Tuli ostettua ekaksi pyöräksi 06" gsr, aikaisempaa kokemusta pyöristä ei ole lainkaan. Siksi kysyisinkin teiltä viisaammilta ja gsr:n pidempään omistaneilta onko normaalia moottorista kuuluva pieni säksätys/naputus. Ääni kuuluu tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Muistuttaa vähän samaa ääntä kuin joka kuuluu vanhempien bemarien (autojen) moottorin venttiilinnostimista. Ääntä voisi myös kuvailla hieman dieselmäiseksi. Öljyt on vaihdettu edellisen omistajan toimesta n. 1000 km sitten. Voisiko siellä äännellä nokkaketju tai johtuuko ääni öljylaadusta? Pyörällä ajettu vajaa 19 tkm. Varmaan mitään syytä huoleen ei ole mutta ajattelinpahan vain varmistaa. Muuten moottori ja koko pyörä toimii hyvin.
tuskinpa nokkaketjusta tointaa ottaa ressiä vielä noilla kilsoilla...ehkä venttiilit kaipaa säätämistä...en tosin tiedä noista uusista pyöristä...itsellä samaa ääntä pitää ja kaipaa venttiileiden säätöä...tosin vanhempi suzuki..
-minä ihan ite!-
-Yamaha FZ6s -07-
Kunnossa oleva GSR *käy kyllä melko siististi eli metallinen naputus ei ole normaalia. Mutta millainen sinun pyöräsi *ääni sitten loppujen lopuksi on , on vaikea kuulematta sanoa. Suosittelen vertaamaan *toiseen samanlaiseen GSR Suzukiin. Jos tiedät jonkun kenellä on tai sitten katsot liikkeen jossa sellainen on vaihtopyöränä.Kyllä liike antaa varmaankin vaihtopyörän käynnistää ja ääntä kuulostella. Esim. minun vanha 17.000km ajettu GSR löytyy vaihtopyöränä liikkeestä Tampereelta ja sen käynti on ns. normaali eli siihenkin voit verrata jos on kohtuu matkan päässä. Jos ääni poikkeaa selvästi *niin sitten jatkotutkimuksia . Venttillin välyksien tarkastusväli on 24.000 km *ja yleensä säätötarvetta ei esiinny tällöinkään eli aika epätodennäköistä on että ääni johtuisi esim. liian suuresta venttiilivälyksestä. Palasäädöllisissä venttiilinvälykset tuppaavat mieluummin pienenemään kuin suurenemaan vanhemmiten. *19.000 km *on *kyllä niin pieni ajomäärä GSR Suzukin moottorilla että tuskin mistään kovin vakavasta on kyse. Minun pyörässä ei 17.000 km aikana ollut pienintäkään vikaa tai toimintahäiriötä ja se jätti muutenkin erittäin positiivisen ja luotettavan kuvan itsestään.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Joo saattaapa tuo olla ihan normaali äänikin, mutta jos joku kainuusta omistaa gsr:n niin kävisin mielelläni joku päivä kuuntelemassa sen käyntiä mielenrauhan saamiseksi.
Mitähän öljyä sinne sitten lie lykätty ? Ei ole aikomusta aloittaa mitään delvac keskustelua... Kolinat & kilinät häipyy keväällä parhaiten kun tarjoaa raskaampaa rannetta muutaman kerran, pätee suzukiin erityisesti.
M-72 "raaseri" -55
GS 1000 G -81
KTM GS 600 -85
GSX-R 1100 -87
GSX 1100 EF -85
Juu täällä samanlainen mopo ja samalla suunnalla laita viestiä jos haluut kuunnella mopon pörinöitä. Tsah saadaan kohta GSR:än kokoontumis ajot järjestettyä.
![]()
"Kun talvella panee pakkanen, niin miksen kesällä minäkin"
Yamaha R1 -18
ex Yamaha R1 -15
ex Yamaha R1 -09
ex Suzuki GSR
ex Suzuki GSX-R 1000 K7
ex Yamaha R1 -07
ex Yamaha R6 -03
Kiksuttimesta ei tietoa, mutta ainakin bladessa käyntiääni muuttuu kun öljypinta alkaa hipoa alamerkkiään, joten öljypuolen tarkistaisin ensimmäisenä.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Itselläni on gsx-f ja kyllähän tuo säksättää/naputtaa, vaikka on venttiilit juuri säädetty ja öljyt vaihdettu. Hieman yli vuoden ollut omistuksessa ja kokoajan on samaa ääntä pitänyt, joten eiköhän tuo kuulune asiaan. Ei kuitenkaan öljyä ole kuluttanut yhtään vaihtovälillä ja bensaakin menee aika vähän...
Moni Suzuki kuski on sanonutkin, että terveen motin merkki![]()
Hondaan tottuneena olin suzukin ostettuani varma että nyt on koneessa jotain vikaa, sellaista rouskutusta ja ryskettä kone piti. Mutta kun kuuntelin samanlaista mopoa niin samaa rousketta se piti. Eli kunnossa minun mopo ainaskin oli, ainaskin niin kunnossa kun sen kuuluukin..
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Juu, kyllä tää mun pidelly noita ääniä suht uudesta alkaen, senpä takia ne sliparit siihen hommasin. Eli normi ääntelyä tuo on.(jyk4 @ Touko. 24 2010,14:35) kirjoitti
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Öljyä on tarpeeksi. Kävin juuri ajelemassa vähän reilummilla kierroksilla ja tuntuisi että kone ei enää niin häiritsevästi ääntele. Tuossa kokoontumisajossa voisi olla ideaa, lieköhän tällä seutuvilla moniakin gsr:n omistajia ?
Täällä reilun 100km päässä kajjaanista on yksi gsr.
Jos meinaatte kokoontua, niin ilmoitelkaa ihmeessä!
Lahjattomat treenaa