Sivu: 4 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 444:sta
  1. #91
    Varmaan litrahinta laskeekin, mutta kun kulutus nousee 30% jo nykyisellä 5% bensalla niin jokainen voi yrittää laskea mitä tapahtuu tämän 10% viinalitkun kanssa.

    Jaa mistäkö tuo 30% tulee? Esimerkiksi siitä, että kun Saksassa on tankannut tuota superpowermitälielitrallapidemälle bensaa mitä siellä myyvät, niin LT:n mittari on näyttänyt aivan huimia kilometrejä tankillisella verrattuna vastaavaan Suomessa, vaikka nopeuskin on ollut *huomattavasti* rivakampaa kuin täällä kotimaassa.

    GSA:lla pääsin kesän reissussa yli 800km omalla tankilla, täällä kotimaassa hyvä jos 600km menee tankillisella .

    Kyllä sitä viina litkua kuluu joka tapauksessa huomattavasti enemmän kuin *bensalla* ajellessa eli kukkaro kevenee kuitenkin enemmän!
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  2. #92
    Lainaa (kale @ Loka. 05 2010,08:06) kirjoitti
    Jotenkin vaan epäilyttää kaikki uutisointi, jossa kerrotaan hinnan laskevan *
    Euroon siirryttäessähän suoritettiin vastaavanlainen emäkusetus, että hinnat ei muka nouse.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #93
    jos toi kulutuksen nousu pitää paikkaansa niin eihän siinä olen mittään järkeä lotrailla viinaa sekaan...todellisuudessahan päästöt vaan sitten kasvaa
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  4. #94
    Lainaa (-RUMBLE- @ Loka. 05 2010,14:18) kirjoitti
    jos toi kulutuksen nousu pitää paikkaansa niin eihän siinä olen mittään järkeä lotrailla viinaa sekaan...todellisuudessahan päästöt vaan sitten kasvaa
    Näinpä.

    Koskas olet viimeksi päässyt valmistajan lupaamiin kulutuslukemiin autolla tai moottoripyörällä Suomessa? Itse en kyllä lähivuosina kertaakaan.

    Ulkomailla kyllä useastikin (moottoripyörällä).

    Sinänsä ihan jännä juttu.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  5. #95
    Lainaa (-RUMBLE- @ Loka. 05 2010,14:18) kirjoitti
    jos toi kulutuksen nousu pitää paikkaansa niin eihän siinä olen mittään järkeä lotrailla viinaa sekaan...todellisuudessahan päästöt vaan sitten kasvaa
    Kyse onkin uusiutuvien energianlähteiden osuuden nostamisesta. Bio-etanoli on uusiutuva, sitä voi tuottaa Suomessa eikä se aiheuta pysyviä CO2-päästöjä, muka.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  6. #96
    Lainaa (kale @ Loka. 05 2010,08:06) kirjoitti
    Jotenkin vaan epäilyttää kaikki uutisointi, jossa kerrotaan hinnan laskevan *
    Justiinsa MTV3:n uutisissa sanottiin, että jos 95E10 tulisi tänään markkinoille se olisi yhtä kallista kuin E95... Vielä jos etanolin verotusta nostetaan niin voip mennä jopa kalliimmaksi.
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  7. #97
    Kaverin kanssa äsken kun puhelin niin tuumasi että olisi Petikossa nähnyt jo myynnissä euron hinnalla. Tiedä sitten katsoko se oikein ohi ajaessaan
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  8. #98
    Lainaa (mcmies @ Touko. 27 2010,09:47) kirjoitti
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Touko. 26 2010,14:49) kirjoitti
    Asiaa sivuavassa kirjoittelussa vilahtaa pahaenteisesti mm. "ympäristöystävällisyys", "uusiutuvan energian käytön lisääminen" ja tärkeimpänä "ohjaava verotus" yms. virkamieshevonsaastaa.

    Eli viherpesty E10 tullee olemaan samanhintaista tai vähän kalliimpaa kuin nykyinen 95. Pieni hinnankorotus voidaan aina perustella esim. tuotantokustannusten nousulla, veroa tuskin lasketaan.

    Samalla "suojalaadun" hinta nostetaan "vero-ohjauksella" "uusiutuvan energian käytön lisäämisen" ja "ympäristöystävällisyyden", "hiilineutraaliuden" yms. propagandapaskan nimissä jonnekin 1,70-1,80 euron tasolle.

    No, bensa ja viina on aina hintansa arvoista, mutta ottaa aika pahasti kanisteriin tuo valtion syöttämä propaganda ja sillä perusteltavat jatkuvat hinnankorotukset.
    Asian ydin tavoitettu. Pisteet siitä!
    Että taas tulee sitä samaa h...vetin viherpiiperrysp...skaa. Taas on keksitty veruke jolla tehdään ympäristösuojelun nimissä tulonsiirtoja!

    Kuuluu just samaan ketegoriaan kuin kesämökkien paska-huussien jäteasetukset!
    Ei tule olemaan mitään merkitystä ilmaston kannalta mitä me täällä suomessa tankkiin työnnetään kun ihan tuossa itänaapurissa, saati muut 5,5 miljardia ihmistä ei ole taida vielä olla kovin ympäristötietoisia.

    Ollaankohan me ihan oikeasti näin hölmöjä että meille voi tosiaan taas syöttää ja maksattaa kaiken paskan viherpiiperryshurmiossa? *



    Murjaanien kuningas!
  9. #99
    Taisi olla ihan pyörän ohjekirjassakin maininta ettei ekonomiset eli "vihreät" polttoaineet sovellu pyöriin.
  10. #100
    Tai vaikka se kävisikin, jos oktaani luku on sitä ja tätä. Mutta se ei varmastikaan ole suositeltavaa.
  11. #101
    ^ mutuilua yllä jeq? Mistä moposta kyse ja saisiko suoran lainauksen ohjekirjasta?

    K1 Hayabussin (löytyi helposti googlella) ohjekirjasta:
    Use only unleaded gasoline of at least 87 pump
    octane ( ) or 91 octane or higher rated by the
    research method. Gasoline containing MTBE (Methyl
    Tertiary Butyl Ether), less than 10% ethanol,
    or less than 5% methanol with appropriate
    cosolvents and corrosion inhibitor is permissible.
    Gasoline used should be graded 91 octane or
    higher. An unleaded gasoline is recommended.

    Eli on jo pitkään ollut ohjekirjoissakin hyväksyttyä

    Sitten loppukevennys: "Engine oil: SAE 10W/40, API SF or SG"
    Ei JASO MA:ta! D.. eiku

    http://users.skynet.be/hayabus....RK1.pdf



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  12. #102
    Lainaa (iaj @ Loka. 05 2010,14:23) kirjoitti
    Lainaa (-RUMBLE- @ Loka. 05 2010,14:18) kirjoitti
    jos toi kulutuksen nousu pitää paikkaansa niin eihän siinä olen mittään järkeä lotrailla viinaa sekaan...todellisuudessahan päästöt vaan sitten kasvaa
    Näinpä.

    Koskas olet viimeksi päässyt valmistajan lupaamiin kulutuslukemiin autolla tai moottoripyörällä Suomessa? Itse en kyllä lähivuosina kertaakaan.

    Ulkomailla kyllä useastikin (moottoripyörällä).

    Sinänsä ihan jännä juttu.
    "jännä juttu" on osuva ilmaisu

    Allekirjoitan havainnon ja hämmästelen sitä syvästi
    ... jotain piti muistaa
  13. #103
    Tällä pirtubensalla on kaiken muun ohella pari oikein huonoa ominaisuutta. Ensinnäkin pirtu liuottaa vanhan kaluston osalta polttoainejärjestelmään kertyneitä epäpuhtauksia siirtäen ne suuttimien tukkeeksi. Toiseksi pirtu kerää itseensä (kondenssi)vettä. Jäänestojakin pitäisi käyttää lyhytaikaisesti ja mieluiten siten, että tankillinen kulutetaan nopeasti, jolloin tankissa jo ollut vesi poistuu, mutta uutta ei ehdi kerääntyä. Siten seisonta-ajallisissa moottoreissa tankissa seisova pirtubensa on huonoimmillaan.

    Mutta oikeetakin bensaa jää myyntiin.
  14. #104
    Lainaa (iaj @ Loka. 05 2010,10:04) kirjoitti
    Varmaan litrahinta laskeekin, mutta kun kulutus nousee 30% jo nykyisellä 5% bensalla niin jokainen voi yrittää laskea mitä tapahtuu tämän 10% viinalitkun kanssa.
    Etanolia tarvitaan n. 30% enempi samaan suoritteeseen. Jos verrataan normibensaa ja E10:iä niin kulutus nousee muutaman prosentin.
    Itse ihmettelin miksi pyörässäkin kuluu 98:ia hiukan vähemmän kuin 95:ta, vaikka oktaaniluvun ei pitäisi vaikuttaa silloin mitään kun ei ole nakutustunnistinta. Ilmeisesti se ero johtuu siitä, että 95:ssa on jo ollut pitkään tuo 5% etanolia.
  15. #105
    Lainaa (zpete @ Loka. 06 2010,10:54) kirjoitti
    Itse ihmettelin miksi pyörässäkin kuluu 98:ia hiukan vähemmän kuin 95:ta, vaikka oktaaniluvun ei pitäisi vaikuttaa silloin mitään kun ei ole nakutustunnistinta. Ilmeisesti se ero johtuu siitä, että 95:ssa on jo ollut pitkään tuo 5% etanolia.
    Kyllä tuon 98:n joukossa on myös tuo 5% viinaa: http://www.neste.fi/tuottee....130178#

    Vuoden vaihteessa tuo E98 vain jää tuohon 5% viinamäärään kun E95 saa 10% joukkoonsa.

    Tällä hetkellä ainoa bensa Suomessa missä viinaa ei tuota määrää ole läträttynä on Shellin V-Power: http://www.shell.fi/home....v_power

    Jokainen voi sitten tahollaan miettiä miksi tuolla bensalla ajellessa tehoja tuntuu olevan enemmän...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  16. #106
    Nein nein..



    Eikumääkeksinnyttän:
    Kaikkiin polttomoottorikäyttöisiin ajoneuvoihin, (metsä-, maatalous-, puutarha-, teollisuus-, sekä työkoneet ml) on 01.01.2011 mennessä vaihdettava 10 litran enimmäistilavuudeltaan kokoa oleva polttoainesäiliö jolloin polttoaineen kulutus vähenee.




    Suomen kaikki 108 kaupunkia muutetaan 01.01.2011 alkaen kauppaloiksi, koska kaupunkiajo kuluttaa enemmän polttoainetta kuin maaseutuajo.



    Niih !
  17. #107
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (iaj @ Loka. 05 2010,10:04) kirjoitti
    Varmaan litrahinta laskeekin, mutta kun kulutus nousee 30% jo nykyisellä 5% bensalla niin jokainen voi yrittää laskea mitä tapahtuu tämän 10% viinalitkun kanssa.
    Ilmeisesti täällä Suomessa on hyvin fiksuja insinöörejä kun osaavat lisätä polttoaineeseen negatiivisen lämpöarvon omaavaa etanolia. Jännä aine kyllä olisi sellainen, joskaan ei polttoaineena kovin tehokas.



    Superbike #7
  18. #108
    Niin ne mallit muuttuu... ketä yllätti..
    http://www.kauppalehti.fi/5....1026167
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  19. #109
    Lainaa (J.V. @ Loka. 06 2010,13:17) kirjoitti
    Niin ne mallit muuttuu... ketä yllätti..
    http://www.kauppalehti.fi/5....1026167
    Satavarmasti voin sanoa, että 95E10 tulee olemaan halvempaa kuin 98E. Kysymys kuuluukin, että kuinka paljon 98E hintaa nostetaan nykyisestä hintaeron varmistamiseksi. Tuon 95E10:n lotrattavan viinan hinta tulee siis vaikuttamaan 98E polttoaineeseen samassa suhteessa kuin laihempaan litkuunkin. Polttoaineen halpenemisesta on aivan turha kenenkään haaveilla*



    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  20. #110
    Lainaa (iaj @ Loka. 06 2010,11:02) kirjoitti
    Tällä hetkellä ainoa bensa Suomessa missä viinaa ei tuota määrää ole läträttynä on Shellin V-Power
    Joo, tällä hetkellä kyllä, en ollut tarpeeksi selkeä että tuosta on jo aikaa. Silloin aikanaan kyselin tuosta etanolin määrästä ja tuotetiedoissa järjestään oli 0-5% etanolia, mutta käytänössä silloin 98:ssa sitä oli vähemmän. Tällaisen vastauksen sain joltain tutkijalta jonka nimeä en enää muista.
  21. #111
    Lainaa (perttuvv @ Loka. 06 2010,13:39) kirjoitti
    Lainaa (J.V. @ Loka. 06 2010,13:17) kirjoitti
    Niin ne mallit muuttuu... ketä yllätti..
    http://www.kauppalehti.fi/5....1026167
    Satavarmasti voin sanoa, että 95E10 tulee olemaan halvempaa kuin 98E. Kysymys kuuluukin, että kuinka paljon 98E hintaa nostetaan nykyisestä hintaeron varmistamiseksi.
    Tämä on kyllä ihan varmasti totta!
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  22. #112
    mikäli luin oikein aamupöpperössä kotona niin 2013 kaikessa löpössä tulee olemaan tuo 10% amazonin sademetsässä tislattua luonnonmukaista etanolia.

    yamaha omistajana herätti tiettyjä kylmänväristyksiä.
    2010- Yamaha FJR1300 -04
    -90-92 Kawasaki Gpx750r
    -89-90 Yamaha XJ750
  23. #113
    Lainaa (tuppe65 @ Loka. 06 2010,17:40) kirjoitti
    mikäli luin oikein aamupöpperössä kotona niin 2013 kaikessa löpössä tulee olemaan tuo 10% amazonin sademetsässä tislattua luonnonmukaista etanolia.

    yamaha omistajana herätti tiettyjä kylmänväristyksiä.
    Niin suurin ongelmahan e10:ssä pitäisi tulla polttoainejärjestelmän tiivisteiden ja -letkujen kanssa. Hieman ihmetyttää tuo, että Hondissa voi käyttää ja Kawassa ei. Tuskinpa ne Keihinin tehtaalla eri merkkeihin ovat kaasareita rakentaneet täysin eri komponenteista ja veikkaan, että bensaletkutkin ovat pitkälti samoilta alihankkijoilta(ja helppoja vaihtaa jos eroa oikeasti on).

    Vaikuttaa samanlaiselta, kun aikanaan lyijyllinen bensiini poistui lopullisesti markkinoilta. Pitihän silloinkin essobaari-huhujen mukaan monien wanhojen autojen ja suurinpiirtein kaikkien kakstahtimoottorien hajota.
    Stobe, Kawasaki ZRX1200R & KLE 500
  24. #114
    Lainaa (Stobe @ Loka. 07 2010,07:02) kirjoitti
    Lainaa (tuppe65 @ Loka. 06 2010,17:40) kirjoitti
    mikäli luin oikein aamupöpperössä kotona niin 2013 kaikessa löpössä tulee olemaan tuo 10% amazonin sademetsässä tislattua luonnonmukaista etanolia.

    yamaha omistajana herätti tiettyjä kylmänväristyksiä.
    Niin suurin ongelmahan e10:ssä pitäisi tulla polttoainejärjestelmän tiivisteiden ja -letkujen kanssa. Hieman ihmetyttää tuo, että Hondissa voi käyttää ja Kawassa ei. Tuskinpa ne Keihinin tehtaalla eri merkkeihin ovat kaasareita rakentaneet täysin eri komponenteista ja veikkaan, että bensaletkutkin ovat pitkälti samoilta alihankkijoilta(ja helppoja vaihtaa jos eroa oikeasti on).

    Vaikuttaa samanlaiselta, kun aikanaan lyijyllinen bensiini poistui lopullisesti markkinoilta. Pitihän silloinkin essobaari-huhujen mukaan monien wanhojen autojen ja suurinpiirtein kaikkien kakstahtimoottorien hajota.
    Tuo materiaali / etanoli kysymyshän on ihan monta kertaluokkaa laajempi kysymys kuin "mopoilija" tulee
    omaa rukkia tuijottaessaan ajatelleeksikaan.

    Se koskee koko valmistaja-alihankkijaketjua spekseineen,
    tuotevastuineen, takuineen ym. ym. ym.

    Mopoilijallahan se kontaktipinta aihepiiriin on....
    sanoisiko hieman ohuempi... kuin esim. mp-valmistajalla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #115
    Lainaa (BadToThe Bone @ Loka. 07 2010,08:49) kirjoitti
    Lainaa (Stobe @ Loka. 07 2010,07:02) kirjoitti
    Lainaa (tuppe65 @ Loka. 06 2010,17:40) kirjoitti
    mikäli luin oikein aamupöpperössä kotona niin 2013 kaikessa löpössä tulee olemaan tuo 10% amazonin sademetsässä tislattua luonnonmukaista etanolia.

    yamaha omistajana herätti tiettyjä kylmänväristyksiä.
    Niin suurin ongelmahan e10:ssä pitäisi tulla polttoainejärjestelmän tiivisteiden ja -letkujen kanssa. Hieman ihmetyttää tuo, että Hondissa voi käyttää ja Kawassa ei. Tuskinpa ne Keihinin tehtaalla eri merkkeihin ovat kaasareita rakentaneet täysin eri komponenteista ja veikkaan, että bensaletkutkin ovat pitkälti samoilta alihankkijoilta(ja helppoja vaihtaa jos eroa oikeasti on).

    Vaikuttaa samanlaiselta, kun aikanaan lyijyllinen bensiini poistui lopullisesti markkinoilta. Pitihän silloinkin essobaari-huhujen mukaan monien wanhojen autojen ja suurinpiirtein kaikkien kakstahtimoottorien hajota.
    Tuo materiaali / etanoli kysymyshän on ihan monta kertaluokkaa laajempi kysymys kuin "mopoilija" tulee
    omaa rukkia tuijottaessaan ajatelleeksikaan.

    Se koskee koko valmistaja-alihankkijaketjua spekseineen,
    tuotevastuineen, takuineen ym. ym. ym.

    Mopoilijallahan se kontaktipinta aihepiiriin on....
    sanoisiko hieman ohuempi... kuin esim. mp-valmistajalla.
    Juu, valmistajahan tuolla turvaa oman selustansa niinkuin pitääkin. Lähinnä tarkoitin sitä, että ei ole syytä paniikkiin vaikka tuo 98:n myynti tulevaisuudessa lakkaakin.
    Stobe, Kawasaki ZRX1200R & KLE 500
  26. #116
    Meillä ajellaan nyt 98 bensalla niin kauan kuin voi
    Suzuki sv ja 2kpl Hondii.

    Jostain netistä löytänyt soveltuvuus taulukoita...
    Hondiin käy Suzuki Pitäis olla 2002 tai uudempi joten
    jos Haluan ajella E10 voin näin tehdä.

    MUTTA kun nää bensat muuttuu niin pitää sitten kait käydä
    tankkaan Lentokone bensaa siis 100 oktaanista bensaa...
    Kaikki jonoon jonnekkin pienkone tankkaus pisteelle.
    <p>Polta kumia älä sieluasi ;)</p>
  27. #117
    Lainaa (iaj @ Loka. 05 2010,14:23) kirjoitti
    Näinpä.

    Koskas olet viimeksi päässyt valmistajan lupaamiin kulutuslukemiin autolla tai moottoripyörällä Suomessa? Itse en kyllä lähivuosina kertaakaan.

    Ulkomailla kyllä useastikin (moottoripyörällä).

    Sinänsä ihan jännä juttu.
    Mä pääsen autolla maantiellä joka kerta luvattuun lukemaan 98:lla. 95:lla paukahtaakin sitten 10% yli välittömästi.
    Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
  28. #118
    Lainaa (TiKaw @ Loka. 07 2010,13:15) kirjoitti
    MUTTA kun nää bensat muuttuu niin pitää sitten kait käydä
    tankkaan Lentokone bensaa siis 100 oktaanista bensaa...
    Kaikki jonoon jonnekkin pienkone tankkaus pisteelle.
    LL100 maksaa muistaakseni päälle 2€/L ja sisältää rutkasti lyijyä (vaikka LL= Low Lead;)... tuskin kannattaa eikä taida muutenkaan sopia kovin hyvin muihin kun lentokoneisiin.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  29. #119
    Lainaa (DeVPeg @ Loka. 07 2010,13:16) kirjoitti
    Lainaa (iaj @ Loka. 05 2010,14:23) kirjoitti
    Näinpä.

    Koskas olet viimeksi päässyt valmistajan lupaamiin kulutuslukemiin autolla tai moottoripyörällä Suomessa? Itse en kyllä lähivuosina kertaakaan.

    Ulkomailla kyllä useastikin (moottoripyörällä).

    Sinänsä ihan jännä juttu.
    Mä pääsen autolla maantiellä joka kerta luvattuun lukemaan 98:lla. 95:lla paukahtaakin sitten 10% yli välittömästi.
    Mulla ei kulutuksen seuranta edes ole 10% tarkkuudessa.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  30.  
  31. #120
    Löytyykö netistä ohjeilta joilla etanolin voi erottaa bensasta ja käyttää sitten muuhun tarkoitukseen?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sivu: 4 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen