Honda on Kawaan verrattuna sirompi ja näppärämmän oloinen, joten niistä kahdesta valitsisin sen .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  30.  
    Itse tuota samaa asiaa palloitellut ja Speed Tripleen olisin päätynyt. Katsotaan mitä kevät tuo tullessaan.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen