Jeppiskamaa. Tulen tänne pyytelemään apua, kun oli ihan asiallisen näköiset foorumit, kun tietoa etsin.
Elikkäs ongelmana on tuommoinen Kawan 97-vuoden ER-5. Kevät tuli ja pyörä kaivettiin tallista ja hyvin lähti. Mutta hetken jälkeen alkoi käymään yhellä vain.
Vaihdettii bensat tankista 98:iin, tulpat ja tulpanhatut. Kaasari putsattiin pariinkin otteeseen ja suuttimet ja kalvot tsekattu.
Kaikki näyttää olevan ookoo, kun tota on tossa räplänny.
Kuitenkin. Lähtee hyvin käyntiin ja kulkee aluksi. Mutta sitten, kun lämpenee, niin tipahtaa toinen muki osittain pelistä. Eli tasakaasulla nytkyttää, putkessa paukkuu ja kun nopeesti päästää kaasun ja laittaa kytkimen pohjaan, saattaapi sammua. Lämpinä myös tyhjäkäynti humppaa.
Jotenka siis. Kuullostaa minun korvaan hieman sytkäpuolen vialta, mutta on nää uudemmat ja isommat motskarit vähä uutta, lähinnä on tullu -91 vuoden Yamaha DT:tä ja -87 Volvo 740:stä laiteltua.
Eli nyt jos jollain on jotain tietoa, kokemusta sun muuta, niin kiitoksia. Ei viittis mennä iha sokkona tonne söhimään enää mitää. Varmaa tulpanjohdot kannattaa seuraavaksi uusia? Ja mitenkäs onkos näissä joku sytkäpoksi tms, vai miten tuo homma menee?
Kiitos.
Tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
Mutulla tarjoisin puola vikaa jos kylmänä toimii ja lämmetessään tippuu pois pelistä![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Puola ongelmalta kuulostaa. Voi olla myös kontaktiprobleemi. Kokeile ottaa liittimet irti ja tarpeen vaatiessa ruiski hiukan CRC:tä. Viime keväänä oli puolison ER-5:ssa saman sortin vikaa, joka korjaantui juurikin liittimet putsaamalla.
Kawasaki ZZR-1200 -04
BMW K100 -83
Paljonkas tuo puola tuohon pyörää maksaa?
Juu serssi-kierros onkin hyvä idis myös.
Pelkäsin eka, et on männänrenkaat menny, ku paukkuu putkes ja toisest pöntöst hävii teho...![]()
Tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
paskapuhetta mutta otan sen silti...
En ymmärtäny nyt. Nettimoto ja jonku Kawasaki, joka myydää tapaturman takia?(pepper @ Kesä. 01 2010,18:36) kirjoitti
Tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
Linkki korjattu![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Helppohan tuosta on puolat testata. Vaihtaa ne vaan ristiin ja kokeilee vaihtuiko käyntihäiriö toiseen pyttyyn.
Juu, kiitoksia!
Tuun tänne sitten vaikka raportoimaan, kuinka kävi.
Tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
Höm. Nyt oon aika ihmeissäni.
Elikkäs, löin puolat ristiin, jolloin mielestäni tummui toinen tulppa, elikkäs puola rikki.
Rahattomuuden takia, meni hetkinen ja käväsin nyt ostamassa puolan siihen. Asensin puolan. Ongelma jatkuu. Eli vaikka puola vaihdettu, sama onkelma jatkuu.
Alkaa jo hatuttaa ja rahaaki menee "hukkaan". Mikähän tuossa nyt sitten voisi olla, kun ei pelitä kuitenkaan?
Edit. Rupesin nyt iha kunnol kelailee tuota systeemia ja tulikin mieleen, että voikos nuo puolan liittimet laittaa väärinpäin? Et jos olikin vaan vauhti kohillaan taas? Ja jos voi, ni mikä se on se "oikea järjestys"?
Tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
moi,
katsoitko tulpanjohdot jo? mulla oli joskus tulpanjohto hapettunut johdon ja hatun liitoksesta. oireili juuri noin, eli kylmänä ok ja heti kun lämpesi lakkasi antamasta kipinää.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Kyl mä niit tutkin, kun ne hatut ja tulpat vaihdoin. Iha asiallisilt näyttivät.(SamiN @ Kesä. 21 2010,21:59) kirjoitti
Mietiskelin, et toi puola ei oo ihan samanlai mikä toi toinen puola ja ed.puola siis oli. Vaikuttaako se asiaan? Tarvikepuolat kuitenkin kyseessä, vaihdettu nähtävästi ennenkin.
Tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
hmm, pudottaako se vielä samaa pyttyä pois pelistä kuumana, vai vaihtuiko se kun vaihtelit johtoja/puolia?(sukeltaja-ankka @ Kesä. 22 2010,22:18) kirjoitti
seuraavaksi tulee mieleen se, mitä kukaan ei vielä ole ehdottanut, eli venttiilinvälykset. koska viimeksi tarkastettu? sekin tekee käyntihäiriötä, tai käynnistyshäiriötä, kuumana.
entä oletko tsekannut ettei ryyppy jää makaamaan päälle? kone sinällään on "pomminvarma", 80-luvun gpz:ssa oli jo tuo.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ei, vaan ku löin puolat ristii, ni tippu toinen pönttö pelistä. Vaihdoin siten rikkinäisen puolan tuohon tarvikepuolaan, mutta ongelma jatkuu. Siks oon nii pihalla, ku toi on ihan selkeesti puolavika. Et onkos toi tarvikepuola sit väärä tai laitoinko esim. johdot väärinpäin? Onko se mahollista?(SamiN @ Kesä. 22 2010,23:29) kirjoitti
Venttiilinvälyksistä en osaa sanoa, ku toi on virallisesti faijan prätkä, oon sitä ite lähinnä vaa korjannu ja joskus ehtiny ajamaanki pari kilometriä.
Täytyy varmaa luovuttaa ja pistää huoltoon. Hitto jos se on se puola ja ne laittaa sinne jonku Kawan oman, se on pirun kallis...joku 200€ muistaakseni
Tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
Nonni. Sytkäboksihan se sieltä rikki on. 500€ uutena. Voihan veekotin.
Mistähä noita löytäis käytettynä? Purkuosat.netist löyty cdi, onks se nyt sit sama juttu, vai onks näis cdi ja sytkänluku erikseen? Vähä huonosti perehtyny viel näihi japanian ihmeisiin.
Nettivaraosa on toinen, muita hyviä mestoja?
Niin ja ne välykset on nyt tsekattu!
Tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
ebay on ehdoton...(sukeltaja-ankka @ Heinä. 02 2010,16:42) kirjoitti
![]()
Honda Valkyrie SuperCharged
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=Kawasaki+ER-5+ignition&_sacat=0&_odkw=Kawasaki+97+ER-5+ignition&_osacat=0&bkBtn=&_trksid=p3286.m270.l13 13(imohtep @ Heinä. 02 2010,18:02) kirjoitti
Honda Valkyrie SuperCharged