Nyt liikutaan minulle varsin oudolla alueella. Moottoripyöriä ei niin kovin hyvin tunteva ent. kolleega/nyk. asiakas olisi hankkimassa tuollaista 1997 vuosimallin 32tkm ajettua laitetta itselleen pikkukruisailuun. Hintapyyntö olisi ilmeisesti siinä 6500 euron paikkeilla (kuullostaa aika paljolta minulle). Tänään sovimme sitten duunipalaverin (puhuttiin me paljon työasioitakin) jossa myös pääsin kapinetta evaluoimaan omakätisesti. Pieni koeajo ei paljastanut minulle mitään muuta kun se että tyhjäkäynti oli liian alhaalle säädetty ja että jousitus oli varsin pomppivaa sorttia ainakin minun läskeilleni. Eikä se oikein tahtonut liikahtaa vaikka hanaa annoin, mutta vääntö jo pintakaasulla oli ihan ok. Mikään V-max se ei todellakaan siis ollut. Hyppäsin pyörän sarviin suoran busan satulasta, joten kontrasti oli tietenkin aikamoinen, enkä minä muutenkaan noita japsikustomeita ole sen enemmän harrastanut (jokunen vuokrapyörä etelänreissuilla 90-luvulla ollut).
Onko nuo kuinka huolettomia/pomminvarmoja laitteita, ja kuinka hyvin niihin saa tarvittaessa varaosia? Onko niissä jotain tyyppivikoja joista on hyvä tietää (tyyliin Hondien huonot tasasuuntaajat). Tämä yksilö oli ilmeisen hyvin pidetty, ja kardaanivetoisena sekä matalatehoisena kai aika huoltovapaa.
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Hintaa voisi ehkä hiukan tarkastaa alaspäin...
Nettimotossa aika monta myynnissä vertailuksi.
Kaverilla tuollainen oli ja ei siinä n. 25000km.-55000km. matkalla mitään ihmeellistä normaalihuoltojen lisäksi ollut.
Toisaalta, eihän noista kilsoista aina tiedä, pitääkö kuinka paikkaansa, kun on jo hiukan ikää...
Ja onhan noissa tuon ikäisissä japsicustomeissa omaa tunnelmaa.
Honda Valkyrie SuperCharged
Omistin parikesää xv 750.. sama rauta.. mopolla myydessä mittarissa 44tuh.. ajelin noin 11 tuh viimekesänä.. lapissa etc..
Varmoja pelejä. Koska ei mitään "kierros" härpättimiä kestävät ja kestävät.
Busan satulasta hypätessä varmaan tuntuu tehottomalta :-)
mutta teho riittää yksin ja kaksin kruisailuun!
Koneen äänet, pieni kilkatus, vinkuminen, vaihteiden "kolahdus" kuuluvat malliin..
Kalkatus jostain tankin etupuolelta ei.. laakerivika..
Hinta varmaan liikkuu -97 jossain 5000-6500 välissä.. riippuen kuinka omistaja pyöräänsä rakastaa..
taitaa olla ainoita tyyppivikoja tuo startin "rattaan" kuluminen..
Lisäarvoa tuovat kaatumatraudat, leparit, siirtosarja, sissy, pleksi, laukut..
Ei huono vaihtoehto mopoksi.. jos ei halua lähteä liikennevaloista keulapystyssä!!
Täältä voi kysellä lissää
http://www.yccf.fi/
Ex-virago..
Loistava peruspyörä - kunhan ei verrata ajo-ominaisuuksia muovipyöriin.
Varma toiminen ja sen pystyy huoltamaan ja säätämään itse ainakin Haynesin manuaalin avulla.
Jos joutuu ajamaan paljon moottoriteitä niin sitten kannattaa valita jokin muu tai sitten osua pleksin valinnassa oikein. Omalla ajoin n. 20 tkm ja tykkäsin ilman pleksiä.
Mielestäni loistava pyörä ainakin pitkästä aikaa aloittelevalle motoristille.
Jos on huono itsetunto niin ei kannata hankkia. Silloin kannattaa ostaa suoraan vanha ameriikan rauta ja olla puoli kesää talilla.
Suzuki GSF 1250SA -08