Sivu: 5 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 444:sta
  1. #121
    Minä ajattelin katsoa mitä kevät tuo asiassa esille. Tosin... E98 löpöllä aloitetaan... onhan siinäkin jo 5% kasvipirtua.. Eipäs hätiköidä.. lukekoon e10bensa sivilla mitä tahtoo. On sitä E98 tarjolla... *

    ed: E95/E98



  2. #122
    Alan itsekin tankkaamaan keväällä ysikasia... Valmistajan mukaan 95 kävisi maksimissaan 10% etanolipitoisena Gixxeriin. Ostin pyörän pari vuotta sitten EE-Speediltä ja he eivät suosittele E10 käyttöä: E10 FAQ 10/2010: Uuden erittäin alkoholipitoisen E10 polttoaineen tulo markkinoille on aiheuttanut runsaasti kysymyksiä sen soveltuvuudesta moottoripyöriin.
    -EE-Speed ei suosittele kyseisen polttoaineen käyttöä missään moottoripyörä-, tai mopomallissa.
    -Tärkein syy on alkoholien alumiinia syövyttävä taipumus, joka aiheuttaa erinäisiä sakka- ja tukkeumavaivoja pidemmän päälle. Lisäksi alkoholilla on kosteutta imeviä ominaisuuksia ja erityisesti nämä kaksi syytä yhdessä tekevät todennäköiseksi käynti- ja korroosiotyyppisien ongelmien ennenaikaisen esiintymisen. Alkoholi polttoaineessa vaatii lähes poikkeuksetta seoksen rikastamisen ja tämä syö E10 polttoaineen "vihreän idean / imagolobbauksen" tuomat edut.
    *Mikäli E10 polttoainetta on joskus pakko tankata etenemisen turvaamiseksi, tulee tankki ajaa mahdollisimman tyhjäksi ja korvata paremmin sopivalla 98E bensiinillä mahdollisimman ripeällä tahdilla. Missään tapauksessa E10 polttoainetta ei tule jättää tankkiin ja polttoainejärjestelmään talvehtimaan edes lisäaineistettuna.



    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  3. #123
    Lainaa (Henry67 @ Loka. 07 2010,20:52) kirjoitti
    Lisäksi alkoholilla on kosteutta imeviä ominaisuuksia ja erityisesti nämä kaksi syytä yhdessä tekevät todennäköiseksi käynti- ja korroosiotyyppisien ongelmien ennenaikaisen esiintymisen.
    erityisesti seuraavana aamuna joo ;-)
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  4. #124
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Henry67 @ Loka. 07 2010,20:52) kirjoitti
    Alan itsekin tankkaamaan keväällä ysikasia... Valmistajan mukaan 95 kävisi maksimissaan 10% etanolipitoisena Gixxeriin. Ostin pyörän pari vuotta sitten EE-Speediltä ja he eivät myös suosittele E10 käyttöä: E10 FAQ 10/2010: Uuden erittäin alkoholipitoisen E10 polttoaineen tulo markkinoille on aiheuttanut runsaasti kysymyksiä sen soveltuvuudesta moottoripyöriin.
    -EE-Speed ei suosittele kyseisen polttoaineen käyttöä missään moottoripyörä-, tai mopomallissa.
    -Tärkein syy on alkoholien alumiinia syövyttävä taipumus, joka aiheuttaa erinäisiä sakka- ja tukkeumavaivoja pidemmän päälle. Lisäksi alkoholilla on kosteutta imeviä ominaisuuksia ja erityisesti nämä kaksi syytä yhdessä tekevät todennäköiseksi käynti- ja korroosiotyyppisien ongelmien ennenaikaisen esiintymisen. Alkoholi polttoaineessa vaatii lähes poikkeuksetta seoksen rikastamisen ja tämä syö E10 polttoaineen "vihreän idean / imagolobbauksen" tuomat edut.
    *Mikäli E10 polttoainetta on joskus pakko tankata etenemisen turvaamiseksi, tulee tankki ajaa mahdollisimman tyhjäksi ja korvata paremmin sopivalla 98E bensiinillä mahdollisimman ripeällä tahdilla. Missään tapauksessa E10 polttoainetta ei tule jättää tankkiin ja polttoainejärjestelmään talvehtimaan edes lisäaineistettuna.
    Suzukin tehdas taasen kertoo, että E10 käy kaikkiin vuoden 2001 jälkeen valmistettuihin malleihin. Itse ainakin meinasin säädättää k7:n tuolle E10:lle vuoden vaihteen jälkeen. EE-Speedin tietotoimisto on "aavistuksen" siis hakoteillä tässä asiassa.
    Superbike #7
  5. #125
    Koskaan en ole käyttänyt muuta kun 98E pyörissä enkä käytä tästä eteenpäinkään Ja miksi pitäisikään, säästökin olisi minimaalinen.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  6. #126
    Lainaa (Utah @ Loka. 07 2010,13:59) kirjoitti
    Lainaa (TiKaw @ Loka. 07 2010,13:15) kirjoitti
    MUTTA kun nää bensat muuttuu niin pitää sitten kait käydä
    tankkaan Lentokone bensaa siis 100 oktaanista bensaa...
    Kaikki jonoon jonnekkin pienkone tankkaus pisteelle.
    LL100 maksaa muistaakseni päälle 2€/L ja sisältää rutkasti lyijyä (vaikka LL= Low Lead;)... tuskin kannattaa eikä taida muutenkaan sopia kovin hyvin muihin kun lentokoneisiin.
    AVGAS 100 LL:n hinta on tällä hetkellä n. 2,25/litra. Kalleimmillaan se on ollut n. 2,55/l. Lyhenne LL tulee tosiaan sanoista Low Lead, mutta totuus on vähän toinen.

    Lyijyää tulpat, venttiilit ja moottoriöljyn oikein tehokkaasti. Kaiken lisäksi ei edes syty kovin helposti, eli laihalla käyviin koneisiin ei kovin hyvä polttoaine.

    "Satalälläri" sopii siis lähinnä lentokoneisiin ja niihin se käykin erittäin hyvin, paremmin kuin MOGAS (eli normaali kauppabensa). Sitäkin nykyään käytetään enemmän ja enemmän myös lentsikoissa kun tuo lentobensa on niin sikakallista ja koko ajan vaikeammin saatavaa.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  7. #127
    Milloin saadaan ekat dynokäyrät aiheesta?
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  8. #128
    Lainaa (TunturiTT @ Loka. 09 2010,12:17) kirjoitti
    Milloin saadaan ekat dynokäyrät aiheesta?
    Kiinnostaisi myös. Testejä on yleensä tehty autoilla, jotka osaavat nostaa ahtopainetta tarpeen mukaan, ts etenolista on ollut jopa hyötyä. Prätkissä epäilen kyllä tehonlaskua.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #129
    Lainaa (vetomies @ Loka. 13 2010,12:40) kirjoitti
    Lainaa (TunturiTT @ Loka. 09 2010,12:17) kirjoitti
    Milloin saadaan ekat dynokäyrät aiheesta?
    Kiinnostaisi myös. Testejä on yleensä tehty autoilla, jotka osaavat nostaa ahtopainetta tarpeen mukaan, ts etenolista on ollut jopa hyötyä. Prätkissä epäilen kyllä tehonlaskua.
    Eiköhän se "vaparimoponkin" sielunelämä noudata tunnustettua fysiikkaa .

    Kaikin osin optimoituna käytettävälle sopalle tuottaa
    kyllä väistämättä( esim. RE 85:lle ) havaittavan eron....
    parempaan suuntaan .
    Tosin... aika lailla jumppaa kaikkinensa se täyden hyödyn
    irroittaminen kyllä vapareissa vaatii..... jo ennen säätöhommiakin.

    Nuo 10%:set taas tuottavat lähinnä enemmän vaivaa
    kuin iloa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #130
    Eikös nykypyörissä lambda-anturi osaa säätää seoksen kohdalleen vaikka olisi vettä bensan seassa? Vai eroaako mopon ruiskusysteemi autoista tässä suhteessa?
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  11. #131
    Lainaa (Halti @ Loka. 13 2010,14:02) kirjoitti
    Eikös nykypyörissä lambda-anturi osaa säätää seoksen kohdalleen vaikka olisi vettä bensan seassa? Vai eroaako mopon ruiskusysteemi autoista tässä suhteessa?
    Tässähän se "soppa" yleisellä tasolla onkin.
    Monessako liikenteessä olevassa vehkeessä on "viimeisintä" moottorinohjaustekniikkaa.........
    Oli se vehje sitten mikä tahansa.

    Turhan vähän myös joristaan moottoriöjyyn liittyvistä
    asioista polttoaineiden etanolipitoisuuksien lisääntyessä
    merkittävästi.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  12. #132
    Lainaa (Halti @ Loka. 13 2010,14:02) kirjoitti
    Eikös nykypyörissä lambda-anturi osaa säätää seoksen kohdalleen vaikka olisi vettä bensan seassa? Vai eroaako mopon ruiskusysteemi autoista tässä suhteessa?
    Lambda toimii vain osakaasulla, eli täyskaasulla ei auta. Ja lambda mittaa vain hapen määrää pakokaasussa ja stoikiometrinen seoskin on etanolilla erilainen... eli ei se osaa korjata seosta kunnolla kun kyseessä on eri polttoaine. Mitä enemmän etanolia sitä enemmän olis syytä säätää moottorinohjaus uudelleen.
  13. #133
    Kun en nyt jaksanut koko ketjua tankata läpi, enkä jaksa tekniikkapuoleen paneutua, niin onkos se nyt niin, että lambdat, katit ja muut pakopuolen saastehärpäkkeet on se pahin kynnys käyttää eekymppiä.

    Eli eikös se ratkaisu ole sitten heittää tehoputkistot joka pärrään? Vähemmän ilmansaasteita, enemmän melusaastetta?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  14. #134
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (wekkuli @ Loka. 13 2010,17:46) kirjoitti
    Kun en nyt jaksanut koko ketjua tankata läpi, enkä jaksa tekniikkapuoleen paneutua, niin onkos se nyt niin, että lambdat, katit ja muut pakopuolen saastehärpäkkeet on se pahin kynnys käyttää eekymppiä.

    Eli eikös se ratkaisu ole sitten heittää tehoputkistot joka pärrään? Vähemmän ilmansaasteita, enemmän melusaastetta?
    Enempi ongelmat on tuolla polttoainepuolella E10 kanssa. Eli kaikkien pelien polttoainetankit, -letkut ja tiivisteet eivät kestä etanolia kunnolla. Saastehäsmäkät toimivat kuten ennenkin, polttoainetta tosin litramääräisesti kuluu hieman enemmän.
    Superbike #7
  15. #135
    ÄÄÄh.... Ei muuta kun Hydrazinea pönttöön ja menox .

    Kyllä lähtee..... nenät päästä, hampaat suusta jne.
    mutta kyllä lähtee .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16. #136
  17. #137
    Lainaa (Brocol @ Loka. 20 2010,11:41) kirjoitti
    Suomi haluaa jälleen olla mallioppilas

    No tämähän ei tietysti ole yllätys.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #138
    Lainaa (BadToThe Bone @ Loka. 20 2010,11:48) kirjoitti
    Lainaa (Brocol @ Loka. 20 2010,11:41) kirjoitti
    Suomi haluaa jälleen olla mallioppilas

    No tämähän ei tietysti ole yllätys.
    Eiko ole upeaa olla edellakavija..?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  19. #139
    Ducatiin ei vielä soveltuvuustietoja ole. Suzukiin ja Yamahaan on. Suzukiin käy, Yamahaan ei. Vähän tuntuu arpomiselta tää homma ....
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  20. #140
    Lainaa (Athene @ Loka. 20 2010,13:31) kirjoitti
    Ducatiin ei vielä soveltuvuustietoja ole. Suzukiin ja Yamahaan on. Suzukiin käy, Yamahaan ei. Vähän tuntuu arpomiselta tää homma ....
    Rohkeasti kokeilemaan. Olen varma, että valmisteleva virkamies korvaa vahingot, mikäli polttoaine ei sovikaan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #141
    Lainaa (vetomies @ Loka. 20 2010,13:35) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Loka. 20 2010,13:31) kirjoitti
    Ducatiin ei vielä soveltuvuustietoja ole. Suzukiin ja Yamahaan on. Suzukiin käy, Yamahaan ei. Vähän tuntuu arpomiselta tää homma ....
    Rohkeasti kokeilemaan. Olen varma, että valmisteleva virkamies korvaa vahingot, mikäli polttoaine ei sovikaan.
    En mä oo niin rohkea ...
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  22. #142
    Mitäköhän sitten vaatisi, että tämmöinen vakavanha kaasarinelkku saatas pyörimään vaikka e85sella?

    Tuossa ihan mielenkiinnosta tutkin parin harrastajan prokkiksia, kun ne tuotti polttoaineensa ihan satunnaisesta jämäkamasta tislaamalla. Joissain maissa tähän saa maksutta lisenssin polttoainekäyttöön.

    Ei taida ihan Suomessa olla laillista, mutta leikittelin kuitenkin ajatuksella, että lähistöltä löytyvien laitosten ylijäämäkamasta voisi käyttää ja tislata omaa etanolia ja sitä hiukka bensaan sekotettuna tulis kesä ajeltua huippuekologisesti. Ja tietysti vielä puulla tuo tislauksen lämpö.

    Elikkäs mimmonen homma konversio ois prätkään?

    Enkä nyt ole 100% vakavissaan tässä hommassa, että ne bensaa saa halvemmalla kommentit voi jäädä pois, kunhan kehittelen ajatuksia.
    CBR 1000F -89
  23. #143
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (chainese @ Loka. 20 2010,16:14) kirjoitti
    Mitäköhän sitten vaatisi, että tämmöinen vakavanha kaasarinelkku saatas pyörimään vaikka e85sella?
    Polttoainepuolelta letkujen, o-renkaiden yms. vaihto sellaisiin, jotka sietävät etanolia ja kaasarien suuttimien vaihto n. 30% suuremmaksi. Tämä siis helpoimmassa tapauksessa.
    Superbike #7
  24. #144
    Lainaa (GoSpel @ Loka. 20 2010,12:20) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Loka. 20 2010,11:48) kirjoitti
    Lainaa (Brocol @ Loka. 20 2010,11:41) kirjoitti
    Suomi haluaa jälleen olla mallioppilas

    No tämähän ei tietysti ole yllätys.
    Eiko ole upeaa olla edellakavija..? * * *
    Suomaa-brändäykseen keksimäni mainoslause, saa käyttää vapaasti:

    Suami - itseruoskinnan edelläkävijä
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  25. #145
    Lainaa (Nitrous @ Loka. 20 2010,16:22) kirjoitti
    Lainaa (chainese @ Loka. 20 2010,16:14) kirjoitti
    Mitäköhän sitten vaatisi, että tämmöinen vakavanha kaasarinelkku saatas pyörimään vaikka e85sella?
    Polttoainepuolelta letkujen, o-renkaiden yms. vaihto sellaisiin, jotka sietävät etanolia ja kaasarien suuttimien vaihto n. 30% suuremmaksi. Tämä siis helpoimmassa tapauksessa.
    No eipä tuo kuulosta ylitsepääsemättömältä.

    Mulla olis vielä ihan hyvät tilat tuohon tuottamiseen... Prätkätallissa hyvin ilmastoitua betonilattiasta tilaa ehkä 10m2... Omppuja, kaalinlehtiä ym ym maatalousjätettä vaan käymään ja siitä tislaamaan. Nykyisellään bensaa menee pari tankkia kuussa, joten tuon määrän tuottaminenkaan ei ois mikään mahdottomuus... Heh, sit pitäs vielä ryhtyä eläkelläiseksi, että ois aikaa dusata... Eli tuskin tulee tapahtumaan, mutta ideana kyllä melkoisen kiehtova. Prätkä kulkis omenoilla :-D
    CBR 1000F -89
  26. #146
    Pelkkä epätietoisuutta koko aihe. Kysykää Mauri Pekkariselta ja viherpipertelijöiltä. Ne ei osaa kantaa edes vastuuta tekemistään päätöksistä, koska äly puoli lähentelee idioottia. Jos kyseinen bensa käy aprilian, siis minarellin 660 koneeseen, mutta ei kuitenkaan yamahan vastaavaan...Niin...tosiaan niin. Lähettäkää laskut konerikoista Pekkariselle ja muille tietämättömille. Suomalaiset aina kerskuu kuinka ne tietää...ei siis mistään mitään. Pääasia, ettei katukuvassa liiku kerjäläisiä. Mutta jos tosiaan haluaa antaa suomen yli-inhimillisille päättäjille opetuksen jota koko muu eurooppa tulee nauramaan, niin jättäkää se e10 sinne huoltoasemien säiliöön. On meinaan sen verran kallis siivousurakka edessä, että anni sinnemäen paapomat loisetkin pääsee tosi hommiin.
  27. #147
    Lainaa (chainese @ Loka. 20 2010,16:55) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Loka. 20 2010,16:22) kirjoitti
    Lainaa (chainese @ Loka. 20 2010,16:14) kirjoitti
    Mitäköhän sitten vaatisi, että tämmöinen vakavanha kaasarinelkku saatas pyörimään vaikka e85sella?
    Polttoainepuolelta letkujen, o-renkaiden yms. vaihto sellaisiin, jotka sietävät etanolia ja kaasarien suuttimien vaihto n. 30% suuremmaksi. Tämä siis helpoimmassa tapauksessa.
    No eipä tuo kuulosta ylitsepääsemättömältä.

    Mulla olis vielä ihan hyvät tilat tuohon tuottamiseen... Prätkätallissa hyvin ilmastoitua betonilattiasta tilaa ehkä 10m2... Omppuja, kaalinlehtiä ym ym maatalousjätettä vaan käymään ja siitä tislaamaan. Nykyisellään bensaa menee pari tankkia kuussa, joten tuon määrän tuottaminenkaan ei ois mikään mahdottomuus... Heh, sit pitäs vielä ryhtyä eläkelläiseksi, että ois aikaa dusata... Eli tuskin tulee tapahtumaan, mutta ideana kyllä melkoisen kiehtova. Prätkä kulkis omenoilla :-D
    E85:ssä on niin paljon alkoholia, että se hapettaa paljasta alumiinia ihan reiskasti. Silloin aikanaan, kun ryhtyivät tekemään Brasiliaan täysalkoholiautoja, pinnoitettiin kaikki alumiinipinnat, jotka olivat kosketuksessa alkoholin kanssa. Eli siis kaasarit, imukanavat jne jne. Volkkarissakin oli kovakromatut kaasarin sisukset ja kannen kanavat.
    Siitä vaan pinnoitushommiin. Lisäksi E85:sta menee kymmeniä prosentteja enemmän, jotta moottori tuottaisi edes saman tehon. Eli suutinhommiin joutuu.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  28. #148
    Lainaa (Utah @ Loka. 07 2010,22:20) kirjoitti
    Koskaan en ole käyttänyt muuta kun 98E pyörissä enkä käytä tästä eteenpäinkään * Ja miksi pitäisikään, säästökin olisi minimaalinen.
    Sama homma


    636 -06
  29. #149
    Nelipyöränen sanoo että 98(95) ja kakspyöränen ei oo niissä säädöissä missä tuotantolinjalta putkahti, niin eipä jaksane puljailla E10:n kanssa jos ei hintaero ihan mielettömyyksiin mene. Molempien valmistaja lupaa kyllä yhteensopivuuden uuteenki litkuun, mutta pää pistää hanttiin tässä samalla tavalla kuin energiansäästölamppujen ostamisessa sähkölämmitteiseen kämppään...
    YZF600R -> RSV1000R
  30.  
  31. #150
    Lainaa (TunturiTT @ Loka. 20 2010,18:40) kirjoitti
    Lainaa (chainese @ Loka. 20 2010,16:55) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Loka. 20 2010,16:22) kirjoitti
    Lainaa (chainese @ Loka. 20 2010,16:14) kirjoitti
    Mitäköhän sitten vaatisi, että tämmöinen vakavanha kaasarinelkku saatas pyörimään vaikka e85sella?
    Polttoainepuolelta letkujen, o-renkaiden yms. vaihto sellaisiin, jotka sietävät etanolia ja kaasarien suuttimien vaihto n. 30% suuremmaksi. Tämä siis helpoimmassa tapauksessa.
    No eipä tuo kuulosta ylitsepääsemättömältä.

    Mulla olis vielä ihan hyvät tilat tuohon tuottamiseen... Prätkätallissa hyvin ilmastoitua betonilattiasta tilaa ehkä 10m2... Omppuja, kaalinlehtiä ym ym maatalousjätettä vaan käymään ja siitä tislaamaan. Nykyisellään bensaa menee pari tankkia kuussa, joten tuon määrän tuottaminenkaan ei ois mikään mahdottomuus... Heh, sit pitäs vielä ryhtyä eläkelläiseksi, että ois aikaa dusata... Eli tuskin tulee tapahtumaan, mutta ideana kyllä melkoisen kiehtova. Prätkä kulkis omenoilla :-D
    E85:ssä on niin paljon alkoholia, että se hapettaa paljasta alumiinia ihan reiskasti. Silloin aikanaan, kun ryhtyivät tekemään Brasiliaan täysalkoholiautoja, pinnoitettiin kaikki alumiinipinnat, jotka olivat kosketuksessa alkoholin kanssa. Eli siis kaasarit, imukanavat jne jne. Volkkarissakin oli kovakromatut kaasarin sisukset ja kannen kanavat.
    Siitä vaan pinnoitushommiin. Lisäksi E85:sta menee kymmeniä prosentteja enemmän, jotta moottori tuottaisi edes saman tehon. Eli suutinhommiin joutuu.
    Jaa, tuotapa en hoxannut. Voisi olla kyllä aika tuhoisaa siis, jos talviseisontaakin ajattelee. Tenut tankissa...
    CBR 1000F -89
Sivu: 5 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen