Sivu: 6 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 444:sta
  1. #151
    Lainaa (Athene @ Loka. 20 2010,13:31) kirjoitti
    Ducatiin ei vielä soveltuvuustietoja ole. Suzukiin ja Yamahaan on. Suzukiin käy, Yamahaan ei. Vähän tuntuu arpomiselta tää homma ....
    Onko Ducatissasi muovitankki? Ovat vaihtaneet KTM:n ja Ducatin muovitankkeja takuuseen jälkeenpäin, ja syynä tankkien turpoaminen etanolin vaikutuksesta.

    Suomessa voi olla vähän heikkoa takuuvaihdon kanssa. Ei kuitenkaan huolta, tankkien pitäisi palautua normaaliksi, kun ne lasketaan tyhjäksi tai aletaan käyttämään etanolitonta polttoainetta. Lähinnä ongelmia on esiintynyt tankkien sovittamisessa paikoilleen remontin jälkeen, kun kiinnikeet eivät enää mallaakkaan kohdalleen.

    Kanadassa ja muualla maailmassa kuulemma myynnissä jo kymmenenprosenttista ja siellä havainnot pahimmista tapauksistakin on tehty.



  2. #152
    Suomi ajaa virkamiesvoimin eteenpäin EU:n vanhimmilla autoilla ja kovimmilla bensa-direktiiveillä.


    oi miks mä synnyin tähän paskaan maahan
    lähinnä toi tarkottaa et jos et omista uutta autoo tai mopoo ni mee bussilla.


    vitun ituhipit
    mopoton mies nykyään
    the older i get the faster i used to be
  3. #153
    Ranskassa näytti olevan E10:ä myynnissä 95:n kanssa oikeastaaan joka huoltamolla rinnakkain. E10 oli muistaakseni 2 centtiä halvempaa per litra.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  4. #154
    Lainaa (vuutainen @ Loka. 21 2010,13:25) kirjoitti
    vitun ituhipit *
    Tiedä onko asialla niinkään ituhipit kuin MTK:n (maanviljelijöiden) etuja ajava, vallassa oleva KePu Pekkarisineen.

    Onhan se tietysti jonkinlainen etu kansantaloudelle jos osakin kalliista tuontiöljystä voitaisiin korvata Suomessa tuotetulle biopolttoaineella. Säästön lisäksi _ehkä_ tulee myös lisää työpaikkoja. Parempi nekin eurot on tänne jäädä kuin arabisheikeille tai venäläisille...

    Mutta tää nyt on aina tätä samaa mussutusta joka muutoksessa, samahan se oli aikoinaan lyijyttömään siirryttäessä. Koneiden piti silllonkin hajota... moniko vielä kaipaa lyijybensaa? Ja tuossa takavuosina kun se 5% etanolia kaikessa hiljaisuudessa lisättiin bensaan niin kukaan ei huomannut mitään haittaa kun siitä ei kerrottu...
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  5. #155
    Lainaa (Utah @ Loka. 21 2010,13:40) kirjoitti
    Lainaa (vuutainen @ Loka. 21 2010,13:25) kirjoitti
    vitun ituhipit *
    Tiedä onko asialla niinkään ituhipit kuin MTK:n (maanviljelijöiden) etuja ajava, vallassa oleva KePu Pekkarisineen.

    Onhan se tietysti jonkinlainen etu kansantaloudelle jos osakin kalliista tuontiöljystä voitaisiin korvata Suomessa tuotetulle biopolttoaineella. Säästön lisäksi _ehkä_ tulee myös lisää työpaikkoja. Parempi nekin eurot on tänne *jäädä kuin arabisheikeille tai venäläisille...

    Mutta tää nyt on aina tätä samaa mussutusta joka muutoksessa, samahan se oli aikoinaan lyijyttömään siirryttäessä. Koneiden piti silllonkin hajota... moniko vielä kaipaa lyijybensaa? Ja tuossa takavuosina kun se 5% etanolia kaikessa hiljaisuudessa lisättiin bensaan niin kukaan ei huomannut mitään haittaa kun siitä ei kerrottu...
    Tuskin joo aiheuttaa nää pikkunostot kuitenkaan mitään dramaattista... Ja toisaalta, jos vihdoin löytyy joku syy millä vanha autokanta lahoaa käsiin, niin olisiko sitten jo pakko näitä autoveroasioitakin hieman tarkastaa?

    Vaikeita asioita nämä energia-asiat, kun tuntuu, että kaikki lievät ja varsinkin ääriryhmät älähtää, kun jotakin koitetaan edes vähän muuttaa johonkin suuntaan. Ei, ydinenergialle, ei fossiilisille, ei bioenergialle, tuulivoima vinkuu, biovoima haisee, jätteenpoltto on likaista, kalat ei tykkää vesivoimasta aaltovoimalat on liian kalliita ja epäekologisia, Aurinko ei paista tarpeeks ja lehmät ei suostu pieremään putkeen. Eli nykymalli on ihan törkeen jees?!? :-)
    CBR 1000F -89
  6. #156
    Lainaa (Utah @ Loka. 21 2010,13:40) kirjoitti
    Lainaa (vuutainen @ Loka. 21 2010,13:25) kirjoitti
    vitun ituhipit *
    Tiedä onko asialla niinkään ituhipit kuin MTK:n (maanviljelijöiden) etuja ajava, vallassa oleva KePu Pekkarisineen.

    Onhan se tietysti jonkinlainen etu kansantaloudelle jos osakin kalliista tuontiöljystä voitaisiin korvata Suomessa tuotetulle biopolttoaineella. Säästön lisäksi _ehkä_ tulee myös lisää työpaikkoja. Parempi nekin eurot on tänne *jäädä kuin arabisheikeille tai venäläisille...

    Mutta tää nyt on aina tätä samaa mussutusta joka muutoksessa, samahan se oli aikoinaan lyijyttömään siirryttäessä. Koneiden piti silllonkin hajota... moniko vielä kaipaa lyijybensaa? Ja tuossa takavuosina kun se 5% etanolia kaikessa hiljaisuudessa lisättiin bensaan niin kukaan ei huomannut mitään haittaa kun siitä ei kerrottu...


    Se on toi ihmisten tarkkaavaisuus kovin vaihtelevaa.
    Jonkun saa vaikka läpipuikottaa ja laittaa vartaaseen
    kypsymään.....
    Ihmettelee vaan sitte hetken päästä kun maailma jotenkin
    tuntuu pyörivän ja on niin hikikin .

    .....Toiset on taas heti alkuunsa: EI WIDDU.... EN ALA! .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #157
    Lainaa (Utah @ Loka. 21 2010,13:40) kirjoitti
    Onhan se tietysti jonkinlainen etu kansantaloudelle jos osakin kalliista tuontiöljystä voitaisiin korvata Suomessa tuotetulle biopolttoaineella. Säästön lisäksi _ehkä_ tulee myös lisää työpaikkoja. Parempi nekin eurot on tänne *jäädä kuin arabisheikeille tai venäläisille...
    Eipäs nyt ruveta vääristelemään, valta-osa suomalaisesta bensiinistä on käsittääkseni Neste Oilin tuottamaa. Siitä en tiedä, mihin Nesteen voitot nykyään menevät.

    Raakaöljyä ei Suomessa tuoteta, joten se täytyy vastaisuudessakin tuoda ulkomailta jalostettavaksi.
  8. #158
    Media ei tykkää E10:stä, kuluttajat ei tykkää, miks ihmeessä Suomessa on pakko tuo ottaa käyttöön ??

    Kokoelma median otsikoista :
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=122261

    Kuka kerää listan vaaliehdokkaista jotka poistavat tälläiset hulluudet
    Kuka niitä kaikkia pyöriä enää luettelemaan ...
    Viimeisin hankinta Royal Enfield D 350
  9. #159
    Lainaa (Le Motard @ Loka. 21 2010,14:22) kirjoitti
    Lainaa (Utah @ Loka. 21 2010,13:40) kirjoitti
    Onhan se tietysti jonkinlainen etu kansantaloudelle jos osakin kalliista tuontiöljystä voitaisiin korvata Suomessa tuotetulle biopolttoaineella. Säästön lisäksi _ehkä_ tulee myös lisää työpaikkoja. Parempi nekin eurot on tänne *jäädä kuin arabisheikeille tai venäläisille...
    Eipäs nyt ruveta vääristelemään, valta-osa suomalaisesta bensiinistä on käsittääkseni Neste Oilin tuottamaa. Siitä en tiedä, mihin Nesteen voitot nykyään menevät.

    Raakaöljyä ei Suomessa tuoteta, joten se täytyy vastaisuudessakin tuoda ulkomailta jalostettavaksi.
    Ihan totta, mistähän se Neste mahtaa bensansa tehdä? Tottakai kyse on just raakaöljyn korvaamisesta. Se tulee varmuudella vain kallistumaan tulevaisuudessa.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  10. #160
    Lainaa (Utah @ Loka. 21 2010,13:40) kirjoitti
    Ja tuossa takavuosina kun se 5% etanolia kaikessa hiljaisuudessa lisättiin bensaan niin kukaan ei huomannut mitään haittaa kun siitä ei kerrottu...
    Kyllä huomas, useempi konerikko. Alkuun ei vaan tiennyt mistä oli kyse. Sitte turbojen ja muidenkin kireempien säädöt uusiks ni meno jatkui.
  11. #161
    Lainaa (landspeeder @ Loka. 22 2010,13:43) kirjoitti
    Lainaa (Utah @ Loka. 21 2010,13:40) kirjoitti
    Ja tuossa takavuosina kun se 5% etanolia kaikessa hiljaisuudessa lisättiin bensaan niin kukaan ei huomannut mitään haittaa kun siitä ei kerrottu...
    Kyllä huomas, useempi konerikko. Alkuun ei vaan tiennyt mistä oli kyse. Sitte turbojen ja muidenkin kireempien säädöt uusiks ni meno jatkui.
    Mahtokohan olla syynä etanoli? Sitähän laittettiin aluksi se 5% vain 95E, ei 98:n sekaan. Ajaako ne kireemmät turbot sitten 95:lla... ja noita TI-turbovirityskoneita on hajoillu aina, bensasta riippumatta
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  12. #162
    Lainaa (Utah @ Loka. 22 2010,13:10) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Loka. 21 2010,14:22) kirjoitti
    Lainaa (Utah @ Loka. 21 2010,13:40) kirjoitti
    Onhan se tietysti jonkinlainen etu kansantaloudelle jos osakin kalliista tuontiöljystä voitaisiin korvata Suomessa tuotetulle biopolttoaineella. Säästön lisäksi _ehkä_ tulee myös lisää työpaikkoja. Parempi nekin eurot on tänne *jäädä kuin arabisheikeille tai venäläisille...
    Eipäs nyt ruveta vääristelemään, valta-osa suomalaisesta bensiinistä on käsittääkseni Neste Oilin tuottamaa. Siitä en tiedä, mihin Nesteen voitot nykyään menevät.

    Raakaöljyä ei Suomessa tuoteta, joten se täytyy vastaisuudessakin tuoda ulkomailta jalostettavaksi.
    Ihan totta, mistähän se Neste mahtaa bensansa tehdä? Tottakai kyse on just raakaöljyn korvaamisesta. Se tulee varmuudella vain kallistumaan tulevaisuudessa.
    Eiköhän ongelma ole se, että neste käyttää toisella puolella maapalloa sademetsäplantaasilla tuotettua etanolia, eikä Suomessa tuotettua biopolttoainetta. Tuon etanolin ei ole tarkoituskaan tuottaa vähemmän co2-päästöjä tai tuoda suomalaisia työpaikkoja, vaan se on pelkkä markkinointikeino.



    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  13. #163
    Lainaa (Utah @ Loka. 22 2010,13:10) kirjoitti
    Ihan totta, mistähän se Neste mahtaa bensansa tehdä? Tottakai kyse on just raakaöljyn korvaamisesta. Se tulee varmuudella vain kallistumaan tulevaisuudessa.
    Kyse ei ole raakaöljyn korvaamisesta, raakaöljyä aivan varmasti jalostetaan ihan samalla kapasiteetilla. Bensiini ei ole ainoa öljyjaloste, vaikka korkealla jalostusprosessissa onkin.

    Kyse on siitä, että tietämättömät ja voidellut ihmiset pääsevät ääneen EU-parlamentissa. Saadaan katontervaamiskieltoja ja bensan lantraamisdirektiivejä joista hyötyvät ne ketkä ovat parlamentikkoja viitsineet eniten voidella.
  14. #164
    Lainaa (THuhtamäki @ Touko. 26 2010,13:21) kirjoitti
    Mulla 2005 Honda CBR 600F:n manuaali kertoo kissan kokoisilla kirjaimilla että yli 4% etanolibensiiniä EI tule käyttää edes lyhytaikaisesti.
    Jaahas ja 5% etanoli bensaa on juuri 95E... ollut jo pitkään.
  15. #165
    Paikallinen st1 työntekijä kertoi, että shellin jakelukamat ovat myyty. Ketjun poistuminen on lähinnä enää käytännön asia. Ai, kukako osti?
    Nooh... st1 tietysti. * ...se siitä v-powerista sitten... *
  16. #166
    Lainaa (Flyer @ Loka. 22 2010,12:23) kirjoitti
    Media ei tykkää E10:stä, kuluttajat ei tykkää, miks ihmeessä Suomessa on pakko tuo ottaa käyttöön ??

    Kokoelma median otsikoista :
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=122261

    Kuka kerää listan vaaliehdokkaista jotka poistavat tälläiset hulluudet
    Perussuomalaiset jyrää jo
  17. #167
    Lainaa (Teme65 @ Loka. 23 2010,07:39) kirjoitti
    Perussuomalaiset jyrää jo *
    Elämme mielenkiintoisia aikoja .

    Saas nähdä miten hommat alkaa sujua pers edellä .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #168
    No nynne sen teki. Shell myi liiketoimintansa ST1:lle. Mutta Shell jatkaa edelleen merkkinä Suomessa, eli olisiko myös V-Poweria niiden viinalitkujen rinnalla edelleen saatavissa? Eiköhän, on sitä sen verran markkinoitu.



    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  19. #169
    Toivotaan et jatkuu.

    Voihan se olla et v-powerin myynti jopa kasvaa kun osa porukkaa joutuu jokatapauksesa 98iin siirtymään ja sit hintaero ei oo enää niin iso v-poveriin kuin 95sesta.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  20. #170
    Kerrotaanpa St1:lle, että v-powahille on kysyntää. Niillä on intervebissä palautelappunen, jolla voi helpohkosti lähettää heitille viestin, jossa kertoo näin.
  21. #171
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Loka. 27 2010,14:18) kirjoitti
    No nynne sen teki. Shell myi liiketoimintansa ST1:lle. Mutta Shell jatkaa edelleen merkkinä Suomessa, eli olisiko myös V-Poweria niiden viinalitkujen rinnalla edelleen saatavissa? Eiköhän, on sitä sen verran markkinoitu.
    V-Power pysyy markkinoilla seuraavat 5 vuotta.
    Näin lupasi St 1:n edustaja eilisessä liikenneillassa, jossa puhuttiin tulevista polttoaineista ja niiden soveltuvuudesta.
    Laitoin sinne kysymyksen: "Säilyykö V-Power markkinoilla ainoana etanolittomana bensiiniä yritysjärjestelyistä huolimatta".
    Vastaus oli ilmeisen tarkoituksella minimaalinen: "Lyhyesti; V-Power pysyy ohjelmassa ainakin seuraavat 5 vuotta."
    Viinattomuudesta ei sanottu sanaakaan. Ilmeisesti ei haluttu kertoa laajemmin ihmisille, että vielä on olemassa etanoliton vaihtoehto. Tai sitten Powerikin lantrataan. Ohjelmahan oli tyyliltään viinan ylistys.
    Viinaa kehotetaan polttamaan vaihtoehtoisena (pakollisena) energialähteenä mahdollisimman paljon muualla paitsi omassa kropassa.
    Pannaan haisemaan.
  22. #172
    Niillä on varmaan 5 vuoden määräaikainen sopimus Shellin kanssa, sitten katsotaan uudestaan, että jatkavatko asemat Shelleinä vai jonain muuna. No, viidessä vuodessa ehtii tapahtua paljon. Enpä usko, että V-Poweriin alkavat viinaa lantraamaan, sehän on vähän koko liemen idea, että se on ns. täyttä tavaraa, alkoholia alle 0,5 %. Hyvä uutinen myös meille ilmailijoille.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  23. #173
    Ei taida niin paljoa tulla kaudessa kilsoja etteikö voisi kustannusten puolesta ajaa 98:lla.
    10.000 ajolla puhutaan jostain 600-700 litrasta, jos hintaero on siinä 10c/l niin eipä tuosta 98:n käytöstä montaa pitkää tarvi jättää ottamatta.
    Aprilia sinänsä ilmoittaa että tuo E10 käy kaikkiin 4-t malleihin mutta ainakin USA:sta on kuulunut ongelmia nimenomaan muovitankkien kanssa käytettäessä tuota etanolipitoisempaa bensaa.
    Venepuolella Volvo antaa sellaisen ohjeistuksen että käytännössä joutuu koko ajan käyttämään fuel stabilizeria jos ajaa E10:llä.
  24. #174
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (OOWEE @ Marras. 01 2010,14:32) kirjoitti
    jos hintaero on siinä 10c/l niin eipä tuosta 98:n käytöstä montaa pitkää tarvi jättää ottamatta.
    Eikös se hintaero ole yleensä noin 4 senttiä litralta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  25. #175
    Lainaa (shyhander @ Marras. 01 2010,16:42) kirjoitti
    Lainaa (OOWEE @ Marras. 01 2010,14:32) kirjoitti
    jos hintaero on siinä 10c/l niin eipä tuosta 98:n käytöstä montaa pitkää tarvi jättää ottamatta.
    Eikös se hintaero ole yleensä noin 4 senttiä litralta.
    650 ltr x 0.04 eur = 26 eur lisäkulu kun muuttaa siihen "kalliimpaan bensaan"

    Tosin täällä kymenlaaksossa ero on 2 c/ltr (95/98 oktaanilla)
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  26. #176
    Lainaa (Kawa LTD @ Marras. 01 2010,17:02) kirjoitti
    Lainaa (shyhander @ Marras. 01 2010,16:42) kirjoitti
    Lainaa (OOWEE @ Marras. 01 2010,14:32) kirjoitti
    jos hintaero on siinä 10c/l niin eipä tuosta 98:n käytöstä montaa pitkää tarvi jättää ottamatta.
    Eikös se hintaero ole yleensä noin 4 senttiä litralta.
    650 ltr x 0.04 eur = 26 eur lisäkulu kun muuttaa siihen "kalliimpaan bensaan"

    Tosin täällä kymenlaaksossa ero on 2 c/ltr (95/98 oktaanilla)
    Eiköhän kaikilla olis varaa laittaa tenulitkut totaaliseen
    boikottiin !
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  27. #177
    Ei tulis mieleenikään lähteä arpomaan kuinka se toimis nois min wanhuksissa.. Mopoihin (2 x kawa) noin 20-30 eur enempi / vuosi (tosin ne kulkee jo nyt 98 okt), mutta autoihin (lada ja opel) lorahtaa sitä 98 oktaania.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  28. #178
    Näyttää Kawasakin kanta E10:n soveltuvuuteen muuttuneen, aikaisemmin ei käynyt mihinkään, nyt on pitkä lista malleja joihin käy:

    Lainaa kirjoitti
    Kawasaki
    *E10 käy maastoajoneuvoihin (ATV) ja vesijetteihin
    *E10 käy moottoripyöriin seuraaviin moottoripyörämalleihin
    KX65A/B!vuosimallit 2000–2011!
    KX85A/B!vuosimallit 2001–2011
    KLX110A/C/D!vuosimallit 2002–2009!
    KLX125C vuosimallit 2009–2011!
    KLX125M vuosimallit 2003–2008!
    KLX250S vuosimallit 2008 –2011!
    EX250K vuosimallit 2008–2011!
    KX250N/R/T/W/X/Yvuosimallit 2004–2011!
    KLX450A vuosimallit 2008–2011!
    KX450D/E vuosimallit 2006–2011!
    ZX600P/R vuosimallit 2007–2011!
    ER650A/B/C/D vuosimallit 2006–2011!
    EX650A/B/C/D vuosimallit 2006–2011!
    KLE650A/B/C/D vuosimallit 2007–2009!
    ZR750L/M/N/P vuosimallit 2007–2011 !
    EJ800A vuosimalli 2011!
    VN900B/C vuosimallit 2006–2011!
    ZR1000B/C/D/E vuosimallit 2009–2011!
    ZX1000D/E/F/G/H/J/K vuosimallit 2006 –2011!
    ZG1400A vuosimallit 2008–2009!
    ZX1400A/B/D vuosimallit 2006–2011!
    VN1700A/B/C/D/E/F/K vuosimallit 2009–2011!
    VN2000H vuosimallit 2008–2010
    Lähde: http://www.e10bensiini.fi/files....iin.pdf



  29. #179
    Lainaa (reissuesa @ Marras. 04 2010,16:30) kirjoitti
    Aika rohkeita väittämiä tuolla kyllä, ottaen huomioon että joillakin merkeillä on useiden vuosikymmenien historia.

    Esim. "Harley-Davidson
    * E10 käy kaikkiin moottoripyöriin"


    Siitä vaan sotasivuvaunuun ja board trackeriin etanolia tankkiin.
  30.  
  31. #180
    On lista muuttunut mihin prätkiin käy.
    Aikaisemmin ainakin Yamahalla luki ettei E10 käy ja nyt se käykin -90 eteenpäin oleviin pyöriin.
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
Sivu: 6 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen