Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Testasin tänään ihan asfaltilla kyseistä pyörää joka oli sillä pienempi tehoisella koneella. Oma SV 650 on mielestäni mukavampi asfaltilla mutta yllätyin kuinka hyvältä bemari tuntui ja varsinkin vaihteisto yllätti enemmän kuin positiivisesti ja ajoasento oli paljon parempi kuin nykyisessä vaikka siinäkin se on hyvä (penkki on kuin betonia suzukissa). GS on omaan silmään ruma kuin mikä mutta F650R miellyttää kyllä ja varsinkin tuo Chriss Pfeiffer erikoismalli. Onko kokemusta kuinka paljon tuohon tuuli ottaa verrattuna GS:ään ja jos vertailukohtaa SV N:ään. Ja sitten mitä kaikkia eroja noilla bemun malleilla on kun niitä tuntuu olevan "samaa tyyppiä" mutta monella eri hintaa. Taitaa tarvita mennä vähän lainaamaan Heinolta kyseisiä pelejä ja testata soralla. Itsellä ei soralla hirveästi ajoa tule muuten kun käy vaimon vanhemmilla mutta olisihan se mukavaa jos ei tarvitsisi aina katsella reittejä joissa on vain asfalttia. Laittakaa kokemuksia tai vaikka linkkiä kun aiheesta on varmaan ennenkin keskusteltu. Tuntuu vaan oma miellyttävän joten vaihtamisen tarvetta ei järjellä ajatellen ole (viikon sisään testasin hayabusan ja bemarin ja yllättäen molemmat miellytti). No ei tätä ilmeisesti järjellä varustetuille kavereille ole harrastukseksi tarkoitettukaan.

    OT: Niin ja katselin tutun harrikkaakin jo että onpa hieno peli vaikka en kustomia halunnutkaan? Ja VMAX olisi kiva testata. Ja kun nakun ostin niin olin samana keväänä todennut ettei ikinä nakua. Kyllä sitä ihminen osaa olla kuin tuuliviiri näissä asioissa
    BMW F650GS '04
    Entiset:
    Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
    Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
  2. #2
    Koeajoin tänään liudan pyöriä: karusti tyypittäisin
    F800ST - kiva pieni ensipyörä
    F800GS - positiivisin yllätys !
    R1200RT - Erittäin pätevä touringpyörä
    K1300GT - Hieno ja tehokas - mutta ei sytyttänyt
    S1000RR - no jätin kokeilematta, superkyykyt ei ole mun juttu.

    Noilla kaikilla kyllä ajelisi mielellään, mutta F800GS tuntui todella onnistuneelta paketilta. Kevyt hallita, muttei silti mikään rimpula, kate toimi riittävän hyvin. Kone pörisi akran putkella mukavasti - ei mikään raketti mutta taatusti riittävä sorateille ja muuhun nopeusrajoitusten mukaiseen ajeluun. Siitä ei puutu kuin keppiveto. Täytyy vielä jossain vaiheessa kokeilla iso GS ja miettiä josko vaihtamalla paranis...
    Current: BMW R1200ST "Have a break, have a BMW"
    Past: Yamaha Dragstar 650 Classic > BMW R1150R
  3. #3
    Lainaa (Dantez @ Touko. 25 2010,21:09) kirjoitti
    Testasin tänään ihan asfaltilla kyseistä pyörää
    Kävin tuossa jokuaika sitten kokeilemassa F650:sta itsekin ja ensimmäinen havainto oli pyörän pienuus ja keveys (joo, K-sarjalaisilla olen tähän asti ajellut...).

    Sitten pidemmälle päristeltyäni aloin ihmettelemään tuota yhdenkäden-vilkkua: miten voi ollakin noin sieltä ja syvältä?
    Käyttöpeukalon pitää vääntyä taka-yläviistoon sellaiseen kulmaan, että kaupunkipyörittely alkoi tuottamaan likimain tuskaa.

    Nyt ei siis taiteta peistä kumpi on parempi, yhden- vai kahdenkäden vilkut, vaan moititaan tuon F-läisen ergoja...

    Lienevät tahalleen tehneet tuollaisen, niin kansa alkaisi vaatimaan kahdenkäden vilkkuja takaisin?
    "Motorrad shall set you free"
    -R.I.
  4. #4
    Lainaa (Marko_J @ Kesä. 29 2010,10:07) kirjoitti
    Lainaa (Dantez @ Touko. 25 2010,21:09) kirjoitti
    Testasin tänään ihan asfaltilla kyseistä pyörää
    Kävin tuossa jokuaika sitten kokeilemassa F650:sta itsekin ja ensimmäinen havainto oli pyörän pienuus ja keveys (joo, K-sarjalaisilla olen tähän asti ajellut...).

    Sitten pidemmälle päristeltyäni aloin ihmettelemään tuota yhdenkäden-vilkkua: miten voi ollakin noin sieltä ja syvältä?
    Käyttöpeukalon pitää vääntyä taka-yläviistoon sellaiseen kulmaan, että kaupunkipyörittely alkoi tuottamaan likimain tuskaa.

    Nyt ei siis taiteta peistä kumpi on parempi, yhden- vai kahdenkäden vilkut, vaan moititaan tuon F-läisen ergoja...

    Lienevät tahalleen tehneet tuollaisen, niin kansa alkaisi vaatimaan kahdenkäden vilkkuja takaisin?
    Eikös *GS *malleissa ole nimenomaan pitäydytty vanhassa 3-kytkimen *vilkkuhanikoissa. Koeajoin itsekin uuden (vm.2010) F 650 GS mallin ja siinä oli kyllä *vanhat kunnon vilkkukytkimet (3 kpl) .



    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  5. #5
    Lainaa (GSR600 @ Kesä. 29 2010,10:17) kirjoitti
    Eikös *GS *malleissa ole nimenomaan pitäydytty vanhassa 3-kytkimen *vilkkuhanikoissa. Koeajoin itsekin uuden (vm.2010) *F 650 GS mallin ja siinä oli kyllä *vanhat kunnon vilkkukytkimet (3 kpl) .
    Edellisessä F 650 GS:ssä on "normaali" vilkku, mutta tässä twinissä on otettu taas käyttöön Bemarin oma viritys 3 kytkimellä. Johtuneeko siitä, että edellinen malli oli yhteistyöjuttu Aprilian kanssa.
    Moto Guzzi Breva 850
    Moto Guzzi Nevada 750 Club
  6.  
  7. #6
    Lainaa (hannutikkanen @ Kesä. 29 2010,12:24) kirjoitti
    Edellisessä F 650 GS:ssä on "normaali" vilkku, mutta tässä twinissä on otettu taas käyttöön Bemarin oma viritys 3 kytkimellä. Johtuneeko siitä, että edellinen malli oli yhteistyöjuttu Aprilian kanssa.
    2005 vuosimalli yksimukisella koneella kyseessä.
    Ja jos tarkoituksena oli vaatimukset tuohon kolmikytkimiseen paluusta, niin taisivat onnistua...?



    "Motorrad shall set you free"
    -R.I.