Sivu: 11 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 910111213 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 301:stä 330:een 444:sta
  1. #301
    V-Power bensaa tankataan niin kauan kun sitä saa...
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  2. #302
    Vaikeaan ongelmaan on olemassa ratkaisu, kunhan joku rohkea ja vahvamaksainen sitä ensin kokeilee:

    - Kaadetaan E10:n sekaan reilusti vettä. Alkoholi ja vesi sekoittuvat. Sen jälkeen annetaan litkun seistä niin kauan, että etanolipitoinen vesi voidaan laskea tankista pois ja jäljelle jää bensaa.

    Sekä mies, että pyörä saavat oikeaa juomaa juuri oikeassa suhteessa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  3. #303
    Lainaa (hlpvu8 @ Maalis. 08 2011,17:29) kirjoitti
    V-Power bensaa tankataan niin kauan kun sitä saa...
    Eipä ole v-powerkaan enää sitä oikeaa v-poweria, nyt on jo 5% viinaa joukossa siinäkin!
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  4. #304
    Lainaa (jyk4 @ Helmi. 19 2011,17:50) kirjoitti
    Jos alkoholi sisältää enemmän happea, niin kulutushan voi pienentyä jos seokset ovat olleet alunperin liian rikkaalla ja täten seokset sattuukin e10:llä kohdilleen?

    Eikö tuo E10:n suurempi happimäärä mahdollista myös suuremman polttoainemäärän syöttämisen -> lisää tehoa? Tämä tosin taitaa tasaantua siinä jos etanoli ei ole yhtä energiapitoista.
    E85:lla, 85% etanolilla ainaskin turbovehkeissä saa enemmän tehoa johtuen korkeammasta puristuskestävyydestä. Vai onkohan tuolla happipitoisuudella myös etua?
    Dinobensan ja perinteisen polttomoottorin kimpan paras ominaisuus on se, että kaikkea poltettavaa ei tarvitse kuljettaa mukana. Tarpeellinen happi otetaan ulkoilmasta ja poltellaan menemään.

    Kaikki happi, mikä on mukana itse polttoaineessa, on tarpeetonta rahtia ja myös lisää kyseisen polttoaineen kulutusta. Puristuskestävyys toki paranee, mutta muuta hyötyä alkoholista hiilen joukossa ei ole.

    Tästä maisesta syytä lienee ollut toistaiseksi varsin vaikea korvata polttomoottoria esimerkiksi sähköenergialla, joka pitää ensin varastoida jotenkin ja sitten vielä kaikki kuskata mukana.
  5. #305
    98.. en rupea mitään e10 litkuja pyörääni tunkemaan niin kuin en myös autoonkaan ole
    Honda cbr 929rr Fireblade 2013 - ? (vm 2001)
    Honda vfr 750 f rc36 2012 - 2013 (vm 1990)
    yamaha xj 600 s diversion 2011-2012 (vm 1993)
    suzuki gs 500 e 2010 - 2011 (vm 1990)
    yamaha tzr 125 2008-2009 (vm 1990)
  6. #306
    98 on auton tankkiin aina laitettu. enkä mitään E10 liejuja meinannu pyöräänkään laittaa.... sehän on sama kun lantrais olutta vedellä
    2006 ZX10-R
  7. #307
    Varmaan olisi syytä laittaa vielä muutama topicci lisää niin alkaisi tämäkin asia menemään perille
    Joko on kyselty E10 gason sopivuudesta Gixxereihin tai Busseihin? Joku voisi äkkiä laittaa uuden aiheen pystyyn

    muoks. Minkä takia nämä aiheet ei häviä bittiavaruuteen kuten kävi Pave:n aiheille??



    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  8. #308
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (-JuhaK- @ Maalis. 08 2011,19:12) kirjoitti
    Varmaan olisi syytä laittaa vielä muutama topicci lisää niin alkaisi tämänkin asia menemään perille
    Joko on kyselty E10 gason sopivuudesta Gixxereihin tai Busseihin? Joku voisi äkkiä laittaa uuden aiheen pystyyn
    Ja mielellään jokaiselle vuosimallille oma kysely, että varmasti tulee selväksi.
    Superbike #7
  9. #309
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 08 2011,19:14) kirjoitti
    Lainaa (-JuhaK- @ Maalis. 08 2011,19:12) kirjoitti
    Varmaan olisi syytä laittaa vielä muutama topicci lisää niin alkaisi tämänkin asia menemään perille
    Joko on kyselty E10 gason sopivuudesta Gixxereihin tai Busseihin? Joku voisi äkkiä laittaa uuden aiheen pystyyn
    Ja mielellään jokaiselle vuosimallille oma kysely, että varmasti tulee selväksi.
    Joo, hyvä pointti. Voi olla huomattaviakin eroja vuosimallien kesken
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  10. #310
  11. #311
    98a, turha kikkailla. Kokeilkoot muut.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  12. #312
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 08 2011,19:14) kirjoitti
    Lainaa (-JuhaK- @ Maalis. 08 2011,19:12) kirjoitti
    Varmaan olisi syytä laittaa vielä muutama topicci lisää niin alkaisi tämänkin asia menemään perille
    Joko on kyselty E10 gason sopivuudesta Gixxereihin tai Busseihin? Joku voisi äkkiä laittaa uuden aiheen pystyyn
    Ja mielellään jokaiselle vuosimallille oma kysely, että varmasti tulee selväksi.
    BMW kuitenkin aika rehvakkaasti ilmoittaa, että 95E10 käy kaikkiin heidän pyöriinsä. Ovatkohan ihan varmasti tutkineet asian esim. II maailmansodan aikaisella BMW R71:llä?
  13. #313
    98E5 kaikkeen paitsi ruohonleikkuriin.
    <p>2002-2014</p>
  14. #314
    Kunhan kausi kohdallani alkaa tsekkaan että mitä Suzukin maahantuoja sanoo. Jos maahantuoja on sitä mieltä ettö 95E10 sopii niin sitten sitä jos taas maahantuoja on sitä mieltä ettei sovi niin ei sitten.
    .
  15. #315
    edit: kommentti pois, kun yhdistettiinkin toinen thread tähän.

    Busaan (ainaskin kokeillaan miten käyttätyy alkuun) ja autoon siis e10, kun tehtaan mukaan on käypäistä



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  16. #316
    Mun kottaraisen ohjekirjassa sanotaan min 98, eli samalla mennään kuin viimekesänäkin.

    Crosseissa siirryttiin jo 95 -> 98.
  17. #317
    Missään nimessä ei E10 mihinkään kulkineeseen, en tankkaa sitä edes ruohonleikkuriin.
  18. #318
    Törkkäsin viimeisemmin aiheen tähän aiheeseen eli yhdistin kaksi samankaltaista.
  19. #319
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 08 2011,20:06) kirjoitti
    Törkkäsin viimeisemmin aiheen tähän aiheeseen eli yhdistin kaksi samankaltaista.
    Ja nytt on entistä hankalampaa mitään "faktoja" löytää jostain linkin takaa ym kun uusia rivejä tulee mikä kukakin tankkaa mihinkin laitteeseen ruohonlekkaajasta tesamovaariin
  20. #320
    Ole huoleti. Tällaisten aihepiirien keskusteluissa tuskin törmäisit edes vahingossa kovin moneen FAKTAAN, vaikka löytyisi "käykö E10"-triidit jokaiselle pyörämallille, vuosimallille ja värille erikseen!

    Mutuilukuninkuudesta täällä mielestäni kamppailee tällä hetkellä melko tasapäisesti: -"mitä öljyä", -"käykö E10" ja -"renkaista asiaa"....

    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  21. #321
    Lainaa (pecha @ Maalis. 08 2011,21:37) kirjoitti
    Ole huoleti. Tällaisten aihepiirien keskusteluissa tuskin törmäisit edes vahingossa kovin moneen FAKTAAN, vaikka löytyisi "käykö E10"-triidit jokaiselle pyörämallille, vuosimallille ja värille erikseen!

    Mutuilukuninkuudesta täällä mielestäni kamppailee tällä hetkellä melko tasapäisesti: -"mitä öljyä", -"käykö E10" ja -"renkaista asiaa"....

    Juu,ei orgis olekkaan muuta kun paskanjauhantaa,mutta aina välillä joku saattaa heittää jonkun mielenkiintoisen linkin
  22. #322
    Lainaa (vetomies @ Maalis. 08 2011,17:32) kirjoitti
    Vaikeaan ongelmaan on olemassa ratkaisu, kunhan joku rohkea ja vahvamaksainen sitä ensin kokeilee:

    - Kaadetaan E10:n sekaan reilusti vettä. Alkoholi ja vesi sekoittuvat. Sen jälkeen annetaan litkun seistä niin kauan, että etanolipitoinen vesi voidaan laskea tankista pois ja jäljelle jää bensaa.

    Sekä mies, että pyörä saavat oikeaa juomaa juuri oikeassa suhteessa. *
    Noniin, tieto lisääntyy. Vesi-etanolifaasi erottuu hienosti tankin pohjalle, mistä sen voi liruttaa pois käytettäväksi hyödyllisemmissä kohteissa.
    Ongelmia muodostaa se, että jäljelle jäävä bensa onkin huomattavasti aiempaa 95E:ä paskempaa kuraa, jonka oktaanilukua etanoli ei enää ole korottamassa. Toisin sanoen nakuttaa, paitsi ihan alkeellisimmissa masiinoissa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  23. #323
    Tehän s*tana käytätte sitä etanolia! Tai itkette ja käytätte!

    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa....64.html
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  24. #324
    Pitää varmaan myydä bemari pois ku siinä ei saa käyttää mitään dieseliä, mihin on lisätty jotain biopaskaa. Eipä oo oikein millä ajella enään. Tai sit tilaa vielä kotiin tilasäiliöön muutaman tuhatta litraa vanhaa kunnon ainetta ja ajelee sillä niin pitkään ku riittää

    Hakkaavat vaan tyhmiä päitänsä seinään nuo päättäjät. Unohtas jo koko e10:n kun viisaammaatkin taitavat tehdä niin
    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
  25. #325
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (contest @ Maalis. 09 2011,09:56) kirjoitti
    Pitää varmaan myydä bemari pois ku siinä ei saa käyttää mitään dieseliä, mihin on lisätty jotain biopaskaa.
    Tuo kielto koskee noita ns. ensimmäisen sukupolven biodieseleitä, jotka oikeasti ovat polttoaineena aika kuraa, mutta esim. tuo paljon kohuttu Nesteen palmuöljystä valmistettu NExBTL soveltuu synteettisenä tuotteena siinä missä perinteinenkin dieseli.
    Superbike #7
  26. #326
    Lainaa kirjoitti
    Pekkarisen mukaan on vaikea kehittää mitään veroetuja, joilla E10 saataisiin houkuttelevammaksi.
    Ilmainen vinkki - laskekaa valmisteveroa.
    Dixi et animam levavi
  27. #327
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    En tiedä moottoreista sillälailla, mutta sellainen ajatuskulma tuosta, että miten tuo etanolibensa mahtaa käyttäytyä tilanteessa jossa ajellaan hissukseen normaalia ajoa töihin-kauppa-lastentarha-koti -ajoa pienillä tehoilla ja noin, ja sitten verrataan siihen että aletaan puskemaan sitä soppaa kunnolla koneeseen jossain moottoritiellä, tai jopa jossain Saksan autopaanalla! Eli tuli mieleen jotta se veden muodostuminen ja kondensoituminen öljyn sekaan voi riippua paljonkin tuosta millä tavalla moottoria käytetään? Vaikuttaisi loogiselta?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  28. #328
    Lainaa (shyhander @ Maalis. 09 2011,10:19) kirjoitti
    En tiedä moottoreista sillälailla, mutta sellainen ajatuskulma tuosta, että miten tuo etanolibensa mahtaa käyttäytyä tilanteessa jossa ajellaan hissukseen normaalia ajoa töihin-kauppa-lastentarha-koti -ajoa pienillä tehoilla ja noin, ja sitten verrataan siihen että aletaan puskemaan sitä soppaa kunnolla koneeseen jossain moottoritiellä, tai jopa jossain Saksan autopaanalla! Eli tuli mieleen jotta se veden muodostuminen ja kondensoituminen öljyn sekaan voi riippua paljonkin tuosta millä tavalla moottoria käytetään? Vaikuttaisi loogiselta?
    Lyhykäisissä ajoissa, varsinkin talvisaikaan, sitä vettä tuppaa kondensoitumaan muutenkin sinne öljyn sekaan.
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  29. #329
    elävästä elämästä.... viime syksynä (ennen E10-litkua) tankkasin zetoriin vahingossa puoli tankkia 95 bensaa. yleensä ajelen 98, tai v-powerilla. venttiilit rupesivat pitämään sellasen elämöinnin, että oli pakko nilkuttaa shellille ja valuttaa tankki täyteen v-poweria. parin kilsan jälkeen mekkalat rauhoittui.
    95 E10 bensaa en tuohon laitteeseen laita vahingossakaan.
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  30.  
  31. #330
    kaikkiin moottorilla käyviin bensavehkeisiin 98 tai v-poweria mutta ei missään nimessä 95e10 liejua se soveltuu korkeintaan pääsiäskokkoon ellei se siihenkin kerää niin paljon kosteutta ympäriltään ettei syty koko kokko
    6kpl crossipyöriä
    yamaha rd 350 -86
    yamaha fzr 600 -91
    suzuki gsxr 1100 -91
    suzuki gsxf 750 -98
    honda cbr 600 -95
    yamaha yzf 600 thundercat -03
    honda cbr 900rr fireblade -96
    Ducati paso 907 i.e -91
    Kawasaki zxr 750 rr -93
    Yamaha yzf r6r -06
    Honda vtr 1000f Firestorm -03
    Honda cbr 929 rr Fireblade -00
    Yamaha yzf-r1 vm.2011
Sivu: 11 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 910111213 ... ViimeinenViimeinen