Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Joitakin satoja kilometrejä ehtinyt ajella beemarilla ja täytyy kyllä olla tyytyväinen siihen, että päädyin beemariin, aiempi pyörä oli Honda VF750.

    Ensimmäinen asia jonka kuitenkin huomasin oli selvä yliohjautuminen kaarteissa: pyörä pyrkii itse tiukentamaan kurvaa. Alussa tuo hieman säikähdytti, vaikka siihen aika nopeasti tottuukin. Tästä kuitenkin herää kysymys onkohan tuo ohjauksen vaimennin jo saavuttanut kestoikänsä rajan, vai onko tämä normaalia beemarin ohjausgeometrialla?

    Kysymys kakkonen: mistä voi selvittää fillarin todellisen valmistusvuoden? Pyörä on otettu käyttöön helmikuun 1. 2000, joten se saattaisi hyvinkin olla valmistuvuodeltaan -99. Pitäiskö asian selvitä joistakin numeroista? Entä mitä pyörän yksityiskohtia muuttui valmistusvuodesta 1999 vuoteen 2000, ja entä mikä muuttui vuoteen 2001 mentäessä?

    /risto
    BMW K1200RS vm. -98 /rek -00
    Honda VF750F vm. -87
    Ratapyörä Yamaha 250cc
    Honda 305 Super Sport vm. -65
  2. #2
    Valmistusvuosi / vuosimallihan ei vaihdu uudenvuoden yönä.
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Kuvassa:

    http://picasaweb.google.fi/lh....ectlink

    alareunan numerosarjan viimeiset merkit, ehkä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  4. #4
    Lainaa (ftec @ Touko. 23 2010,12:06) kirjoitti
    Ensimmäinen asia jonka kuitenkin huomasin oli selvä yliohjautuminen kaarteissa: pyörä pyrkii itse tiukentamaan kurvaa. Alussa tuo hieman säikähdytti, vaikka siihen aika nopeasti tottuukin. Tästä kuitenkin herää kysymys onkohan tuo ohjauksen vaimennin jo saavuttanut kestoikänsä rajan, vai onko tämä normaalia beemarin ohjausgeometrialla?
    Ennen kuin mennään sen syvällisempään pohdintaan, mitkä renkaat ja miten kuluneet ne ovat?
  5. #5
    Lainaa (Kunkku @ Touko. 23 2010,16:07) kirjoitti
    Lainaa (ftec @ Touko. 23 2010,12:06) kirjoitti
    Ensimmäinen asia jonka kuitenkin huomasin oli selvä yliohjautuminen kaarteissa: pyörä pyrkii itse tiukentamaan kurvaa. Alussa tuo hieman säikähdytti, vaikka siihen aika nopeasti tottuukin. Tästä kuitenkin herää kysymys onkohan tuo ohjauksen vaimennin jo saavuttanut kestoikänsä rajan, vai onko tämä normaalia beemarin ohjausgeometrialla?
    Ennen kuin mennään sen syvällisempään pohdintaan, mitkä renkaat ja miten kuluneet ne ovat?
    Meinasin sanoa samaa. Kuluneilla renkailla, varsinkii etusella tulee noita yliohjaus piirteitä. Toki tuon aikakauden RS/GT myös hiukan yliohjaa, mutta se ei ole mitenkään erityisen huomiota herättävää!
    "Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."

    IBAF 3735
  6. #6
    Lainaa (mpe @ Touko. 23 2010,16:29) kirjoitti
    Kuluneilla renkailla, varsinkii etusella tulee noita yliohjaus piirteitä. Toki tuon aikakauden RS/GT myös hiukan yliohjaa, mutta se ei ole mitenkään erityisen huomiota herättävää!
    Oma vanha GT kyllä on melkoisen aliohjaava. Kesken mutkan jos irrottaa otteen niin kyllä pyörä pyrkii vahvasti pystyyn. Ongelma pahempi kuluneilla renkailla.

    PS. Perälaakeri kesti 71500km ja on nyt rempassa
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  7. #7
    Lainaa kirjoitti
    Ennen kuin mennään sen syvällisempään pohdintaan, mitkä renkaat ja miten kuluneet ne ovat?
    Takarengas aivan uusi, eturenkaassa vielä ihan hyvin kuviota ja aika tasaisesti pyöreäksi kulunut, uusi kuitenkin siihenkin ostettuna, vaan ei asennettuna.

    EDIT: Ohjauksen vaimentimen pitäisi kuitenkin käsittääkseni hidastaa äkillisiä liikkeitä. Tietenkin näin netissä on vaikea arvioida ja vertailla mitään, mutta noin näppituntumalta, pitäisikö normaalisti olla tunnettavissa vaimentimen vastusta esim. paikallaan ruoria käännettäessä?



    BMW K1200RS vm. -98 /rek -00
    Honda VF750F vm. -87
    Ratapyörä Yamaha 250cc
    Honda 305 Super Sport vm. -65
  8. #8
    Lainaa (sefo @ Touko. 23 2010,15:59) kirjoitti
    Kuvassa:

    http://picasaweb.google.fi/lh....ectlink

    alareunan numerosarjan viimeiset merkit, ehkä.
    Näyttäisi kylläkin EU tyyppihyväksyntäkoodilta tuo pienellä e-kirjaimella alkava numerosarja?
    BMW K1200RS vm. -98 /rek -00
    Honda VF750F vm. -87
    Ratapyörä Yamaha 250cc
    Honda 305 Super Sport vm. -65
  9. #9
    Minäkin epäilin oman vastaavan pyörän ohjauksen vaimentimen kuntoa. Irroitin vaimentimen tangon rungosta ja liikuttelin käsin edestakaisin. Ei saa olla tyhjää klappia ja vaimennin on melko jäykkä työnnettäessä edestakaisin. Kuntoa on vaikea arvioida ohjaustangosta kääntämällä.
  10. #10
    Lainaa (ftec @ Touko. 23 2010,12:06) kirjoitti
    Kysymys kakkonen: mistä voi selvittää fillarin todellisen valmistusvuoden?
    /risto
    Tuolta voi katso oman pyörän valmistuskuukauden valmistusnumeron mukaan.
    http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

    BMW:n mallivuosi vaihtuu aina syyskuun tuotannossa.

    Pekka
    Pekka
  11. #11
    Lainaa (ftec @ Touko. 23 2010,12:06) kirjoitti
    Ensimmäinen asia jonka kuitenkin huomasin oli selvä yliohjautuminen kaarteissa: pyörä pyrkii itse tiukentamaan kurvaa.
    /risto
    Onko siinä jousituksen esijännityksen säätöä?

    Ruuvaa säätö edestä kireämälle ja takaa löysemmälle.
    Etupää nousee ja takapää laskee.
    Pitäisi auttaa yliohjautumiseen, kun ohjauskulma loivenee.

    Pekka




    Pekka
  12. #12
    Onhan noissa perän korkeuden säätö, mutta kun kuskilla on takana Hondan VF750, voi olla kyse vain siitä, että oudokseltaan on kummallista ajaa kunnollista moottoripyörää. Perän laskeminen puolella sentillä riittää asian selvittämiseen.
  13. #13
    Okei hyvää tietoa kaikki, kiitos itsekullekin!

    EDIT: Ikävää tietoa tuosta VIN tietokannasta selvisi sen verran, että vaikka pyörän ensirekisteröinti on tapahtunut vuonna 2000, on sen "Production Date" vuosi 1998 ja kesäkuu, ja moottorin ilmeisesti vuodelta -97, vai miten noita vuosilukuja uskaltaa tulkita ...



    BMW K1200RS vm. -98 /rek -00
    Honda VF750F vm. -87
    Ratapyörä Yamaha 250cc
    Honda 305 Super Sport vm. -65
  14. #14
    Lainaa (ftec @ Touko. 24 2010,21:11) kirjoitti
    moottorin ilmeisesti vuodelta -97, vai miten noita vuosilukuja uskaltaa tulkita ...
    Toi moottorin vuosiluku on version vuosi.
    Ei varsinainen valmistuspäivä.
    Kyllä se sun moottori on varmaan kanssa vuodelta 1998.

    Pekka
    Pekka
  15. #15
    Vielä tuosta aliohjautuvuudesta, niin minulla ainakin tekee todella herkästi sitä kuluneen renkaan lisäksi se, jos on liian vähän painetta eturenkaalla.

    Viime kesänä siitä oireesta itseasiassa huomasin kesken ajon puhjenneen, ja matkan aikan salakavalasti vajunneen renkaan.

    Nyt keväällä liikkeen paineillea uusi rengas aliohjasi, lisäsin vaiheittain painetta kunnes lakkasi. Ilmeisesti raskas pyörä, ja raskas keula lisää tuohon ilmiöön riskiä.

    Ftec: tulen näillä näkymin keskiviikkona Helsinkiin, onko sinulla edelleen ajankohtaista matalamman jakkaran etsiminen vai löysitkö jo? Jos edelleen, ja mahdollista niin sovitellaan kirkonkylälle tapaaminen ja verrataan jakkarat.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  16. #16
    Lainaa kirjoitti
    Pekkavee sez:
    Toi moottorin vuosiluku on version vuosi.
    Ei varsinainen valmistuspäivä.
    Kyllä se sun moottori on varmaan kanssa vuodelta 1998.
    Kiitos Pekkavee, noin se varmaan on. Kerkesin jo laittamaan tulliinkin tuon tiedon sähköpostilla, toivottavasti ottavat vuosiluvut huomioon verolaskelmassa, onhan tuolla tiedolla selvä merkitys pyörän markkina-arvoon.

    Ja tiedoksi sitten vaan hieman pettyneeltä, että myyjän Sakari Vinkan (www.belcar.fi) antamiin tietoihin ei kannata ollenkaan luottaa suoralta kädeltä, muutakin pientä on kuin tämä vuosilukutieto. Tosin hän kyllä puhui/puhuu vain ensirekisteröintipäivästä, mutta siitä voi saada aika pahasti vikaan menevän käsityksen.



    BMW K1200RS vm. -98 /rek -00
    Honda VF750F vm. -87
    Ratapyörä Yamaha 250cc
    Honda 305 Super Sport vm. -65
  17. #17
    Lainaa (sarkka @ Touko. 24 2010,21:43) kirjoitti
    Ftec: tulen näillä näkymin keskiviikkona Helsinkiin, onko sinulla edelleen ajankohtaista matalamman jakkaran etsiminen vai löysitkö jo? Jos edelleen, ja mahdollista niin sovitellaan kirkonkylälle tapaaminen ja verrataan jakkarat.
    Kyllä voisi kiinnostaa, vaikka alankin jo tottua tuohonkin. Pääsen keskiviikkona töistä vasta n. klo 18.
    BMW K1200RS vm. -98 /rek -00
    Honda VF750F vm. -87
    Ratapyörä Yamaha 250cc
    Honda 305 Super Sport vm. -65
  18. #18
    Lainaa (ftec @ Touko. 24 2010,22:07) kirjoitti
    Lainaa (sarkka @ Touko. 24 2010,21:43) kirjoitti
    Ftec: tulen näillä näkymin keskiviikkona Helsinkiin, onko sinulla edelleen ajankohtaista matalamman jakkaran etsiminen vai löysitkö jo? Jos edelleen, ja mahdollista niin sovitellaan kirkonkylälle tapaaminen ja verrataan jakkarat.
    Kyllä voisi kiinnostaa, vaikka alankin jo tottua tuohonkin. Pääsen keskiviikkona töistä vasta n. klo 18.
    Olen lähettänyt sinulle sähköpostia sekä privaviestin.
    Mailaa, soittele tai laita tekstaria, jos näet jonkun viesteistäni tänään 26.5.2010.

    t. Sarkka
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  19. #19
    Lainaa (ftec @ Touko. 24 2010,22:03) kirjoitti
    Ja tiedoksi sitten vaan hieman pettyneeltä, että myyjän Sakari Vinkan (www.belcar.fi) antamiin tietoihin ei kannata ollenkaan luottaa suoralta kädeltä, muutakin pientä on kuin tämä vuosilukutieto. Tosin hän kyllä puhui/puhuu vain ensirekisteröintipäivästä, mutta siitä voi saada aika pahasti vikaan menevän käsityksen.
    Saattaa näitä käydä ja käy uutta pyörää ostavallekin.

    2001 loppuvuodesta hankin uuden K 12 RS:än, joka rekisteröitiin vasta 02 keväällä. Tämä oli ilmeisesti 01 valmistettu, koska oli sitä uudempaa versiota integral-abseilla ja hieman muuttuneella etukatteella.

    Samassa liikkeessä (Bike World), samaan aikaan minulle kaupattiin myös toista uutta RS:ää, joka oli edellistä mallia. Se saattoi olla 2000 valmistettu, mutta aivan yhtä hyvin valmistusvuosi saattoi olla 1999.
    Onhan se hieman outoa, jos nollakakkonen pyörä onkin oikeasti 1999 mallia, mutta aika yleistä tällainen taitaa olla..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  20. #20
    Lainaa (J@ck @ Touko. 26 2010,15:39) kirjoitti
    Lainaa (ftec @ Touko. 24 2010,22:03) kirjoitti
    Ja tiedoksi sitten vaan hieman pettyneeltä, että myyjän Sakari Vinkan (www.belcar.fi) antamiin tietoihin ei kannata ollenkaan luottaa suoralta kädeltä, muutakin pientä on kuin tämä vuosilukutieto. Tosin hän kyllä puhui/puhuu vain ensirekisteröintipäivästä, mutta siitä voi saada aika pahasti vikaan menevän käsityksen.
    Saattaa näitä käydä ja käy uutta pyörää ostavallekin.

    2001 loppuvuodesta hankin uuden K 12 RS:än, joka rekisteröitiin vasta 02 keväällä. Tämä oli ilmeisesti 01 valmistettu, koska oli sitä uudempaa versiota integral-abseilla ja hieman muuttuneella etukatteella.

    Samassa liikkeessä (Bike World), samaan aikaan minulle kaupattiin myös toista uutta RS:ää, joka oli edellistä mallia. Se saattoi olla 2000 valmistettu, mutta aivan yhtä hyvin valmistusvuosi saattoi olla 1999.
    Onhan se hieman outoa, jos nollakakkonen pyörä onkin oikeasti 1999 mallia, mutta aika yleistä tällainen taitaa olla..
    Tämä on valitettavan yleinen ongelma niin autoissa kuin pyörissäkin. Suomessa on myynnissä tällä hetkellä esim. uusia 2006 mallivuoden pyöriä. Esim Erkka Korpiaholla on myynnissä uutta 2006 *Yamaha R6 *pyörää. Erkka tosin sen rehellisesti myynti ilmoituksessaan kertoo kuten pitääkin. Ongelma tuleekin yleensä myöhemmin esiin. Henkilö ketä tälläisen nyt uutena ostaa ja se ensirekisteröidään *2010 *on siitä tietoinen mutta kun hän sitä sitten myy esim. kolmen vuoden kuluttua niin *kertooko hän silloin että kyseessä on *mallivuoden 2006 pyörä *vaikka onkin käyttöönotettu ja *ensirekisteröity 2010 . Käyttäjä mielellään puhuu tässä kohtaa vain ensirekisteröintipäivästä *2010 . *Takuuhan alkaa yleensä ensirekisteröintipäivästä ja se merkitään myös ns. myyntipäiväksi takuukorttiin ja huoltokirjaan.

    Valmistuspäivä / *vuosimalli / ensirekisteröintipäivä *ovat kaikki eri *asioita.

    Eli *pyörän *ns. vuosimalli *saattaa olla 2006 , *se on valmistettu tehtaalla *marraskuussa 2005 ja *ensirekisteröity suomessa 2010 .

    Pahimmassa tapauksessa voi käydä näin :
    Olet ostanut vuonna 2007 uuden *pyörän joka on valmistettu myös vuonna 2007 ja ensirekisteröity 2007. Olet ajanut sillä 2007 , 2008 ja 2009 kesät . *Nyt *vaihdat sen *uuteen *rekisteröimättömään ja ajamattomaan pyörään joka onkin todellisuudessa mallivuoden 2006 pyörä ja valmistettu esim. 11/2005 . *

    Eli *todellisuudessa saatkin lähes *2 vuotta VANHEMMAN *pyörän mitä sinulla oli ennen .

    Katselin noita Erkka Korpiahon pyöriä ja huomasin että kyllä Erkka ilmoittaa käytetyssä pyörässäkin myös vuosimallin mikäli sellainen on myyjän tiedossa. Esim. BMW R 1100 S -00 ja Erkalla on lisätekstinä: HUOM ! -98 peli . Esimerkillistä ilmoittelua eli näin kun toimitaan niin peli on reilua.

    UUSI "ylivuotinen" pyörä on monesti ihan järkevää ostaa koska siinä on yleensä selvä hintaetu ja takuu alkaa kuitenkin rek.päivästä. Monissa pyörissä ainoa ero eri vuosimallilla saattaa olla pelkkä väriero . Maahantuojat ja merkkiliikkeet kyllä pääsääntöisesti ilmoittavat selkeästi ilmoituksissaan jos kyseessä on ns. ylivuotinen malli . Käytettyjä myytäessä tilanne onkin sitten usein toinen. Aina sitä ei tiedä myyjäliikekään jos pyörä on myyjälle outo malli ja varsinkin jos malli on pysynyt pitkään samana ja muutoksia ei eri vuosimalleissa juuri ole niin tilanne onkin aika hankala.



    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  21. #21
    Mulla oli kans yhen kesän -02 Ducati S900, jonka osti uutena ja ajamattomana vuonna -04. Hailac myi yli-ylivuotista pyörää aika edullisesti. Vaihdettuani seuraavaan pyörään tätä -02-valmistettua myytiin eräässä toisessa liikkeessä ensirekisteröintipäivän mukaan sujuvasti -04:na vaikka S900:n viimeinen valmistusvuosi oli -02 SS1000:n korvatessa tämän mallin.

    Olispa ollu kiva ostaa liikkeestä käytetty pyörä joka ei ookkaan vuoden vanha vaan kolme vuotta vanha.



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  22. #22
    Alla olevasta linkissä hieman lisää siitä mitä valmistenumerosta näkee suoraan. 10. merkki kertoo beemarin valmistusvuoden. Itselläni siis W kirjain eli -98. :

    http://www.autohausaz.com/bmw-aut....rs.html

    Kahta muuta '00 vuotiseksi sanottua pyörää olen nyt nähnyt ja mitään ulkonaisia eroja en kylläkään pystynyt havaitsemaan, paitsi, että itselläni on tukevavartisemmat suorakaiteen muotoiset peilit pyöreiden sijasta ja tuulilasini on jälkeenpäin vaihdettu korkeampaan Comfort tuulilasiin. Ehkä eron sitten huomaa kun joutuu ostamaan motin varaosa, saapa nähdä. 96 kilovattinen motti kuitenkin on ja muutenkin pyörä on kyllä aika uuden näköinen ja jo kolmelta taholta käyntiääntäkin sanottu hyväksi.

    Pieni ongelma on nyt se, että Alfamerista saatavilla oleva korjaamokirja on mallille 1998-2005 (ilmeisesti samaa mallia valmistettiin siis 7 vuotta?) enkä nyt tiedä varmuudella päteekö kirja myös tälle pyörälle tai tarkemmin sanottuna sen mottiin, joka siis VIN koodin mukaan olisi mallia -97.

    EDIT: Paninpa tästä asiasta kyselyn myös vakuutusyhtiö Pohjolaan selvittääkseni olisiko tällä vanhemmalla valmistusvuodella vakuutusmaksua alentava vaikutus, onhan *sillä kuitenkin on vaikutusta pyörän myyntiarvoon. Jos vakuutuksen hinta tippuu, niin laitan tiedon tänne. Pitäähän tuosta "epäkohdasta" saada sitten ainakin kaikki mahdollinen hyöty irti.

    SARKALLE: Siisti pyörä sinulla toisiaan ja kiitos saamistani tiedoista. Turvallisia työmatkoja vaan sinulle. t. Risto



    BMW K1200RS vm. -98 /rek -00
    Honda VF750F vm. -87
    Ratapyörä Yamaha 250cc
    Honda 305 Super Sport vm. -65
  23. #23
    Lainaa (ftec @ Touko. 27 2010,07:55) kirjoitti
    Alla olevasta linkissä hieman lisää siitä mitä valmistenumerosta näkee suoraan. 10. merkki kertoo beemarin valmistusvuoden. Itselläni siis W kirjain eli -98. :

    http://www.autohausaz.com/bmw-aut....rs.html

    Kahta muuta '00 vuotiseksi sanottua pyörää olen nyt nähnyt ja mitään ulkonaisia eroja en kylläkään pystynyt havaitsemaan, paitsi, että itselläni on tukevavartisemmat suorakaiteen muotoiset peilit pyöreiden sijasta ja tuulilasini on jälkeenpäin vaihdettu korkeampaan Comfort tuulilasiin. Ehkä eron sitten huomaa kun joutuu ostamaan motin varaosa, saapa nähdä. 96 kilovattinen motti kuitenkin on ja muutenkin pyörä on kyllä aika uuden näköinen ja jo kolmelta taholta käyntiääntäkin sanottu hyväksi.

    Pieni ongelma on nyt se, että Alfamerista saatavilla oleva korjaamokirja on mallille 1998-2005 (ilmeisesti samaa mallia valmistettiin siis 7 vuotta?) enkä nyt tiedä varmuudella päteekö kirja myös tälle pyörälle tai tarkemmin sanottuna sen mottiin, joka siis VIN koodin mukaan olisi mallia -97.

    EDIT: Paninpa tästä asiasta kyselyn myös vakuutusyhtiö Pohjolaan selvittääkseni olisiko tällä vanhemmalla valmistusvuodella vakuutusmaksua alentava vaikutus, onhan *sillä kuitenkin on vaikutusta pyörän myyntiarvoon. Jos vakuutuksen hinta tippuu, niin laitan tiedon tänne. Pitäähän tuosta "epäkohdasta" saada sitten ainakin kaikki mahdollinen hyöty irti.

    SARKALLE: Siisti pyörä sinulla toisiaan ja kiitos saamistani tiedoista. Turvallisia työmatkoja vaan sinulle. t. Risto
    Tarkennan vielä hiukan aikaisempaa . (Tuntuu jo varmaan aika sotkulta koko vuosimalli soppa . )

    VIN valmistenumeron 10 merkki on vuosimallitunnus eli kertoo tuotteen mallivuoden = EI SIIS VALMISTUSVUOTTA.

    Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että W tunnuksella olevia on alettu valmistaa syksyllä 1997 . pääsääntöisesti valmistajat aloittavat seuraavan mallivuoden tuotannon syyskuussa kuten pekkavee jo aiemmin kertoikin.

    Poikkeuksiakin toki on. Amerikkalaiset aloittavat monesti jo kesällä valmistamaan seuraavaa mallivuotta .

    Eli (10 merkki W) olevia autoja on suomessa paljon sellaisia jotka ovat ensirekisteröity 1997 loppuvuonna. Pyöräpuolella ei varmaan juurikaan koska talviaikana ei pyöriä juuri rekisteröidä.

    Kerron nyt ääripään esimerkin mikä minulle on tullut eteen.

    Kyseessä Volvo V70 "ns. uusikorinen pattikylkinen" .
    Valmistenumeron 10 merkki 1 = vuosimalli 2001 .

    Auto on kuitenkin ensirekisteröity saksassa maaliskuussa 2000 .

    Eli tämä on toinen ääripää aikaisemmin mainitsemiini ylivuotisina myytäviin mallivuoden 2006 R6 Yamahaan verrattuna.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  24. #24
    Lainaa (ftec @ Touko. 27 2010,07:55) kirjoitti
    SARKALLE: Siisti pyörä sinulla toisiaan ja kiitos saamistani tiedoista. Turvallisia työmatkoja vaan sinulle. t. Risto
    Kiitos kiitoksista, oli hauska tavata. Harmi etteivät jakkarat parantuneet vaihtamalla päikseen.

    Nyt kotona käymässä, huomenna aamulla Turkua kohti taas.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  25. #25
    Lainaa (GSR600 @ Touko. 27 2010,11:14) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Alla olevasta linkissä VIN *valmistenumeron 10 merkki *on *vuosimallitunnus eli kertoo *tuotteen *mallivuoden *= EI *SIIS *VALMISTUSVUOTTA.
    Tärkeä korjaus, kiitos!

    EDIT: Ja Pohjolasta palautetta, että vain käyttöönottovuosi ratkaisee vakuutusmaksuissa.



    BMW K1200RS vm. -98 /rek -00
    Honda VF750F vm. -87
    Ratapyörä Yamaha 250cc
    Honda 305 Super Sport vm. -65
  26. #26
    Jäi mainitsematta, että nyt on satavarmasti 2008 valmistettu ja 2008 hankittu K 12 S. Eli sitä saa, mitä tilaa..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  27. #27
    Yliohjautuvuus kaarteissa oli toisaan pelkästään etukumista johtuvaa, kaikki epävarmuutta aihettavat tuntemukset ohjauksessa katosivat uuden kumin myötä. Edellinen kumi oli Metzlerin ja silmämääräisesti katsoen siinä näytti olevan vielä aika hyvin kulutuspintaa jäljellä ja vasta kumin ollessa irti saattoi havaita selviä kulumiseroja kehän ympäri.

    BMV moottoripyöräkerhon palstan vinkin perusteella kävin vaihdattamassa Veikkolassa täällä: t:mi Kumiveikko http://kumiveikko.fi/web/pages/etusivu.php. Hinta alta alle tasapainoituksineen oli 25 euroa. Suodattimet nyt myös tilauksessa Veikon kautta.

    Sitten vielä lisää negatiivista kommenttia belcar.fi kauppiaasta. Olin maksanut uuden etukumin vaihdon alle, mutta kumi oli jätetty vaihtamatta ja toimitettiin fillarin mukana. Nyt sitten Kumiveikolla selvisi, että rengas on vanha, vuodelta 2006 ja vielä kaiken lisäksi hyvin pehmeää seosta sekä vahvistamaton rengasrakenne, sopivampi katuraaseriin kuin matkapyörään. Ensi vuonna menee siis eturengas taas vaihtoon, kun lähtee reissaamaan. Kumiveikon mukaan 4...5 vuotta on renkaalle ikä, jossa kannattaa miettiä renkaan vaihtoa jo pelkästään iän vuoksi. Renkaan valmistusviikko ja vuosi ovat renkaassa neljä viimeistä numeroa. Esim. saamassani kumissa 2006 eli viikko 20 vuonna -06.
    BMW K1200RS vm. -98 /rek -00
    Honda VF750F vm. -87
    Ratapyörä Yamaha 250cc
    Honda 305 Super Sport vm. -65
  28.  
  29. #28
    Itellä oli kans samaa vikaa ohjattavuuden kanssa kun rengaspaineet oli eturenkaassa huonot ja alla kuluneet metzelerin z7 renkaat.
    Pyörä lähti myös hakemaan pahasti urissa.

    Kun heitti alle uudet Michelinit ja rengaspaineet oli kohdallaan, niin kaikki nuo ongelmat katosivat..