Sivu: 9 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 444:sta
  1. #241
    Se uusiutuu, kun ensin hakataan vähän brasilialaista sademetsää kasvualustaksi.
  2. #242
    Nythän oli hieno (taas ) lukea HSL:n maailman pelastavasta
    polttoainelinjauksesta..... ja Nesteen "kröhiminen" aiheeseen liittyen . EI WITTU ! (sorry)

    Noihin tuolla aiemmin mainittuihin havaintoihin 98E:n..... öööö...
    laatueroihin, niin pitävät hyvinkin paikkansa.
    Näin varsinkin määrätyissä peleissä, joissa tarpeet/säädöt ovat erojen ilmituloon otolliset.

    Näinhän siinä muuten aina käy, kun peli on.... tai on haettu
    eri osin melko "pilkulleen" käytettävälle sopalle.... tai säädöt ovat riittävästi "pielessä".
    Näin tosin on vain melko pienessä osassa pelejä... ja siksi
    se joukko joka toteaa, ettei "mitään eroja ole" ovat varmasti
    omalta kohdaltaan täysin oikeassa.... mutta ei se tee asiasta
    kaikenkattavaa totuutta.

    Tuleva kausi näyttää siltä.... ellei nirsompia pelejä laita uusiin säätöihin, että V-Power lienee "tasalaatuisin" tavara.
    Jos kokee ongelmia olevan, lienee nyt se vuosi, jolloin
    halvin ja helpoin tapa "räiskimisen" välttämiseksi on koittaa tankata V:tä mahdollisimman paljon.

    Kaudelle 2012 lienee "soppien" reseptit jo jollain tapaa paremmin selkiytyneet ja pelien säätö alkaa olla ajankohtaista/taloudellisesti järkevää. Ellei nyt sitten satu "saamaan" noita säätöjä tavalla tai toisella lahjaksi/kylkiäisenä. Silloinhan se kannattaa hoitaa jo nyt.

    Yhtä kaikki..... SÄÄTÖTALKOITA ON TIEDOSSA!
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #243
    Tarkempi listaus kawan osalta. Näyttäis painottuvaan lähinnä uudempiin mopoihin tai sitten ei oo vielä testattu vaan.

    E10 soveltuvuus Kawasakiin
    ZX-10R '08
  4. #244
    hei !

    haulla etsein täältä foorumilta 95E10 ja 98E5 keskusteluja.. päätin linkittää kirjoitukseni tähän topicciin. asiasta kiinnostuneet katsokaa linkin (motot.net/forum) kirjoitukset, en niitä tänne copy pastea koska tekstiä on minulat 3 viestiä, joskin ytimekkäästi löydösten kera.

    .motot.net/forum/viewtopic.php?f=7&t=79915&st=0&sk=t&sd=a&start=30

    Teaserina kerrottakoon ennakkoon, että lukemalla kirjoitukseni pääsee katsomaan Aprilia jälleenmyyjän huoltopuolen taltiointeja/valokuvia E10 aiheuttamista ongelmista yms.


    T.m
  5. #245
    sain äsken viestin kawasakilta ja sanoivat ettei heidän tietonsa mukaan sovi Kawasaki ZX6-RR -06.
    Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.
  6. #246
    Tuota killju bensaa en suostu laittamaan mihkään... Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara
    R1-07
  7. #247
    Juttelin päivällä yhden autoilijan kanssa, joka oli kirjannut ylös kulutukset tällä uudella e10 bensalla. Oli kulutus noussut 1,5l 100 kilometrillä. Eli onko nyt niin että, maksamme tehottomammasta bensasta saman hinnan kuin vanhasta 95:sta? Ja miten se on tuon egoloogisuuden laita, mikäli bensiinin kulutus ei vähene ollenkaan ja lisäksi poltamme etanolin siinä samalla taivaan tuuliin?
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  8. #248
    Lainaa (panu.. @ Tammi. 11 2011,21:20) kirjoitti
    Juttelin päivällä yhden autoilijan kanssa, joka oli kirjannut ylös kulutukset tällä uudella e10 bensalla. Oli kulutus noussut 1,5l 100 kilometrillä. Eli onko nyt niin että, maksamme tehottomammasta bensasta saman hinnan kuin vanhasta 95:sta? Ja miten se on tuon egoloogisuuden laita, mikäli bensiinin kulutus ei vähene ollenkaan ja lisäksi poltamme etanolin siinä samalla taivaan tuuliin? *
    Juttelin päivällä yhden autoilijan kanssa, joka oli kirjannut ylös kulutukset tällä uudella e10 bensalla. Oli kulutus pysynyt täysin enallaan. Eli onko nyt niin että, maksamme samantehoisesta bensasta saman hinnan kuin vanhasta 95:sta? Ja miten se on tuon ekolokisuuden laita, mikäli bensiinin kulutus ei nouse ollenkaan ja lisäksi poltamme etanolin siinä samalla taivaan tuuliin?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  9. #249
    Eiköhän se bensan myyjä sekoita sitä etanolia oman mielen mukaan siihen bensaan. Menee varmaan sen etanolin hinnan mukaan, eli etanoli kallista - vähemmän etanolia bensaan, etanoli halvempaa kuin bensa - enempi etanolia sekaan.

    Sehän on maksimipitoisuus se 10%, eikö? Olihan viime vuonnakin jo maksimissaan 5% etanolia. Mut ei varmasti aina ollut...

    EDIT: en tiedä onko tämä ollut jo tässä ketjussa enkä jaksa lukea läpi kaikkia sivuja mutta tässä juttua Ducatin käyttämien Acerbiksen muovitankkien ongelmista USAssa..

    Ducatin tankit



    * If it ain't broken, fix it until it is!

    Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
    Liikenneopettaja, mp-kouluttaja

    Ducatisti aina ja...
  10. #250
    Lainaa (panu.. @ Tammi. 11 2011,21:20) kirjoitti
    oli kirjannut ylös kulutukset tällä uudella e10 bensalla. Oli kulutus noussut 1,5l 100 kilometrillä.
    Jaa. Vastikään lehdessä julkaistu mittaus Hayabusalla taasen kertoi, että kulutusten ero ei käytännössä ollut mitattavissa. Ja se oli mitattu testipenkissä, eli mahdollisimman vertailukelpoisissa olosuhteissa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  11. #251
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (pecha @ Tammi. 11 2011,23:09) kirjoitti
    Lainaa (panu.. @ Tammi. 11 2011,21:20) kirjoitti
    oli kirjannut ylös kulutukset tällä uudella e10 bensalla. Oli kulutus noussut 1,5l 100 kilometrillä.
    Jaa. Vastikään lehdessä julkaistu mittaus Hayabusalla taasen kertoi, että kulutusten ero ei käytännössä ollut mitattavissa. Ja se oli mitattu testipenkissä, eli mahdollisimman vertailukelpoisissa olosuhteissa.
    Viittaat varmaan bike-lehdessä olleeseen testiin. Tuo "testi" nyt ei ollut mistään kotoisin, eikä täytä minkäänlaisia kriteerejä. 95E10 oli haettu nesteen omasta "laboratoriosta" ja muut vertailubensat huoltoasemien pumpusta. Mutta jos olet niin sinisilmäinen että luotat moiseen "testiin" niin mikäs siinä. Jos asia olisi hoidettu niin kuin pitää, olisi kaikki polttonesteet pitänyt ottaa huoltamoiden pumpuista, ja ne olisi ennen testausta pitänyt analysoida, jotta varmasti tavarat ovat sitä mitä etiketissä lukee. Nesteellä on liikaa oma lehmä ojassa, jotta siihen voisi luottaa että se heidän luovuttamansa polttoaine varmasti olisi sitä mitä tulevaisuudessa tankkaamme. Muutoinkin koko biken "testi" oli kuin lasten satukirjasta, eli yhtä uskottava ja vakuuttava.
    GHOSTWRITER
  12. #252
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (timo1 @ Tammi. 12 2011,08:53) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Tammi. 11 2011,23:09) kirjoitti
    Lainaa (panu.. @ Tammi. 11 2011,21:20) kirjoitti
    oli kirjannut ylös kulutukset tällä uudella e10 bensalla. Oli kulutus noussut 1,5l 100 kilometrillä.
    Jaa. Vastikään lehdessä julkaistu mittaus Hayabusalla taasen kertoi, että kulutusten ero ei käytännössä ollut mitattavissa. Ja se oli mitattu testipenkissä, eli mahdollisimman vertailukelpoisissa olosuhteissa.
    Viittaat varmaan bike-lehdessä olleeseen testiin. Tuo "testi" nyt ei ollut mistään kotoisin, eikä täytä minkäänlaisia kriteerejä. 95E10 oli haettu nesteen omasta "laboratoriosta" ja muut vertailubensat huoltoasemien pumpusta. Mutta jos olet niin sinisilmäinen että luotat moiseen "testiin" niin mikäs siinä. Jos asia olisi hoidettu niin kuin pitää, olisi kaikki polttonesteet pitänyt ottaa huoltamoiden pumpuista, ja ne olisi ennen testausta pitänyt analysoida, jotta varmasti tavarat ovat sitä mitä etiketissä lukee. Nesteellä on liikaa oma lehmä ojassa, jotta siihen voisi luottaa että se heidän luovuttamansa polttoaine varmasti olisi sitä mitä tulevaisuudessa tankkaamme. Muutoinkin koko biken "testi" oli kuin lasten satukirjasta, eli yhtä uskottava ja vakuuttava.
    En ole tuota Biken testiä lukenut, mutta täytyy ihailla tervettä vainoharhaisuuttasi ja kykyäsi löytää salaliittoteorioita ympäriltäsi. *

    E10:llä ajettaessa kulutuksen pitäisi kasvaa teoriassa n. 3% verrattuna alkoholittomaan 95E:hen. Kun vielä otetaan huomioon, että bensa on sisältänyt jo aiemmin n. 5% etanolia, on kulutuksen kasvu vielä tuota kolmea prosenttia reilusti pienempi. Ja tuollainen 1-2% kulutuksen vaihtelu menee aikalailla puhtaasti mittausvirheen/olosuhteiden yms. piikkiin.

    Paljonko muuten kulutuksen tulisi mielestäsi tuollaisessa testissä sitten kasvaa, että testi olisi luotettava?



    Superbike #7
  13. #253
    HD koneisiin voi ilmeisesti laittaa tuota e10 polttoainetta?
    Buelin ohjekirjassa mainitaan. Bensiinin ja etanolin seosta voidaan käyttää jos etanolipitoisuus on alle 10%. Tosin en tuota tule käyttämään 98e:llä mennään kuten tähänkin asti.
    cbr 600f4
    Buell XB12Ss
    Honda 954rr
    kawasaki zx-6r
    Cbr 600f
    Kawasaki Z750 2010

  14. #254
    Lainaa (timo1 @ Tammi. 12 2011,08:53) kirjoitti
    Mutta jos olet niin sinisilmäinen että luotat moiseen "testiin" niin mikäs siinä.
    En kai sanonut missään, luotanko testiin vaiko en.

    Mutta kaikesta huolimatta moisilla testauksilla on lähtökohtaisesti olemassa ainakin pikkiriikkisen enemmän "luotettavuuspohjaa" kuin joillakin nettikirjoitteluilla, joissa "joku mittasi" ja "oli noussut 1,5 litraa".

    Tuollaisia "lausuntoja" nimittäin voi tänne jaella ihan kuka tahansa meistä niin paljon kuin vaan sormet kerkiää naputtamaan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #255
    Lainaus toisesta foorumista.

    Tuo Biken testi oli aika olematon koska siinä ei mitattu testattujen bensiinien etanolipitoisuutta. Testattujen 95E ja 98E etanolipitoisuus voi vaihdella 0-5 prosentin välillä ja 95E10 bensalla tuo vaihteluväli on 0-10 prosenttia. Elikkä se voi olla kaikissa vaikka sama. Kysyin artikkelin kirjoittaneelta lehden markkinointipäälliköltä että miksi etanolipitoisuutta ei mitattu. Hän antoi aika ympäripyöreän vastauksen jonka mukaan se oli tietoinen päätös mutta syytä hän ei kertonut?
  16. #256
    Hinta näyttää olevan, monilla asemilla sama tuolla 95e10 kuin vanhallakin. Hintaero 98:n ja 95:sen välillä edelleen 0,04€. Siinä ne puheet alenevasta hinnasta sitten oli.

    Itelle tosin sama mitä maksaa, kun on pakko tankata kuitenkin.
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  17. #257
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    www.e10bensiini.fi
    ---------------------------------------------------------

    ---------------------------------------------------------


    www.e10bensiini.com
    ---------------------------------------------------------

    ---------------------------------------------------------

    Että miten oli?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  18. #258
    Joo, itsetehtyjen tutkimusten suhteen on hyväksi olla kriittinen. Mutta onhan se mukava että eri katsontakantoja tuodaan ilmi. Näin se asian laaja-alainen tulkinta paranee.. hyvällä tuurilla.
    Apropoo.. hyppivät oikein tasajalkaa ja riemuitsivat tämän uuden bensan halvemmasta hinnasta. Muutamia senttejä halvempaahan tuo on, mutta kätevästi koko viime syksyn hintaa hinattiinkin ylös liki 20senttiä.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  19. #259
    ^^ kolme sekuntia googlessa näyttäisi kertovan, että Yamahan ohje on yhteneväinen .fi:ssä olevan kanssa.

    .com vaikuttaisi ns. huuhaalta.

    "Nykyään käytössä oleva 95E bensiini sisältää 95 otkaanista bensiiniä, sekä 5% etanolia" .............



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  20. #260
    Lainaa (Adve @ Tammi. 12 2011,11:24) kirjoitti
    Lainaus toisesta foorumista.

    Tuo Biken testi oli aika olematon koska siinä ei mitattu testattujen bensiinien etanolipitoisuutta. Testattujen 95E ja 98E etanolipitoisuus voi vaihdella 0-5 prosentin välillä ja 95E10 bensalla tuo vaihteluväli on 0-10 prosenttia. Elikkä se voi olla kaikissa vaikka sama. Kysyin artikkelin kirjoittaneelta lehden markkinointipäälliköltä että miksi etanolipitoisuutta ei mitattu. Hän antoi aika ympäripyöreän vastauksen jonka mukaan se oli tietoinen päätös mutta syytä hän ei kertonut?
    Hyvä pointti!
    Tosin sen Biken mittaamattakin tietää, että osapuilleen oikein toimivan lämpövoimakoneen kuluttama polttoaine tuotettuun tehoon nähden on käytännössä suoraan verrannollinen polttoaineen lämpöarvoon. Lämpöarvoon vaikuttaa ainoastaan etanolin prosenttiosuus.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #261
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa kirjoitti
    E10Bensiini.com
    E10Bensiini.com-sivustoa pyörittää riippumaton ryhmä internetvaikuttajia.
    Lainaa kirjoitti
    Tekijänoikeudet
    Tiedot on koottu useista eri lähteistä. Emme takaa tietojen paikkaansapitävyyttä.
    siinä kai ne tärkeimmät, lienee aika asiantunteva ryhmä internetvaikuttajia...
    Dirty Nasty Furriner
  22. #262
    Lainaa (panu.. @ Tammi. 11 2011,21:20) kirjoitti
    Juttelin päivällä yhden autoilijan kanssa, joka oli kirjannut ylös kulutukset tällä uudella e10 bensalla. Oli kulutus noussut 1,5l 100 kilometrillä. Eli onko nyt niin että, maksamme tehottomammasta bensasta saman hinnan kuin vanhasta 95:sta? Ja miten se on tuon egoloogisuuden laita, mikäli bensiinin kulutus ei vähene ollenkaan ja lisäksi poltamme etanolin siinä samalla taivaan tuuliin? *
    Itsellä ajotietokoneen mukaan kulutus noussut 0.5l 100km? Aivan samat ajot ollut vaikkakin nyt ollut pakkasta hivenen vähemmän joten kulutuksen pitäisi pakkasen puolesta olla alhaisempi.
    cbr 600f4
    Buell XB12Ss
    Honda 954rr
    kawasaki zx-6r
    Cbr 600f
    Kawasaki Z750 2010

  23. #263
    Lainaa (shyhander @ Tammi. 12 2011,21:18) kirjoitti
    Että miten oli?[/b]
    Yamahan kohdalla oli aluksi http://www.e10bensiini.fi sivulla teksti, ettei käy e10 bensiini. Myöhemmin kuitenkin korjattiin, että käy -90 ja sen jälkeen oleviin.



    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  24. #264
    Luottaisin enemmän virallisen e10bensiini.fi sivuston tietoihin, kun jokun yksityisen pitämän ei virallisen e10bensiini.com:n "uutisiin".

    Tuo e10bensiini.com on rekisteröity jollekkin yksityishenkilölle linkki
    //CBF600SA -11
  25. #265
    Minä erehdyin tankkaamaan autooni ensimmäisen ja viimeisen kerran tuota uutta paskaa kulutus nousi melkein 2l/100km ennen meni 7.5 nyt 9.2 minun saabin tankkiin menee tästälähtien 98 bensaa.
    Aloittelija

    Suzuki GSX1100F
  26. #266
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  27. #267
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Armeija hylkäsi E10-bensan

    taloussanomat
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  28. #268
    Lainaa (pupu @ Tammi. 20 2011,19:52) kirjoitti
    Armeija hylkäsi E10-bensan

    taloussanomat
    Kyllä ne kohta ottavat sen takaisin,kun päättäjät nostavat 98 veroa saadakseen ihmiset käyttään etanolibensaa.Ei mene puoltakaan vuotta kun 98:a verotetaan kovemmin kuin nyt Tiedä saako puolustusvoimat jotain verohelpotuksia.Hyvä Suomi eu:n mallioppilas
  29. #269
    Nyt tulee tiukkaa MuTua ilman mitään henkilökohtasia kokemuksia:

    Olen saanut kuunnella niin töissä kuin vapaallakin lässytystä uudesta E10-bensasta. Asia ei kovin paljon näin autottomana kiinnosta, mutta jotain on korvan taakse tarttunut. Aika järjestään pienimoottoristen ja kevyiden (Yaris, Clio, Fabia, Micra) autojen omistajat ovat olleet sitä mieltä että noilla polttoaineilla ei ole mitään vaikutusta tehoon tai kulutukseen. Vastaavasti raskaiden ja/tai isomoottoristen autojen (9-5,V70,BMW530, Voyager, A6) omistajat mäkättää siitä että kulutus on kasvanut, tehot kadonneet ja kone nakuttaa kuin kiimanen tikka toukokuussa.

    Lopuksi teksti (lainattu suoraan Wikistä) jota en tajua vaikka kuinka monesti sen olen lukenut:


    Etanolin lämpöarvo on kuitenkin huomattavasti bensiiniä alhaisempi (etanolin 26,8 MJ/kg, moottoribensiinin 43,0 MJ/kg)...

    Sensijaan E95:n lämpöarvo on 33,8 MJ/kg ja gasoholin eli E10:n lämpöarvo puolestaan 47,0 MJ/kg...


    Eli jos bensiiniä "laimennetaan" huonomman lämpöarvon omaavalla tuotteella niin tämän seoksen lämpöarvo kasvaa alkuperäistä suuremmaksi?! *
    Litranen sisävessa
  30.  
  31. #270
    Heips uudelle lillukkeelle, E10:lle. Kaikki kansa letkulle ja halvat jurpelot pystyyn!
    Moto Guzzi BrevaV 1100 -06

    Kawasaki zg 1300 -84
    Kawasaki Zephyr 750 -90
    Kawasaki GpZ Ninja 600 -84
    Kawasaki GpZ 550 -82
    Vespa Piaggio 125 -81
Sivu: 9 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen