Sivu: 15 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415
Tulokset 421:stä 444:een 444:sta
  1. #421
  2. #422
    Tästähän oli hauska otsikkokin jossain:
    "Essonbaari hiljeni"

    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #423
    Lainaa (pecha @ Heinä. 22 2011,22:36) kirjoitti
    Tästähän oli hauska otsikkokin jossain:
    "Essonbaari hiljeni"

    Hah joo, tuossa http://www.taloussanomat.fi/liikenn....139

    Tätä arvelin (voinee tarkistaa vanhoista viesteisteni) jo vuoden alussa että aluksi hitonmoinen muutosvastarinta että E10 on ihan paskaa, kohta pahimmat valittajat ajaa sillä täysiään eikä ilkeä myöntää olleensa pahasti väärässä ennakkoluuloineen ja mutu-tuntumineen ;)
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  4. #424
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 22 2011,22:39) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Heinä. 22 2011,22:36) kirjoitti
    Tästähän oli hauska otsikkokin jossain:
    "Essonbaari hiljeni"

    Hah joo, tuossa http://www.taloussanomat.fi/liikenn....139

    Tätä arvelin (voinee tarkistaa vanhoista viesteisteni) jo vuoden alussa että aluksi hitonmoinen muutosvastarinta että E10 on ihan paskaa, kohta pahimmat valittajat ajaa sillä täysiään eikä ilkeä myöntää olleensa pahasti väärässä ennakkoluuloineen ja mutu-tuntumineen ;)
    Autoon ja mopoon tuli tankattua alusta asti 95 E10 bensaa. Kärkkäisen asemien kohdalla tuli sitten laitettua 98E bensaa ( =halvempaa kuin 95E muualla). Mopon käynnissä en ole huomannut eroja mutta autossa kulutus kyllä nousi ainakin alussa ( kylmä pakkanen) ?? .
    Suzuki GSF 1250SA -08
  5. #425
    Lainaa (pecha @ Heinä. 22 2011,22:36) kirjoitti
    Tästähän oli hauska otsikkokin jossain:
    "Essonbaari hiljeni"

    Vieläkö saataisiin Esson Baari hiljaiseksi siittä, että pitääkö sliparin jälkeen pyörä säätää! Nimittäin aivan turhaa touhua!
    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
  6. #426
    Ensi talven seisonnan jälkeen moni tulee huomaamaan.. Lähinnä ne, jotka jättävät 10% etanolibensat tankkiin ja vallankin ne, jotka jättävät kaasarit tyhjentämättä ja säilöntäaineet lisäämättä.
    Veikkaan, että mitä vanhempi mopo, sitä enemmän murheita - ja päin vastoin
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  7. #427
    ^ se on sitten hieman samaa osastoa kuin että laitoinpa 95E10:ä vuoden -80 escortiin, ja nyt sitten tuli ongelmia.

    Talvisäilytyksessä toki tuleekin menetellä niin, että polttoainejärjestelmään jää vain ysikasia.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #428
    Lainaa (pecha @ Heinä. 23 2011,19:31) kirjoitti
    ^ se on sitten hieman samaa osastoa kuin että laitoinpa 95E10:ä vuoden -80 escortiin, ja nyt sitten tuli ongelmia.

    Talvisäilytyksessä toki tuleekin menetellä niin, että polttoainejärjestelmään jää vain ysikasia.
    Ei muuten ole yhtään samaa asia,paitsi joillekin joille ei ole väliä kunhan saa kinata
  9. #429
    Tuosta Taloussanomien jutusta poimittuna pari lainausta:

    "Normaali tilanne on 50 prosenttia E10:tä ja 50 prosenttia 98:a. Toimitamme sitä, mitä kuluttajat haluavat."

    "Vielä joulukuussa 95-oktaanisen bensan osuus oli 93 prosenttia kaikesta ABC:n myymästä bensiinistä."

    Että aika omituista vastarinnan laantumista. Taas nähdään, miten lööpillä saadaan uutisen sävyä luotua, eipä teillekään ollut muuta tainnut jäädä mieleen kuin omaa ajatusmaailmaa kuvaava lööppi.

    Myös VTT:n tekemä tutkimus uutisoitiin vähän ihmeellisesti. En nyt jaksa kaivaa tutkimusta tai uutisia, mutta uutisointi oli tyyliin "kulutusero alle prosentin". Kyseessä oli keskimääräinen kulutus, ja sekin korjattuna oli korkeampi. Turkimusta lukiessa voi todeta että testiautoissa parhaimmillaan kulutus pieneni hieman mutta huonoimmillaan puhuttiin 4,6% kulutuskasvusta. Eli uutisointi oli taas varsin asenteellista. Lisäksi tutkimuksen liitteistä poimitussa polttoaineanalyysista voi lukea, että molemmat bensiinilaadut sisälsivät noin 90% bensiiniä, loppu 10% jakaantui ETBE:n ja etanolin kesken, siten että E10:ssä suhde oli about 1/9 ja 98:ssa noin 5/5. ETBE:n lämpöarvo on about etanolin ja bensiinin puolesta välistä, joka osaltaan tasaa eroja kulutuksessa. Olisikin mielenkiintoista nähdä vastaava vertailu suoritettuna esim pienkonebensiinin tai LL100:n ja E10:n välillä.

    Sinänsähän E10:ssä ei mitään ihmeellistä vikaa ole, varsinkaan kesäkäytössä, mutta koska käytännön kulutusero nollaa hintaeron, en näe mitään syytä tankata muuta kuin 98E:tä. Ja muuten taas kääntäen, Shellille jos satun, tankkaan samaan logiikkaan pohjaten eekymppiä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  10. #430
    meil on Maxin kanssa sopimus... *

    että mää en jua bensaa ja maxi ei juo mun konjakeita...

    ...ja että,ajoon ei lähdetä,alkoholin vaikutuksen alaisena...



    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  11. #431
    Tässä hieman taulukkotietoa eri moottoripolttoainelaatujen vaikutuksesta.
    Mitä pienempi AFR-luku, sitä suuremmat suuttimet pitää kaasuttimissa olla ja vastaavasti ruiskutusmoottorissa pidemmät suuttimien aukioloajat.

    Fuel * * * AFR
    Methanol 6.4
    Ethanol 9.0
    Gasohol 14.2 (10% ethanol)
    Gasoline 14.7
    Propane 15.7

    Lähde: http://www.megamanual.com/megatune.htm


    Tämä ehkä selittää joidenkin ajoneuvojen suuremman kulutuksen. Jos moottorin "ruokinta" on säädetty perinteisen bensiinin 14,7 AFR-arvon mukaan ja vieläpä laihahkolle, kuten tapana on, ja käytetäänkin tuota "gasoholia", täkäläisittäin E10:ä, pitää kahvaa kääntää tai pedaalia polkea että löytyisi kulkua ja siten jo valmiiksi heikoilla käyvä moottori käy vieläkin heikommin sekä kuluttaa myös. Onneksi monet nykymoottorit osaavat adaptoitua polttoainelaadun mukaan eli säätävät seoksen omatoimisesti oikeaksi.

    Että ei ole mikään ihme että jotkut kokevat, muutoinkin kuin tunnepohjaisesti, että polttoainepolitiikka on aunuksesta.

    mm



  12. #432
    Liittyy vain välillisesti tähän topiciin.

    Testailen kuinka pyörä pelaa RE85 moottoripolttoaineella jossa on vain 15 prossaa bensiiniä. Kokeeksi laitoin toisarvoiseen paikkaan (polttoainepainemittarille menevä letku) pätkän vanhempaa bensaletkulaatua. Pitänee ottaa se pois kun alko on näköjään noin viikon aikana pannut sen ihan muhjuiseksi. Ei vuoda vielä (2,6 bar paine sisällä) mutta liukuu klemmarien alla aikas kevyesti. Eikä voi kiristää. Menee ennemmin klemmarin alta poikki. Pitänee kyseinen letku korvata putkella kuten olen tehnyt muille paineenalaisille polttoaineensiirtoreiteille.

    Myös teräspeltitankista on esisuodattimeen siirtynyt muhjua. Tutkimatta on onko se nyt tankissa syntynyttä vai juuri liikkeelle lähtenyttä joka on ollut tankissa jo aiemmin. Esisuodattimen läpinäkyvä muovikuori on myös mielestäni eri näköinen kuin ennen...

    Seuraan mitä tapahtuu.

    mm
  13. #433
    Lainaa (kawabata @ Kesä. 03 2011,04:59) kirjoitti
    alkoholidragstereissa osien kestävyys on 4s ja n. 402 metrin luokkaa. senkin takia tankkaan mieluummin 98 pensaa, vaikkei viritysaste omissani olekaan alkoholikiihdytysvehkeiden tasolla.
    naapurin roparin håndacivicin 1,6vtec kestävyys ahdettuna (+400hv) alle 100m kerrallaan... millä tahansa bensalla...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  14. #434
    Vanhassa kaasarihondassa en ainakaan persetuntumalla osaa sanoa kumpaa bensaa on tankissa, eikä kyllä huomaa autossakaan..
    E10 oon tupannu sitten laittaa..
    KTM 690SM
  15. #435
    Lainaa (J@ck @ Heinä. 23 2011,18:30) kirjoitti
    Ensi talven seisonnan jälkeen moni tulee huomaamaan.. Lähinnä ne, jotka jättävät 10% etanolibensat tankkiin ja vallankin ne, jotka jättävät kaasarit tyhjentämättä ja säilöntäaineet lisäämättä.
    Veikkaan, että mitä vanhempi mopo, sitä enemmän murheita - ja päin vastoin *
    Toi kaasareiden tyhjentäminen on kukkaHattujen touhua !
    Kaasarit olen kokeillut tyhjentää niin veneestä kuin mopostakin,aina silloin on seurauksena ollut se että PAALJON kauemmin on saanut sahata Käyntiin.
    PISTE.
    Horo Elää !
  16. #436
    ACEMkin on herännyt nyt jo ja luovuttaa käyttöömme kattavan luettelon E10 -bensan sopivuudesta ajokkeihimme.
    Löytyy täältä
    K1200RS
  17. #437
    Lainaa (HondaCebari @ Heinä. 27 2011,02:31) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Heinä. 23 2011,18:30) kirjoitti
    Ensi talven seisonnan jälkeen moni tulee huomaamaan.. Lähinnä ne, jotka jättävät 10% etanolibensat tankkiin ja vallankin ne, jotka jättävät kaasarit tyhjentämättä ja säilöntäaineet lisäämättä.
    Veikkaan, että mitä vanhempi mopo, sitä enemmän murheita - ja päin vastoin *
    Toi kaasareiden tyhjentäminen on kukkaHattujen touhua !
    Kaasarit olen kokeillut tyhjentää niin veneestä kuin mopostakin,aina silloin on seurauksena ollut se että PAALJON kauemmin on saanut sahata Käyntiin.
    PISTE.
    aiemmin ei kuitenkaan ole ollut mahdollista seisottaa talven yli E10-bensoilla. Joten ensi kevään käyttökokemuksia odotellessa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #438
    Nyt oli tullut ACEM:ltä listausta: http://www.acem.eu/cms/e10.php

    Vaikka pyöräänne ilmoitettaisiin E10-sopivuus, miettikää silti tankatessanne polttoainekustannuksia kokonaisuutena, ei pelkkää litrahintaa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  19. #439
    Mitä äkkiseltään yritin tuota katsoa, niin Apriliaa ei tuossa listassa mainittu. Jospa ne ei luokittele sitä moottoripyöräksi..?
    <p>Näinkö meille aina täällä käy käy käy..</p>
  20. #440
    Lainaa (köhmä @ Syys. 07 2011,17:01) kirjoitti
    Mitä äkkiseltään yritin tuota katsoa, niin Apriliaa ei tuossa listassa mainittu. Jospa ne ei luokittele sitä moottoripyöräksi..?
    Piaggion alta löytyy ja mitä nyt italian kielestä osaa arvailla niin ZD4RR-alkusilla valmistenumeroilla oleviin Milleihin ja Tuonoihin E10 kävis.
    YZF600R -> RSV1000R
  21. #441
    Nyt kun ajokausi alkaa olla suurimmalta osalta ohi, niin mitkä on käyttäjäkokemukset moottoripyörissä E10:stä, oletteko uskaltaneet kokeilla? Onko tankit sulaneet ja kulutus kasvanut kolmanneksella?
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  22. #442
    Eipä ole.... vieläkään .

    Tosin.... ei tuo viiden pinnan "lisä" edellisvuoteen ole
    muuttanut mitään paremmaksi niissä yhteyksissä, joissa
    lähinnä säätöjen tiukkuudesta tai persiilläänolosta on
    niitä ihan konkreettisia haittoja ilmennyt.

    Jos ei peli huuda kovaa soppaa, niin säätämällähän se
    nielee viinapaukunkin nikottelematta.
    Materiaaliongelmat tai niiden puuttuminen on sitten toinen
    juttu ja sekin loputon aihe.

    Yhteistä tässäkin koko tenukeississä on perussynti:

    Liika yleistäminen jompaan kumpaan laitaan... ja valitettavasti
    vielä lähes uskonnollisessa hurmoksessa, asiassa omaan
    vakaumukseeen sokeasti nojaten .

    (vrt. ABS-keskustelu)
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #443
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niin se on että viina liuottaa rautaa. Kattokaa vaan, vaikkka olis miten rautainen jannu, niin viinalla se vaan pehmenee.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  24.  
  25. #444
    Eipä ollu ainakaan kesäkelillä mitään E10 murheita -09 GS Bemarin kaa. Kolmas tankki 98 bensaa menossa
    Super Duke 1290 R 2017
Sivu: 15 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415