Sivu: 13 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31112131415 ViimeinenViimeinen
Tulokset 361:stä 390:een 444:sta
  1. #361
    Lainaa (jaulis @ Maalis. 10 2011,19:52) kirjoitti
    Lainaa (maRk1 @ Maalis. 10 2011,18:58) kirjoitti
    Eka tankki E10:ä ja ford jätti melkein tielle. Etujousi poikki... prkl:een etanolit. Korvaako kaupunki vai neste?
    Sama homma mersussa. Tosin diisseli pannulla.
    Tuomiopaivan neste. Autoista menee jouset, bikeista katkeaa ketjut ja kuljettajilta rajahtaa maksa.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  2. #362
    Samoja piirteitä löytyy sika-piikistä ja e10:stä, ministeri tasolta asti kehoitetaan käyttämään ja ihmetellään miksi kansa ei tottele..........
    .....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
  3. #363
    Lainaa (mustax8 @ Maalis. 10 2011,00:07) kirjoitti
    Eräs tuttavani ajoi pelkästään lyhyttä työmatkaa. Sitten jossakin vaiheessa öljypaineen merkkivalo oli syttynyt. Tajusi kuitenkin hinata korjaamolle missä selvisi, että jäämuodostelma oli tukkinut öljyn imusihdin.
    Ollaanko me tuttavia?
    Hornet 600 -99
    VTR 1000 -99
    ZRX1200R -06
    SpeedTriple -08
    Busa -09
    FXDCI -06
    FXS -11
  4. #364
    Mitäs tuota asia sen enempää murehtimaan. 98 bensan hyötysuhde on parempi kuin E10 tisleen ja hintaero varsin pieni, varsinkin kun huomioi pienen eron kulutuksessakin. Itse en edes halua tukea ja vääristää entisestään metsien ja luonnon käyttöä polttoaineena. Aihetta on tutkittu ja viisaat tulivat tulokseen että tarvittava luonnonraivaus pelkästään aiheuttaa enemmän lisäpäästöjä kuin mitä koko E10 hössötyksellä saadaa vähennettyä. Tässä on kysymys vain ja ainoastaan polttoaineteollisuuden ja päättäjien näppärästä kimppakivasta joka yritetään laittaa maksuun meillä tolvanoilla. Kaikkea viinaa kun ei kuitenkaan saada likistettyä jätteestä.

    Eli 98 mehua tankkiin ja kohti mutkia!

    t. "tehokasta sähköpyörää odotellessa"



  5. #365
    Ite en tohon pikku darraa uskalla tota e10 tankata, eli 98 mennää. Oma mopo kuluttaa niin vähän bensaa, että en näkis mitää järkeä ees tankata tota e10:ä.
  6. #366
    Lainaa (mopedman @ Maalis. 09 2011,10:57) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Maalis. 09 2011,10:16) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Pekkarisen mukaan on vaikea kehittää mitään veroetuja, joilla E10 saataisiin houkuttelevammaksi.
    Ilmainen vinkki - laskekaa valmisteveroa.
    Suomessa tuo toteutetaan nostamalla 98:n valmisteveroa.. *
    Näin se vaan menee. Ja vuosi pari eteenpäin, niin vaihtoehdot on 95E20 ja 98E10. Pitäähän Suomalaisen kuluttajan olla poliitikkojen mielestä maailman pelastamisessa edelläkävijä!
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  7. #367
    Lainaa (Holtsu @ Maalis. 11 2011,10:49) kirjoitti
    Lainaa (mopedman @ Maalis. 09 2011,10:57) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Maalis. 09 2011,10:16) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Pekkarisen mukaan on vaikea kehittää mitään veroetuja, joilla E10 saataisiin houkuttelevammaksi.
    Ilmainen vinkki - laskekaa valmisteveroa.
    Suomessa tuo toteutetaan nostamalla 98:n valmisteveroa.. *
    Näin se vaan menee. Ja vuosi pari eteenpäin, niin vaihtoehdot on 95E20 ja 98E10. Pitäähän Suomalaisen kuluttajan olla poliitikkojen mielestä maailman pelastamisessa edelläkävijä!
    Se on mukava, että tallin 6:sta kulkineesta ei yhelläkään voi ajaa e10:llä.

    Se kun 98 muuttuu 10%:ksi niin pistää vituttamaan. Sen jälkeen on halpoja kilsoja, kun kilpabensalla/pienkone bensalla saa päristää.
  8. #368
    Lainaa (Holtsu @ Maalis. 11 2011,10:49) kirjoitti
    Lainaa (mopedman @ Maalis. 09 2011,10:57) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Maalis. 09 2011,10:16) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Pekkarisen mukaan on vaikea kehittää mitään veroetuja, joilla E10 saataisiin houkuttelevammaksi.
    Ilmainen vinkki - laskekaa valmisteveroa.
    Suomessa tuo toteutetaan nostamalla 98:n valmisteveroa.. *
    Näin se vaan menee. Ja vuosi pari eteenpäin, niin vaihtoehdot on 95E20 ja 98E10. Pitäähän Suomalaisen kuluttajan olla poliitikkojen mielestä maailman pelastamisessa edelläkävijä!
    Ei ne voi nostaa tota 98:n etanooli pitoisuutta piiiitkiiin aikoihin. Suomessa niinkuin muuallakin on paljon uudehkoja suorasuihkutus koneita joihin suurimpaan osaan tuota etanooli määrää ei voi tankata...
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  9. #369
    Lainaa (pepper @ Maalis. 11 2011,11:55) kirjoitti
    Ei ne voi nostaa tota 98:n etanooli pitoisuutta piiiitkiiin aikoihin. Suomessa niinkuin muuallakin on paljon uudehkoja suorasuihkutus koneita joihin suurimpaan osaan tuota etanooli määrää ei voi tankata...
    Mitä se autokanta tähän asiaan muka liittyy? Kaupasta saa sellaisia, joihin käy. Kysy Pekkariselta.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10. #370
    Lainaa (B12 @ Maalis. 11 2011,16:01) kirjoitti
    Lainaa (pepper @ Maalis. 11 2011,11:55) kirjoitti
    Ei ne voi nostaa tota 98:n etanooli pitoisuutta piiiitkiiin aikoihin. Suomessa niinkuin muuallakin on paljon uudehkoja suorasuihkutus koneita joihin suurimpaan osaan tuota etanooli määrää ei voi tankata...
    Mitä se autokanta tähän asiaan muka liittyy? Kaupasta saa sellaisia, joihin käy. Kysy Pekkariselta.
    Toi supikoiratupee muutenkin luulee että suomesta ei löydy muita menopelejä jotka kulkevat bensalla kun autot!
    Kokoajan vaan kommentoimassa että käy melkein kaikkiin autoihiin ym ym paskaa mist sillä ei ole hajuakaan
  11. #371
    Lainaa (B12 @ Maalis. 11 2011,16:01) kirjoitti
    Lainaa (pepper @ Maalis. 11 2011,11:55) kirjoitti
    Ei ne voi nostaa tota 98:n etanooli pitoisuutta piiiitkiiin aikoihin. Suomessa niinkuin muuallakin on paljon uudehkoja suorasuihkutus koneita joihin suurimpaan osaan tuota etanooli määrää ei voi tankata...
    Mitä se autokanta tähän asiaan muka liittyy? Kaupasta saa sellaisia, joihin käy. Kysy Pekkariselta.
    Sor, en mä muistanutkaan et se Pekkarinen tunnettuna tekniikan alan tohtorina tuon tiesikin, rupeenpa omanikin sillä tankkaamaan kun se sittenkin käy, vittu mä auton valmistajaa kuuntele. Hyvä Pekkarinen
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  12. #372
    Tässäpä se suurin syy varmaan on, että sitä etanolia pitää sinne bensan joukkoon laittaa.

    Ei ne ilmastosyyt.... vaan maissin ylituotanto jenkeissä, ainakin professori Pekka Kauppi väittää:

    http://www.iltasanomat.fi/autot....40.html
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  13. #373
    Millähän sitten todistelet jos sattuu kone leikkaamaan kun 95e10 käytetty. Siitä varmaan lähetään et artisti maksaa itse kaiken. Eli kaikki laittaa vaan kiltisti 98e5 tankkiin. Se on mopomiesten protesti muka puhtaampia polttoaineita vastaan.
  14. #374
    Lainaa (-RUMBLE- @ Maalis. 12 2011,21:24) kirjoitti
    Tässäpä se suurin syy varmaan on, että sitä etanolia pitää sinne bensan joukkoon laittaa.

    Ei ne ilmastosyyt.... vaan maissin ylituotanto jenkeissä, ainakin professori Pekka Kauppi väittää:

    http://www.iltasanomat.fi/autot....40.html
    En viitsinyt edes avata tuota linkkiä, tuon E10:n takia on maissin hinta saatu pilviin ja kehitysmaissahan tuo lähestulkoon ainoa ruoka joten kaikki varmaan osaa tuon yhtälön laskea...
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  15. #375
    Ongelmia luvassa.

    Tuon etanolin jo tiedetään sekoittuvan myös moottoriöljyyn ja laimentavan sitä.
    Mp:ssä autoon verrattuna on vähän moottoriöljyä ja kuitenkin bensaa virtaa motista läpi melkein keskiverto kauppakassin verran.

    Ei liene liioiteltua pikkuisen tihentää öljynvaihtovälejä jos päättää ajaa tuolla kuralla.
  16. #376
    Lainaa (AimoPamaus @ Maalis. 13 2011,09:22) kirjoitti
    Ongelmia luvassa.

    Tuon etanolin jo tiedetään sekoittuvan myös moottoriöljyyn ja laimentavan sitä.
    Mp:ssä autoon verrattuna on vähän moottoriöljyä ja kuitenkin bensaa virtaa motista läpi melkein keskiverto kauppakassin verran.

    Ei liene liioiteltua pikkuisen tihentää öljynvaihtovälejä jos päättää ajaa tuolla kuralla. *
    jos menee bensat ja öljyt sekaisin niin varmaan tarvis tehdä jotain muuta ku tihentää öljynvaihtovälejä? *

    ja mulla ei ainakaan kyllä ole aikomusta tankata muutaku 98:a, niin veneeseen ku prätkäänkin *
    Honda cbr 954 rr -03

    kyykyllä kunnes maha ei enään mahu kyytiin
  17. #377
    Lainaa (Tomipa @ Maalis. 13 2011,09:49) kirjoitti
    Lainaa (AimoPamaus @ Maalis. 13 2011,09:22) kirjoitti
    Ongelmia luvassa.

    Tuon etanolin jo tiedetään sekoittuvan myös moottoriöljyyn ja laimentavan sitä.
    Mp:ssä autoon verrattuna on vähän moottoriöljyä ja kuitenkin bensaa virtaa motista läpi melkein keskiverto kauppakassin verran.

    Ei liene liioiteltua pikkuisen tihentää öljynvaihtovälejä jos päättää ajaa tuolla kuralla. *
    jos menee bensat ja öljyt sekaisin niin varmaan tarvis tehdä jotain muuta ku tihentää öljynvaihtovälejä? *

    ja mulla ei ainakaan kyllä ole aikomusta tankata muutaku 98:a, niin veneeseen ku prätkäänkin *
    Ei taida olla yhtään niin tiivistä moottoria jottei tuota yhtään tapahtuisi, niin kauan kun männät sylinterissä sopivat liikkumaan
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  18. #378
    Eipä se sinne öljyyn jää, vaan haihtuu pois, kun lämmöt nousee riittävästi
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  19. #379
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (AimoPamaus @ Maalis. 13 2011,09:22) kirjoitti
    Ongelmia luvassa.

    1) Tuon etanolin jo tiedetään sekoittuvan myös moottoriöljyyn ja laimentavan sitä.
    2) Mp:ssä autoon verrattuna on vähän moottoriöljyä ja kuitenkin bensaa virtaa motista läpi melkein keskiverto kauppakassin verran.

    Ei liene liioiteltua pikkuisen tihentää öljynvaihtovälejä jos päättää ajaa tuolla kuralla. *
    Laitoin numerot tohon lainaukseen, kun en osaa tehdä sellaista moniosaista lainausta.

    1) Totta, jos ajaa pelkästään lyhyttä ajoa niin, että kone ei kunnolla lämpene koskaan. Tällöin tosin jo pelkästään bensa ja vesi laimentavat öljyjä huomattavasti. Jos tuosta laimenemisesta on huolissaan, pääsee siitä eroon kun käyttää koneen kunnolla lämpimäksi vaikka kerran viikossa niin bensa, etanoli ja vesi haihtuvat öljyn seasta.

    2) Mulla menee molempien pyörien koneeseen n. 3-3,5 litraa öljyä, eli n. litra vähemmän kuin autoon ja vaihtoväli on huomattavasti autoa lyhyempi. Eli öljytilavuuksien erolla auton ja mp:n välillä ei kannata perustella itselleen turhaa huuhaata.

    En itsekään ole hirveän riemuissani tuosta E10:stä, mutta en myöskään ymmärrä tälläisten hatusta vedettyjen uhkakuvien maalailua. Tosin hintaero nykyisin on jo niin pieni, että kannattaa ajaa joka tapauksessa 98:lla.



    Superbike #7
  20. #380
    Lainaa (PoS @ Maalis. 13 2011,09:57) kirjoitti
    Eipä se sinne öljyyn jää, vaan haihtuu pois, kun lämmöt nousee riittävästi
    Totta, ongelma koskee lähinnä lyhyitä matkoja...
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  21. #381
    Copy/Paste.

    Mikään muu maa ei ole vielä siirtynyt lakisääteisesti kokonaan E10 bensaan paitsi oma lintukotomme Suomi.
    Suomi on päättänyt pelastaa mailaman siirtymällä E10 biopoltoaineeseen....
    Jos asiassa olisi koko maailman luonto kyseessä, miksi kyseistä ainetta kokeiltaisiin vain Suomessa.
    Viimeksi ostetiin ilmaa Saksasta, nyt keksitiin jotain muuta.... **

    Mutta onneksi "Pekkarinen lupasi kantaa vastuun E10-bensiinin haitoista" ja poliittinen vastuu on yleensä todella luotettava...
    Uudistusten taustalla ovat EU:n polttoainedirektiivi (FQD) ja uusiutuvan energian käytön edistämistä koskeva direktiivi (RED).
    Mitä vähemmän ajettaessa syntyy CO2:ta (g/km), sitä parempi ympäristön kannalta. Bensiinin käytön CO2-päästöjä voidaan vähentää lisäämällä bensiiniin biokomponentteja kuten etanolia.
    Kun tunnustetaan ”ekobensiinin” tuotannon haitat, sademetsien tuhoaminen Brasiliassa sokeriruokoviljelmien tieltä ja palmuöljy plantaasien tuottama nälänhätä Indonesiassa, ja yleensäkin tuo tosiasia että etanolin tuottaminen kuluttaa fossiilienergiaa keskimärin 36% enemmän kuin se ottomoottorissa tuottaa, ollaan todella syvällä vihreässä suossa. On hupaisaa lukea väitteitä, kuinka etanolibensiini tuottaa ”laskutavasta riippuen” jopa 80% vähemmän hiiliidioksidia.
    Katsotaan vertailussa vain E10 / normibensalitra vertailua tulee etanolista vähemmän hiilidioksidia, mutta silloin tarkoituksellisesti unohdetaan, että etanolilitra myös tuottaa vain 2/3 bensiinilitran energiasta ja jos katsotaan samaan suoritukseen, ajomatkaan, menevää polttoainetta, tuottaa etanoli itseasiassa 19% enemmän hiilidoksidia. Ero ei ole näin suuri 10% seoksella, siis E10:lla, mutta kaikissa tapauksissa se tuottaa jo ajossa enemmän hiilidioksidia, eli meitä petkutetaan joka suhteessa.

    Tässäkin asiassa todelliset tukimustulokset pidetiin piilossa ja vedotiin ympäristön suojeluun, jota ei kokonaisuuden kannalta tutkittu.
    E10 ympäristö vaikutukset ovat kokonaisuudesaan paljon vakavampia, mitä viinaton bensa aiheutti.
    Takana on myös paljon taloudellisia intressejä, jotka eivät välitä ympäristöstä tai kestävästäkehityksestä, niiden tarkoitus on tuottaa voittoa osakeen omistajille.

    EU on muuttamassa lainsäädäntöä ja direktiivien voimaan tuloa E10 bensan osalta, ennen kuin se otetaan käyttöön, mutta Suomalainen maksaa aina...vai miten se meni *
    Eivät edes osanneet yhdistää ajatukseen paljon puhuttuja viinan haittoja kansanterveyteen.
    Jos viina on epäterveellistä poltettuna maksan kautta, niin kuinka se muuttuu ympäristöystävälliseksi moottorissa poltettuna *
  22. #382
    Suomessa muuten biopolttoainetavoite on vuoteen 2020 mennessä 20% osuus, joka on EU:n asettamia tavoitteita suurempi, ja itseasiassa taitaa olla suurempi kuin EU:n asettama maksimi (EU:n max 10 til-% ja Suomen tavoiteena 20 energiasisältö-%).
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  23. #383
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    ^Suomessa on niin tiheä autokanta ja suuret päästöt jotta kyllä se takuulla maailman ilmanlaatu paranee.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  24. #384
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tässä kai koitetaan saada Suomen öljynjalostus (tai mikä lie) tekemisen maussa eturintamaan maailmalla, vähän niinko se mikä se oli se Nokia sillon joskus. Eikös silloinki valtio ollu hiukan siinä ikäänkuin myötävaikuttamassa että ensin Suomessa gsm verko pystyyn ja sitten ollaan valmiina valloittamaan maailman gsm-markkinat. Muistelen jostain Nokia-dokumentista kattelleeni. luulen etä tässä nyt on samanlaista ajattelua.

    Itse uskon maakaasuautojen olevan tulevaisuutta. Maakaasua kun on maailmassa aivan pirusti ja öljy kun alkaa käymään vähiin (=kallistuu tarpeeksi) niin mikään ei ole niin helppoa kun muuttaa autot maakaasu+bensakäyttöiseksi. Harmi vaan että moottoripyöriä ei saa kaasukäytöiseksi tehdä. Tai saa, mutta verotetaan nykyään niin järjettömästi, että käytännössä on kielletty...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  25. #385
    No niin, nyt on sitten "virallista" kautta testattu se mikä on tiedetty jo, eli TM testissä E10 bensa käy yhtä kalliiksi kun 98.

    IL:sivulta lainattua:
    "Kuluttajalle on taloudellisesti sama, tankkaako hän E10:tä vai 98-oktaanista, Tekniikan Maailma väittää.
    TM:n mukaan E10 lisää polttoaineen kulutusta 98:iin verrattuna keskimäärin kolme prosenttia, mikä vastaa suunnilleen polttoaineiden hintaeroa.
    Aiemman tiedon mukaan E10 nostaisi kulutusta vain noin kaksi prosenttia. Lisäys johtuu siitä, että etanolin energiasisältö on bensiiniä pienempi."
  26. #386
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Lainaa (GoSpel @ Maalis. 10 2011,21:02) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Maalis. 10 2011,19:52) kirjoitti
    Lainaa (maRk1 @ Maalis. 10 2011,18:58) kirjoitti
    Eka tankki E10:ä ja ford jätti melkein tielle. Etujousi poikki... prkl:een etanolit. Korvaako kaupunki vai neste?
    Sama homma mersussa. Tosin diisseli pannulla.
    Tuomiopaivan neste. Autoista menee jouset, bikeista katkeaa ketjut ja kuljettajilta rajahtaa maksa. * * *
    V..ddu minullakin uusi automaatti diesel mersu nykii, eikä vaihda tasaisesti. On säädettykin jo monta kertaa, ohjelmisto päivitetty pariin kertaan ja aina vaan nykii.
    On ihan p***'eestä toi E10 bensa.
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  27. #387
    Lainaa (JTS @ Maalis. 16 2011,10:05) kirjoitti
    No niin, nyt on sitten "virallista" kautta testattu se mikä on tiedetty jo, eli TM testissä E10 bensa käy yhtä kalliiksi kun 98.

    IL:sivulta lainattua:
    "Kuluttajalle on taloudellisesti sama, tankkaako hän E10:tä vai 98-oktaanista, Tekniikan Maailma väittää.
    TM:n mukaan E10 lisää polttoaineen kulutusta 98:iin verrattuna keskimäärin kolme prosenttia, mikä vastaa suunnilleen polttoaineiden hintaeroa.
    Aiemman tiedon mukaan E10 nostaisi kulutusta vain noin kaksi prosenttia. Lisäys johtuu siitä, että etanolin energiasisältö on bensiiniä pienempi."
    En ole varsinaisesti E10-skeptikko, mutta täytyy silti myöntää, ettei uutta tuotetta ole tämän yhtälön ollessa tosi tehty kuluttajille ainakaan erityisen houkuttelevaksi.

    Elikkä kun tähän taloudelliseen hyödyttömyyteen yhdistää koko sen huhumyllyn, mikä tämän ympärillä on pyörinyt (osin heikon tiedotuksenkin vuoksi) niin ei mikään ihme, jos tämä projekti tulee floppaamaan vaikka vähän huolellisemmin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  28. #388
    Noh, eiköhän se 98:n hinta nouse kohta kunnolla, niin alkaa 95E10 houkuttaa kummasti.
    Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
  29. #389
    Lainaa (JTRR @ Maalis. 16 2011,10:31) kirjoitti
    Noh, eiköhän se 98:n hinta nouse kohta kunnolla, niin alkaa 95E10 houkuttaa kummasti.
    Eiköhän ne tosiaan 98 hintaa nostamalla tee E10:stä houkuttelevan vaihtoehdon.
    Eivät ainaskaan tule E10 verotusta helpottamaan!
  30.  
  31. #390
    Lainaa (JTRR @ Maalis. 16 2011,10:31) kirjoitti
    Noh, eiköhän se 98:n hinta nouse kohta kunnolla, niin alkaa 95E10 houkuttaa kummasti.
    Hyvin paljon todennäköistä...
Sivu: 13 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31112131415 ViimeinenViimeinen