Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Onko kenellekkään valmiiksi tuttu pyörä klick-->Trident tarkoitus olisi mennä ensiviikonloppuna laitetta katsomaan ja kauppaa hieromaan,
    onko varaosa saatavuus todella niin huono kuin eripuolilla nettiä väitetään (ei jaksais uskoa..)
  2. #2
    Briteistä saa...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  3. #3
    Lainaa (Rami77 @ Touko. 24 2010,08:09) kirjoitti
    onko varaosa saatavuus todella niin huono kuin eripuolilla nettiä väitetään (ei jaksais uskoa..)
    En ymmärrä kysymystä, huolto-osia saa hyvin eikä nuo juuri varaosia kaipaa ;-) Tosin totuttelen vielä omaan pyörääni, sadantonnin raja ei ihan mene rikki vielä tänä kesänä...
    Pasific Blue since 1998
  4. #4
    jaahas olen ajellu legendillä viimekesän ..tyytyväinen olen.. noissa 900cc venttiilin säätö väli 20000km jos ei tehty tuohon niin piakkoin olis hyvä se tehdä.. kaasuttimien luistimet menee väljäksi ajankuluessa, ilmeisesti nää nyky bensat tekee sen.. toiset mikumien kannalla toiset keihinien..
    Tulpat kantsii pitää kunnos.. palaa puolat kuulemma helposti..
    .:Your fish smells like PUSSY:.
  5. #5
    Lainaa (CJ @ Touko. 24 2010,19:55) kirjoitti
    Briteistä saa...
    voitko kertoa liikkeen tai liittää linkin josta olet osasi tilannut?

    Eli yleinen mielipide on että ko. laitteeseen riittää pelkät perus huollot ja satunnainen puolan vaihto (tyyppivika vai komun mutu tuntumaa?)

    Trident3666 kirjoitti "huolto-osia saa hyvin" jaatko myös tietosi tietämättömän kanssa eli mistä voi tilata/noutaa?

    kiitokset ennakkoon tiedoista ja linkeistä.
  6. #6
    Moi
    Eiks toi ole lähes identtinen Sprint:n ja moottorinsa puolesta jonkun vuosimallin Tigerin kanssa ?.
    Jotes kyllä moottoriin osia löytyy.

    Alkulähteiltä löytynee osia:
    http://www.triumph-online.co.uk/trid...92-98-28-c.asp

    Täältä voi löytyä jotain muuta:
    http://www.triumphrat.net/

    Öljyä, suodattimia, jarrupaloja, ketjuratas settejä näytti löytyvän Duell:nkin katalookista.

    Tsekkaa myös tämä saitti, tuolta jos jostakin löytyy apua ja vinkkejä ja eritoten rehtiä seuraa:
    http://www.rat.fi/foorumi/

    mB
  7. #7
    Lainaa (Rami77 @ Touko. 24 2010,22:07) kirjoitti
    Lainaa (CJ @ Touko. 24 2010,19:55) kirjoitti
    Briteistä saa...
    voitko kertoa liikkeen tai liittää linkin josta olet osasi tilannut?

    Eli yleinen mielipide on että ko. laitteeseen riittää pelkät perus huollot ja satunnainen puolan vaihto (tyyppivika vai komun mutu tuntumaa?)

    Trident3666 kirjoitti "huolto-osia saa hyvin" jaatko myös tietosi tietämättömän kanssa eli mistä voi tilata/noutaa?

    kiitokset ennakkoon tiedoista ja linkeistä.
    Hieman vaivannäköä tarvitaan, että esim tämän foorumin Triumph-topikkeja kahlaisi ja löytäisi linkkejä, jollei sitten Google osaa auttaa.... *
    misterBee kertoi tuon triumph-onlinen, josta olen tilannut omaani tarvikeosaa(ketju-rataspakettia, tulppia, jne).

    Tuo 885cc triple oli aikoinaan kaikissa trumpan 900-malleissa, eri kuoseissa tosin: Trident, Speed Triple, Sprint, Tiger ja T-bird omine variaatioineen(T-bird sport, Legend TT, Adventurer). Ekat mallit modernin näköisiä nykymoottoreita, jälkimmäisiin muotoiltu ilmajäähy-look(siis T-birdit). Isku ja poraus kaikissa sama, mutta riippuen mallista nokat, välitykset, kaasarit, putket, jne vaihtelee. Sittemmin Trident jätettiin mallistosta pois, T-birdit jatkoivat 885 koneilla ja muut saivat uudet 955 koneet.
    Mikunit ovat kuulemma olleet ongelmana joillakin ja myös puolat, varsinkin vanhemmissa malleissa. Muuten pitäisi olla huolettomia laitteita.
    Se "sepelimyllymäinen" käyntiääni kuuluu näihin laitteisiin... *
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  8. #8
    Lisäksi osia saa Triumph Ant
    Sprint manufacturing
    Purkuosia Saksanmaalta
    ja tietenkin kotimaisilta Triumphin jälleenmyyjiltä
  9. #9
    Ex 900:seen Speed Tripleeni sai kulugtus osia hyvin "normi" putiikeista
    ja jos jotain erikoisempaa niin em putiikeista.

    MUTTA alkuperäiset osat sai mukavaan hintaan ihan maahantuojalta.
    Paremmin kuin näihin japanilaisiin.
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  10. #10
    no ny kävi huonosti .. piti mennä viikonloppuna hakemaan mutta pyörä on myyty tänään...
  11. #11
    Tuossa edellä tulikin jo olennainen, linkkejä yms. Aina kannattaa kahlata läpi myös nämä aiemmat wanhat keskustelutkin, oma-aloitteellisuutta, nuori mies!!!

    Mustia Tridenttejä taitaa olla joka kylässä ja taajamassa, mutta eikös jossain ollut myynnissä myös se toinen Suomessa oleva Pasific Blue-1998?? *On se niin kaunis väri... *
    Pasific Blue since 1998
  12. #12
    Tässä mun kotikulmilla on vanhemmalla harrastajalla yx ollut jonkin aikaa myynnissä-
    http://www.nettimoto.com/triumph/trident/952838
    Itselläni ei ole ns. "oma lehmä ojassa" eli en sen kummemmin tunne myyjä enkä pyörää. Pari kertaa olen pyörän nähnyt "kylillä" ja vaikutti ulkoisesti erittäin siistiltä yksilöltä.
    .....
  13. #13
    Ei tullut tridenttiä, vaan tulikin speed triple



    Vaikuttaa kovasti hyvältä pyörältä *
  14. #14
  15. #15
    Alku näytti hyvältä mutta.. kummallinen vika ilmaantui.

    normaali ajossa pyörä toimii mutta kun kaasun avaa täysin niin tehot katoaa, moottori röpöttää ja kiihtymistä ei juurikaan tapahdu.. kun kone saavuttaa 6000 rpm niin lähdetään kuin tykin suusta.

    tylpat vaihdettu ja kaasarin luistit tarkastettu (ei merkittäviä kulumia).

    olisiko mahdollista että vika olisi puolissa ja jos niin kuinka ne voi kotikonstein tarkastaa? (esim. yleismittarilla mittaamalla)
  16. #16
    Lainaa (Rami77 @ Kesä. 04 2010,11:41) kirjoitti
    Alku näytti hyvältä mutta.. kummallinen vika ilmaantui.

    normaali ajossa pyörä toimii mutta kun kaasun avaa täysin niin tehot katoaa, moottori röpöttää ja kiihtymistä ei juurikaan tapahdu.. kun kone saavuttaa 6000 rpm niin lähdetään kuin tykin suusta.

    tylpat vaihdettu ja kaasarin luistit tarkastettu (ei merkittäviä kulumia).

    olisiko mahdollista että vika olisi puolissa ja jos niin kuinka ne voi kotikonstein tarkastaa? (esim. yleismittarilla mittaamalla)
    Harmi juttu, kuulostaa kyllä äkkiseltään polttoainepuolen ongelmalta. Tulitko tsekanneeksi onko vaihdeltu suuttimia tjms. ? ? Entäs ilmansuodattimen kunto ?
    ps. oletkos lukenut TÄMÄN
    Mikunin kaasarithan tuossakin on ?

    Noi puolaviat ilmenevät tietääkseni enemmänkin matalilla kierroksilla, tasakaasulla ajettaessa tuntuvana katkomisena/nykimisenä ?
    En nyt muista (ohmi-arvoja yms.) miten se puolien mittaaminen meni mutta muistaisin täälläkin jossain olleen ohjeen . . . ja yleismittarilla ihan onnistuu
    .....
  17. #17
    Lainaa (mikakoo @ Kesä. 04 2010,20:33) kirjoitti
    Harmi juttu, kuulostaa kyllä äkkiseltään polttoainepuolen ongelmalta. Tulitko tsekanneeksi onko vaihdeltu suuttimia tjms. ? ? Entäs ilmansuodattimen kunto ?
    ps. oletkos lukenut TÄMÄN
    Mikunin kaasarithan tuossakin on ?

    Noi puolaviat ilmenevät tietääkseni enemmänkin matalilla kierroksilla, tasakaasulla ajettaessa tuntuvana katkomisena/nykimisenä ?
    En nyt muista (ohmi-arvoja yms.) miten se puolien mittaaminen meni mutta muistaisin täälläkin jossain olleen ohjeen . . . ja yleismittarilla ihan onnistuu
    ok eli suuttimet ja putsari tarkastukseen..
    juu mikunit näyttäis olevan ja katkominen vain ja ainoastaan täydellä kaasulla--> tukehtumistako?

    tuosta laittamastasi linkistä puola vikaa arvelinkin mutta saatan olla väärässä. (löytyisi vaan ne lukemat jotka mittarilla pitää saada)
  18. #18
    Tukehtumiselta jotenkin vaikuttaa oireiden perusteella, tietysti voi olla esim. luistin kalvossa joku pieni reikä/halkeama eli ei nostais luistia kattoon asti tjms. ?
    Noiden Mikunien kanssa menee helposti melkoiseks säätämiseks, huolelliseti pitäis käydä koko kaasarit läpi, siis ihan kaikki.
    Katsoitko tulppia nyt sen jälkeen kun vaihdoit uudet, eli kertoisko ne mitään, tukehtuuko mahdollisesti liikaan bensaan (tai liian vähään ilmaan) vaiko pätkiikö mahdollisesti bensan puutteesta? Olisko niissä keskenään jotain eroa eli kohdistuisko ongelma johonkin tiettyyn sylinteriin/kaasariiin?

    Noiden puolien mittaamisesta, kävin manuaalista tsekkaamassa arvot;
    - "ensiöpuoli" eli + ja - liittimet keskenään (primary winding resistance) ohms-asteikolla mitataan ja pitäis olla 0.63 ohms +/- 10%
    - "toisiopuoli" eli + ja tulpanjohdon liitin keskenään (secondary winding resistance) K-ohms-asteikolla ja 10.5 K-ohms +/- 10%

    Puolien mittaamisen hankaluutena "kerrotaan" myös että saattavat kylmänä mitattaessa näyttää ihan oikeita arvoja mutta sitten kuitenkin lämmetessään/ajossa oireilla
    .....
  19. #19
    Lainaa (mikakoo @ Kesä. 04 2010,20:33) kirjoitti
    Lainaa (Rami77 @ Kesä. 04 2010,11:41) kirjoitti
    Alku näytti hyvältä mutta.. kummallinen vika ilmaantui.

    normaali ajossa pyörä toimii mutta kun kaasun avaa täysin niin tehot katoaa, moottori röpöttää ja kiihtymistä ei juurikaan tapahdu.. kun kone saavuttaa 6000 rpm niin lähdetään kuin tykin suusta.

    tylpat vaihdettu ja kaasarin luistit tarkastettu (ei merkittäviä kulumia).

    olisiko mahdollista että vika olisi puolissa ja jos niin kuinka ne voi kotikonstein tarkastaa? (esim. yleismittarilla mittaamalla)
    Harmi juttu, kuulostaa kyllä äkkiseltään polttoainepuolen ongelmalta. Tulitko tsekanneeksi onko vaihdeltu suuttimia tjms. ? ? Entäs ilmansuodattimen kunto ?
    ps. oletkos lukenut TÄMÄN
    Mikunin kaasarithan tuossakin on ?

    Noi puolaviat ilmenevät tietääkseni enemmänkin matalilla kierroksilla, tasakaasulla ajettaessa tuntuvana katkomisena/nykimisenä ?
    En nyt muista (ohmi-arvoja yms.) miten se puolien mittaaminen meni mutta muistaisin täälläkin jossain olleen ohjeen . . . ja yleismittarilla ihan onnistuu
    Puolavika,(Legend) ei onnistunut mittaus/paikannus yleismittarilla.
    Piti viedä oikeaan Diesel?sähköverstaalle jossa totesivat; lämpimänä häiriöitä
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  20.  
  21. #20
    Lainaa (mikakoo @ Kesä. 05 2010,13:34) kirjoitti
    Tukehtumiselta jotenkin vaikuttaa oireiden perusteella, tietysti voi olla esim. luistin kalvossa joku pieni reikä/halkeama eli ei nostais luistia kattoon asti tjms. ?
    Noiden Mikunien kanssa menee helposti melkoiseks säätämiseks, huolelliseti pitäis käydä koko kaasarit läpi, siis ihan kaikki.
    Katsoitko tulppia nyt sen jälkeen kun vaihdoit uudet, eli kertoisko ne mitään, tukehtuuko mahdollisesti liikaan bensaan (tai liian vähään ilmaan) vaiko pätkiikö mahdollisesti bensan puutteesta? Olisko niissä keskenään jotain eroa eli kohdistuisko ongelma johonkin tiettyyn sylinteriin/kaasariiin?
    ensimmäisellä purku kerralla tarkastin kalvot/luistit ei halkeamia tai kulumia (pieniä naarmuja luisteissa kuitenkin)

    Vielä en ole ehtinyt purkaa uudestaan mutta uutta sen verran että koitin ihan paikallaan vääntää täyskaasulle .. röpöttää silloinkin ja bensa haisee reilusti joten laite saa selkeästi liikaa soppaa tai liian vähän ilmaa, mutta miksi se toimii kuitenkin yläkierroksilla?

    tarkastan myös nuo tulpat kunhan ehdin taas tallille