Eli tuo vanha sotaratsuni er-5 vm 2001 on ruvennut tiputtamaan öljyä, ei paikalla ollessaan vaan ajon aikana ja silloinkin asiaan tuntuu vaikuttavan ilman lämpötila ja kierrokset. Viime helteillä kun ajelin vähän yli moottoritie vauhtia niin tiputti muutaman pisaran öljyä. En ole vain onnistunut paikallistamaan mistä öljy tulee, öljyä näkyy runkossa eli öljynsuodattimen yläpuolella. Eihän pieni vuoto haittaa muuten mutta sotkee pyörän, kele... *Onko kellään vastaavia kokemuksia mistä voisi johtua/tippua tuo öljy. Öljyt on vaihdettu viime syksynä ja ovat manuaalin suosittamat öljyt.
"Kawa Er-5" kai tällä hetken pärjää ja alkuun pääsee
Vaihdon yhteydessä jääny roska suodattimen tivisteen väliin/tiiviste huonosti/ vedetty liian kirelle ja tiiviste kärsii?(Jarkko_79 @ Touko. 24 2010,14:28) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ei valu suodattimesta vaan yritin jotenkin kuvailla mistä valuu, eli valuu edestä ylhäältä jostain, konetekniikka niin huonosti hallussa, että paremmin en osaa selittää
"Kawa Er-5" kai tällä hetken pärjää ja alkuun pääsee
venttilikopan tiiviste?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
No selvisihän se ja kiitos vinkkejä antaneille, viine talvena venttiilit säädettiin kaverin kanssa ja näin oli käynyt, että yksi pultti oli ilmeisesti jäänyt löysällä venttiilikopan kannesta ja tärinästä antanut periksi. Nyt kun kaikki pultit kannesta kireällä ei tipu öljyä enään, hyvin tuli huolto talvella siis viimeisteltyä![]()
"Kawa Er-5" kai tällä hetken pärjää ja alkuun pääsee