Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Moro,

Minulla itselläni on iso A, mutta jälkikasvulla ei riitä vielä ikä ajamaan täysitehoa. Liekkö mahdollista, että me molemmat voisimme ajaa pyörää korttimme sallimilla rajoilla. Esim. itse ajaisin pyörää täysitehoisena ja kun poika ajaa pyörään laittaisi kuristimen paikalleen. Pyörästä tietenkin pitäisi maksaa tt-vakuutukset. Voisikohan rekisteriotteeseen saada esim. jonkinlaisen pykälän, jossa mainitaan asiasta. "pyörässä kuristin paikallaan kun kuskina pieni a:n haltija, mutta tt kun iso A kusina"

Toivottavasti teillä viisaimmilla on tietoa asiasta *
    eipä sitä ihan täysinlaillisesti saa sumpilittua mutta jos otteessa lukee 25kw ja vakuutukset ovat täystehoiselle niin tuskin siittä nyt linnaa tulee vaikka sillä täystehoisena ajelisi itse jos kortti riittää. Eikä noi 25kw kuristukset oikeasti kiinnosta yhtään ketään tuolla tien päällä
    Lainaa (vuohi @ Touko. 26 2010,16:45) kirjoitti
    eipä sitä ihan täysinlaillisesti saa sumpilittua mutta jos otteessa lukee 25kw ja vakuutukset ovat täystehoiselle niin tuskin siittä nyt linnaa tulee vaikka sillä täystehoisena ajelisi itse jos kortti riittää. Eikä noi 25kw kuristukset oikeasti kiinnosta yhtään ketään tuolla tien päällä *
    Ennenku lippaat täysillä tehoilla jolloin se kiinnostaa vakuutusyhtiöitä vallan tavattomasti
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Ei onnistu mitenkään. Kaikillahan olisi muuten täystehonappula pärrissä.

Mutta ei sitä kortilla ajeta :-P
    CBR 1000F -89
    Lainaa (PrivateeR @ Touko. 26 2010,16:46) kirjoitti
    eipä sitä ihan täysinlaillisesti saa sumpilittua mutta jos otteessa lukee 25kw ja vakuutukset ovat täystehoiselle niin tuskin siittä nyt linnaa tulee vaikka sillä täystehoisena ajelisi itse jos kortti riittää. Eikä noi 25kw kuristukset oikeasti kiinnosta yhtään ketään tuolla tien päällä *
    Ennenku lippaat täysillä tehoilla jolloin se kiinnostaa vakuutusyhtiöitä vallan tavattomasti
    Olen 8kw papereissa olleella 400cc supermotolla lipannut eikä kukaan kysellyt mitään tehoista/kuristuksista toki varmaan eri asia jos on keulittu ympäri motarilla eikä vedetty kolmion takaa tulleen kotilon kylkeen.
    Mitkähän mahtaisi olla sanktiot jos pyörä olisi 25kw papereissa tt-vakuutuksilla ja sitä ajaisi täysitehoisena ? Eihän tuosta ainakaan omalla järjellä ajateltuna pitäisi tulla mitään isompia sakkoja tai muita sanktioita. *

Lainaa (Hanska @ Touko. 26 2010,17:14) kirjoitti
    Mitkähän mahtaisi olla sanktiot jos pyörä olisi 25kw papereissa tt-vakuutuksilla ja sitä ajaisi täysitehoisena ? Eihän tuosta ainakaan omalla järjellä ajateltuna pitäisi tulla mitään isompia sakkoja tai muita sanktioita. *
    Kyllä se jotain lakia rikkoo koska pyörä ei vastaa rekisteriotetta, olisiko joku rekistöröimättömällä ajoneuvolla ajo tai jotain. Tuskin on silti kukaan ikinä moisesta tilanteesta sakkoa saanut tai tulee saamaan.
    Lainaa (vuohi @ Touko. 26 2010,17:21) kirjoitti
    Lainaa (Hanska @ Touko. 26 2010,17:14) kirjoitti
    Kyllä se jotain lakia rikkoo koska pyörä ei vastaa rekisteriotetta, olisiko joku rekistöröimättömällä ajoneuvolla ajo tai jotain. Tuskin on silti kukaan ikinä moisesta tilanteesta sakkoa saanut tai tulee saamaan.
    Veikkaan että sakko tulee jokatapauksessa.

Ajoneuvon on vastattava sitä mikä rekisteriotteessa lukee, jonka on vastattava sitä mikä vakuutuspapereissa lukee. Eli jos toi ketju katkeaa niin se pyörä on aina joko rekisteröimätön tahi vakuuttamaton.

Ei henkilöautollakaan saa ajaa rekan vakuutuksilla vaikka tehokkaampaan luokkaan on vakuutettu... (ja siitä se mylly sitten lähti pyörimään... )

Eli vastaus kysymykseesi: selvitä mikä on sanktio kun ajat tieliikenteessä vakuudettomalla ajoneuvolla.
    Litranen sisävessa
    Pitäähän se ajokortinkin olla vastaava peliin mitä kuljettaa muutenhan se taitaa olla suoraan ajoneuvon kuljettaminen kortitta ... No ainakin itte noin vajavilla soluillani pähkäilin..anteeksi
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Itse pähkäilin myös tätä 25 kW asiaa jälkikasvun suhteen. Tulin siihen tulokseen, että ajakoot mun puolesta noilla meidän 40-60 kW vehkeillä ilman mitään paperikikkailuja. Pysyypähän pojalla nopeudet kurissa, koska eihän sitä korttia kysytä ellei aja ylinopeutta tai muuten mokaile. Jos kysytään, niin hyvällä säkällä saa huomautuksen, huonolla lähtee kortti jotain 3 kuukaudeksi.
    Ehdottomasti suurin riski on onnettomuustilanteessa.
    Kun iso vahinko sattuu (olit syyllinen tai et) niin vakuutustarkastajaa kiinnostaa suunnattomasti tutkia miten voisi välttyä korvauksien maksamiselta. Tai miten korvaukset saa perittyä jälkeenpäin takaisin.

Mutta, toi on tietty se worst case.

Jokainen tekee oman päätöksensä ja kantaa vastuunsa.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    hmm miten edes on mahdollista ottaa vakuutus eri tehoille kuin mitä rekisteriotteeseen on merkitty?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Etkö itse voisi ajaa kuristetulla pyörällä? Olisi molempien korttiin sopiva, eikä tarvitsisi kikkailla *

Lainaa (viltsu81 @ Touko. 26 2010,18:43) kirjoitti
    Ajoneuvon on vastattava sitä mikä rekisteriotteessa lukee, jonka on vastattava sitä mikä vakuutuspapereissa lukee.
    Käsi pystyyn, monellako pyörä vastaa sitä mitä otteessa lukee?

99% katetuista pyöristä kun on eriasteisia putki+kommanderi virityksiä ja dynopapruja skannaillaan ylpeänä jopa ihan kaikkien näkösälle...

En kiellä sitä etteikö olisi eri asia onko pyörässä 25kw vai 125kw kun sitä verrataan putkivirityksillä saatuun +5-10% teholisäykseen.

Mutta kyse onkin enää siitä kuka sen päättää mikä on sallittu eroavaisuus paprut vs. todellisuus ja mikä on siitä sanktio.

Orgin sääntöpoliisien joka asiaan tarjoama nollatoleranssi ei varmasti päde tähän(kään) asiaan...

Vakuutus tuskin evää korvauksia kokonaan jos onnettomuus ei johdu tuosta tehoerosta, mutta riski vakuutuskorvauksen alentumiseen on olemassa.
  15.  
    Lainaa (maketku @ Touko. 27 2010,15:30) kirjoitti
    Vakuutus tuskin evää korvauksia kokonaan jos onnettomuus ei johdu tuosta tehoerosta, mutta riski vakuutuskorvauksen alentumiseen on olemassa.
    Aivan oikein! Vakuutus ei evää korvauksia osista jotka ei millää tavalla vaikuta itse onnettomuuden syntyyn...

Toisin kävi kaverilla ku veti 600cc:llä powerslidet ja highsiderit ja pyörä lunarikuntoon... rupesivat vähä ihmettelee mite noissa nopeuksissa vielä powersladiin joutu... sitte huomasivat ettei ollu mopo iha rekkariotteen mukainen ---> evättiin korvaukset.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson